Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanklubben De Stribede er død.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Jeg gør ingen indsats i De Stribede, hvis jeg havde noget med dem at gøre, så ville jeg lave ALT om, ligefra hjemmeside, Facebook og så ville jeg udgive et klubblad, aktiviteter og aktioner.

    De stribede tager 195 kroner om måneden per medlem, jeg ved ikke, hvor mange medlemmer de har? Men tror det er et hårdt marked, hvis endnu en fanklub skal tage et honorar, så måske De Stribede skal overtages af nogen, som rent faktisk vil gøre en indsats? Selvom det ville være det samme som at starte forfra, så har man en fanskare til at starte med, og nogle honorarer at skabe noget for.
    Det er 195 kroner om året og tænker det er ikke så mange, da de har at betale for klubhuset og organiserer udebanture.
    Jeg var med til en udebanture med De Stribede og det var en helt fantastisk dag. Sidste uge var jeg i Danmark og havde en meget fint eftermiddag i klubhuset før hjemmekampen mod Sønderjyske. For mig er det en meget fint fælleskab der og jeg er taknemmelig for denne kontaktmulighed og deres organistoriske arbejde f.ex. med udebanture. Synes det er helt fint at vi har der en klubhus hvor man kan møde før kampen. Specielt for mig, der jeg kommer fra Tyskland og kan ikke komme så ofte til Odense er det meget rart at have mulighed at møde andre OB-fans der.
    Klar, det ville være fint hvis man kunne gøre nok mere med tifoer, forbedring af internetsiden og stemningsskabning på Stiften (Især det sidste er sometider en spørgsmål for mig: står på Stiften for at opleve noget, en emotional erfaring med at synge/supporte/støtte og forstå ikke så helt hvordan nogle fans kan være så rolig og stille der). Men for alt denne ting bruger man mennesker de hjælper og støtter, så det ville være fint hvis der være mere reklame for fanklubben og mere folk kommer til klubben at styrke en livlig fankultur.
    Tænker det er ikke nyttig at skabe en anden fanclub. Det er vigtigt at koncentrere sine styrker og muligheder og at stå tilsammen fordi vi har en fælles lidenskab med OB.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #17
      Problemet med den manglende stemning og manglende tifoer ligger i det manglende arrangement. Stemningen er bygget op omkring alt for få mennesker, som har et urimeligt ansvar for at skulle sætte gang i folk, der kommer uden nogen form for gå på mod og folk som er villige til at træde i karakter. Som der også bliver nævnt tidligere så har et stort antal af karantæner på den uofficielleside ramt fanscenen hårdt i Odense. Udviklingen er gået i stå i takt med dårlige resultater på banen. Indstillingen blandt størstedelen af fansene er blevet sløj. At ansvaret er på en så lille del af en tribune er fuldstændig urimeligt, og så længe folk ikke kigger indad, så vil den manglende stemning forblive. Det hele handler i bund og grund om at tage ansvar! Vi er en klub! Vi er fælles om at biddrage til stemningen! Selvfølgelig er der nogle der skal gå forrest, hvilket den uofficielle del har gjort, dog uden den store form for opbakning ren vokalt. Nu er de fleste af de tilbageværende stemningsskabere måske også ved at miste modet, når eneste sang folk kan synge med på er "Kom alle mand". Hvis stemningen skal forbedres, så skal enten resultater til, som får alle medløberne med eller også kræver det at folk begynder at kigge indad og tage det ansvar, som størstedelen smider over på andre.

      Comment


        #18
        Undskyld mig: der ligger kåring af månedens spiller fra september i år, der ligger billeder af ture fra i år, og der ER altså bevisligt liv i de stibede. Så synes jeg det er rimelig problematisk at lave en tråd med en så dramatisk overskrift. Lad os endelig have en tråd om de stribede og fankultur i det hele taget - thumbs up til det - men jeg synes det er noget mærkeligt at aflive de stribede i overskriften.

