Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt BIF - OB 1-2, 26/7-2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt BIF - OB 1-2, 26/7-2015

    Synes ligesom sidste kamp at vi skulle have en nedtaktningstråd (er det et ord?).

    Vi har en del problemer i dag, specielt med defensiven. Synes endnu engang at det er vores to centrale midtbanespillere der fejler, da deres presspil ikke rigtigt fungere, og så er de for langsomme på bolden, og mister alt for mange bolden, som skaber farlige chancer den anden vej.
    Lækkert at se at Kirkeskov, er ved at finde noget af den form, der i sin tid gjorde ham til et emne på landsholdet. Og endnu engang er samspillet i offensiven fremragende, med de to gange RF i hovedrollerne. Også redder Falke os i dag, da han får hånden på Elmanders friløber, selvom der ikke bliver dømt hjørne.

    Bliver lækkert med en topkamp i næste uge mod FCM.

    #2
    Jeg er jublende glad over sejren i dag. Det havde jeg næsten ikke turdet tro på.

    Når det så er sagt, så - udover at OB scorede flest mål - var OB vist Brøndby underlegne i næsten alle facetter. Ingen presspil fra OB. Meget lille boldbesiddelse, men kontraspillet var dog effektivt og flot. Defensivt var det meget, meget skidt.

    Jeg nævner det gerne igen, ligesom jeg gjorde efter kampen mod Hobro: Jeg var aldeles lunken ved tanken om at OB hentede Oliver Lund og Festersen i FVC. Hold kæft, hvor er det rart at tage fejl, når det går den vej. De har overrasket mig yderst positivt.
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
      Jeg er jublende glad over sejren i dag. Det havde jeg næsten ikke turdet tro på.

      Når det så er sagt, så - udover at OB scorede flest mål - var OB vist Brøndby underlegne i næsten alle facetter. Ingen presspil fra OB. Meget lille boldbesiddelse, men kontraspillet var dog effektivt og flot. Defensivt var det meget, meget skidt.

      Jeg nævner det gerne igen, ligesom jeg gjorde efter kampen mod Hobro: Jeg var aldeles lunken ved tanken om at OB hentede Oliver Lund og Festersen i FVC. Hold kæft, hvor er det rart at tage fejl, når det går den vej. De har overrasket mig yderst positivt.
      man skal ALTID huske at Utaka spillede i anden Division i Belgien, og Højer ikke engang kunne komme på hold i Viborg...

      On topic, så er der bestemt stadig ting der skal arbejdes med, og det lyder det bestemt også til at Kent Nielsen er HELT med på...

      Comment


        #4
        Flot sejr idag, men jeg synes ikke vi overbeviser, hverken på center midt eller center forsvar. Hvis vi starter vi center midt, magler vi stadig balancespilleren. Håber Makrini vokser med opgaven, da dette er den direkte vej mod vores to ekstremt langsomme og placeringssvage midterforsvarere. Stort set samtlige større Brøndby muligheder, bunder i de overnævnte mangler, hos vores midterforsvarere. Selvom der ingen boldbryder er på midten, bør der ikke komme så mange og store chancer den vej igennem. Backs, kanter, angribere fungerer, og har fået en fin offensiv spilforståelse, som ikke er set i dette årtusind. Kan tænkes der skal spilles flere kampe, før den defensive del er kørt helt i stilling, men vi kunne i den grad godt bruge en Okore type i midterforsvaret, som er ligeså hurtig som modstandernes angribere.
        Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

        Comment


          #5
          Det giver en god følelse i maven at tjekke stillingen på eb.dk:
          1. OB
          Champions League kval:)

          At de så ikke har opdateret med dagens sejr går nok, når vi nu for anden uge i træk ligger til Champions League kval:)

          Comment


            #6
            David Nielsen udtalte: Hvis OB henter en klasse stopper... Puuuuha hvor bliver de gode så. Deres defensiv er virkelig ringe
            Flemming Poulsen nikker..

            Det siger alt. Vores offensiv og Brøndby's ineffektivitet redder os. De spiller en klasse eller 2 bedre end os idag...
            Og jeg er enig i at vores defensiv ikke er for god men gud hvor hjælper det heller ikke når de gang på gang spiller igennem på midtbanen uhindret. Der er ingen pres og efter 3-4 afleveringer var BIF på sidste 1/4 af banen.
            Jeg håber vitterligt at vi får afhændet en 3-4 af vores marginal spillere og henter 1 stopper og en midtbanespiller der er ven med bolden. Hvis det kræver at Lasse Nielsen bliver solgt ja så, So be it...
            Med 2 gode signinger mere kunne der vente os en kanon sæson som hurtigt ville tjene en masse af de ekstra udgifter hjem. Vi må håbe at vores kære ejer bliver grebet lidt af stemningen og spytter lidt i..

