Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status efter ca. 1/5 af sæsonen og med en uge tilbage af transfervinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Nej, det er egentlig OB der har det... de vil gerne have så mange aktive debattører som muligt, og en fri, livlig debat. Og jeg er enig. Havde opgaven været en anden, f.eks. at forhindre kritisk tale om klubben, havde jeg ikke sagt ja til opgaven.

    Det har været prøvet... resultatet var en del gode, aktive debattører der trak stikket, og forlod forum. Så derefter besluttede jeg at prøve noget andet. Det har ikke vist sig så effektivt endnu, men jeg har ikke givet op... ,o)

    Mvh

    MaxHH
    Det er jeg bestemt også enig i, sådan håber jeg det vil blive ved med at være altid...

    Det skal du endelig også bare gøre, og jeg ved da heller ikke hvor mange det drejer sig om der er takket af, eller kender evt. af dem, men kan selvfølgelig se navne der ikke optræder så tit længere, eller slet ikke... Jeg fornemmer så bare ikke at vi er færre herinde, mindre aktivitet, eller at forum er blevet fattigere, der er andre navne der er kommet frem, andre der har skruet op... at "stemningen" så ikke har passet ind med nogle brugere og de er stoppet, det er så bare ikke målstokken for mig, lidt hårdt sagt/delt op...

    ...men når det så er sagt, så vil jeg da godt generelt erklære mig enig med dig... Det blev lidt en skyttegrav jeg kastede mig ned i, det må jeg indrømme, og det var ikke meningen, for selvfølgelig er der ingen grund til at skal kværne det samme igennem tit, men det er nok bare for fristende at gøre det for mange, når det nu engang er det man føler, eller komme med de der små oneliners, som jeg i øvrigt også har stoppet mig selv i engang imellem, as in real life... og hvis jeg kan, så kan alle gøre det... Så selvfølgelig, lige at tænke kort over det engang imellem, det må også være en del af opskriften, enig...

    Så du starter ud med at fører 1-0 så, eller hedder det 0-1...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Det er jeg bestemt også enig i, sådan håber jeg det vil blive ved med at være altid...

      Det skal du endelig også bare gøre, og jeg ved da heller ikke hvor mange det drejer sig om der er takket af, eller kender evt. af dem, men kan selvfølgelig se navne der ikke optræder så tit længere, eller slet ikke... Jeg fornemmer så bare ikke at vi er færre herinde, mindre aktivitet, eller at forum er blevet fattigere, der er andre navne der er kommet frem, andre der har skruet op... at "stemningen" så ikke har passet ind med nogle brugere og de er stoppet, det er så bare ikke målstokken for mig, lidt hårdt sagt/delt op...

      ...men når det så er sagt, så vil jeg da godt generelt erklære mig enig med dig... Det blev lidt en skyttegrav jeg kastede mig ned i, det må jeg indrømme, og det var ikke meningen, for selvfølgelig er der ingen grund til at skal kværne det samme igennem tit, men det er nok bare for fristende at gøre det for mange, når det nu engang er det man føler, eller komme med de der små oneliners, som jeg i øvrigt også har stoppet mig selv i engang imellem, as in real life... og hvis jeg kan, så kan alle gøre det... Så selvfølgelig, lige at tænke kort over det engang imellem, det må også være en del af opskriften, enig...

      Så du starter ud med at fører 1-0 så, eller hedder det 0-1...
      Det er alt jeg beder om... at folk lige tænker over det. Og jeg har intet imod at blive udfordret på mine holdninger, tanker og ageren herinde... Især ikke når det er en sober debat, med fokus på argumenter, som både Chris og du har leveret.

      Nå, lad os SÅ snakke om noget bold!

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
        Det er alt jeg beder om... at folk lige tænker over det. Og jeg har intet imod at blive udfordret på mine holdninger, tanker og ageren herinde... Især ikke når det er en sober debat, med fokus på argumenter, som både Chris og du har leveret.

