Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status efter ca. 1/5 af sæsonen og med en uge tilbage af transfervinduet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er altså stadig nemmere at ramme en trup og en økonomi, hvis vi rammer en slutplacering, der er højere end de foregående 4. Meget nemmere. Også for Kent Nielsen. For uanset hvad du mener om "helikopter-perspektiv", så kan jeg garantere dig for, at OB ikke har hentet Kent Nielsen for at vi skal blive nr. 10... igen. Det betyder nødvendigvis ikke, at han SKAL fyres, hvis vi bliver nr. 10; jeg siger bare, at det kan han godt blive, fordi i fodboldverdenen er det ikke altid at helikopter-perspektivet bliver anvendt. Det synes jeg OB's ageren de sidste 5-8 år i dén grad har vist. Kent Nielsen er hentet ind for at bygge et hold op, men hans snor bliver utvivlsomt kortere, hvis vi bliver nr. 10 i år. Det ved Kent Nielsen også godt, så hvis han kan se, at det defensive fundament OG potentiale er så meget svagere end det offensive, så er han jo ikke dum; så vil han også gøre som Ove Pedersen og i stedet fokusere på dét, på bekostning af det offensive. (Det kan så betyde vores offensive profiler; de måske visner)

Og du får det til at lyde som om, at jeg hellere ville ha' beholdt Ove. Det er ikke tilfældet. For jeg vidste jo, at han var ansat for det korte træk; nemlig at redde os. Men jeg er ikke enig i, at det partout er en "kortsigtet" plan at købe os ud af det her. Det kan vi; hvis vi køber de RIGTIGE spillere til de rigtige positioner. Og her tænker jeg specifikt på spillere til den centrale akse; ledertyperne, som ikke bare de unge spillere kan læne sig op ad, men alle andre også.

Dem har vi bare ikke. Og det er dér, jeg synes den store forskel ligger på os; og så da FCN, FCM og AaB byggede mesterskabshold op. De havde ledertyperne i deres "mellemsæsoner". De havde spillerne som de unge kunne læne sig op ad; med det resultat at de unge spillere, de enten selv havde hentet eller opfostret de blomstrede sammen med resten af holdet.

I FCN havde de Stokholm fra the get-go. De havde Kildentoft et stykke af vejen; hvorefter Bjelland, Okore, Adu, Anders Christiansen, Søren Christensen tog over og blev selv ledertyper. I Aalborg havde man i forvejen Rasmus Würtz, der var skolet i AaB's ungdomsafdeling og Augustinussen at læne sig op ad. I Midtjylland var det Jakob Poulsen og Kristian Bak. Hvor er vores ledertyper, fra "the get go?" Spillere der enten har meget erfaring fra Superligaen eller er skolet i vores ungdomsafdeling?

De er der simpelthen ikke. Så det fundament Kent Nielsen bygger på er, i min optik, yderst skrøbeligt. Hvis man skal tage det lange træk, så skal ledertyperne altså være dér fra starten af. Eller hentes lynhurtigt. Det kræver både held, dygtighed og timing. De hold, der klarer sig bedst i det lange løb er de hold, hvis sportslige ledelser henter de rigtige typer, de rigtige spillere, på de rigtige tidspunkter og parrer dem med den rigtige træner.

Lige nu synes jeg vores lange træk ser nærmest umuligt ud med de typer vi har i det centrale forsvar og den centrale midtbane. Vores to sidste anførere? Arbejdsomme, sympatiske, måske endda erfarne uden tvivl. Men ledere? Overhovedet ikke.

Jeg er af den mening at de typer skal man ha' hentet inden man begynder at bygge noget som helst op. På dét punkt har OB, til forskel fra AaB, FCN og FCM, haltet slemt efter.

Så jeg mener, der er en overvejende sandsynlighed for, at det DU har stillet op, det er, igen, i bedste fald idealiseret, i værste fald naivt.

Jeg synes vi i dén grad mangler en Hemmingsen. En Ulrik Laursen. En Stokholm. Ja, jeg synes faktisk det er praktisk talt umuligt at bygge et vinderhold op uden dem.