            Nåh. Så er det til en side..

            Kirkeskov,Lund og Makrini gjorde det sgu godt idag og ligner noget der er værd at bygge på.. Falk og Festersen er bare vanvittig gode..
            Falkesgaard gør også god figur idag og pilen peger bestemt den rigtige vej. Hvis valget står mellem en ny klasse keeper eller en klasse midtforsvarsspiller er jeg ikke i tvivl. Så napper vi en til forsvaret og henter en billig backup. Ville være lækkert med råd til begge, men hvis man nu skulle vælge..
            Zohore tja. Gør det vel okay men ligner et 3.valg når AK kommer
            Last edited by fmprOB; 26-07-2015, 19:11.

            Comment


              #7
              Det er lige sagt i Onside at FCN forsøgte at hente Kasper Larsen tidligere i vinduet

              Comment


                #8
                Må indrømme at jeg ligesom de fleste her på forum var mere end lunken ved Ari på midten, men synes ærligt talt han spillede fremragende i dag. De to backs spillede også en fin kamp, i hvert fald offensivt.

                Jeg kan samtidig konstatere at jeg savner Høegh voldsomt. KL og HJ gør mig utryg hver gang de har bolden, ingen af dem virker særligt boldsikre, og jeg sidder og bliver nervøs hver gang der er det mindste pres på dem. Når KL så samtidig laver en fejl som den der koster målet, gør det ikke savnet af Høegh mindre.

                Offensivt kan det næsten ikke blive bedre. Når AK kommer bliver det godt nok giftigt, især hvis vi kan holde på Falk. Jeg er jo rimelig glad for at have taget fejl ved min lunkne reaktion på købene af, især OL og til dels Fester.

                Comment


                  #9
                  Jeg synes alle spillede godt i dag. Der er enkelte situationer hvor Haddi, Ari og Kasper kommer til at se mindre gode ud, men det er forventeligt med det store spilovertag BIF havde på dagen.. Jeg synes det var en flot holdindsats i dag, og hvis dette er en af vores off dage, så tør jeg ikke tænke på hvordan sæsonen kan udforme sig! Vi spiller virkelig godt, og med den offensiv vi besidder i øjeblikket, så ser det virkelig godt ud.. Selv på de dage hvor forsvaret ikke er helt optimalt, men det er fint - fordi vi scorer jo bare flere mål end de andre!

                  Det er selvfølgelig alt for tidligt med at sige noget om sæsonens udfald, men hold kæft hvor er det dejligt at starte en sæson med to sejre, hvor den ene er BIF på udebane! Sæsonens to første opgør har bragt mig mere glæde end de sidste fire sæsoner!

                  Comment


                    #10
                    Min første udebantur. En fantastisk oplevelse. Tak for dagen til De Stribede, og til holdet!
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                      Jeg synes alle spillede godt i dag. Der er enkelte situationer hvor Haddi, Ari og Kasper kommer til at se mindre gode ud, men det er forventeligt med det store spilovertag BIF havde på dagen.. Jeg synes det var en flot holdindsats i dag, og hvis dette er en af vores off dage, så tør jeg ikke tænke på hvordan sæsonen kan udforme sig! Vi spiller virkelig godt, og med den offensiv vi besidder i øjeblikket, så ser det virkelig godt ud.. Selv på de dage hvor forsvaret ikke er helt optimalt, men det er fint - fordi vi scorer jo bare flere mål end de andre!

                      Det er selvfølgelig alt for tidligt med at sige noget om sæsonens udfald, men hold kæft hvor er det dejligt at starte en sæson med to sejre, hvor den ene er BIF på udebane! Sæsonens to første opgør har bragt mig mere glæde end de sidste fire sæsoner!
                      Syntes nu der var en del situationer. Alle kan selvfølgelig ikke perfekt hver gang. Det er også i orden og vi skal selvfølgelig være glade
                      Men syntes også at grunden til at vi er dårlige idag er netop pga de 3 du nævner og deres manglende niveau når vi møder formodede tophold i superligaen..
                      Men 62-38% i boldbesiddelse siger altså alt. Selv sidste weekend mod et bundhold på hjemmebane havde vi under 50% i besiddelse... Det siger noget om vores midtbane og mangel på boldomgang, ro og overblik. At der ingen er.
                      Det er muligt at de 2 bedste spiller der nu. Men så må der hentes noget nyt..