        Nå, lad os SÅ snakke om noget bold!

        Mvh

        MaxHH
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Jeg tror egentlig ikke vi er så grundlæggende uenige som du får det til at lyde som om. Det er jo ikke sådan at jeg ikke mener der skal hentes nye spillere før om to år, tværtimod. Lige nu mangler vi tre ind, og dem forventer jeg at JH finder... og snart. Problemet er om der er penge at hente dem for, og om typer som vi er enige om at vi mangler er interesserede i at være her, selv hvis vi kan betale dem... og det er jeg ikke sikker på at de er. Ledertyper med høj spillemæssig klasse har jo sjovt nok ikke svært ved at finde klubber der vil betale deres løn, og der er temmelig mange klubber derude, der har en bedre samlet pakke at tilbyde, end den vi kan stable på benene. Så vi KAN ende med at skulle nøjes med spillere der fylder hullet, indtil vi kan ramme den helt rigtige kombination...

          Men hvis vi kigger på truppen, så HAR vi spillere der kan bygges op omkring, hvis de suppleres med de rette... og vi har spillere der skal sælges, eller hvis kontrakter skal løbe ud, før vi kan få resten på plads. Så derfor siger jeg 1-2 sæsoner før jeg tror på at truppen er på plads. Men som sagt, det betyder jo ikke at vi ikke skal hente spillere lige nu, hvis behovet er der... og vi er ikke uenige om at behovet er der.

          Tørnæs - har måske noget jeg ikke har set, men jeg tvivler... videre.

          Falkesgaard - synes egentlig han gjorde det ok, men ikke prangende. Videre.

          Radza - Har hørt en masse godt om ham, og han spillede sig ikke AF, da han kom ind mod AGF... blive.

          Kirkeskov - Der er i perioder rigtig gode ting, både offensivt og defensivt, men for lavt bundniveau efter min smag. Videre.

          Lund - Har leveret både gode og dårlige kampe, men grundlæggende tror jeg på ham. Blive.

          Diarra - Videre.

          Johansson - Vil egentlig godt se ham på den midtbane ved siden af Makrini, men som forsvartap har han ikke imponeret mig voldsomt. Afventer.

          Nielsen - Hvis ikke kan vil bruge ham, skal han videre...

          Pedersen - Potentiale, men har set for lidt til at endeligt bedømme det. Afventer.

          Kryger - Videre

          Laursen - Glasben. Videre.

          Jensen - Synes egentlig han har gjort det fint de gange jeg har set ham. Blive.

          Falk - Skal SÅ meget videre, for hans udviklings skyld.

          Larsen - Skal også videre... nu hellere end senere.

          Desler - Blive.

          Greve - Blive.

          Busuladzic - Videre. Gør det fint, men ser ikke ud til at nå det sidste stykke op og blive god nok.

          Thomasen - Blive.

          Thomsen - Kan jeg ikke bedømme. Afventer.

          Makrini - Blive. Bygger hele tiden lidt mere på, og kan blive rigtig god for os, når resten er på plads.

          Skulason - Videre. Kan rigtig godt lide ham som type, og frisparksskytte, men spillemæssigt er det for tyndt.

          Festersen - Blive.

          Zohore - Blive.

          Jakobsen - Blive.

          Lado - Så meget videre.

          Enig eller uenig?

          Mvh

          MaxHH
          Jeg vil nu stadig studse noget over din "overordnet lige meget om vi bliver nr. 5 eller 10", den synes jeg var udtryk for noget, jeg på ingen måder kunne forlige mig selv med. Dér følte mig jeg ærligt talt milevidt væk fra dig.

          Overordnet set kan jeg godt være enig i den måde, du har stillet din liste op; selvfølgelig kan jeg dét, og det lader jo også til at vi er enige om, at der skal hentes "de rigtige spillere" ind; men, jeg ved ikke, det føles stadig som om, at du ikke føler det er lige så meget presserende, som jeg synes det er. Og måske ikke helt så villig til at gå ombord på tanken om at gamble med pengekassen NU for at kunne fylde den senere.