        Jeg troede, at nyheden var, at fanklubben havde nedlagt sig selv - det er så åbenbart bare en bruger herinde, der mener at vedkommende har ret til at gøre det på deres vegne. Det synes jeg lige skal rettes i overskriften. Jeg synes, det er OK, hvis en moderator gør det, for folk får jo et helt forkert indtryk af tråden. Lidt mindre drama i trådens navn, så kan vi komme videre med at snakke fan-kultur.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Undskyld mig: der ligger kåring af månedens spiller fra september i år, der ligger billeder af ture fra i år, og der ER altså bevisligt liv i de stibede. Så synes jeg det er rimelig problematisk at lave en tråd med en så dramatisk overskrift. Lad os endelig have en tråd om de stribede og fankultur i det hele taget - thumbs up til det - men jeg synes det er noget mærkeligt at aflive de stribede i overskriften.

          Jeg troede, at nyheden var, at fanklubben havde nedlagt sig selv - det er så åbenbart bare en bruger herinde, der mener at vedkommende har ret til at gøre det på deres vegne. Det synes jeg lige skal rettes i overskriften. Jeg synes, det er OK, hvis en moderator gør det, for folk får jo et helt forkert indtryk af tråden. Lidt mindre drama i trådens navn, så kan vi komme videre med at snakke fan-kultur.
          Helt enig.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Nogen af de mere aktive den sidste tid er smuttet, eller holder igen, da de jo mere eller mindre er blevet fortalt at de ikke skulle skrive som de gjorde... StateTrooper er et eks. på en der har været ret aktiv, men som ikke lige skrev det som nogen synes han skulle, og så blev han gjort til et problem, og er nu ikke længere aktiv herinde...
            Fint nok!

            Comment


              #21
              Plus for de 195kr om året tår man jo også billige aways hvor der story set altid et at man går en gratis billet til stadion

              Comment


                #22
                Det var ikke en så heldig overskrift, men fred være med det. Jeg kan på nogle punkter godt forstå de problemstillinger som bliver nævnt her i opslaget.

                Jeg synes det er uretfærdigt at skyde hele skylden på fangrupperingerne for den dalende / manglende stemning gennem de sidste 4 år. Højdepunktet rent stemningsmæssigt er stadigvæk for mig, Villarreal kampen - og den giver mig stadigvæk gåsehud den dag i dag.

                Hvad gjorde stemningen så fantastisk til CL kval kampen? Jamen det var da netop hele setuppet, hele byen summede af glæde og spænding til de to kval kampe. Det var bygget op over en længere periode. Rigtig gode spillere, gode resultater i Europa og i Superligaen var da også med til at gøre oplevelsen større. Jeg tror simpelthen de sidste mange års nedtur i bunden af ligaen har skræmt de fleste væk, eller i hvert fald deres engagement ift. Stemningen.

                Der er nok mange ting der spiller ind, men jeg synes det er en fælles indsats at forhøjne oplevelsen på stadion. Der har tidligere været oprettet tråde på forum med forslag til eventuelle tiltag, som kunne sætte skub i tingene... Problemet er at der aldrig bliver fulgt op på det, og det forbliver blot en tekst på et halvdødt forum.

                Personligt ser jeg ikke mange hjemmekampe mere, da jeg er bosat i København. Det bliver til en enkelt kamp i ny og næ, når forholdende hjemme i Odense skal passes. Jeg kommer altid på stiften, og jeg er en del af den stemning, som nu engang er tilbage, hver gang! Jeg har desværre haft en del "dårlige" oplevelser på stiften efter jeg flyttede fra Odense i 2011. Når jeg er på stiften i dag, så oplever jeg mange småbørn, mange familier som skuer ondt / skævt til dig, hvis man står op, hopper, råber og synger med.. Jeg synes efterhånden at det er ved at blive lidt ubehageligt, fordi ens indsats på tribunen simpelthen ikke rykker stemningen til andre. Jeg er sågår blevet bedt om at sætte mig ned, eller rykke plads. Derfor har jeg det seneste års tid kun kommet på udebaneturene her på sjælland, hvor jeg nyder en hel del af Kluuden Crew! De gør oplevelsen fantastisk næsten hver gang.