Når vi så har ikke har dem i forvejen, når vi begynder en opbygning; enten ved at de har været i klubben 1-2 år, eller fordi vi har dem fra vores egen ungdomsafdeling; så er det bidende nødvendigt at hente dem ude fra. Og det betyder at man skal satse. Gamble med pengetanken NU, for en chance for at fylde den senere. Ved at have det rette fundament til at bygge et vinderhold op. Lige nu synes jeg Kent Nielsen har et helt horibelt spillermateriale at gøre godt med nede i forsvaret. I hvert fald hvis vi skal satse på det lange løb.

Han hjælper så heller ikke selv ved at placere en venstre back, der nærmest statistisk beviseligt er og bliver en katastrofe som central midtbanespiller.

Vi vil begge det samme: Det lange seje træk. Ingen krav om TOP-5, TOP-3 fra the get-go. Men jeg synes det virker som om, at du har "glemt" hvad der kendetegner hold, der er blevet bygget op fra grunden.

At man har ledertyperne fra starten af. Spillere der enten har individuel klasse, eller som kender gamet nok til at vide, hvornår der skal skraldes og hvornår der skal kontrolleres.

Og allerhelst på de centrale pladser på et fodboldhold. Dér hvor sammenhængskraften altid opstår. Dem som binder truppen sammen både på og udenfor banen.

De er der ikke. Og så hænger de forestilling altså i en yderst tynd tråd.

MvH ChrisOB
    Godt skrevet - og det frustrerende er, at det måske handler om at købe 1 max 2 spillere - så kan her hold blive rigtig godt i stedet for skidt!

Comment

Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Ok, jeg prøver at uddybe. Det var en forkert at skrive at jeg er ligeglad, for jeg vil naturligvis langt hellere ende så højt som muligt. Men når jeg siger mellemsæson, så er det en eller to sæsoner hvor målet ikke er at ende på en bestemt placering, men at ramme en trup og en økonomi hvor vi kan begynde at gå efter placeringer igen. Hvis man stiller det op som du gør, skal Kent jo fyres hvis vi bliver nummer ti i år, eller næste år, uanset HVORFOR vi bliver nummer 10... og det er der godt nok ikke meget helikopter-perspektiv over.

Det er lidt ligesom ungdomsfodbold... vil man vinde titler, eller vil man udvikle spillere til førsteholdet? Personligt er jeg mere interesseret i nummer to, og det betyder at jeg hellere ser dem bruge de spillere de tror på kan komme længst over karrieren, end dem der er fysisk stærkest, fordi de har udviklet sig hurtigst... Men kan man begge dele, er det naturligvis bedre...

Vi kunne sikkert godt have beholdt Ove, hvis vi ville, men ledelsen valgte det lange seje træk. Og det er jeg glad for, for vi kan ikke lappe os ud det her, og vi kan ikke købe os ud af det her... eller, det kunne vi godt, hvis nogen ville smide pengene til at købe os ud af det, men det ville bestemt også være en kortsigtet plan.

De hold der klarer sig bedst nu om dage, er dem der har taget den lange opbyggende fase, som vi burde have startet da Kim Brink blev fyret, men reelt startede da Kent kom til. Det betyder vi er bagud i forhold til vores konkurrenter, der er nået til det punkt jeg håber vi rammer om to til tre sæsoner... og her tænker jeg Farum, Ikast/Herning og Aalborg. KB/03 og BIF har flere penge end vi kommer i nærheden af, OG bedre faciliteter, så de er lidt udenfor kategori.

Vi kan godt gøre som du siger, og køre stabilt i mellemlaget de næste ti år... eller tage det lange træk, hvor vi kigger mere på udvikling end placeringer, og komme helt til tops... Jeg foretrækker det sidste...

Det KAN også være der ikke er en plan overhovedet, og så ligner jeg en idiot ved at have skrevet det her, men så er jeg ikke sikker på vi havde haft landets, på papiret, bedste trænerteam til præcist denne opgave med at bygge et hold op fra bunden...

