Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tørnæs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
    Definition: som har eller rummer meget lidt af noget bestemt
    StateTrooper demonstrerede for mig, at han rummer meget få midler til at afgøre om Jesper Hansen har benyttet sig af en strategi fra et computerspil til at passe sit arbejde som sportsdirektør i en af Danmarks største klubber.

    Yderligere definition: Så godt eller så meget man formår ud fra de forudsætninger man har.
    Jeg insinuerede dermed, at StateTrooper ikke besad evnerne eller midlerne (!) til at konkludere, at JH lod sig inspirere af StateTroopers ekstensive erfaring med CM 97/98.

    Og så er det vist slut med at ordkløveriet? Eller vil du fortsat anfægte brugen af ordet?

    Jeg ved ikke med sikkerhed om JH er forberedt i sit job. Det ved du eller StateTrooper heller ikke. Men jeg vil mene, at det er naturligt at konkludere eftersom han formentlig ikke har fået et af de mest attraktive og sjældne positioner på det danske arbejdsmarkede for sin notoriske evne til at være mega uforberedt. Eller hvad?

    Jeg har simpelthen diskuteret JHs indkøb til hudløshed i andre tråde, så det gider jeg ikke at gå ind i igen.

    Du kunne jo også hjælpe vores stupide og mindre bemidlede ven med at fremlægge eksempler på hvordan JH har vist at han er velforberedt og har været det ved samtlige transfervinduer . Du kan jo fremlægge beviserne for de gange JH har vist rettidig omhu i sine handler især der hvor det lang tid i forvejen er/var kendt at vi skulle handle .

    Omvendt kan vores ven så fremlægge påstanden om at da JH ankom i april 2013 manglede vi en højre back , det er lige blevet løst med Lund's ankomst . Vi manglede angribere , det er lige blevet løst med Fester og AK .
    Vores centrale midt var elendig da JH ankom , det er den stadig .
    Vores målmænd var slet ikke prangende da JH ankom , det er de stadig ikke .



    Troels Bech var også en af Danmarks mest feterede og omtalte trænere samt emne til landsholdet inden vi ansatte ham ;-)

    Iøvrigt blev Poul Hansen også valgt til sportsdirektør i OB i forventning om at han var den rette ;-)
    Last edited by Magge; 12-08-2015, 10:32.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      For lige at komme med en stikpille i denne diskussion sp har JHs oprindelige arbejde bestået i at rette vores budget ind efter hvordan vores økonomi så ud. Så kan man sige for og i mod på det punkt men fakta er at de første knap 2 år har han skulle spare på både lønninger og ikke haft noget nævneværdig budget at købe for.
      Så derfor har han ikke købt stjerner på vores bløde punkter og været "tvunget" til at vente til slutningen af vinduet med at købe ind.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af de Claw Se indlæg
        For lige at komme med en stikpille i denne diskussion sp har JHs oprindelige arbejde bestået i at rette vores budget ind efter hvordan vores økonomi så ud. Så kan man sige for og i mod på det punkt men fakta er at de første knap 2 år har han skulle spare på både lønninger og ikke haft noget nævneværdig budget at købe for.
        Så derfor har han ikke købt stjerner på vores bløde punkter og været "tvunget" til at vente til slutningen af vinduet med at købe ind.
        Samtidig er det vel stadig sådan, at der skal spares i forhold til tidligere - vi skal have spillerne så billigt som muligt. Det er jo en benhård kalkule - hvor meget kvalitet kan vi få for så lidt penge som overhovedet muligt. Det tror jeg er den grundlæggende holdning i OB pt. Det ligger ikke i kortene at OB kommer til at tjene EL eller CL milioner de næste mange år. Så indtægterne er begrænsede og vil være det længe endnu.

        Man kan kritisere mange signinger - ikke mindst TM og Kryger - men vi kommer aldrig til at vide, hvorfor JH disponerede, som han gjorde. Alt andet lige er det "sværere" at finde en spiller, som bliver en succes, end det modsatte - især når man nok ikke havde råd til at købe dem, som havde vist, at de kunne begå sig på rette niveau. Den spiller man så køber (Lado), som har vist at han kan begå sig på højt niveau, bliver så en fiasko. Hvem på forum havde forudset det med 100% sikkerhed? Så er det sgu heller ikke let - slet ikke i forhold til hvor let det er og sidde og pege fingre efterfølgende. Hvor mange af købene har klaphatten TB foreslået JH - det kommer vi jo aldrig til at vide. Hvilke spillere har JH opsøgt, som har afvist OB - det kommer vi jo aldrig til at vide.