          Det helt ideelle havde været, hvis vi allerede forlængst havde hentet vores ledertyper. Som jeg ser dét har vi brug for mindst 2, én i hver kæde. Og en bedre målmand. Det gør vel egentlig også, at vi kan tælle til de 3 spillere, vi skal have ind. Men det betyder også, for mig, at spillere som Jonasson og Skulason ikke skal have så centrale positioner på vores hold. I min optik er det meget sigende for vores situation, at de to er henholdvis anfører og viceanfører. For de har, sand for dyden ikke leveret som ledere. Mest af alt, fordi deres basale evner med en bold og kølighed i pressede situationer er, lad os sige, udfordrende for mit temperament på kampdage.

          Jeg ser dem mest af alt som reservespillere på et hold, der gerne vil i TOP-6; ikke centrale spillere på et hold, der vil i TOP-6. Så egentlig skal der hentes TO nye centerforsvarere, som er bedre end dem vi har.

          Hvis Kent Nielsen f.eks mener vi er udfordret som hold defensivt, både på den måde vi står sammen på banen - og ikke mindst når vi skal presse, så synes jeg det er uden for diskussion, at den nuværende konstellation ikke er brugbar. Hverken på kort eller langt sigt.

          Jeg har utroligt svært ved at se Jonasson lige pludselig komme til at virke som sikkerheden selv over en hel sæson. Ej heller at Skulason lige pludselig genopfinder sig selv og kan ligge en fremadrettet aflevering under pres, der ligger til en medspiller og ikke hverken til en modspiller eller baglinien.

          De burde slet ikke ha' så stor en rolle i opbygningen af vores hold. For det er de ikke gode nok til.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Jeg vil nu stadig studse noget over din "overordnet lige meget om vi bliver nr. 5 eller 10", den synes jeg var udtryk for noget, jeg på ingen måder kunne forlige mig selv med. Dér følte mig jeg ærligt talt milevidt væk fra dig.
            Det er også helt ok... Jeg har valgt at se på processen, og forventer grundlæggende bare at vi ikke rykker ned, mens vi giver Kent arbejdsro til at få et hold stykket sammen i kluddetæppet af gamle og nye spillere. Og derfor vil jeg ikke forlange hans hoved på baggrund af en placering i tabellen.

            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Overordnet set kan jeg godt være enig i den måde, du har stillet din liste op; selvfølgelig kan jeg dét, og det lader jo også til at vi er enige om, at der skal hentes "de rigtige spillere" ind; men, jeg ved ikke, det føles stadig som om, at du ikke føler det er lige så meget presserende, som jeg synes det er. Og måske ikke helt så villig til at gå ombord på tanken om at gamble med pengekassen NU for at kunne fylde den senere.
            Hvis det er den perfekte spiller, så pantsæt midtercirklen og køb... men hvis det er endnu en middelgod mellemting, der kan løse en opgave her og nu, men alligevel skal erstattes når vi får råd, så ser jeg nødigt vi henter spillere ind, og risikerer det økonomiske fundament, i håb om succes senere. Det er prøvet før, og resultaterne vader vi rundt i nu, op til anklerne. Vi er tvunget til at agere økonomisk ansvarligt, og bygge selv...

            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Det helt ideelle havde været, hvis vi allerede forlængst havde hentet vores ledertyper. Som jeg ser dét har vi brug for mindst 2, én i hver kæde. Og en bedre målmand. Det gør vel egentlig også, at vi kan tælle til de 3 spillere, vi skal have ind. Men det betyder også, for mig, at spillere som Jonasson og Skulason ikke skal have så centrale positioner på vores hold. I min optik er det meget sigende for vores situation, at de to er henholdvis anfører og viceanfører. For de har, sand for dyden ikke leveret som ledere. Mest af alt, fordi deres basale evner med en bold og kølighed i pressede situationer er, lad os sige, udfordrende for mit temperament på kampdage.

