Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduets sidste dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Fair nok... og da han bestemt ikke ser ud til at være inde over trænerens overvejelser, forlænger han jo nok ikke... ,o(

    Mvh

    MaxHH
    Måske der er en ny ung på vej?

    Comment


      Hobro får lige et LOL med på vejen

      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...-farce/5711882

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Jeg ønsker seriøst ikke at være en sur gammel mand. En der brokker sig over alt.. Og jeg prøver virkelig at se det gode i dette vindue.. For der har virkelig været meget:

        Festersen: Klassekøb. Redder mange point til os i starten og scorer mange mål. Har lidt scoringskrise nu men skal nok få hul på bylden igen snart..
        Makrini: bliver bare bedre og bedre. Var super god igår. Man fik helt DD flasbacks til tider..
        AK: Bliver også godt.. Matchwinner i første kamp. Nuff said
        Lund: Meget bedre end frygtet. Har været lidt svingende men klart godkendt...
        Kent Nielsen kan også nævnes her. Godt set af OB og få ham til.. Er fan allerede...

        Men når det er sagt sidder jeg bare tilbage med samme følelse som Plum og mange andre.. Jeg stoler ikke på at JH er den rigtige til at få os tilbage i medaljeræset næste sæson... Han har her 2 år efter stadig ikke lykkedes med en trup i balance. Stadig er der mange i truppen der ikke er gode nok.. Næste sommer kan igen blive et vindue hvor et halvt hold ryger og vi skal hen og bygge op igen..
        Han er simpelthen en mongol til at forklare fans'ne sine valg grundigt. Også fravalg...
        At man ikke vælger at hente en centerforsvarer er mig stadig en gåde. Undskyldningerne har simpelthen ikke været gode nok..
        Og det overskygger desværre meget af det gode han alligevel har udrettet... Jeg ønsker ikke at have det sådan. Men det er facts alligevel..

        JH føler jeg kører sit eget løb og er mere eller mindre ligeglad med hvad vi fans føler og ønsker. Det er muligt det er sådan det skal være. Men det virker ikke hos mig...

        Jeg håber at Hallgrimur og Lasse holder sig fit for så skal det nok gå og vi når nok også den solide midterplacering som er målet..
        1) Hvis "medaljeræs" er din forventning, så kan jeg godt forstå, at du er skuffet. Det bliver næppe til at være med i den ende. Spørgsmålet er, om det overhovedet er der vi er økonomisk - det tvivler jeg stærkt på.
        2) Ja, Falk, Emil, Azer, Kryger, Lasse, Hallgrimur, m.fl har kontraktudløb næste sommer, og man må formode, at de fleste forlader os. Det er loddet for en svingdørsøkonomi. Vi har dog hentet noget bedre spillere i dette vindue, end vi gjorde sidste år, og en del af dem, der har kontraktudløb næste sommer burde kunne erstattes af bedre spillere uden at sprænge banken. Hvis scouting og udvikling altså er god nok - og det er det åbne spørgsmål.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
          Koval er bedre end Toppel. Ellers ville han ikke spille i Dinamo kiev og have spillet på ukraines landshold for få år siden. Og Toppel var/er sgu ingen målmandsstjerne.
          Angrebet er styrket.
          Midtbanen er styrket med Mo, som umiddelbart er vores bedste centrale midt.
          Forsvaret er styrket på højre back, men svækket centralt.
          Træneren er styrket.

          I min optik er det fire fire ud af fem 'kæder', der er forstærket - og så er holdet altså også.

          Ja, forsvaret er vigtigt. Men vi vandt sgu heller ikke meget sidste år, fordi vi ikke kunne score og da forsvar/målmand af og til sejlede.