                Mange forstår ikke at Stiften udelukkende er en stemningstribune, og efter de billige billetter er ankommet, hvis du er iført en OB trøje.. Ja, sidehen er stemningen simpelthen død. Alt for mange kedelig mennesker, alt for mange småbørn, alt for mange familier, og ja undskyld.. Alt for mange kvinder som er der for at tage selfies eller sidde og skrive på deres mobil imens kampen er igang. Folk som normalt ville sidde på familietribunen er rykket til stiften, fordi de kan få billige billetter til er hold som højst sandsynligt taber.

                Super fantastisk tiltag af OB med de billige billetter, bedste tilbud i hele DK - og ingen når det til sokkeholderne. De har bare givet adgang til forkert tribune.

                Jeg ved desværre ikke hvilke tiltag der skal til at gøre oplevelsen bedre, men jeg hælder sgu til at man skulle lave en form for intern vagtkontrol, og er du ikke stemningsskabende på stiften, så bliver du simpelthen bedt om at gå ud på hjørnerne, eller endnu bedre, over på langsiden, så vores stadion heller ikke ser så gabende tomt ud på TV.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                  Det var ikke en så heldig overskrift, men fred være med det. Jeg kan på nogle punkter godt forstå de problemstillinger som bliver nævnt her i opslaget.

                  Jeg synes det er uretfærdigt at skyde hele skylden på fangrupperingerne for den dalende / manglende stemning gennem de sidste 4 år. Højdepunktet rent stemningsmæssigt er stadigvæk for mig, Villarreal kampen - og den giver mig stadigvæk gåsehud den dag i dag.

                  Hvad gjorde stemningen så fantastisk til CL kval kampen? Jamen det var da netop hele setuppet, hele byen summede af glæde og spænding til de to kval kampe. Det var bygget op over en længere periode. Rigtig gode spillere, gode resultater i Europa og i Superligaen var da også med til at gøre oplevelsen større. Jeg tror simpelthen de sidste mange års nedtur i bunden af ligaen har skræmt de fleste væk, eller i hvert fald deres engagement ift. Stemningen.

                  Der er nok mange ting der spiller ind, men jeg synes det er en fælles indsats at forhøjne oplevelsen på stadion. Der har tidligere været oprettet tråde på forum med forslag til eventuelle tiltag, som kunne sætte skub i tingene... Problemet er at der aldrig bliver fulgt op på det, og det forbliver blot en tekst på et halvdødt forum.

                  Personligt ser jeg ikke mange hjemmekampe mere, da jeg er bosat i København. Det bliver til en enkelt kamp i ny og næ, når forholdende hjemme i Odense skal passes. Jeg kommer altid på stiften, og jeg er en del af den stemning, som nu engang er tilbage, hver gang! Jeg har desværre haft en del "dårlige" oplevelser på stiften efter jeg flyttede fra Odense i 2011. Når jeg er på stiften i dag, så oplever jeg mange småbørn, mange familier som skuer ondt / skævt til dig, hvis man står op, hopper, råber og synger med.. Jeg synes efterhånden at det er ved at blive lidt ubehageligt, fordi ens indsats på tribunen simpelthen ikke rykker stemningen til andre. Jeg er sågår blevet bedt om at sætte mig ned, eller rykke plads. Derfor har jeg det seneste års tid kun kommet på udebaneturene her på sjælland, hvor jeg nyder en hel del af Kluuden Crew! De gør oplevelsen fantastisk næsten hver gang.

