Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - BIF, 4. maj 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
    Det er jo så dejligt, at man kan være uenige!

    Men som jeg ser det, er det virkelig en utaknemmelig jobbeskrivelse:
    Du får færre og færre penge de næste par år (indtil betsyrelsen vurderer, at der er grundlag for at investere i truppen igen), men vi kunne godt tænke os at opnå bedre og bedre placeringer.

    Ikke mange ville lykkes med det projekt (næsten ingen).
    vi er ikke uenige i at det var et svært projekt med ganske få penge..
    men vi bliver aldrig enige om at ingen andre kunne have gjort det bedre..

    vinter transfervinduet var sådan set godkendt. Gode navne kommer ind men af forskellige årsager er de fleste ikke lykkedes.

    men de 2-3 foregående vinduer har været katastrofale med hovedløse beslutninger.. Kryger som HB, Købet af TM og Lado's sene ankomst/kvalitet er de bedste eksempler.
    Mange andre sportsdirektører med færre penge har i tidernes løb gjort det meget meget bedre

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      vi er ikke uenige i at det var et svært projekt med ganske få penge..
      men vi bliver aldrig enige om at ingen andre kunne have gjort det bedre..

      vinter transfervinduet var sådan set godkendt. Gode navne kommer ind men af forskellige årsager er de fleste ikke lykkedes.

      men de 2-3 foregående vinduer har været katastrofale med hovedløse beslutninger.. Kryger som HB, Købet af TM og Lado's sene ankomst/kvalitet er de bedste eksempler.
      Mange andre sportsdirektører med færre penge har i tidernes løb gjort det meget meget bedre
      Der er jeg enig. Lado er forfærdelig, TM er forfærdelig, Kryger-projektet tager prisen for det mest forfærdelige (Kan egentlig godt li' at han er i truppen, men som 18-mand havde været ideelt).
      Der har været mange svipsere, men her er min påstand så, at de fleste andre sportsdirektørere også havde skudt ved siden af med det budget, der er til rådighed..
      Og det er jo også lidt en ligegyldig diskussion, for vi kommer aldrig til at finde ud af det. Men jeg er ikke sikker på, at for eksempel Ole Nielsen (SDJ, Viborg) havde gjort det bedre, selvom jeg egentlig også har god fidus til ham. Og min påstand baseres også på, at jeg ikke kan se, hvem der skulle have kunnet gjort et bedre job? Vi ville aldrig kunne tiltrække en udenlandsk profil som sportsdirektør. Ikke med den spareplan, der blev proklameret.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
        Der er jeg enig. Lado er forfærdelig, TM er forfærdelig, Kryger-projektet tager prisen for det mest forfærdelige (Kan egentlig godt li' at han er i truppen, men som 18-mand havde været ideelt).
        Der har været mange svipsere, men her er min påstand så, at de fleste andre sportsdirektørere også havde skudt ved siden af med det budget, der er til rådighed..
        Og det er jo også lidt en ligegyldig diskussion, for vi kommer aldrig til at finde ud af det. Men jeg er ikke sikker på, at for eksempel Ole Nielsen (SDJ, Viborg) havde gjort det bedre, selvom jeg egentlig også har god fidus til ham. Og min påstand baseres også på, at jeg ikke kan se, hvem der skulle have kunnet gjort et bedre job? Vi ville aldrig kunne tiltrække en udenlandsk profil som sportsdirektør. Ikke med den spareplan, der blev proklameret.
        nej lad os bare lukke den her da det er hypotetisk.
        Men det har slet slet ikke været godt nok fra JH's side

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
          Selvfølgelig har han det, men han har jo ikke indflydelse på resultatet af en enkeltstående kamp?

          Med hensyn til spillertruppen; ingen anden sportsdirektør i verden havde kunne "lave" et hold, der ville opnå bedre resultater under de forhold, som Jesper Hansen har lidt under i sin første tid i Ådalen. Det er min påstand.
          Ingen anden sportsdirektør i verden ville vælge at bruge penge på at hente Kryger ind som løsningen på højrebacken... og slet ikke for så 9 måneder senere at have brugt 3 andre handler på den plads... Manden har nu pisset i bukserne 3 gange denne sæson omkring den ene plads, og det gav kun midlertidig varme den ene gang...

          Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
          Det er jo så dejligt, at man kan være uenige!

          Men som jeg ser det, er det virkelig en utaknemmelig jobbeskrivelse:
          Du får færre og færre penge de næste par år (indtil betsyrelsen vurderer, at der er grundlag for at investere i truppen igen), men vi kunne godt tænke os at opnå bedre og bedre placeringer. Læg dertil, at du skal rydde op i flere års roderi efterladt af tidligere sportsdirektørere (PH, Brink) og TCs miserable forsøg på at agere sportslig leder.

