Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træning mandag d. 28. september

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Træning mandag d. 28. september

    Var lige en tur i Ådalen for at se ”giraffen” Razak. Så 60 minutter. Der var 3 øvelser på programmet:

    1. En opspilsøvelse, hvor der var fokus på at den centrale midt skal bringe sig i en position, hvor der er en hensigtsmæssig vinkel til at spille den frem til angriberen, som spiller kort bagud til én af de to fremstormende midt/fløj, som enten afslutter eller spiller angriberen i dybden.

    2. 2 mod 2 i lille felt foran målet. Her så Razak mest aggressiv ud af alle de forsvarende og Emil slog sig lidt på ham :o)
    3. 3 mod 3 på meget kort bane. Her så Razak træt ud efter 5 minutter. Han bevæger sig ikke optimalt i den øvelse. Men muligvis har det noget med formen at gøre.

    Overordnede observationer:

    Desler spiller fuldt med - han afslutter dog ikke med fuld skrue endnu og han er et stykke fra topform. Boldomgang etc. er ikke så skarpt, som da han var på toppen tidligere på efteråret.

    Makrini løber runder.

    Bedømt alene på de 60 minutter i dag er Razak ikke en ”ham må vi simpelthen have”-spiller. Han er meget aggressiv i sine markeringer. Hans afslutninger er af meget svingende i kvalitet. Han er ok til at bevæge sig og gøre sig spilbar. De sidste 15 minutter er han træt, så han er ikke i form og der kan man naturligvis ikke bedømme ham. Han er blevet taget godt imod - flere snakkede med ham og hjalp ham med at forklare ham øvelserne. Men OK - der er 2 kampe og flere træninger at bedømme ham på. Han er umiddelbart ikke en ny Djemba.

    KN fejlretter igen fornuftigt omkring, hvordan man lukker angriberen ned og presser ham udad, så afslutningen bliver fra spids vinkel. Samtidig siger han utallige gange at den forsvarende spiller skal tættere på sin direkte modspiller i duellerne. Ikke stå og kigge på modstanderen med bolden - ikke så afventende - ind i ham!

    #2
    Tak
    Lyder ikke til at vores nye ven spiller 90 min idag

    Comment


      #3
      Tak for info. Det er klasse!
      Det lyder godt, at Desler er på vej tilbage. Det er en markant forstærkning af midtbanen lige der.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        KN fejlretter igen fornuftigt omkring, hvordan man lukker angriberen ned og presser ham udad, så afslutningen bliver fra spids vinkel. Samtidig siger han utallige gange at den forsvarende spiller skal tættere på sin direkte modspiller i duellerne. Ikke stå og kigge på modstanderen med bolden - ikke så afventende - ind i ham!
        Jeg ved flere her på forum spiller/har spillet fodbold. Det har jeg ikke. Så måske i kan hjælpe med svar. Undskyld, hvis jeg lyder grov men er det markerede virkelig så svært at udføre?

        MvT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
          Jeg ved flere her på forum spiller/har spillet fodbold. Det har jeg ikke. Så måske i kan hjælpe med svar. Undskyld, hvis jeg lyder grov men er det markerede virkelig så svært at udføre?

          MvT
          Åbenbart - især hvis man er ramt på selvtilliden - når man gør sit udfald - er det jo ofte vind eller forsvind på det her nivveau - så man blotter sig med sit udfald - hvis det mislykkes kan man være sat og man ser skidt ud.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Åbenbart - især hvis man er ramt på selvtilliden - når man gør sit udfald - er det jo ofte vind eller forsvind på det her nivveau - så man blotter sig med sit udfald - hvis det mislykkes kan man være sat og man ser skidt ud.
            Det har du nemlig helt ret i.

            Og er man ramt på selvtilliden er man i tvivl om det er rigtigt at tage et eller to skridt frem, selv om man i teorien ved at det er det rigtige at gøre.
            Men man er bange for at det er den forkerte beslutning, en ond cirkel der er svær at komme ud af.

            Derudover 1000 tak for opdateringen :)

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
              Det har du nemlig helt ret i.

              Og er man ramt på selvtilliden er man i tvivl om det er rigtigt at tage et eller to skridt frem, selv om man i teorien ved at det er det rigtige at gøre.
              Men man er bange for at det er den forkerte beslutning, en ond cirkel der er svær at komme ud af.

              Derudover 1000 tak for opdateringen :)
              Meget enig. Det hjælper så bestemt heller ikke, hvis man begynder at miste tilliden lidt til sidemanden, så man enten bakker for meget op, eller endnu værre bare begynder at koncentrere sig om sin egen butik, så det bliver en gang alibifodbold - "så er det i det mindste ikke mig, der koster". Synes det ligner lidt, at det er det sidste, der sker i kampene - og det gælder ikke kun for forsvaret. Der er en kedelig tendens til, at man lader folk/sin mand løbe og så håbe at andre tager sig af det - lukker øjnene og håber på det bedste. Også det der sker ved dødboldene.

              Comment


                #8
                Hvordan gjorde Matti det, hvis du da også gav ham et kig i ny og næ?

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                  Hvordan gjorde Matti det, hvis du da også gav ham et kig i ny og næ?
                  Han var ikke med - det var kun Razak fra reserveholdkampen, som var med. Resten forberedte nok kampen med Johnny.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Jeg ved flere her på forum spiller/har spillet fodbold. Det har jeg ikke. Så måske i kan hjælpe med svar. Undskyld, hvis jeg lyder grov men er det markerede virkelig så svært at udføre?

                    MvT
                    Hvis man mangler selvtillid vil man være bange for at angriberen bruger situationen til at vende omkring én.
                    Ligeledes hvis man ikke stoler på sidemanden er man bange for at 'skubbe op' og dermed skabe huller i forsvaret.

                    Jeg tror begge dele gør sig gældende for OB i denne sæson, fordi det er gået galt så i så mange situationer, har man mister tillid til sig selv og til sidemanden .
                    Så skal man heller ikke glemme at vi nærmest ikke har spillet med de samme fire i mere end to kampe.

                    Comment


                      #11
                      Tak for info, godt arbejde...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment

                      Working...
                      X