Mvh

MaxHH
      Det lange seje træk og en opbyggende fase? Jojo - men nu er midtbanen og forsvaret jo ikke dårlige fordi de er overbefolkede med unge egne talenter der har brug fo længere tid.....istedet har vi en islænding og en hollænder på midten - fint nok hvis ellers det fungerede. Forsvaret er også "bakset" sammen af, lad os sige "profiler" hentet udefra.

Jeg er helt med på ideen om det lange træk (selv om vi da vidst har hørt den sang de sidste 4 år allerede) men jeg fatter ikke måden(eller mangel på samme) hvormed man griber det an. Du skulle jo have erfarne profiler - ledertyper i forsvaret og på midten - og så bringe eks. JJT noget mere.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        Det lange seje træk og en opbyggende fase? Jojo - men nu er midtbanen og forsvaret jo ikke dårlige fordi de er overbefolkede med unge egne talenter der har brug fo længere tid.....istedet har vi en islænding og en hollænder på midten - fint nok hvis ellers det fungerede. Forsvaret er også "bakset" sammen af, lad os sige "profiler" hentet udefra.

Jeg er helt med på ideen om det lange træk (selv om vi da vidst har hørt den sang de sidste 4 år allerede) men jeg fatter ikke måden(eller mangel på samme) hvormed man griber det an. Du skulle jo have erfarne profiler - ledertyper i forsvaret og på midten - og så bringe eks. JJT noget mere.
        Som jeg skriver, så BURDE den proces have startet allerede da Brink blev fyret, men vi har sejlet rundt indtil Jesper Hansen og Kent Nielsen kom til. Nu begynder processen så for alvor, og der skal findes de sidste par brikker, hvilket JH har indtil vinduet lukker til at gøre... og jeg tror på at han knokler derud af. Om det lykkedes til vores tilfredshed aner jeg ikke... men jeg venter med at komme med en endelig vurdering indtil vinduet smækker i.

Mvh

MaxHH

Comment

Som jeg skriver, så BURDE den proces have startet allerede da Brink blev fyret, men vi har sejlet rundt indtil Jesper Hansen og Kent Nielsen kom til. Nu begynder processen så for alvor, og der skal findes de sidste par brikker, hvilket JH har indtil vinduet lukker til at gøre... og jeg tror på at han knokler derud af. Om det lykkedes til vores tilfredshed aner jeg ikke... men jeg venter med at komme med en endelig vurdering indtil vinduet smækker i.

Mvh

MaxHH
          Syntes nu at JH har sejlet pænt indtil for ca 6 måneder siden. Fair nok at man ikke har haft de store penge. Men der har saftsusme været mange dårlige og uforståelige handler. De sidste par vinduer har indtil videre være godkendt...
          Dette vil dog ændre sig kraftigt hvis vi ikke handler inden lukketid

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Syntes nu at JH har sejlet pænt indtil for ca 6 måneder siden. Fair nok at man ikke har haft de store penge. Men der har saftsusme været mange dårlige og uforståelige handler. De sidste par vinduer har indtil videre være godkendt...
            Dette vil dog ændre sig kraftigt hvis vi ikke handler inden lukketid
            Synes det er svært at vurdere helt skarpt, når vi ikke kender forudsætningerne... men jeg har heller ikke været helt overbevist indtil nu... Lad os se hvad han hiver op af hatten til os den næste uge...

Mvh

MaxHH

Comment

Synes det er svært at vurdere helt skarpt, når vi ikke kender forudsætningerne... men jeg har heller ikke været helt overbevist indtil nu... Lad os se hvad han hiver op af hatten til os den næste uge...