                      Hvorfor?

                      Fordi at 1-2 rigtige spillere mere kan give os fans den sæson vi har hungret efter i 5 år. Vi har brug for det. Klubben har brug det..
                      En top placering

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Min første udebantur. En fantastisk oplevelse. Tak for dagen til De Stribede, og til holdet!
                        Det varmer altid et stribet hjerte at læse sådan noget. Dejligt du havde så god en oplevelse! Lad det være den første blandt flere.

                        ;-)

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #13
                          Jeg er helt og aldeles enig med dig. En klassespiller til midterforsvaret og midtbanen, det ville gøre vores hold utroligt skræmmende, og samtidig give os en rigtig god kvalitet mht. Bredden.. Væk med Kryger, Mikkelsen og Lado.. Det burde give os midler til at hente minimum én spiller til førnævnte placering.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                            Jeg synes alle spillede godt i dag. Der er enkelte situationer hvor Haddi, Ari og Kasper kommer til at se mindre gode ud, men det er forventeligt med det store spilovertag BIF havde på dagen.. Jeg synes det var en flot holdindsats i dag, og hvis dette er en af vores off dage, så tør jeg ikke tænke på hvordan sæsonen kan udforme sig! Vi spiller virkelig godt, og med den offensiv vi besidder i øjeblikket, så ser det virkelig godt ud.. Selv på de dage hvor forsvaret ikke er helt optimalt, men det er fint - fordi vi scorer jo bare flere mål end de andre!

                            Det er selvfølgelig alt for tidligt med at sige noget om sæsonens udfald, men hold kæft hvor er det dejligt at starte en sæson med to sejre, hvor den ene er BIF på udebane! Sæsonens to første opgør har bragt mig mere glæde end de sidste fire sæsoner!
                            Det var en off dag. Og Kent Nielsen påpegede det. Presset sad ikke og forsvaret gav for mange, nemme chancer væk.

                            Det var ren held, tilsat vilje og overskud i angrebet der sikrede os sejren. Så forsvaret - og holdets kollektive pres var ikke godt nok.

                            Og kan ikke blive ved med at gå godt, hvis ikke vi hurtigt forbedrer det. Hobro kom også for let til chancer i den første kamp.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #15
                              Man mærker tydeligt det ikke er en forsvarskæde, der har spillet vanvittigt meget sammen. Vi bakker alt for meget og pukki lykkedes for ofte med at løbe bagom uden for alvor at blive presset, hvilket koster både mål og friløbere. Derudover fyldte midtbanen også for lidt. Brøndby lykkedes med at skabe plads op igennem midten af banen og så kan de sende begge deres backer med op og specielt Larsson havde succes med at komme rundt om Kirke og til indlæg. Det store pres vi var under, gjorde at vi var nødsaget til at begå en masse frispark og give hjørnespark væk, og får vi ikke det rettet til i næste uge, ved vi FCM nok skal straffe os!
                              Når det så er sagt synes jeg vi virker knivskarpe i kontraen. Fester, Emil og Falk kommer i fuld fart med intelligente løb og så er vi jo effektive når chancen byder sig. Vi havde flere episoder hvor vi erobre bolden og kun lige mangler den sidste aflevering, for at spille dem helt tynd ud over de to gange vi scorer. Der er tegninger til vi kan være sande målmaskiner, hvis vi kan udvikle videre på det. Selv på en dag, hvor vi mest af alt er presset, har vi tegninger til flere store muligheder, og det er jo også derfor vi vinder en kamp som den her. Det er sgu højt niveau og det er imponerende som fester allerede klinger så meget med de to andre. Greve er også god i kombinationerne offensivt da han kommer ind. Det ser godt ud når de kombinerer hurtigt.

                              Derudover bliver jeg nødt til at knytte en kommentar til Lund. Han er altså stærk. Durmisi kommer slet ikke til så meget som Larsson i den anden side og samtidig er han rigtig stærk til at skyde med frem og er væsentligt bedre i kombinationsspillet end Skogseid f.eks. var. Hamrende godt set at købe ham, suverænt bedste mand i bagkæden i dag!

                              Comment

                              Working...
                              X