            Jeg ser dem mest af alt som reservespillere på et hold, der gerne vil i TOP-6; ikke centrale spillere på et hold, der vil i TOP-6. Så egentlig skal der hentes TO nye centerforsvarere, som er bedre end dem vi har.

            Hvis Kent Nielsen f.eks mener vi er udfordret som hold defensivt, både på den måde vi står sammen på banen - og ikke mindst når vi skal presse, så synes jeg det er uden for diskussion, at den nuværende konstellation ikke er brugbar. Hverken på kort eller langt sigt.

            Jeg har utroligt svært ved at se Jonasson lige pludselig komme til at virke som sikkerheden selv over en hel sæson. Ej heller at Skulason lige pludselig genopfinder sig selv og kan ligge en fremadrettet aflevering under pres, der ligger til en medspiller og ikke hverken til en modspiller eller baglinien.

            De burde slet ikke ha' så stor en rolle i opbygningen af vores hold. For det er de ikke gode nok til.

            MvH ChrisOB
            Men hvis de er de bedste vi kan få lige nu, med vores tiltrækningskraft og økonomi, bliver de næppe skiftet ud. Jeg forventer at Thomasen og Desler kommer til at eje suppen, når de overtager den centrale midtbane, men den ene er nok lige en tand for grøn, og den anden er skadet, så det bliver ikke lige nu.
            Så du hænger jo nok på dem, indtil vores unge er klar, eller vi får råd til at skifte dem ud. Her og nu forventer jeg en keeper og en forsvarsspiller... og håber på to.

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Jeg vil nu stadig studse noget over din "overordnet lige meget om vi bliver nr. 5 eller 10", den synes jeg var udtryk for noget, jeg på ingen måder kunne forlige mig selv med. Dér følte mig jeg ærligt talt milevidt væk fra dig.

              Overordnet set kan jeg godt være enig i den måde, du har stillet din liste op; selvfølgelig kan jeg dét, og det lader jo også til at vi er enige om, at der skal hentes "de rigtige spillere" ind; men, jeg ved ikke, det føles stadig som om, at du ikke føler det er lige så meget presserende, som jeg synes det er. Og måske ikke helt så villig til at gå ombord på tanken om at gamble med pengekassen NU for at kunne fylde den senere.

              Det helt ideelle havde været, hvis vi allerede forlængst havde hentet vores ledertyper. Som jeg ser dét har vi brug for mindst 2, én i hver kæde. Og en bedre målmand. Det gør vel egentlig også, at vi kan tælle til de 3 spillere, vi skal have ind. Men det betyder også, for mig, at spillere som Jonasson og Skulason ikke skal have så centrale positioner på vores hold. I min optik er det meget sigende for vores situation, at de to er henholdvis anfører og viceanfører. For de har, sand for dyden ikke leveret som ledere. Mest af alt, fordi deres basale evner med en bold og kølighed i pressede situationer er, lad os sige, udfordrende for mit temperament på kampdage.

              Jeg ser dem mest af alt som reservespillere på et hold, der gerne vil i TOP-6; ikke centrale spillere på et hold, der vil i TOP-6. Så egentlig skal der hentes TO nye centerforsvarere, som er bedre end dem vi har.

              Hvis Kent Nielsen f.eks mener vi er udfordret som hold defensivt, både på den måde vi står sammen på banen - og ikke mindst når vi skal presse, så synes jeg det er uden for diskussion, at den nuværende konstellation ikke er brugbar. Hverken på kort eller langt sigt.

              Jeg har utroligt svært ved at se Jonasson lige pludselig komme til at virke som sikkerheden selv over en hel sæson. Ej heller at Skulason lige pludselig genopfinder sig selv og kan ligge en fremadrettet aflevering under pres, der ligger til en medspiller og ikke hverken til en modspiller eller baglinien.

              De burde slet ikke ha' så stor en rolle i opbygningen af vores hold. For det er de ikke gode nok til.