        Det her emne er så komplekst, at det virker omsonst at komme med kategoriske udmeldinger.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af de Claw Se indlæg
          For lige at komme med en stikpille i denne diskussion sp har JHs oprindelige arbejde bestået i at rette vores budget ind efter hvordan vores økonomi så ud. Så kan man sige for og i mod på det punkt men fakta er at de første knap 2 år har han skulle spare på både lønninger og ikke haft noget nævneværdig budget at købe for.
          Så derfor har han ikke købt stjerner på vores bløde punkter og været "tvunget" til at vente til slutningen af vinduet med at købe ind.
          Det er helt korrekt , men opgaven med økonomien har jo ikke skulle gøre at han skulle sylte holdet . Når man har få penge at gøre med er det kun endnu vigtigere at ramme rigtigt med sine indkøb . Der er vist heller ingen dom har forlangt at vi skulle hente stjerne , men kun at vi hentede brugbare spillere . Og igen hellere 3-5 gode spillere end 5-7 spillere som efter kort tid enten ser bores kampe fra bænken eller tribunen .

          Ingen tvivl om at JH har været stillet på en svær opgave , og han mht økonomi har klaret det godt . Men indkøb af spillere har han fejlet Big time . Men man kan altså også spare sig ihjel . Dårlige spillere og medfølgende dårlige resultater og manglende fremgang kan aflæses i opbakning og tv-penge .
          Last edited by Magge; 12-08-2015, 08:46.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Du kunne jo også hjælpe vores stupide og mindre bemidlede ven med at fremlægge eksempler på hvordan JH har vist at han er velforberedt og har været det ved samtlige transfervinduer . Du kan jo fremlægge beviserne for de gange JH har vist rettidig omhu i sine handler især der hvor det lang tid i forvejen er/var kendt at vi skulle handle .

            Omvendt kan vores ven så fremlægge påstanden om at da JH ankom i april 2013 manglede vi en højre back , det er lige blevet løst med Lund's ankomst . Vi manglede angribere , det er lige blevet løst med Fester og AK .
            Vores centrale midt var elendig da JH ankom , det er den stadig .
            Vores målmænd var slet ikke prangende da JH ankom , det er de stadig ikke .

            Troels Bech var også en af Danmarks mest feterede og omtalte trænere samt emne til landsholdet inden vi ansatte ham ;-)
            Man kan endda hævde, at JH er så godt forberedt, at alt det her har været planlagt fra starten. Fester og Lund skulle hentes, når FCV rykkede ned og andre forhold var perfekte. AK har været i kikkerten i flere år - men han skulle være "gratis" og det blev han. Vi kommer aldrig til at vide, om det hele beror på uhyggelig detaljeret planlægning eller det hele er tilfældigheder (hvilket jeg dog har svært ved at forestille mig). Men sandheden ligger nok et sted midt imellem, hvilket gør kategoriske udmeldinger om JHs evne til planlægning eller manglen på samme så tvivlsomme.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af de Claw Se indlæg
              For lige at komme med en stikpille i denne diskussion sp har JHs oprindelige arbejde bestået i at rette vores budget ind efter hvordan vores økonomi så ud. Så kan man sige for og i mod på det punkt men fakta er at de første knap 2 år har han skulle spare på både lønninger og ikke haft noget nævneværdig budget at købe for.
              Så derfor har han ikke købt stjerner på vores bløde punkter og været "tvunget" til at vente til slutningen af vinduet med at købe ind.
              Jeg tror ikke, at der er nogle herinde der vil påstå, at JHs arbejdsbetingelser har været ønskværdige, men det er nu en gang de vilkår han har måtte indordne sig under, og man kan sagtens stille spørgsmålstegn ved om den opgave er løst. OB har stadig et spillerbudget i den bedre halvdel i ligaen, om det så er det 4. eller 5. højeste pt. er underordnet.

              Han har nu haft to år til at ændre den trup han fik i hænderne, og få truppens kvalitet op i den bedre halvdel af rækken, hvor vi burde høre til jf. budgettet, og den opgave synes jeg ikke han har løst. Der er blevet hentet blålys, mange endda. Og der er blevet brugt penge, f.eks. 2 mio. i overgangssum for TM.