          Ikke mange ville lykkes med det projekt (næsten ingen).
          Det er det bestemt, men har han mindre budgetter end i Horsens..? Forventningerne er klart større, men jeg er ikke enig i at forventningerne til bedre placeringer bare er blevet større og større...
          Han har faktisk lige rundet de 2 år i OB nu her, og dengang havde den lige lydt på medaljer indenfor 1-2 år, Europa, og hvordan det nu lød, for derefter, under JH, at blive top-6, så top 8, og nu top-7... Så det synes jeg ikke helt holder det der...
          Det er dog klart der har været noget oprydning, hvilket som sådan gik fint, han fik det bare rodet til ret hurtigt igen...
          Last edited by Kaspernon; 03-05-2015, 22:34.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
            Det er de vildeste påstande jeg nogensinde har hørt, og jeg betragter det her som et udtryk for den sædvanlige og stupide kritik man altid hører fra OB-fans.

            Det er så triviel kritik, at jeg ikke engang burde kommentere på dette her.

            Du aner intet om OPs træning i forhold til andre træneres idet jeg antager, at du aldrig har deltaget i en træning på Superliga-niveau (ret mig gerne).

            Selvfølgelig handler det om at være klar fra start når en fodboldkamp fløjtes op, og det er det, der er allermest skandaløst ved præstationen i første halvleg.

            Og igen; du aner intet om OPs taktiske oplæg, da jeg igen antager, at du ikke var tilstede ved taktikmødet umiddelbart inden dagens kamp (ret mig gerne). En sidebemærkning: hvis vi havde vundet, så havde vi hyldet OPs beslutning om at spille med Diarra, fordi han faktisk gjorde det udemærket, og var en af de få, der kunne være sin præstation bekendt.

            Den første halvldel af din sidste bemærkning mener jeg også er et falsum; anden halvleg viste netop, at der rent faktisk var en plan for kampen, men at spillerne (som du rigtigt påpeger) ikke var i stand til at udføre gameplanen i første halvleg. Og så er vi derudover enige om, at spillertruppen generelt mangler kvalitet på alle pladser(!), fra målmand til angreb.
            Så vil jeg gerne spørge om du var til stede ved taktikmødet?

            Det er for letkøbt bare at påstå "at der selvfølgelig var en gameplan" (hvilket er underforstået i proff. fodbold, oder?) og så ellers kun give spillerne skylden for at den ikke kunne udføres.

            ...og hvem skal pilen pege på for den skandaløse mangel på parathed, ikke bare i én, men gentagne kampe efterhånden? For mig at se, står Ove med et motivationsproblem, som han ganske enkelt ikke har evner til at løse, uanset om de spiller skak eller øver 1 - 2 kombinationer ugen lang til træning.

            At skyde skylden på kvaliteten af truppen, dvs. kvaliteten af hver enkelt, synes jeg er for tyndt. De mangler nok nærmere at blive trænet i nogle kvaliteter, men jeg ser ikke OveP. have den nødvendige fodboldfilosofi eller fokus på spillet, til at gøre det. Ove selv mener jo at truppen er for god til at ligge dernede i bunde, og det vil jeg gerne give ham ret i. Men de spiller hverken som et hold eller en enhed, og det kan du altså ikke øve til træning. Det er en motivation, holdånd og gejst der skal piskes ind i hver enkelt spiller via coaching og trænerens begejstring og tro på tingene. Ove har simpelthen været for vattet i sin tilgang til for mange kampe, så der ofte ikke har været den nødvendige tro på at det kan lykkes.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              vi er ikke uenige i at det var et svært projekt med ganske få penge..
              men vi bliver aldrig enige om at ingen andre kunne have gjort det bedre..

              vinter transfervinduet var sådan set godkendt. Gode navne kommer ind men af forskellige årsager er de fleste ikke lykkedes.

              men de 2-3 foregående vinduer har været katastrofale med hovedløse beslutninger.. Kryger som HB, Købet af TM og Lado's sene ankomst/kvalitet er de bedste eksempler.
              Mange andre sportsdirektører med færre penge har i tidernes løb gjort det meget meget bedre
              hvis man kigger isoleret set på de angribere som blev hentet i vinter er det godkendt , men JH dumper alligevel fælt fordi handlerne var tvingende nødvendige fordi de 2 angribere han købte kun et halvt år tidligere floppede Big time .
              Skogskied ser ud til at være endnu et dårligt køb , og Halgrimmur er vel højst middelmådig .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                Selvfølgelig har han det, men han har jo ikke indflydelse på resultatet af en enkeltstående kamp?

