Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Observationer og karakterer fra OB - Esbjerg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Schneider Se indlæg
    Er stort set enig mener dog 5 til emil larsen er for meget,ikke engang under opvarmningen kunne han vise engagement så et 2 tal herfra.
    og skogseid vil jeg godt give et 5 tal for hans gode indlæg fra kanten, nå rman ser på alle deringe udførte frispark og hjørnespark forstår jeg ikke
    hvorfor det ikke er skogseid dertager dem han har da omkring 200% mere præcision end ari og emil
    Jeg har engang fået 5 i religion, hvilket er dumpet. Jeg havde ikke læst, anede ikke hvad jeg snakkede om og var ret ligeglad. Så det er et 5-tal.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Kampen mod EfB lærte mig at Ove igen får ret i sin udtalelse efter RFC kampen i efteråret, at foråret vil blive en lang kamp for overlevelse. Hvilket "tilbageslag" for os i går, og hvilket held at vi stadig har 10 point at tære på...7. pladsen virker uopnåelig pt.
      helt enig - hvilke hold skulle vi pt kunne overhale? hobro, sønderjydske og esbjerg?.....nej det ser ikke sådan udmen bare vi holder sif og fcv bag os så må vi jo nødes med det.

      - og håbe på bedre tider til næste sæson

      Comment


        #18
        Sammenhold eller ej

        Jeg stod foran stadion i går omkring kl. 16.30, hvor spillerne begyndte at ankomme. Ikke en eneste udstrålede vilje, godt humør eller blot et smil. De virkede ikke toptuned og klar til kamp !!!!
        Helt galt blev det, da Toppel ankom - lige bag ham kom Spellman og Kirkeskov og en mere - bagved igen kom Emil L. Toppel hilse ikke på nogen af dem - gik bare ind. Spellman og Kirkeskov gik bagefter og nærmest lukke døren foran Emil. Intet hallo og hej med dig - INTET.
        Fandme godt det ikke er min arbejdsplads - sammenhold eller ej - tror der er større udfordringer i vores klub.....
        Lod mærke til - under kampen - at Emil faktisk står meget fri i hans side af banen og at Toppel faktisk aldrig forsøger at kaste bolden ud til ham....
        Blot lidt info jeg lod mærke til i går...

        Comment


          #19
          Nu skal der bare fuld fokus på vestsjælland kampen. 13 point foran stregen ville være rart

          Comment


            #20
            Typisk at det er Daniel Larsson som scorer, for Esbjerg,manden som næsten havde sat blæk på en OB kontrakt. Jeg tror han bliver en farlig angriber på sigt for Esbjerg, han har ihvertfald speed og hurtighed, noget som er savnet i OB.

            Comment


              #21
              Jeg synes at vores såkaldte anfører var tåkrummende ringe. Sejlede i markeringerne, og udover et enkelt godt indlæg, skilte han sig rædderligt af med bolden. Emil var ringe, Hallgrimur ligeså.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Jeg har engang fået 5 i religion, hvilket er dumpet. Jeg havde ikke læst, anede ikke hvad jeg snakkede om og var ret ligeglad. Så det er et 5-tal.
                I snakker om forskellige skalaer :D.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #23
                  Det er ikke første gang, og bliver muligvis heller ikke den sidste gang, at vi har problemer når bolden bliver slået ned bag vores forsvar, og lynhurtige angribere simpelthen bare løber fra os. Det var forfærdeligt at vi ikke lærte af det før i 2. Halveg igår. Inden målet havde de 3-4 situationer lig målet, hvor vi kun med nød og næppe redder den, eller de skyder forbi. Samtidig formår vi blot at skabe én 100% chance i hele kampen, mod et forsvar jeg ellers ikke var særligt imponeret af. Dårligste kamp i år, Esbjergs sejr var fuldt fortjent.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                    Det er ikke første gang, og bliver muligvis heller ikke den sidste gang, at vi har problemer når bolden bliver slået ned bag vores forsvar, og lynhurtige angribere simpelthen bare løber fra os. Det var forfærdeligt at vi ikke lærte af det før i 2. Halveg igår. Inden målet havde de 3-4 situationer lig målet, hvor vi kun med nød og næppe redder den, eller de skyder forbi. Samtidig formår vi blot at skabe én 100% chance i hele kampen, mod et forsvar jeg ellers ikke var særligt imponeret af. Dårligste kamp i år, Esbjergs sejr var fuldt fortjent.
                    Første halvleg var virkelig ringe, anden halvleg var en hel del bedre, uden at vi dog skabte tilstrækkeligt meget. Helt enig i at vi har problemer med hurtige angribere, også helt enig i at Esbjergs defensiv var alt andet end imponerende - derfor også bekymrende, at vi ikke kunne skabe mere imod dem.