          I min optik er der ingen tvivl om, at vi vinder flere kampe i år og ender højere i tabellen. Det må vel betyde, at vi er forstærket?
          PRÆCIS hvor er jeg glad for det indlæg, du har sat sammen her. Det rammer nøjagtigt min holdning, fokus på alt det positive der sket i dette vindue (og det betyder ikke jeg lukker øjnene for at cf er svækket) og så vil jeg tilføje at ikke ale SL truppen ser forstærket ud imø, også u19 holdet har haft tilgang så der er bedre chance for at sikre et flow at talenter til videre "forarbejdning" hos team KN
          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            1) Hvis "medaljeræs" er din forventning, så kan jeg godt forstå, at du er skuffet. Det bliver næppe til at være med i den ende. Spørgsmålet er, om det overhovedet er der vi er økonomisk - det tvivler jeg stærkt på.
            2) Ja, Falk, Emil, Azer, Kryger, Lasse, Hallgrimur, m.fl har kontraktudløb næste sommer, og man må formode, at de fleste forlader os. Det er loddet for en svingdørsøkonomi. Vi har dog hentet noget bedre spillere i dette vindue, end vi gjorde sidste år, og en del af dem, der har kontraktudløb næste sommer burde kunne erstattes af bedre spillere uden at sprænge banken. Hvis scouting og udvikling altså er god nok - og det er det åbne spørgsmål.
            Når man kommer i et slutspil burde alt kunne ske omkring 3.pladsen. Det var mere den jeg mente..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              1) Hvis "medaljeræs" er din forventning, så kan jeg godt forstå, at du er skuffet. Det bliver næppe til at være med i den ende. Spørgsmålet er, om det overhovedet er der vi er økonomisk - det tvivler jeg stærkt på.
              2) Ja, Falk, Emil, Azer, Kryger, Lasse, Hallgrimur, m.fl har kontraktudløb næste sommer, og man må formode, at de fleste forlader os. Det er loddet for en svingdørsøkonomi. Vi har dog hentet noget bedre spillere i dette vindue, end vi gjorde sidste år, og en del af dem, der har kontraktudløb næste sommer burde kunne erstattes af bedre spillere uden at sprænge banken. Hvis scouting og udvikling altså er god nok - og det er det åbne spørgsmål.
              medalje ræset vil fra næste sæson være top 6 - mener bestemt at have hørt JH udtale vil skal være med der - fra næste år. Så det skal vi - ikke dermed sagt vi får medaljer, eller kommer i nærheden af dem.....men vi skal i top 6 og dermed i medlaje slutspil.

              problemet er ikke at der kommer udskiftninger - og heller ikke at vi sælger egne talenter - det er ligesom en del af fodboldforretningen.....men at man har "sammensat" en trup hvor så mange har kontrakt udløb samme år.....det er for mig at se rigtigt skidt, men det er en konsekvens af alle de lejemål og korte kontrakter man pludselig har fundet på. For ikke mange år siden var det vel nærmere normen at en ny kontrakt var min. 3 år.....generelt lå de vel på 3-4 års længde. Men nu....måske skræmt af de tåbeligheder PH lavede med bla N'koum er man begyndt på 2 årige.....

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Har nu "sundet" mig i knapt et døgn og må konstatere at jeg er skuffet over det netop overståede vindue og JH i almindelighed.

                Salget af Daniel Høegh var fair nok. Han er Odensedreng, har været inde omkring landsholdet, har haft udtur men er kommet stærkt tilbage og har udviklet sig enormt. Han var klar til at komme afsted og tage det næste skridt og det var fint han gjorde det. Det skete tidligt i vinduet, der kom penge ud af det og alt andet lige burde JH have nogle erstatninger på blokken. Valget bliver sp at hente en spiller hjem fra udlejning der dels blev holdt ude af start11, udlejet til Kazakhstan, skadet og vender hjem uden spilletid. Han er også ODensedreng hvilket giver lidt ekstra snor men er involveret i flere scoringer imod os. På en eller anden måde bliver han også solgt og der kommer penge ud af det. På trods af dette så kommer der ingen erstatning for hverken Larsen eller Høegh og forsvaret er dermed usandsynligt svækket i forhold til sidste sæson. De to forventede startere vil være Lasse og Hallgrimur .. Jeg ser ikke at Hallgimur på trods af sit anførerbindet er på niveau med Høegh, end ikke i nærheden .. Og så glemmer vi at KN ikke har stolet på Lasse og dermed brugt vores 5-6 valg i sidste sæson som starter i denne sæson. Jeg er skuffet.

