Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stadion . Undersøgelser - Fornyelser.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Stadion . Undersøgelser - Fornyelser.

    Der har gennem de senere år været nogle stadion undersøgelser på OB.DK .
    Men jeg syntes ikke at kunne huske at jeg har set resultaterne , måske har jeg ikke fulgt med ?

    Vi er vel hvis vi sammenligner størrelse , position , tilskuerersnit osv en af de klubber med det ringeste stadion .

    Hvis man kigger lidt rundt så fik FCM nyt stadion vis kommunen og mch , Silkeborg får snart via jyske bank , Jysk og kommunen som blev mere villige til at hjælpe ved at få stadion ud i udkanten af byen , så nan kan sælge ud af grunden hvor det nuværende stadion ligger . Tænkte på om der ligger noget i kortene for fremtiden , evt ved at bruge noget fra andre modeller som SIF el andre ?
    Har vi en ejerkreds/mulige investorere som kunne smide lidt i sådan et projekt ?

    Disse klubber har imo bedre faciliteter end os :
    EfB
    BIF
    FCK
    FCM
    RFC
    VFF
    Farum
    AaB

    AGF og OB side om side .

    Under os :
    SDJ
    Hobro
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    #2
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Der har gennem de senere år været nogle stadion undersøgelser på OB.DK .
    Men jeg syntes ikke at kunne huske at jeg har set resultaterne , måske har jeg ikke fulgt med ?

    Vi er vel hvis vi sammenligner størrelse , position , tilskuerersnit osv en af de klubber med det ringeste stadion .

    Hvis man kigger lidt rundt så fik FCM nyt stadion vis kommunen og mch , Silkeborg får snart via jyske bank , Jysk og kommunen som blev mere villige til at hjælpe ved at få stadion ud i udkanten af byen , så nan kan sælge ud af grunden hvor det nuværende stadion ligger . Tænkte på om der ligger noget i kortene for fremtiden , evt ved at bruge noget fra andre modeller som SIF el andre ?
    Har vi en ejerkreds/mulige investorere som kunne smide lidt i sådan et projekt ?

    Disse klubber har imo bedre faciliteter end os :
    EfB
    BIF
    FCK
    FCM
    RFC
    VFF
    Farum
    AaB

    AGF og OB side om side .

    Under os :
    SDJ
    Hobro
    Nu ligger Stadion i Odense Kommune. Derfor sker der intet. Odense er som sædvanlig 20 år efter proaktive byer.

    Comment


      #3
      En flytning af vores stadion vil være en katastrofe.
      Vi har så velplaceret et stadion at det på ingen måde kunne forbedres.

      hvilke faciliteter mener du/i der mangler?
      Vi fylder ikke engang 60-70% af kapaciteten i nogle af vores kampe.
      der er ikke lang kø ved toiletter
      Sponsor indgang og loge er fine og nydelige lokaler.

      det eneste jeg kunne mangle var lukkede hjørner.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
        En flytning af vores stadion vil være en katastrofe.
        Vi har så velplaceret et stadion at det på ingen måde kunne forbedres.

        hvilke faciliteter mener du/i der mangler?
        Vi fylder ikke engang 60-70% af kapaciteten i nogle af vores kampe.
        der er ikke lang kø ved toiletter
        Sponsor indgang og loge er fine og nydelige lokaler.

        det eneste jeg kunne mangle var lukkede hjørner.
        jeg er enig i at beliggenheden er god og det vil være super med lukkede hjørner og kapaciteten er ok som det er nu. En lille hæmsko er at det er besværligt at komme derfra i bil...jeg kan næsten cykle de 23 km ligeså hurtigt som jeg kører efter en kamp.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #5
          Lukkede hjørner. Den med trafikken er svær at komme udenom i Odense. Medmindre st de bygger ude på Lars Tyndskids mark og det synes jeg ville være synd.

          Comment


            #6
            Jeg synes også, at det er et mareridt at komme hjem efter kamp.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              jeg er enig i at beliggenheden er god og det vil være super med lukkede hjørner og kapaciteten er ok som det er nu. En lille hæmsko er at det er besværligt at komme derfra i bil...jeg kan næsten cykle de 23 km ligeså hurtigt som jeg kører efter en kamp.
              De må aldrig, aldrig, aldrig flytte stadion - og slet ikke udenfor byen (længere end det er fra centrum nu).
              Det ligger ganske enkelt perfekt med tilkørselsforhold fra hovedvejen, ringvejen, gåafstand til centrum osv. Og nå ja, så er der jo også lidt tradition i det, og alle øvrige, større sportsfaciliteter ligger også i det område.