                    Som jeg skrev i optaktstråden, så er EfB ganske enkelt et bedre hold end os, og de kunne ikke blive ved med at underpræstere; de viste de desværre også. Der var ok fight og vilje i 2.halvleg, men der mangler ganske enkelt kvalitet. Det er fantastisk at vi har nogle egne unge, der titter frem - og både Desler og Greve skal nok blive gode, især hvis de får noget opbakning. Men vi mangler ganske enkelt bedre spillere på centrale pladser, og der er klubber med mindre budgetter end os, der har bedre spillere, så det kan ikke kun handle om penge.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Første halvleg var virkelig ringe, anden halvleg var en hel del bedre, uden at vi dog skabte tilstrækkeligt meget. Helt enig i at vi har problemer med hurtige angribere, også helt enig i at Esbjergs defensiv var alt andet end imponerende - derfor også bekymrende, at vi ikke kunne skabe mere imod dem.

                      Som jeg skrev i optaktstråden, så er EfB ganske enkelt et bedre hold end os, og de kunne ikke blive ved med at underpræstere; de viste de desværre også. Der var ok fight og vilje i 2.halvleg, men der mangler ganske enkelt kvalitet. Det er fantastisk at vi har nogle egne unge, der titter frem - og både Desler og Greve skal nok blive gode, især hvis de får noget opbakning. Men vi mangler ganske enkelt bedre spillere på centrale pladser, og der er klubber med mindre budgetter end os, der har bedre spillere, så det kan ikke kun handle om penge.
                      Ja. Bl.a. er det chokerende at en spiller som HHA spillede en dominerende rolle. Det er altså en spiller, der ikkekunne komme på vores hold for flere sæsoner siden. Azer og Spelmann var sgu ikke stærke nok igår, og sådan var der flere spillere der underpræsterede. Vi har længe haft det svært med Esbjerg, pga. De spiller meget på deres fart. Der er en rød tråd i deres indkøb. Spillere som Mensah og Daniel Larsson, ser jo allerede ud til at finde sig godt til rette på holdet og medspillerne har øje for, hvordan de spilles gode. Hver gang vi nærmede os Esbjergs felt igår kunne vi jo slet ikke sætte hverken Greve eller Dalgaard i scene på samme måde, og når Falk så ikke ramte samme niveau som i de øvrige kampe i foråret, så blev det sgu tyndt, selvom vi havde massere spil.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                        Jeg er på ingen måde enig i, at vi var bedre mod Esbjerg end mod FCK. Det kan man sgu ikke bruge skud på mål og possession til at vurdere.

                        Der var så store huller i forsvaret i kampen i går og så dårlig organisation på hele holdet, at det var et rent mareridt. Esbjerg havde nok succes med at slå bolde ned bag vores forsvar og få store chancer eller optræk til store chancer en 7-8 gange (I kid you not, tæl selv efter). Var det sket mod FCK, havde resultatet nok været et helt andet.
                        Imod FCK var vi organisatorisk fantastiske og en smule heldige i den første time af kampen. Derefter begyndte vi også at skabe chancer og fik så det heldige mål. Vi spillede en fin kamp med stærk organisation, hvor vi lige så godt kunne have tabt som vundet.