                Vores sportsdirektør har udtalt at der var midler at geninvestere og han var åben for at hente en erstatning for Larsen ... Det skete ikke på trods af at alle omkring fodbold ved at et hold bygges op fra defensiven og frem. Alligevel har vi hentet to fravalgte reserver i BIF samt endnu en lejeaftale på en særdeles krævende post. Jeg kender ikke vores nye keeper men faktum er at han er væk igen om 10 måneder og vi så er efterladt med Falke og skal til at finde to keepere igen. Uagtet at Falke måske bliver vores førstekeeper i næste sæson så er hans papir tyndt og det bliver ikke tykkere af endnu en fødselsdag uden spilletid.

                JH har lavet nogle gode handler i dette vindue det vil jeg give ham men helt elementært har han fejlet i opbygningen af holdet der skal kæmpe med om top6 i næste sæson når gruppespillet indfinder sig og det bliver endnu engang med en ny keeper og flere nye på holdet med alle de kontraktudløb der kommer, herunder Falk og Emil som det muligvis ikke lykkedes at få penge for og dermed er vi økonomisk svækket i næste sommervindue.

                Jeg må personligt konstatere at JH er meget snak, mindre handling og fremstår for mig utroværdig - jeg kan ikke længere stole på hvad manden udtaler og står jeg ikke alene, vil det på sigt blive et problem for klubben. Er han dikteret fra Bestyrelsen så er det i mine øjne endnu værre, men vil for mig blot være endnu et hak i stolpen over de mange gange ledelsen har truffet ... uheldige beslutninger.

                Buttom line for mig er at vi efter dette vindue stadig ikke har en acceptabel og langtidsholdbar grundstamme på holdet og dermed har jeg ikke de store forhåbninger til denne sæson - jeg tror desværre heller ikke at JH er den direktør der kan give os det til starten af næste sæson.
                ganske enig - problemet er jo ikke at man sælger høegh - eller KL....det giver god mening. Men at man ikke henter en erstatning for erstatningen og så tror man kan køre videre som om intet var hent - tåbeligt.

                Comment


                  Ja der starter en ny virkelighed i Suppen om 10 måneder... så er der ikke noget lala 8-9-10 plads-mellemsæson længere...
                  Vi skal være klar når toget kører, det bliver ikke nemmere om 2-3-4 sæsoner...

                  Om 20 måneder = top 6... Det er målet/kravet... og der bliver MEGET arbejde først... er det ikke 10-12 kontrakudløb der feks. er...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Se denne udtalelse fra Randers lejeren. Den er tydelig og viser ambitioner.. Kunne OB godt lære af IMO. Så ville jeg have lettere ved at acceptere en manglende centerforsvarer

                    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...ft-en-angriber

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      medalje ræset vil fra næste sæson være top 6 - mener bestemt at have hørt JH udtale vil skal være med der - fra næste år. Så det skal vi - ikke dermed sagt vi får medaljer, eller kommer i nærheden af dem.....men vi skal i top 6 og dermed i medlaje slutspil.

                      problemet er ikke at der kommer udskiftninger - og heller ikke at vi sælger egne talenter - det er ligesom en del af fodboldforretningen.....men at man har "sammensat" en trup hvor så mange har kontrakt udløb samme år.....det er for mig at se rigtigt skidt, men det er en konsekvens af alle de lejemål og korte kontrakter man pludselig har fundet på. For ikke mange år siden var det vel nærmere normen at en ny kontrakt var min. 3 år.....generelt lå de vel på 3-4 års længde. Men nu....måske skræmt af de tåbeligheder PH lavede med bla N'koum er man begyndt på 2 årige.....
                      Grundlæggende skal der jo to til at blive enige... og jeg kan egentlig godt forstå hvis ikke alle spillere har lyst til at binde sig til en klub som OB i flere år end nødvendigt. Vi HAR trods alt været tæt på nedrykning i en række sæsoner i træk...