              Havde det ikke været for vores egne talenter som Falk, Høegh, Desler m.fl. og det, at vi fik en fantastisk håndværker ind som Ove, der fik samlet stumperne sammen, tør jeg ikke tænke på, hvor vi havde været i dag, for af de 12 spillere JH hentede sidste sæson, er det kun LN og Haddi der havde afgørende roller i vores fine forår, og LN er endda fundet for let til holdet nu. Det må i den grad siges at være en kritisk hitrate i en sæson, hvor vi var så udsatte som vi var!

              Igen, det har ikke været nemme arbejdsforhold, men JH har godt nok været langt langt fra at løse den opgave han fik optimalt imo., og efterveerne mærker vi stadig nu med en trup, hvor jeg indtil videre kun ser Festersen som eneste reelle forstærkning ift. sidste sæson, og vi står med en midterakse og målmandssituation som er et decideret morads for at sige det pænt. Hvis han ikke magter opgaven, må han jo vige fra posten og lade andre komme til, for det ER der andre der godt kan. Det har IKKE været godt nok.
              Last edited by Sheed; 12-08-2015, 08:39.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Jeg tror ikke, at der er nogle herinde der vil påstå, at JHs arbejdsbetingelser har været ønskværdige, men det er nu en gang de vilkår han har måtte indordne sig under, og man kan sagtens stille spørgsmålstegn ved om den opgave er løst. OB har stadig et spillerbudget i den bedre halvdel i ligaen, om det så er det 4. eller 5. højeste pt. er underordnet.

                Han har nu haft to år til at ændre den trup han fik i hænderne, og få truppens kvalitet op i den bedre halvdel af rækken, hvor vi burde høre til jf. budgettet, og den opgave synes jeg ikke han har løst. Der er blevet hentet blålys, mange endda. Og der er blevet brugt penge, f.eks. 2 mio. i overgangssum for TM.

                Havde det ikke været for vores egne talenter som Falk, Høegh, Desler m.fl. og det, at vi fik en fantastisk håndværker ind som Ove, der fik samlet stumperne sammen, tør jeg ikke tænke på, hvor vi havde været i dag, for af de 12 spillere JH hentede sidste sæson, er det kun LN og Haddi der havde afgørende roller i vores fine forår, og LN er endda fundet for let til holdet nu. Det må i den grad siges at være en kritisk hitrate i en sæson, hvor vi var så udsatte som vi var!

                Igen, det har ikke været nemme arbejdsforhold, men JH har godt nok været langt langt fra at løse den opgave han fik optimalt imo., og efterveerne mærker vi stadig nu med en trup, hvor jeg indtil videre kun ser Festersen som eneste reelle forstærkning ift. sidste sæson, og vi står med en midterakse og målmandssituation som er et decideret morads for at sige det pænt. Hvis han ikke magter opgaven, må han jo vige fra posten og lade andre komme til, for det ER der andre der godt kan. Det har IKKE været godt nok.
                Hvis det ender med at KN kan få gjort Kirkeskov til en profil i ligaen nu, må man nok klappe JH på skulderen for den signing.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Hvis det ender med at KN kan få gjort Kirkeskov til en profil i ligaen nu, må man nok klappe JH på skulderen for den signing.
                  Det tør jeg godt vædde en stor beskidt fadbamse på ikke sker, og jeg skal med glæde give den videre, hvis Kirkeskov kommer til at ligne noget der nærmer sig en top 4 VB i ligaen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Din usaglige kritik af Jesper Hansen er ved at være lidt trættende at høre på. Du kan godt kritisere ham for de indkøb han har gjort (og guderne skal vide, at der har været nogle svipsere), men den der med at automatisk tillægge ham den højeste grad af dumhed og inkompetence i alle tænkelige situationer, er altså rimeligt usagligt.

                    Når du så samtidigt ikke vil give ham nogen kredit for de gode indkøb han har foretaget, fordi de jo alle sammen må være Kents idé(!), så begynder det at ligne en hetz. Du ved ikke en skid om hvad der foregår bag kulisserne, om der er scoutet målmænd, om der er gang i forhandlingerne, eller hvad der er gang i. Du sviner bare for at svine.

                    Men jeg har en idé om, hvis jeg nu skal gætte lidt, at hvis vi henter Jesper Hansen i Evian så er det Kents idé, og hvis vi signer Tørnes, så er det Jespers... Ikke?
                    Jeg skal da lige love for, at jeg er blevet gjort til alles hadeobjekt herinde. Der skal åbenbart ikke så mange stærke holdninger til, før man skal kaldes alt muligt grimt.

