Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: FCV-OB (9. Marts 2015)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Zohore på vej frem og skal fodres med indlæg .

    Eksperimentet i venstre side var skidt .
    Tja Skogseid blev i hvert fald tørret en gang af Festersen, men ellers synes jeg han gjorde det ganske godt defensivt - bedre end Skulason i mine øjne.

    Den med at han spillede backen mere offensivt end Skulason holdt så godt nok ikke. Men derfor ved jeg ikke om jeg vil kalde eksperimentet for skidt. Vi vandt jo trods alt. Hvis Skulason havde været back er det jo f.eks. ikke utænkeligt, at han var blevet overmatchet i feltet og havde kostet et mål.

    Med det siger jeg bestemt ikke, at vi skal fortsætte på den måde. Jeg har i forvejen set alt for mange OB-kampe med en højre back i venstresiden. Det forkramper vores opspil i væsentlig grad. Bliver sværere at holde bredden i spillet.
    Last edited by Agbre; 09-03-2015, 21:59.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Zohore på vej frem og skal fodres med indlæg .

      Eksperimentet i venstre side var skidt .
      Nu fokuserede jeg faktisk, for en gangs skyld, på det positive... 😉

      Men du har ret. Det dur ikke mange kampe ad gangen at have en højre benet på venstre back. Tror da også på at Skulason er tilbage på venstre back mod Brøndby, mens Jonasson smides op på midtbanen, når nu Spellman efter al sandsynlighed har karantæne.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Vi mangler stadig at få styr på modstanderens dødbolde. Synes vi defensivt lukker fint ned for modstanderens etablerede angreb. Det har vi gjort fint i alle 3 forårskampe, men vi er fandme usikre på defensive dødbolde. Derudover er vi for afhængige af Falk offensivt. Azer og Spelmann laver lidt for mange fejlafleveringer og vi er reelt set kun farlige når Falk og Desler finder hinanden ude i højresiden og når Falk laver enkeltmands aktioner. Emil trænger til en pause!!!
        Skogseids karriere som venstre wingback bør også slutte øjeblikkeligt. Han kommer absolut ikke mere frem end Ari, og Aris berettigelse bunder også i at vores offensive dødbolde slås bedre af Ari end af Emil.
        Zohore gør det fint på toppen i dag, han fylder godt og får scoret. Han må dog aldrig brænde en chance som den han får i 1. Halveg. Ellers er det bare godt at se spillerne har et fysisk overskud. FCV har jo intet efter vi kommer foran, og der bliver kæmpet bragt stort set over hele linjen hele kampen igennem, selvom spillet stadig halter. Dejlig og fortjent sejr i dag, men er enig i vi skal hæve niveauet imod Brøndby, for de spiller fin fodbold trods den magre pointhøst

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Men de har ikke en OVE!
          (lad os vente til hans næste overraskelser)
          Lad Falk starte ude.... Ingen tvivl om at Frank sætter to mand på ham så lad os ødelægge deres gameplan😉
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
            Tja Skogseid blev i hvert fald tørret en gang af Festersen, men ellers synes jeg han gjorde det ganske godt defensivt - bedre end Skulason i mine øjne.

            Den med at han spillede backen mere offensivt end Skulason holdt så godt nok ikke. Men derfor ved jeg ikke om jeg vil kalde eksperimentet for skidt. Vi vandt jo trods alt. Hvis Skulason havde været back er det jo f.eks. ikke utænkeligt, at han var blevet overmatchet i feltet og havde kostet et mål.

            Med det siger jeg bestemt ikke, at vi skal fortsætte på den måde. Jeg har i forvejen set alt for mange OB-kampe med en højre back i venstresiden. Det forkramper vores opspil i væsentlig grad. Bliver sværere at holde bredden i spillet.
            Det er jo hypotetisk hvad der var sket hvis Ari havde spillet . Ove sagde at grunden til Skogskied blev valgt til den plads var for at give spillet en offensiv dimension , og det syntes jeg fejlede fælt .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Nu fokuserede jeg faktisk, for en gangs skyld, på det positive... 😉

              Men du har ret. Det dur ikke mange kampe ad gangen at have en højre benet på venstre back. Tror da også på at Skulason er tilbage på venstre back mod Brøndby, mens Jonasson smides op på midtbanen, når nu Spellman efter al sandsynlighed har karantæne.