              Boder, toiletter osv er fine. Som nogle nævner, kunne hjørnerne lukkes, og den sidste del af Carlsbergtribunen overdækkes. Ellers kan jeg ikke se, hvad pokker der skulle forbedres på stadion. Kapaciteten er jo vel også ganske passende for nuværende.
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Jeg synes også, at det er et mareridt at komme hjem efter kamp.
                Har du nogensinde været i Herning, i Aalborg, i Aarhus, i Parken, i Brøndby, i Vejle, i Horsens, i Silkeborg (når der er mange mennesker), i Haderslev (når der er mange mennesker) i bil? Det er ligeså meget et "helvede" at komme derfra. Det kan jo næsten ikke undgås, når mange mennesker er samlet på ét sted.
                Last edited by obforever; 19-08-2015, 12:39.
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #9
                  Sys stadion mangler lukkede hjørner. Fik vi det vil stemningen osv virke meget bedre

                  Comment


                    #10
                    Hverken AaB eller Farum, har bedre stadions eller forhold omkring stadion end os. I Aalborg har man i mange år været træt af forholdene på Aalborg Stadion, og infrastrukturen omkring stadion, hvor det nærmest er umuligt at komme dertil medmindre man kommer fra selve Aalborg og kan gå til stadion.
                    Man har i flere år snakket om at flytte Stadion ud til Gigantium (lidt ala Herning med Boxen og FCM's hjemmebane), men det er der ikke råd til lige pt.

                    Og så dårlig synes jeg heller ikke Odense Stadion er. Jeg synes faktisk hverken at Parken eller Brøndby stadion er særlige gode, hvis man tænker faciliteter for den alm. tilskuere. Ja, det er store stadions, og ja, de har nogle fede VIP muligheder, men ellers er det altså meget middelmådigt.
                    Hvis vi kunne få lukkede hjørnerne i Odense, synes jeg det vil være helt optimalt. Synes også vejen til og fra stadion er rimelig ligetil, og det er sagt fra en, som bor så langt væk, at bil er eneste mulighed.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Jeg synes også, at det er et mareridt at komme hjem efter kamp.
                      Det oplever jeg også for det meste når jeg har været afsted, det er godt nok langt fra alle kampe jeg har taget turen, så ved ikke om jeg har været uheldig, men det er sgu flad at turen ud til motorvejen skal tage lige så lang tid som resten af turen til Vejle gør det... men okay det synes jeg så man oplever mange steder, Horsens kan også være et f*cking mareridt...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        De må aldrig, aldrig, aldrig flytte stadion - og slet ikke udenfor byen (længere end det er fra centrum nu).
                        Det ligger ganske enkelt perfekt med tilkørselsforhold fra hovedvejen, ringvejen, gåafstand til centrum osv. Og nå ja, så er der jo også lidt tradition i det, og alle øvrige, større sportsfaciliteter ligger også i det område.

                        Boder, toiletter osv er fine. Som nogle nævner, kunne hjørnerne lukkes, og den sidste del af Carlsbergtribunen overdækkes. Ellers kan jeg ikke se, hvad pokker der skulle forbedres på stadion. Kapaciteten er jo vel også ganske passende for nuværende.
                        stadion skal ligge hvor stadion ligger og optimalt lukkes hjørnerne så lyden bliver mere indenfor rammerne, det med turen hjem er ikke noget problem for mig hverken i bil eller på cykel. sammenligner vi infrastrukturen med FCM og deres vej til og fra stadion er vi dog skidt stillet, men det er der mange klubber der er
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #13
                          Nu har jeg været i Herning flere gange, og deres parkeringsforhold er under al kritik.. Det er bogstaveligt talt en mark, og selv om motorvejen ligger lige ved siden af tager det 100 år at komme væk fra stadion, men det kan jo heller ikke undgås hvis over 8000 mennesker forlader samme område samtidigt, uanset hvor i landet vi snakker.

                          Comment


                            #14
                            Luk hjørnerne, tak. Det er det eneste stadionet mangler i min optik. Det vil være en katastrofe at flytte det udenfor byen. Odense har en grum historie med at lade sig inspirere af den byudvikling man så i USA efter 2. Verdenskrig, hvor bilen blev set som det eneste rigtige. Se bare på universitetet og de hæslige indkøbscentre i nærheden. Et stadion bør ligge i gå/cykelafstand fra centrum - ikke på bar mark som i Herning eller i ingenmandsland som i Brøndby.
                            OB: Danske mestre i 2075/6

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                              Luk hjørnerne, tak. Det er det eneste stadionet mangler i min optik. Det vil være en katastrofe at flytte det udenfor byen. Odense har en grum historie med at lade sig inspirere af den byudvikling man så i USA efter 2. Verdenskrig, hvor bilen blev set som det eneste rigtige. Se bare på universitetet og de hæslige indkøbscentre i nærheden. Et stadion bør ligge i gå/cykelafstand fra centrum.
                              Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

                              Comment

                              Working...
                              X