                  Mange forstår ikke at Stiften udelukkende er en stemningstribune, og efter de billige billetter er ankommet, hvis du er iført en OB trøje.. Ja, sidehen er stemningen simpelthen død. Alt for mange kedelig mennesker, alt for mange småbørn, alt for mange familier, og ja undskyld.. Alt for mange kvinder som er der for at tage selfies eller sidde og skrive på deres mobil imens kampen er igang. Folk som normalt ville sidde på familietribunen er rykket til stiften, fordi de kan få billige billetter til er hold som højst sandsynligt taber.

                  Super fantastisk tiltag af OB med de billige billetter, bedste tilbud i hele DK - og ingen når det til sokkeholderne. De har bare givet adgang til forkert tribune.

                  Jeg ved desværre ikke hvilke tiltag der skal til at gøre oplevelsen bedre, men jeg hælder sgu til at man skulle lave en form for intern vagtkontrol, og er du ikke stemningsskabende på stiften, så bliver du simpelthen bedt om at gå ud på hjørnerne, eller endnu bedre, over på langsiden, så vores stadion heller ikke ser så gabende tomt ud på TV.
                  De oplevelser med brok over jeg/vi står op har jeg også oplevet , til hvem jeg blot forklarer at de da vist må være gået forkert da de befinder sig på en stemningstribune . Det opildner kun mig til at fylde mere . Senest var der en far med sine 2 drenge som blev voldsomt sur og fornærmet , men til sidst fortrak han dog til en plads ude i siden .

                  Det er ikke den forkerte tribune de billige biletter gælder til , det er de forkerte folk som kommer på tribunen . Det skulle jo netop belønne os trofaste og stemningsskabende fans .

                  En stor del af min kritik mht indkøb/ambitioner/udmeldinger har gået på at det dræber stemningen og lysten til OB . Og selvfølgelig jager enhver medløber væk .
                  Last edited by Magge; 23-10-2015, 19:54.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    De oplevelser med brok over jeg/vi står op har jeg også oplevet , til hvem jeg blot forklarer at de da vist må være gået forkert da de befinder sig på en stemningstribune . Det opildner kun mig til at fylde mere . Senest var der en far med sine 2 drenge som blev voldsomt sur og fornærmet , men til sidst fortrak han dog til en plads ude i siden.
                    De får det også pænt fortalt, at det er en stemningstribune. De fleste bliver bare fornærmet, nogle få bliver vrede. Det hele skulle ikke lyde så diskriminerende, fordi jeg har da også oplevet familiefædre med deres små drenge, hoppe og skriger for fuld skrald. Det gør mig sgu altid glad at se sådan noget, men størstedelen er altså lidt til den siddende type, som kun klapper ved mål.

                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Det er ikke den forkerte tribune de billige biletter gælder til , det er de forkerte folk som kommer på tribunen . Det skulle jo netop belønne os trofaste og stemningsskabende fans .
                    Jeg er skam helt enig med dig, men i og med de "forkerte" personer kommer til tribunen, så er det en belønning jeg gerne ville undvære til fordel for færre ikke-stemningsskabere.

                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    En stor del af min kritik mht indkøb/ambitioner/udmeldinger har gået på at det dræber stemningen og lysten til OB . Og selvfølgelig jager enhver medløber væk .
                    Jeg har ikke den store mening om medløbere, de skal selvfølgelig også have lov til at være der. Så længe de sidder langsiderne, nordea eller står på stiften og er en del af stemningen.

                    Comment


                      #25
                      For det første er det en total misvisende overskrift, men lad nu det ligge...