                    Så vidt jeg ved, har jeg da ikke været efter Jesper Hansen i noget større omfang. Slet ikke i forhold til mange andre. Jo, jeg er kritisk over Lasse Kryger især, men også den manglende indsats omkring målmandsituationen. Ja, måske findes de tre-fore prescoutede keepere, men hvor er de? Og hvorfor skal vi have en tysk målmand på besøg, der primært bliver inviteret på grund af sit efternavn? Den prøvetræning understregede for mig, at der IKKE er nogen plan for en målmand. Og Falkesgaard er heller ikke hentet som ny førstemålmand, det tør jeg godt skrive under på.

                    Og nej jeg vil ikke give Kent roserne, hvis det lykkedes at hente Jesper Hansen (irriterende de har samme navn!). I så fald er det selvfølgelig Jesper Hansens (sportchefens). Men du må da indrømme, at de vellykkede nyindkøb denne sommer LANGT fra ligner noget, som Jesper Hansen kunne have fundet på at hente sidste sommer? Troels Bechs indblanding gjorde det nok ikke meget bedre. At Brøndby har tænkt, at han kunne være en god sportschef, er for mig en af de største jokes i den klubs nyere historie.
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      Sidste sommer sagde JH som én af de mange ting i målsætningerne som overhovedet ikke lykkedes: "Når det er sagt, har vi lavet længere aftaler med mange af de nye, så forventningen er, at vi skal have færre ændringer i truppen i de kommende vinduer, forklarer Jesper Hansen"

                      Det ville vist være synd at sige det holdt... JH var ikke forberedt på det der kom...

                      Henter man feks. en spiller for at han skal lave vores mål, hive vores målsætninger hjem, spil, point, mål, osv... ja så har man ikke gjort sit forarbejde ordentligt hvis man henter en så langt ude af form at han slet ikke fandt den i hele efteråret...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af de Claw Se indlæg
                        For lige at komme med en stikpille i denne diskussion sp har JHs oprindelige arbejde bestået i at rette vores budget ind efter hvordan vores økonomi så ud. Så kan man sige for og i mod på det punkt men fakta er at de første knap 2 år har han skulle spare på både lønninger og ikke haft noget nævneværdig budget at købe for.
                        Så derfor har han ikke købt stjerner på vores bløde punkter og været "tvunget" til at vente til slutningen af vinduet med at købe ind.

                        Er der iøvrigt nogle som har nogle tal, budgetter eller andet som viser hvordan JH har rettet op på vores økonomi ?

                        En ting erat vi nok stadig har et af ligaens højeste spillerbudgetter , men andre klubber har jo også sparet . Så hvordan ser tallene ud ?


                        Vil så tilføje at det på trods af sparerunde i OB ikke er sådan at vi har været specialt hæmmet ift andre klubber . Det er ikke sådan at andre klubber let har kunnet overbyde OB og vi på den måde har været i ulig konkurrence når det skulle købes ind . FCK , FCM og BIF har holdt deres egen forbrugsfest på forskellig vis , men det har jo heller ikke været dem vi skulle konkurrere med . Endvidere har det set ligedan ud rundt om i Europa hvor mange klubber har skåret ned .
                        Last edited by Magge; 12-08-2015, 09:47.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                          Jeg skal da lige love for, at jeg er blevet gjort til alles hadeobjekt herinde. Der skal åbenbart ikke så mange stærke holdninger til, før man skal kaldes alt muligt grimt.

                          Så vidt jeg ved, har jeg da ikke været efter Jesper Hansen i noget større omfang. Slet ikke i forhold til mange andre. Jo, jeg er kritisk over Lasse Kryger især, men også den manglende indsats omkring målmandsituationen. Ja, måske findes de tre-fore prescoutede keepere, men hvor er de? Og hvorfor skal vi have en tysk målmand på besøg, der primært bliver inviteret på grund af sit efternavn? Den prøvetræning understregede for mig, at der IKKE er nogen plan for en målmand. Og Falkesgaard er heller ikke hentet som ny førstemålmand, det tør jeg godt skrive under på.