                        Mod Esbjerg spillede vi en rædderlig og naiv kamp, som vi på intet tidspunkt var tæt på at vinde. Esbjergs simple spillestil og hurtige dybdeløb kunne vi på ingen måde gøre noget ved. Forsvaret var fuldstændig ude af synch, og det var vel nok vores taktisk og organisatorisk dårligste kamp med Ove.
                        Vi havde en god periode på 15-20 minutter i anden halvleg. Det var det. Vi formåede ikke engang at formøble et pres i de sidste ti minutter.

                        Det er så forfejlet af dig at sammenligne Esbjerg-kampen med FCK-kampen alene baseret på skud på mål og possession. Check den her side ud, http://tylervigen.com, det er nok noget for dig!
                        Så afhænger det hele nok af, hvordan du definerer "bedre". Hvis du mener med bedre defensiv organisation (det skulle man satme også gerne med 4 midtstoppere på banen samtidig), så ja. Rent spillemæssigt, boldspilmæssigt, nej.

                        Enig i, at vi spillede naivt og skidt defensivt. Men ellers var det ganske ok på andre parametre.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          ... og lige så tit kommer arrogancen, og tager patent på logik...
                          Arrogance udelukker på ingen måde logik.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Hvor må det være så evigt befriende altid at have "logisk tankegang" i nederlagets stund. Der findes intet bedre, at få sådan en omgang "tag jer sammen ikke-logisk tænkende wankers" fra bedrevidende, nedladende medfans, når man har tabt en kamp. Mere! Oh kom med mere "logik". Vil du ikke nok?

                            MvH ChrisOB
                            Jeg har en snigende mistanke om, at du slet ikke mener alt det der.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Første halvleg var virkelig ringe, anden halvleg var en hel del bedre, uden at vi dog skabte tilstrækkeligt meget. Helt enig i at vi har problemer med hurtige angribere, også helt enig i at Esbjergs defensiv var alt andet end imponerende - derfor også bekymrende, at vi ikke kunne skabe mere imod dem.

                              Som jeg skrev i optaktstråden, så er EfB ganske enkelt et bedre hold end os, og de kunne ikke blive ved med at underpræstere; de viste de desværre også. Der var ok fight og vilje i 2.halvleg, men der mangler ganske enkelt kvalitet. Det er fantastisk at vi har nogle egne unge, der titter frem - og både Desler og Greve skal nok blive gode, især hvis de får noget opbakning. Men vi mangler ganske enkelt bedre spillere på centrale pladser, og der er klubber med mindre budgetter end os, der har bedre spillere, så det kan ikke kun handle om penge.
                              Er også helt med på at Esbjerg er et bedre hold end os pt., vi har ikke haft særligt godt held med vores spillerindkøb, specielt syntes jeg det halter med flere af vores spilleres psyke, eks. Emil Larsen.

                              Vi er meget afhængige af enkelte spillere spillere præsterer 100 % hvergang, Falk niveau var ikke top mod Esbjerg og vi manglede Dessler, forsvaret virkede også skrøbeligt og overspillet, måske Ove P. skyld, men Høegh havde sikkert også gjort en forskel.

                              Vi har for mange "tynde" spillere som når de præsterer bedst kun nærmer sig det acceptable, eks. Skulason og Emil.

                              Heldigvis syntes jeg at vi i de fleste andre kampe efter Ove P. har fået noget vilje tro og gjest ind på holdet, tror ikke vi nærmer os nedrykning i denne sæson, men holdet er meget skrøbeligt så en lang skade til eks. Falk, vil gøre virkeligt ondt på os.

                              Comment


                                #30
                                Set udfra reservekampen igår, havde Daniel H ikke gjort den store forskel. Vi må håbe at alle er klar fra start på næste tirsdag, ellers bliver det lidt for spændende.

                                Comment

                                Working...
                                X