                      For det andet er jeg overbevidst om, at en af de væsentlige oversager til den manglende stemning skyldes sammensætningen af fans på stiften, og mangel på samarbejde. Hvis man "groft" inddeler dem ser det således ud:

                      • Medlemmer af De Stribede
                      • Ultras Odense
                      • Club Carlsberg 1887


                      Ud fra hvad jeg læser herinde på forum, og selv har oplevet på stadion og diverse udebaneture så fungerer samarbejdet i mellem disse fangrupper overhovedet ikke. Et eksempel på dette, oplevede jeg blandt andet selv i sidste sæson, hvor sæsonens sidste udebanetur gik til Hobro (2-2). Generelt var der super god stemning og opbakning til spillerne, men på trods af dette var det tydeligt, at der ikke var enighed i blandt medlemmer af De Stribede og Ultras Odense, når valget af sang skulle træffes. Dette førte til at grupperingerne nærmest sang "imod hinanden", i stedet for at synge sammen. Dette skete også mod Randers på hjemmebane i indeværende sæson, og dette billede og budskab siger alt:


                      Jeg tror at man kunne komme langt med et samarbejde i stedet for at "bekrige" hinanden, formålet er jo trods alt det samme for diverse grupperingerne på Stiften, nemlig at støtte heltene fra 1887!

                      Man kommer langt med gensidig respekt og samarbejde - FÆLLES FOR ODENSE
                      Last edited by Jacob97; 25-10-2015, 15:56.

                      Comment


                        #26
                        Inden kampen mod Haderslev opfordrede jeg herinde til, at man skulle klappe og synge med når man var på Stiften. Det forpligter at være der. Der blev nærmest fnyst hånligt af min bøn. Ja, der er rigtig mange kvinder(undskyld til damerne) , der er på Stiften og ikke aner en skid om fodbold. Men det er over hele linien, at de "forkerte" personer opholder sig der. Det er unge, gamle, børnefamilier og fodboldglade mænd der hele kampen "bare" sidder og glor.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                          Ja, som overskriften siger, De Stribede er død, bortset fra at de opkræver 195 kroner om året. Ingen fan-aktioner, ingen tifo, ingenting overhovedet gør de. Hvis man går ind på deres hjemmeside, så ligner det noget fra internettets begyndelse, klikker man på nyheder, så kommer der ingen frem, de har ikke engang et forum. De få gange de har udtalt sig til medierne, har det været, ja undskyld mit direkte sprog, mildest talt pinligt. Er det ikke på tide, at der bliver oprettet en ordentlig fanklub? Eller at der i det mindste er nogen nye der kan overtage De Stribede, som rent faktisk gider at lave noget?
                          Det er en svær situation De Stribede befinder sig i. I "gamle dage" var det fanklubben der førte an i sang på stadion. Så kom bølgen af de uofficielle grupperinger til, og der opstod en konkurrence/modspil, hvilket i en periode højnede stemningen, men på sigt trak fanklubben sig fra stemningsarbejdet på tribunen, og overlod initiativet til de uofficielle grupper, der til gengæld organiserede sig under en fælles paraply, for at arbejde målrettet med stemning, capo-tårn, stemningsområder etc. Af forskellige grunde, hvoraf de fleste er nævnt her i tråden, er de uofficielle faldet en del kadence, og det vil være svært for De Stribede pludseligt at lave et "comeback" til fanscenen, og igen blive en stemningsaktør... ikke mindst fordi det hurtigt vil kunne virke som en konkurrent/modspiller til det stemningsarbejde der bliver lagt for dagen pt.

                          Ang. kritikken i forhold til medierne, så er jeg ikke enig. Jeg synes der har været meldt fornuftigt ud, senest (hvor jeg hørte det), da fanklubben meldte rent ud i forhold til awaykort, og meldte sig ind i DFF igen, for at stå stærkere imod divisionsforeningen.

                          Men det ER en svær process at arbejde fanpolitisk som officiel fanklub. For nogle år tilbage var vi en række i bestyrelsen, der havde rødder i det uofficielle miljø, og vi prøvede at give fanklubben mere kant, rent fodboldpolitisk, hvilket ikke faldt i speciel god jord med "baglandet". Som officiel fanklub skal man være altfavnede, hvor mindre fraktioner/grupperinger bedre kan samle en række "ens" typer, der vil det samme, og dermed komme nemmere ud med budskaber, og markere sig kraftigere på tribunerne.