                          Og nej jeg vil ikke give Kent roserne, hvis det lykkedes at hente Jesper Hansen (irriterende de har samme navn!). I så fald er det selvfølgelig Jesper Hansens (sportchefens). Men du må da indrømme, at de vellykkede nyindkøb denne sommer LANGT fra ligner noget, som Jesper Hansen kunne have fundet på at hente sidste sommer? Troels Bechs indblanding gjorde det nok ikke meget bedre. At Brøndby har tænkt, at han kunne være en god sportschef, er for mig en af de største jokes i den klubs nyere historie.
                          Jeg hader ikke nogen, og du er berettiget til alle de stærke holdninger du overhovedet kan finde på.

                          Jeg argumenterer bare imod, at mange af dine stærke holdninger ikke er specielt velargumenterede, og gør, at du skyder JH nogle ting i skoene, som du (og vi andre) i sagens natur ikke ved ret meget om,. Samt at du ser negativt på stort set alt hvad han gør. Og de positive ting der er sket, giver du ham ikke kredit for.

                          Kunne det tænkes, at vi har haft mulighed for at hente nogle bedre spillere op til denne sæson, fordi vores budget nu er langt mere afbalanceret end det var sidste sæson? En sæson, hvor overlevelse og budgetbalancering i øvrigt var hovedmålene.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Jeg hader ikke nogen, og du er berettiget til alle de stærke holdninger du overhovedet kan finde på.

                            Jeg argumenterer bare imod, at mange af dine stærke holdninger ikke er specielt velargumenterede, og gør, at du skyder JH nogle ting i skoene, som du (og vi andre) i sagens natur ikke ved ret meget om,. Samt at du ser negativt på stort set alt hvad han gør. Og de positive ting der er sket, giver du ham ikke kredit for.

                            Kunne det tænkes, at vi har haft mulighed for at hente nogle bedre spillere op til denne sæson, fordi vores budget nu er langt mere afbalanceret end det var sidste sæson? En sæson, hvor overlevelse og budgetbalancering i øvrigt var hovedmålene.
                            Nu skal JH ikke som du siger skydes noget i skoene som han ikke er berettiget til , men omvendt skal han heller ikke fredes mere end han fortjener ;-) .

                            Sidste sæson meldte JH ud at vi havde et af ligaens højeste budgetter , og der var økonomi til at hente den rette spiller hvis muligheden opstod .
                            JH meldte flere gange ud , senest i vinter at målsætningen var 7. pladsen .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Sidste sommer sagde JH som én af de mange ting i målsætningerne som overhovedet ikke lykkedes: "Når det er sagt, har vi lavet længere aftaler med mange af de nye, så forventningen er, at vi skal have færre ændringer i truppen i de kommende vinduer, forklarer Jesper Hansen"

                              Det ville vist være synd at sige det holdt... JH var ikke forberedt på det der kom...

                              Henter man feks. en spiller for at han skal lave vores mål, hive vores målsætninger hjem, spil, point, mål, osv... ja så har man ikke gjort sit forarbejde ordentligt hvis man henter en så langt ude af form at han slet ikke fandt den i hele efteråret...
                              Lige nøjagtig det citat viser at JH ikke har haft føling med kvaliteten af de spillere der er handlet .
                              Hvilket jo blev underbygget at at vi måtte leje/købe spillere ind allerede næstfølgende vindue til at de dække samme pladser .
                              Mest konkrete eksempel på manglende føling med indkøb er vel Kryger som hb , her burde JH have haft indgående kendskab til spillerens kvalitet .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Lige nøjagtig det citat viser at JH ikke har haft føling med kvaliteten af de spillere der er handlet .
                                Hvilket jo blev underbygget at at vi måtte leje/købe spillere ind allerede næstfølgende vindue til at de dække samme pladser .
                                Mest konkrete eksempel på manglende føling med indkøb er vel Kryger som hb , her burde JH have haft indgående kendskab til spillerens kvalitet .
                                Jeg ser kryger ikke så negativt som nogle her i forum. Hver hold kan bruge en allrounder og Kent sætter på ham. Jeg er glad for at have ham i holdet
                                Det vil helt sikkert aldrig give en ægte overenstemning mellem de økonomiske muligheder og vores ønsker. Jeg ser JH arbejde som succes: han har bragt økonomien i balance, og vi har overlevet. Der var transfer-flops som Lado, men andre tilsyneladende flops har nu stadig vist sig som en succes (Kirkeskov). Unge spillere kom ind. Falkegaards skade, det er bad luck og giver pres nu på målmandssituationen. Men jeg kan forstå hvis JH planlæggede at købe en videre målmand sent for at spare penge.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X