Mvh

MaxHH
              Nej dem kender vi ikke. Men vi har samtidig set andre klubber klare sig meget bedre for mindre eller det samme. Så det kan lade sig gøre..
              Og i denne branche bliver man målt på resultater. Fair eller ej...
              Så JH har lige præcis 5 dage 13 timer og 34 min til at overbevise mig om at han er den rigtige for OB

Comment

Jeg tror egentlig ikke vi er så grundlæggende uenige som du får det til at lyde som om. Det er jo ikke sådan at jeg ikke mener der skal hentes nye spillere før om to år, tværtimod. Lige nu mangler vi tre ind, og dem forventer jeg at JH finder... og snart. Problemet er om der er penge at hente dem for, og om typer som vi er enige om at vi mangler er interesserede i at være her, selv hvis vi kan betale dem... og det er jeg ikke sikker på at de er. Ledertyper med høj spillemæssig klasse har jo sjovt nok ikke svært ved at finde klubber der vil betale deres løn, og der er temmelig mange klubber derude, der har en bedre samlet pakke at tilbyde, end den vi kan stable på benene. Så vi KAN ende med at skulle nøjes med spillere der fylder hullet, indtil vi kan ramme den helt rigtige kombination...

Men hvis vi kigger på truppen, så HAR vi spillere der kan bygges op omkring, hvis de suppleres med de rette... og vi har spillere der skal sælges, eller hvis kontrakter skal løbe ud, før vi kan få resten på plads. Så derfor siger jeg 1-2 sæsoner før jeg tror på at truppen er på plads. Men som sagt, det betyder jo ikke at vi ikke skal hente spillere lige nu, hvis behovet er der... og vi er ikke uenige om at behovet er der.

Tørnæs - har måske noget jeg ikke har set, men jeg tvivler... videre.

Falkesgaard - synes egentlig han gjorde det ok, men ikke prangende. Videre.

Radza - Har hørt en masse godt om ham, og han spillede sig ikke AF, da han kom ind mod AGF... blive.

Kirkeskov - Der er i perioder rigtig gode ting, både offensivt og defensivt, men for lavt bundniveau efter min smag. Videre.

Lund - Har leveret både gode og dårlige kampe, men grundlæggende tror jeg på ham. Blive.

Diarra - Videre.

Johansson - Vil egentlig godt se ham på den midtbane ved siden af Makrini, men som forsvartap har han ikke imponeret mig voldsomt. Afventer.

Nielsen - Hvis ikke kan vil bruge ham, skal han videre...

Pedersen - Potentiale, men har set for lidt til at endeligt bedømme det. Afventer.

Kryger - Videre

Laursen - Glasben. Videre.

Jensen - Synes egentlig han har gjort det fint de gange jeg har set ham. Blive.

Falk - Skal SÅ meget videre, for hans udviklings skyld.

Larsen - Skal også videre... nu hellere end senere.

Desler - Blive.

Greve - Blive.

Busuladzic - Videre. Gør det fint, men ser ikke ud til at nå det sidste stykke op og blive god nok.

Thomasen - Blive.

Thomsen - Kan jeg ikke bedømme. Afventer.

Makrini - Blive. Bygger hele tiden lidt mere på, og kan blive rigtig god for os, når resten er på plads.

Skulason - Videre. Kan rigtig godt lide ham som type, og frisparksskytte, men spillemæssigt er det for tyndt.

Festersen - Blive.

Zohore - Blive.

Jakobsen - Blive.

Lado - Så meget videre.

Enig eller uenig?

Mvh

MaxHH
                100 pct enig. Det er et stort arbejde der skal overstås den næste uges tid.

Det irriterer mig, at Kent dumstædigt har fastholdt ikke at benytte Lasse N som helt sikkert ville have gjort det bedre end de han stillede op med. Efter samme filosofi kunne han jo også bare fortsætte med for unge spillere, som han tror på på den lange bane med tab af flere point som resultat.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  100 pct enig. Det er et stort arbejde der skal overstås den næste uges tid.

Det irriterer mig, at Kent dumstædigt har fastholdt ikke at benytte Lasse N som helt sikkert ville have gjort det bedre end de han stillede op med. Efter samme filosofi kunne han jo også bare fortsætte med for unge spillere, som han tror på på den lange bane med tab af flere point som resultat.
                  Ja, det bliver spændende, hvor længe hans stædighed / tro på egen disposition holder, hvis der ikke snart sker forbedringer! Især fordi det nærmest er blevet værre i de sidste kampe.