                          Jeg har ikke længere noget med De Stribede at gøre, bortset fra at være menig medlem, og selvom jeg synes overskrift og indhold er sat mere end bare en smule på spidsen, kan vi da sagtens debattere hvad du, og andre kritikere, gerne vil have fanklubben skal indeholde, gøre, sige og tage initiativ til? Hvad mangler du fra deres side?

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Undskyld mig: der ligger kåring af månedens spiller fra september i år, der ligger billeder af ture fra i år, og der ER altså bevisligt liv i de stibede. Så synes jeg det er rimelig problematisk at lave en tråd med en så dramatisk overskrift. Lad os endelig have en tråd om de stribede og fankultur i det hele taget - thumbs up til det - men jeg synes det er noget mærkeligt at aflive de stribede i overskriften.

                            Jeg troede, at nyheden var, at fanklubben havde nedlagt sig selv - det er så åbenbart bare en bruger herinde, der mener at vedkommende har ret til at gøre det på deres vegne. Det synes jeg lige skal rettes i overskriften. Jeg synes, det er OK, hvis en moderator gør det, for folk får jo et helt forkert indtryk af tråden. Lidt mindre drama i trådens navn, så kan vi komme videre med at snakke fan-kultur.
                            ...og af en bruger, som ikke engang selv prøver at gøre en indsats for at ændre på det, man synes er galt.
                            ...og af en bruger, som jeg tvivler på nogensinde har indfundet sig i De Stribedes klubhus og hilst på de øvrige, der kommer der.
                            Mvh Kent

                            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                            Comment


                              #29
                              En mere passende overskrift havde været : Fanscenen i Odense er døende ...
                              Det har været oppe at vende før hvor andre og jeg selv har bragt det på banen . Der er dog intet sket alt imens det kun er blevet værre og nu efterhånden er helt dødt på awayturene .
                              Det er ingen hjælp at de uofficielle kører en pikmåler konkurrence imod De Stribede , hvor de tit starter en anden sang op når De Stribede starter en op , det gør det kun sværere at løfte i flok og kan afholde de neutrale fans fra at stemme i .. Især omkring Emil Larsen syntes jeg det er smagløst at hver eneste gang nogle synger noget posetivt for ham , så tager De Uoficelle over udelukkende for at dræbe den ...

                              Vi lå engang højt på listen herhjemme ift stemning på stadion og støtte på udebane , nu er vi også på det punkt blot en del af den grå og kedelige masse ..
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                En mere passende overskrift havde været : Fanscenen i Odense er døende ...
                                Det har været oppe at vende før hvor andre og jeg selv har bragt det på banen . Der er dog intet sket alt imens det kun er blevet værre og nu efterhånden er helt dødt på awayturene .
                                Det er ingen hjælp at de uofficielle kører en pikmåler konkurrence imod De Stribede , hvor de tit starter en anden sang op når De Stribede starter en op , det gør det kun sværere at løfte i flok og kan afholde de neutrale fans fra at stemme i .. Især omkring Emil Larsen syntes jeg det er smagløst at hver eneste gang nogle synger noget posetivt for ham , så tager De Uoficelle over udelukkende for at dræbe den ...

                                Vi lå engang højt på listen herhjemme ift stemning på stadion og støtte på udebane , nu er vi også på det punkt blot en del af den grå og kedelige masse ..
                                Grunden til de uofficielle måske også starter andre sange kan være grundet, at de simpelthen er trætte af at de officielle ikke bidrager. De eneste sange de har sunget er jo Emil Larsen og kom alle mand. Til sidst får man også bare nok, når en flok som kæmper hårdt for at få scenen op at køre bare skal være vidne til passive medfans uden nogen form for engagement. Ikke nok med de ikke kan bakke eget hold op, men de kan godt lige råbe skandale dommer, hvis han ikke er prangende. For mig at se er det også at pisse på dem, som kæmper for at få en stemning op at køre.

                                Comment

                                Working...
                                X