Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Hobro 3-0, 19/7-2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB - Hobro 3-0, 19/7-2015

    Synes også lige vi skulle have en tråd, hvor vi kan snakke nedtakt af kampen, udover MOM.

    Det er jo svært at være utilfreds med kampen, synes vi spiller noget af det mest underholdende vi har gjort længe, og overraskende efter så relativt lidt tid med Kent. Offensiven med Emil, Desler (Greve), Falk og Festersen udspiller til tider Hobro, som havde rigtigt svært ved at kontrollere dem. Men som David Nielsen sagde, hvis vi kan fortsætte sådan for rigtig mange klubber svært ved det. Synes også vores to backer gjorde det ganske fint, og de er begge virkelige gode i genpresset. Vores midterforsvarer gjorde det også godt, selvom begge har lidt problemer når bolden skal flyttes fremad. Falke gjorde det fint som shotstopper, med havde en enkelt uheldig skovtur, og en uheldig igangsætning.
    Der hvor jeg er mest bekymret er vores to centrale midtbanespillere, de havde meget svært ved at kombinere sig ud af pressede situationer, og havde det generelt bare svært på bolden. Men det var vel lidt forudsigeligt at de to ikke kunne bidrage meget i det fremadrettet spil. Jeg så gerne enten Azer eller JJT ved siden af El Makrini, da Ari og El Makrini minder alt for meget om hinanden og nærmest neutralisere hinanden, fordi de spiller så ens.
    Også dejligt at se både Festersen og Zohore gøre det godt i front, er lige pludselig ikke så nervøs for at vente til vinter med AK.

    Men..... Det var kun 1 kamp, og Hobro er vel rækkens dårligste hold, med afgang af Hvilsom og specielt i dag uden også Antipas og Beckmann også. Det bliver de næste 3-4 kampe der viser, hvorhenne i rækken vi kan forvente at ligge i år.

    #2
    Placerer lige den her i den rigtige tråd.

    Tanker oven på dagens kamp:

    Falkesgaard var helt tydeligt nervøs, og lavede et par børnefejl, men synes ellers han reddede bolde sikkert. Det er nok her man skal have is i maven og enten satse 110% på, at Falke slår igennem, eller hente en profil ind (læs: Lindegaard næste sommer? )!
    Hallgrimur og Kasper Larsen var jeg bestemt positive over for. Jeg synes deres indgreb og boldomgang var fin og helt i orden. Jeg er aboslut ikke bekymret for forsvaret. Kirkeskov var virkelig god, det sammen med Oliver Lund. Og når man tænker på, at vi har Lasse Nielsen på bænken, så synes jeg ikke det er der vi skal forstærke os ude fra. Kent Nelsen skal snarere arbejde flere automatismer ind i fire-backkæden.
    Det svageste led i min optik er helt klart Ari Skulason. Han formøbler flere gange sikker boldbesiddelse med ideløse fremlægninger.

    Falk helt klart man of the match, og han spiller formentlig ikke i OB 1. september. Jeg tror AK er tænkt som erstatning - det bliver et par store sko at skulle fylde ud.

    Og ellers så jeg fandeme tegningerne til en god sæson. Nej, hvor spillede vi til tider besnærende kombinationsspil, hvor der selvfølgelig er masser af plads til forbedring. Vi skal simpelthen undgå dumme boldtab i fremspillet - det skete et par gange.

    Til sidst håber jeg virkelig, at Desler er hurtigt klar igen - jeg tror det kan blive hans helt store sæson.

    Mathias Greve var fremragende og jeg håber, at han og JJT får masser af spilletid denne sæson.

    Comment


      #3
      Synes Ari var skuffende i dag, men det er så ca. også det der er på negativ side i dag.. God kamp med lovende takter fra ungdommen og Festersen... Dejligt vi var klar fra start, ikke stillede os tilfredse med 1-0, samt havde form og fysik til at være med i alle 90 min... Det er hele 3 ting på en gang, egentlig lidt af en præstation for OB...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Syntes også at Kirkeskov skal have ros efter idag. Han gjorde det sgu godt. Spændt på at se ham under mere pres..
        Men Ari på midten er altså håbløst. Ari og Mo på midten bliver aldrig rigtig godt. Det kan alle se. Det burde Kent også..
        Hvis Kent ikke vil bruge JJT noget mere burde der simpelthen hentes en midtbanespiller ala Matti og så må Ari og Kirke slås om backen...
        Så må JBL videre i karrieren.. Mo,JJT og Azer er ikke nok til maskinrummet..

        Comment


          #5
          Jeg er generelt enig i betragtningerne, men at kalde Kirkeskov for "virkelig god" i dag, det synes jeg er en overdrivelse. Jeg er positivt overrasket over hans præstation, men jeg synes at han mister mange bolde i spillet fremad banen. Derudover gør han det godt.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Snagglepuss Se indlæg
            Jeg er generelt enig i betragtningerne, men at kalde Kirkeskov for "virkelig god" i dag, det synes jeg er en overdrivelse. Jeg er positivt overrasket over hans præstation, men jeg synes at han mister mange bolde i spillet fremad banen. Derudover gør han det godt.
            Det er sjovt så forskelligt man ser en kamp. Jeg synes at Kirkeskov var en af banens bedste, hele tiden med i spillet fremadrettet, og påpasselig bagud, derudover virkelig god i genpresset. Hvor kan man se statistik på enkelte spillere? Jeg vil næsten tro at Kirkeskov har flest vundne bolde, og er i top med antal løbede meter i dag.