Comment

Ville være rart at få en update ligsom EFB's Fans lige har fået

http://www.bold.dk/nyt/esbjerg-jagte...o-nye-spillere

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Ja, det bliver spændende, hvor længe hans stædighed / tro på egen disposition holder, hvis der ikke snart sker forbedringer! Især fordi det nærmest er blevet værre i de sidste kampe.
                      Kampen mod AaB var helt til hest, men ellers er det det vel ikke blevet SÅ meget værre, end det hele tiden har været.
                      Vi startede med at møde et kvart Hobro-hold. Halvdelen af holdet var enten væk eller skadet, og afløserne havde ikke spilletilladelse. Den kamp kunne vi så godt vinde (Det var selvfølgelig også på hjemmebane). Derefter var vi udspillet af Brøndby, og kun et større tyveri gjorde at vi fik points. Efter den kamp har vi vel fået alle de points, vi fortjente.
                      Vores nye middelmådige keeper må pludselig erstattes med en reserve, der (for at han kan vise sit værd) får lov til at klare sig, uden noget der bare ligner et forsvar.

Der SKAL simpelt hen forstærkninger til det forsvar, og derfor bliver man da også så glad, når der stort set dagligt dukker en ny mail op fra OB.
                      Kan det mon være de nye forstærkninger ?????

- Nej, Det var det så ikke. Til gengæld er der tilbud på FIFA 16, og Disney on Ice.... (så må man vel glæde sig over det)

Comment

Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
                        Kampen mod AaB var helt til hest, men ellers er det det vel ikke blevet SÅ meget værre, end det hele tiden har været.
                        Nu er det selvfølgelig svært at spå om hvad der evt ville være sket, men KL var i hvert fald involveret i 3 mål inden han blev solgt, så jeg er sådan set enig.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Ville være rart at få en update ligsom EFB's Fans lige har fået

http://www.bold.dk/nyt/esbjerg-jagte...o-nye-spillere
                          Shhh ! Samtlige verdens spillere stiger i pris hvis det kommer frem at OB er på udkig efter spillere .
                          Det vil underminere hele klubbens transferstrategi , og det vil aldrig igen lykkedes at finde en spiller under rubrikken : bortgives .
                          Last edited by Magge; 26-08-2015, 11:17.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Shhh ! Samtlige verdens spillere stiger i pris hvis det kommer frem at OB er på udkig efter spillere .
                            Det vil underminere hele klubbens transferstrategi , og det vil aldrig igen lykkedes at finde en spiller under rubrikken : bortgives .
                            Så bliver det da dyrere for vores konkurrenter at handle ind så, om ikke andet..... Nåå nej, det har de jo allerede gjort...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Beklager jeg lige bliver ved lidt, men missede den i går...

"For forummets skyld"... så har du jo afgjort hvad der er bedst for forum... og der siger jeg så, hvad nu hvis det bedste for forum var bare at lade det gå sin gang som det nu engang gør. ..

Det kan da ikke være så fjern en idé, synes jeg...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Beklager jeg lige bliver ved lidt, men missede den i går...

"For forummets skyld"... så har du jo afgjort hvad der er bedst for forum...
                                Nej, det er egentlig OB der har det... de vil gerne have så mange aktive debattører som muligt, og en fri, livlig debat. Og jeg er enig. Havde opgaven været en anden, f.eks. at forhindre kritisk tale om klubben, havde jeg ikke sagt ja til opgaven.

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                og der siger jeg så, hvad nu hvis det bedste for forum var bare at lade det gå sin gang som det nu engang gør. ..

Det kan da ikke være så fjern en idé, synes jeg...
                                Det har været prøvet... resultatet var en del gode, aktive debattører der trak stikket, og forlod forum. Så derefter besluttede jeg at prøve noget andet. Det har ikke vist sig så effektivt endnu, men jeg har ikke givet op... ,o)

Mvh

MaxHH

Comment

Working...
                                X