                Med hensyn til spillertruppen; ingen anden sportsdirektør i verden havde kunne "lave" et hold, der ville opnå bedre resultater under de forhold, som Jesper Hansen har lidt under i sin første tid i Ådalen. Det er min påstand.
                Kender du til budgettet JH har haft ?
                JH har af flere omgange meldt at vi er i top 6 ift budget .
                JH har af flere omgange fastslået at strategien er at satse på vores unge og tilføre PROFILER udefra .
                JH har udtalt at de indkøb som er gjort er gode nok til at opfylde klubbens målsætning om top 7 placering i år .

                800.000 for Kryger
                1 mill for Mikkelsen ( andre påstande siger 1,3 mill )
                1 mill for Kirkeskov ( der har været forlydninger om 1,75 mill )
                X antal tusinde for Lado
                X antal tusinde for COB + evt penge i lommen for at rejse .

                Ingen af ovenstående har været tilnærmelsesvis gode nok .
                I vinterens vindue har vi yderlige måttet bruge penge på angribere fordi sommerens indkøb floppede .
                Vi måtte tage Ruud ind som lappeløsning fordi indkøbene til pladsen floppede .
                Der er spildt rigtig mange penge på nytteløse indkøb , hvor en bedre sportsdirektør havde købt færre spillere med kvalitet fremfor flere spillere uden kvalitet .
                3-5 gode indkøb fremfor 7-9 fejlkøb .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Sidder lige og ser kampen på tv .. Kæft JJT imponerer .. Overstråler klart Azer på alle parametre på trods at et par småfejl .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                    Jeg synes det er fantastisk at vi kan komme så stærkt igen i 2. Halveg efter at være blevet spillet ud af egen bane de første 45 min. I 2. Halveg formår vi at stoppe phiris evige spilopsætning som bagerste mand og undgå for mange 1 mod 1 situationer på backerne hvor specielt Diarra havde det svært.
                    Ellers notere jeg mig også at JJT gør det fremragende. Fantastisk teknik og overblik. Meget bedre end Azer der havde en virkelig dårlig dag.
                    Generelt var det et fuldt fortjent nederlag. Den første halveg Brøndby diskede op med, var noget af det bedste jeg har set i den her sæson, og så får vi det sgu svært. 2. Halveg er vores, men Brøndby har stadig de største chancer og så er det fortjent vi taber. Jeg savner bare en hjemmesejr efterhånden. Man kan mærke tilskuerne ikke tror på det så snart vi ee bagud og det går mildest talt udover stemningen!!
                    Set fra lægterne, spiller BIF fantastisk de første 30 minutter og det første kvarter er outstanding! Aris snak om at OB ikke er klar fra start mener jeg faktisk er en fejltolkning. Når modstanderen spiller så hurtigt og med så stort pres er OB-holdet bare ikke godt nok til at modstå presset - klar eller ej.
                    endnu mere bekymrende er det at se 2. Halvleg hvor BIF stopper med at spille fodbold. De ligger alt for langt fra deres markeringer og OB får derfor den plads spiller for spiller som en knapt så god fodboldspiller skal have for at få spillet til at flyde. Men ingen gang i det scenarie er OB i stand til at score. Hold da op hvor er det et svagt OB hold vi står med!

                    Comment


                      Set fra langsiden: Brøndby var taktisk bedre i starten af kampen, havde bedre spillere og kæmpede mere. Så sejren var fuldt fortjent. En del OB-spillere virkede ikke som om de vidste, hvordan de skulle stå på banen i første halvleg. Bl.a. Backerne var meget svage, og så nummer 6 løb forvildet rundt (kan ikke husk hvad han hedder). Emil Larsen var som altid svag.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Set fra lægterne, spiller BIF fantastisk de første 30 minutter og det første kvarter er outstanding! Aris snak om at OB ikke er klar fra start mener jeg faktisk er en fejltolkning. Når modstanderen spiller så hurtigt og med så stort pres er OB-holdet bare ikke godt nok til at modstå presset - klar eller ej.
                        endnu mere bekymrende er det at se 2. Halvleg hvor BIF stopper med at spille fodbold. De ligger alt for langt fra deres markeringer og OB får derfor den plads spiller for spiller som en knapt så god fodboldspiller skal have for at få spillet til at flyde. Men ingen gang i det scenarie er OB i stand til at score. Hold da op hvor er det et svagt OB hold vi står med!
                        Jeg synes i ligeså høj grad det er OB's fortjeneste at Brøndby ikke dominerer i 2. Halveg. Vi accepterede ikke bare at Phiri kunne gå ned som en eller anden Stokholm og diktere spillet som bageste mand når Brøndby havde bolden og så lykkedes de ikke med at fordele spillet ud på kanterne efter vi fik en ekstra midtbanemand. Det hjalp så også at Albrechtsen kommer ind i stedet for Agger, for han kan ikke spille fodbold og så kunne vi bare lade ham føre bolden op. Det er lidt ærgerligt vi ikke får scoret på et par af de chancer vi har i 2. Halveg for så kunne vi have skabt lidt uro. Det var svært ved 2-0 for der var de stadig rimelig komfortable selvom vi havde bolden meget