                      Men er de nyeste kontrakter ikke længere? AK 5 år, og Festersen 4?

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Ja der starter en ny virkelighed i Suppen om 10 måneder... så er der ikke noget lala 8-9-10 plads-mellemsæson længere...
                        Vi skal være klar når toget kører, det bliver ikke nemmere om 2-3-4 sæsoner...

                        Om 20 måneder = top 6... Det er målet/kravet... og der bliver MEGET arbejde først... er det ikke 10-12 kontrakudløb der feks. er...
                        Arbejdet og udskiftningen bør allerede starte i vinterens vindue...
                        Der bør vi hente en midtforsvarer, venstrekant og en midtbanespiller. Så må man forsøge at afsætte folk som Diarra, Kryger og JBL
                        Der skal desuden forlænges med nogle enkelte som fx Lasse,Falk og Hallgrimur

                        Så er man lidt på forkant med næste sommervindue og skal ikke erstatte et halvt hold igen

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Grundlæggende skal der jo to til at blive enige... og jeg kan egentlig godt forstå hvis ikke alle spillere har lyst til at binde sig til en klub som OB i flere år end nødvendigt. Vi HAR trods alt været tæt på nedrykning i en række sæsoner i træk...

                          Men er de nyeste kontrakter ikke længere? AK 5 år, og Festersen 4?

                          Mvh

                          MaxHH
                          jo det er de. Det samme burde vi forsøge at få lavet med spillere som Falk,Desler,Lund,Makrini,JJT og Hallgrimur. Så stammen er fremtidssikret

                          så ville JJT,Greve,AK,Fester,Falk,Desler,Lund,Makrini og Hallgrimur være der i 3-5 år på kontrakt. Det vil sikre en grundstamme mens man stadig forsøger at rydde op i tidligere vinduers flop. Det vil give os det der kontinuiutiuoutet

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            jo det er de. Det samme burde vi forsøge at få lavet med spillere som Falk,Desler,Lund,Makrini,JJT og Hallgrimur. Så stammen er fremtidssikret

                            så ville JJT,Greve,AK,Fester,Falk,Desler,Lund,Makrini og Hallgrimur være der i 3-5 år på kontrakt. Det vil sikre en grundstamme mens man stadig forsøger at rydde op i tidligere vinduers flop. Det vil give os det der kontinuiutiuoutet
                            Jeg er ikke uenig... men det kræver jo at spillerne er interesserede i at forlænge så langt ud i fremtiden...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                              Jeg er ikke uenig... men det kræver jo at spillerne er interesserede i at forlænge så langt ud i fremtiden...

                              Mvh

                              MaxHH
                              Yes. Jeg skrev vist også forsøge
                              Og jeg tror rent faktisk godt at de fleste vil. Spørgsmålet er om der er plads i lønbudgettet.
                              Det koster nok lidt ekstra i posen mm at man brugte nogle af vores transferkroner til at betale et kontant beløb for at få underskrifter..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Yes. Jeg skrev vist også forsøge
                                Og jeg tror rent faktisk godt at de fleste vil. Spørgsmålet er om der er plads i lønbudgettet.
                                Det koster nok lidt ekstra i posen mm at man brugte nogle af vores transferkroner til at betale et kontant beløb for at få underskrifter..
                                Fair nok... jeg læste det nok lidt mere som (uretfærdig) kritik af JH end de skrevne ord berettigede... ,o)

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X