Annoncering

Collapse
No announcement yet.

U17 HB Køge - OB kl. 13:00 lørdag d. 31.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg gør det med det samme i stedet for:
    Der var markant forskel på dagens kamp og den sidste jeg så med U17, mod FCK. Det var så også mod en svagere modstander (FCKs U17 går for at være rækkens bedste hold), så det var på en billigere baggrund, at vores U17-drenge førte sig frem. Men det gjorde de til gengæld, så det var en fornøjelse og det var i høj grad 2 tabte points mere end 1 vundet. I de sidste minutter slap HB Køge godt nok pludselig igennem og kunne have snuppet alle points, men det havde været ufortjent. Og på det efterfølgende angreb ventede Mads Frøkjær lige et øjeblik for længe med at spille bolden, så Philip Stoustrup røg i en offside position. Med Julius Eskesen til venstre og Stoustrup til højre i en 3 mod 3 situation var der ellers muligheden for alle 3 points i kampens døende minutter.

    I målet gjorde Oliver Christensen det fint. Det var ikke meget han blev testet, men ved stillingen 0-0 kom han virkelig godt ud af målet og fik blokeret for en helt blank HBK-spiller. Der er lidt svaghedstegn i feltet, men jeg kan ikke vurdere om det har noget med alderen at gøre; om det udligner sig efterhånden som spillerne bliver ældre. Han er modig og sætter spillet hurtigt i gang.

    Lukas Talbro spillede fremragende på højre back. Stærk defensiv og en trussel offensivt. Han er nævnt i indlægget ovenfor, så det må være nok for denne gang; bortset fra bemærkningen om, at jeg har noteret ham for en god kamp før, og ikke mener at have set ham spille en dårlig. Han har en ikke ueffen teknik.
    På modsatte back er det godt med lyd på Emil Mikkelsen. Hans udfordring er nok højden, men han lukkede også rigtig godt af.
    Generelt stod forsvaret rigtig godt. Kasper Skræp blev jo nævnt for at forære det hjørnespark, der førte til HBKs mål, men om det var et tilfælde af teknik der fejlede, eller om det ikke blev kommunikeret til ham, at han var fuldkommen upresset; det ved jeg ikke. Det skal i hvert fald nævnes at han og Molberg tog sig af stort set alt, hvad der ikke blev afvist på backerne. HBK blev generelt kun farlige ved klumpspil og tilfældigheder, og det skal naturligvis også tilskrives midterforsvaret. Molberg og Skræp er generelt ganske stærke i luften.

    Mads Frøkjær nød godt af, at have mere tid på midten end mod FCK, men det var hans makker Jonathan Harboe, der imponerede mig mest. Han viste prøver på god teknik og fight.
    Det samme gjorde Aksel Søndergaard på højre midt. Der var virkelig nogle gode aktioner og selvom han var betydelig mindre end sine direkte modspillere, så satte han sig igennem ved flere lejligheder. Harboe og Søndergaard vil være nogle af de spillere, jeg vil glæde mig til at se igen!

    Jeg synes ikke, der var meget der lykkedes for Emil Olsen, der startede på venstre kant og flyttede over på højre. Han trak meget ind i banen, og om det var det taktiske oplæg eller hans egen idé ved jeg ikke. Men resultatet var, at han ikke var meget med i kampen. Han har ellers vist gode fighter egenskaber tidligere, så det ærgrer mig lidt.

    Abdallah Al-Badri gjorde det langt bedre i dag end mod FCK; bl.a. scorede han et rigtig lækkert mål. Han var god til at skærme forsvarerne af.
    Julius Eskesen kan rigtig meget. Igen i dag synes jeg indimellem, at han holder for meget på bolden, men der er ingen tvivl om, at han er det helt store talent på U17. Jeg synes det klæder ham bedst, at ligge som den dybe af de to angribere, som han gjorde i starten i dag. Men han kan godt udfylde midtbanerollen også; det fungerer bare bedre med hans intense pres helt oppe foran, synes jeg. Så er det også farligere, når han kommer imellem og erobrer bolden (og det gør han relativt ofte).

    De tre indskiftere var med til at lægge et tungt pres på HBK, men stod ikke som sådan frem. Peter Clement synes jeg tog nogle gode beslutninger på sin højrekant, hvor han gjorde det enkle i stedet for at prøve at forcere noget.

    En meget positiv kamp, hvor man må ærgre sig over, at det kun blev til 1-1. Og store pludser til Talbro.
    Jeg glæder mig til d. 14/11 i Brøndby (U17) og d. 28/11 i Farum (hvor det både er U17 og U19)!

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        tak og kæmpe thumbs up Bliver spændende m Eskesen.

        Comment


          #19
          Det er sgu helt raket det her! Bliv endelig ved, det er fremragende læsning.

          Comment

          Working...
          X