              MvH ChrisOB
              Kan ikke være mere enig.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Jeg synes netop, at denne tråd er udtryk for, hvilken kvalitet og debatniveau dette forum kan have. For selvom her måske ikke er samme aktivitetsniveau som tidligere herinde, så er kamptråden fra FCK-kampen snart oppe på 500 indlæg. Jeg synes dog hverken tonen er blevet hårdere eller blidere i de sidste knap 10 år, jeg har fulgt med herinde, og brugere som "Mad X", "Julianus" og "Svinet" vil nok altid være tilstede - til irritation for mange - så længe, der ikke udøves censur. Og det, synes jeg, ville være en skam, da mangfoldighed gør debatten mere levende. Derimod burde folk nok blive bedre til at ignorere disse og ikke tage deres indlæg personligt.

                Et forslag til moderatorerne: Vil I arbejde for, at de to off-topic fora bliver slået sammen igen - de er næsten totalt døde nu? Jeg var selv fortaler for to adskilte fora men må erkende at aktivitetsniveauet ikke er stort nok til at bære det...

                Mvh
                Lasse

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
                  Jeg synes netop, at denne tråd er udtryk for, hvilken kvalitet og debatniveau dette forum kan have. For selvom her måske ikke er samme aktivitetsniveau som tidligere herinde, så er kamptråden fra FCK-kampen snart oppe på 500 indlæg. Jeg synes dog hverken tonen er blevet hårdere eller blidere i de sidste knap 10 år, jeg har fulgt med herinde, og brugere som "Mad X", "Julianus" og "Svinet" vil nok altid være tilstede - til irritation for mange - så længe, der ikke udøves censur. Og det, synes jeg, ville være en skam, da mangfoldighed gør debatten mere levende. Derimod burde folk nok blive bedre til at ignorere disse og ikke tage deres indlæg personligt.

                  Et forslag til moderatorerne: Vil I arbejde for, at de to off-topic fora bliver slået sammen igen - de er næsten totalt døde nu? Jeg var selv fortaler for to adskilte fora men må erkende at aktivitetsniveauet ikke er stort nok til at bære det...

                  Mvh
                  Lasse
                  Godt indlæg...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg

                    Et forslag til moderatorerne: Vil I arbejde for, at de to off-topic fora bliver slået sammen igen - de er næsten totalt døde nu? Jeg var selv fortaler for to adskilte fora men må erkende at aktivitetsniveauet ikke er stort nok til at bære det...

                    Mvh
                    Lasse
                    Du tænker på "Off topic" og "Alle andre hold"?

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                      Du tænker på "Off topic" og "Alle andre hold"?

                      Mvh

                      MaxHH
                      Jeps :)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
                        Jeps :)
                        hmm... Det finder jeg lige ud af hvor krævende er, og vender tilbage...

                        Comment


                          Jeg synes det ville dejligt hvis der var flere indlæg pr side. Der er nogle gange problemer med at skifte side på en smartfon, og så er det jo godt at der er flere indlæg før man skal skifte.
                          Mvh

                          PS: Det bliver en skrækkelig halvsæson uden bedre forsvar. Jeg krydser fingre hver dag.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Jeg synes det ville dejligt hvis der var flere indlæg pr side. Der er nogle gange problemer med at skifte side på en smartfon, og så er det jo godt at der er flere indlæg før man skal skifte.
                            Mvh

                            PS: Det bliver en skrækkelig halvsæson uden bedre forsvar. Jeg krydser fingre hver dag.
                            Det tager jeg lige med...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                              Jeg synes det ville dejligt hvis der var flere indlæg pr side. Der er nogle gange problemer med at skifte side på en smartfon, og så er det jo godt at der er flere indlæg før man skal skifte.
                              Mvh

                              PS: Det bliver en skrækkelig halvsæson uden bedre forsvar. Jeg krydser fingre hver dag.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment

                              Working...
                              X