            Comment


              #7
              Den kommende uge blev bare lidt bedre der..

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                Det er sjovt så forskelligt man ser en kamp. Jeg synes at Kirkeskov var en af banens bedste, hele tiden med i spillet fremadrettet, og påpasselig bagud, derudover virkelig god i genpresset. Hvor kan man se statistik på enkelte spillere? Jeg vil næsten tro at Kirkeskov har flest vundne bolde, og er i top med antal løbede meter i dag.
                Helt enig fra en der havde en perfekt udsigt i dag

                Række 1 aller yderst ved hjørneflaget på stiften til højre

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                  Det er sjovt så forskelligt man ser en kamp. Jeg synes at Kirkeskov var en af banens bedste, hele tiden med i spillet fremadrettet, og påpasselig bagud, derudover virkelig god i genpresset. Hvor kan man se statistik på enkelte spillere? Jeg vil næsten tro at Kirkeskov har flest vundne bolde, og er i top med antal løbede meter i dag.
                  Enig, jeg blev virkelig positivt overrasket over Kirkeskov... Talte meget få fejl, bedre placeringer, og en vigtig brik i vores offensiv... Og kunne have scoret et fint mål, hvis ikke målmanden havde sindsyge reflekser lige der..

                  Comment


                    #10
                    Stærk indsats idag, det er altid vanskeligt i den 1. kamp i sæsonen. Festersen er en klar gevinst i angrebet. ENDELIG set vi Korkeskovs potentiale. Ari...han skal passe på sin plads, der var ikke niveau i dag..som frygtet. Ellers fine indsatser over hele linien, men på en meget billig baggrund. Hobro får en hård sæson og må sande at 2. sæson ofte er vanskeligere.
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #11
                      Også positivt med næsten 8000 tilskuere. Det kan hurtigt blive mere hvis vi kommer til at spille godt og vinde kampe.

                      Comment


                        #12
                        Jeg har været kraftigt ude med riven af signingerne af Kirkeskov og Lund, men må sige de gør det hæderligt i dag.
                        Jeg har været kraftigt ude med riven af arbejdsindsatsen fra Emil og Zohore, men må sige de gør det godt i dag.
                        El Makrini forudser jeg bliver en undervurderet og anonym profil, men enormt vigtig for os i sæsonen.

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          #13
                          Flot kamp vi spiller i dag. Flotte mål og massere af flot kombinationsspil. Festersen havde en suveræn debut. Bidrager med mål og Har allerede et super samarbejde med de andre teknikkere i offensiven. Makrini gør det også godt. Væsentligt mere pasningssikker end Ari og står generelt i vejen for meget når Hobro nærmer sig vores felt. Falke virkede til at have en smule debutnerver. Han var blandt andet ved at koste en kasse. Han var dog sikker i de øvrige indgreb og sparker rigtig gode udspark. Han havde blandt andet et udspark til Oliver Lund, som var scholes-præcis.
                          Dårligste mand var Ari, som fortsat har for mange pasningsfejl. Falk var outstanding og 4-back-kæden var stensikker og begge backer kommer flot frem ad banen
                          Bl.a. var kirke lige ved ar scor i dag. Flot første kamp under Kent og co

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                            Jeg har været kraftigt ude med riven af signingerne af Kirkeskov og Lund, men må sige de gør det hæderligt i dag.
                            Jeg har været kraftigt ude med riven af arbejdsindsatsen fra Emil og Zohore, men må sige de gør det godt i dag.
                            El Makrini forudser jeg bliver en undervurderet og anonym profil, men enormt vigtig for os i sæsonen.

                            MvT
                            Giver dig ret i dine to første antagelser. Er dog lidt mere bekymret omkring El Makrini. Det er godt nok første gang jeg ser ham i kamp, og man skal passe på at konkludere alt for meget ud fra det. Men jeg synes han manglede rigtig meget i det opbyggende spil, hvor han virkede alt for langsom på bolden, og havde faktisk også forventet ham lidt stærkere i nærkampene. Men som sagt, det var første kamp, og jeg giver ham lige et par kampe mere til at vise hans værd :P

                            Edit: Ser ham dog stadig som klart foran Ari, så når/hvis en af dem skal sættes af, så bliver det Ari.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                              Giver dig ret i dine to første antagelser. Er dog lidt mere bekymret omkring El Makrini. Det er godt nok første gang jeg ser ham i kamp, og man skal passe på at konkludere alt for meget ud fra det. Men jeg synes han manglede rigtig meget i det opbyggende spil, hvor han virkede alt for langsom på bolden, og havde faktisk også forventet ham lidt stærkere i nærkampene. Men som sagt, det var første kamp, og jeg giver ham lige et par kampe mere til at vise hans værd :P
                              Kent Nielsen er vist enig med dig: "Mohamed El Makrini får efter en svær start slidt sig godt ind, hvor Hobro havde lidt svært ved at komme forbi ham".

                              http://www.bt.dk/superligaen/kent-ni...-jo-fejlfinder

                              Jeg tror bare El Makrini kommer til at vokse og vokse fra kamp til kamp. Det er selvfølgelig blot en mavefornemmelse.

                              MvT
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment

                              Working...
                              X