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                          Det er de vildeste påstande jeg nogensinde har hørt, og jeg betragter det her som et udtryk for den sædvanlige og stupide kritik man altid hører fra OB-fans.

                          Det er så triviel kritik, at jeg ikke engang burde kommentere på dette her.

                          Du aner intet om OPs træning i forhold til andre træneres idet jeg antager, at du aldrig har deltaget i en træning på Superliga-niveau (ret mig gerne).

                          Selvfølgelig handler det om at være klar fra start når en fodboldkamp fløjtes op, og det er det, der er allermest skandaløst ved præstationen i første halvleg.

                          Og igen; du aner intet om OPs taktiske oplæg, da jeg igen antager, at du ikke var tilstede ved taktikmødet umiddelbart inden dagens kamp (ret mig gerne). En sidebemærkning: hvis vi havde vundet, så havde vi hyldet OPs beslutning om at spille med Diarra, fordi han faktisk gjorde det udemærket, og var en af de få, der kunne være sin præstation bekendt.

                          Den første halvldel af din sidste bemærkning mener jeg også er et falsum; anden halvleg viste netop, at der rent faktisk var en plan for kampen, men at spillerne (som du rigtigt påpeger) ikke var i stand til at udføre gameplanen i første halvleg. Og så er vi derudover enige om, at spillertruppen generelt mangler kvalitet på alle pladser(!), fra målmand til angreb.
                          Syntes det var en modig beslutning af OP at starte med Diarra i så svær en kamp, syntes også han gjorde det særdeles godt, han nogle fejl, (mangler også kamptræning), men spillede sig ud af mange svære situationer, og hans afleveringer var af høj klasse. BIF var meget stærke i 1. halvleg og generelt er vores spillere fra en lavere hylde en BIF

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Syntes det var en modig beslutning af OP at starte med Diarra i så svær en kamp, syntes også han gjorde det særdeles godt, han nogle fejl, (mangler også kamptræning), men spillede sig ud af mange svære situationer, og hans afleveringer var af høj klasse. BIF var meget stærke i 1. halvleg og generelt er vores spillere fra en lavere hylde en BIF
                            Enig i at Diarra laver mange gode hårde afleveringer - men han mister også for tit overblikket, når det går hurtigt og så opstår der farlige situationer. Den ene er tæt på at koste et mål og så ser han skidt ud ved mål nummer 2, som nærmest er hans (igen)

                            Comment


                              Læg i øvrigt mærke til, hvad Aggers hårde indersideaflevering (som er optakten til 1. mål) ud i højre side kan betyde for et opspil - 1) Agger: hård, præcis aflevering 2) BIF-spiller: hård præcis aflevering 3) få sekunder senere: boldn ligger i nettet . Lasse Nielsen (samt flere andre) er en skændsel teknisk set. Han har så dårlig boldomgang, at vi aldrig kommer hurtigt fremad når han erobrer/har bolden foran eget felt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Enig i at Diarra laver mange gode hårde afleveringer - men han mister også for tit overblikket, når det går hurtigt og så opstår der farlige situationer. Den ene er tæt på at koste et mål og så ser han skidt ud ved mål nummer 2, som nærmest er hans (igen)
                                Syntes det er en rigtig svær kamp at give ham "Come Back", mod et så stærkt hold som BIF, han mangler i den grad kamptræning. Syntes han er en spiller med muligheder i og at han burde have haft chancen i andre kampe, der kan jo være mange ikke kendte årsager til dette.

                                Mit generelle indtryk af ham er at han har en meget sikker boldomgang, i går svigtede den flere gange. Men samtidig viste han fint overblik i det fremadrettede, og passer fint sammen med spillere som Falk Emil Desler og JJT.

                                Håber at Kent Nielsen kan få mere ud af ham.

                                Comment

                                Working...
                                X