              MvH ChrisOB
              He he ok :-)
              Jeg fokuserede så på hvad vi kunne tage med videre overall
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                Vi mangler stadig at få styr på modstanderens dødbolde. Synes vi defensivt lukker fint ned for modstanderens etablerede angreb. Det har vi gjort fint i alle 3 forårskampe, men vi er fandme usikre på defensive dødbolde. Derudover er vi for afhængige af Falk offensivt. Azer og Spelmann laver lidt for mange fejlafleveringer og vi er reelt set kun farlige når Falk og Desler finder hinanden ude i højresiden og når Falk laver enkeltmands aktioner. Emil trænger til en pause!!!
                Skogseids karriere som venstre wingback bør også slutte øjeblikkeligt. Han kommer absolut ikke mere frem end Ari, og Aris berettigelse bunder også i at vores offensive dødbolde slås bedre af Ari end af Emil.
                Zohore gør det fint på toppen i dag, han fylder godt og får scoret. Han må dog aldrig brænde en chance som den han får i 1. Halveg. Ellers er det bare godt at se spillerne har et fysisk overskud. FCV har jo intet efter vi kommer foran, og der bliver kæmpet bragt stort set over hele linjen hele kampen igennem, selvom spillet stadig halter. Dejlig og fortjent sejr i dag, men er enig i vi skal hæve niveauet imod Brøndby, for de spiller fin fodbold trods den magre pointhøst
                Enig hele vejen
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Lige hjemvendt fra en kold, men dejlig oplevelse i Slagelse: ved ikke, hvor tydeligt det var på skærmen, men vi er et bedre hold end FCV, og vi har afgørende bedre spillere. Forstår ikke helt kritiske kommentarer til Azer - og var der en til Høegh også? - Azer var glimrende og læser spillet godt, Høegh misser muligvis clearing ved deres mål, men han er bare klart bedst boldspillende forsvarer. Jonasson er solid, og man er tryg ved ham i duelspil, men fremad banen bliver det meget stereotypt; Daniel er virkeligt intelligent med bolden.
                  Synes vi har de første 30 min., selvom de scorer; efter det brændte straffe overtager FCV i en 10-12 minutter, og så var det ikke meget, man så til dem resten af kampen. LÆKKERT at se bredden i tilbageløb; alle mand pisker tilbage, og vi bremser adskillige kontraer med aggressive tilbageløb. Sådan noget var så savnet under TB. Skogseid er ikke VB, Desler kan sagtens gøre det godt på kant - mand hvor han knokler på - og Greve kan blive rigtigt god. Opløftende, uden at vi behøver booke Champions League billletter liige endnu. En superliga-overlevelse kunne også gøre det, og jeg tror jeg så den anden nedrykker i dag, udover Silkeborg.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Lige hjemvendt fra en kold, men dejlig oplevelse i Slagelse: ved ikke, hvor tydeligt det var på skærmen, men vi er et bedre hold end FCV, og vi har afgørende bedre spillere. Forstår ikke helt kritiske kommentarer til Azer - og var der en til Høegh også? - Azer var glimrende og læser spillet godt, Høegh misser muligvis clearing ved deres mål, men han er bare klart bedst boldspillende forsvarer. Jonasson er solid, og man er tryg ved ham i duelspil, men fremad banen bliver det meget stereotypt; Daniel er virkeligt intelligent med bolden.
                    Synes vi har de første 30 min., selvom de scorer; efter det brændte straffe overtager FCV i en 10-12 minutter, og så var det ikke meget, man så til dem resten af kampen. LÆKKERT at se bredden i tilbageløb; alle mand pisker tilbage, og vi bremser adskillige kontraer med aggressive tilbageløb. Sådan noget var så savnet under TB. Skogseid er ikke VB, Desler kan sagtens gøre det godt på kant - mand hvor han knokler på - og Greve kan blive rigtigt god. Opløftende, uden at vi behøver booke Champions League billletter liige endnu. En superliga-overlevelse kunne også gøre det, og jeg tror jeg så den anden nedrykker i dag, udover Silkeborg.
                    Tak til vores mand i marken - fedt med en tæt-på-update. Hvordan oplevede du Emil Larsen? (ud over det brændte, naturligvis).

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Lige hjemvendt fra en kold, men dejlig oplevelse i Slagelse: ved ikke, hvor tydeligt det var på skærmen, men vi er et bedre hold end FCV, og vi har afgørende bedre spillere. Forstår ikke helt kritiske kommentarer til Azer - og var der en til Høegh også? - Azer var glimrende og læser spillet godt, Høegh misser muligvis clearing ved deres mål, men han er bare klart bedst boldspillende forsvarer. Jonasson er solid, og man er tryg ved ham i duelspil, men fremad banen bliver det meget stereotypt; Daniel er virkeligt intelligent med bolden.
                      Synes vi har de første 30 min., selvom de scorer; efter det brændte straffe overtager FCV i en 10-12 minutter, og så var det ikke meget, man så til dem resten af kampen. LÆKKERT at se bredden i tilbageløb; alle mand pisker tilbage, og vi bremser adskillige kontraer med aggressive tilbageløb. Sådan noget var så savnet under TB. Skogseid er ikke VB, Desler kan sagtens gøre det godt på kant - mand hvor han knokler på - og Greve kan blive rigtigt god. Opløftende, uden at vi behøver booke Champions League billletter liige endnu. En superliga-overlevelse kunne også gøre det, og jeg tror jeg så den anden nedrykker i dag, udover Silkeborg.
                      Daniel Høegh mistimede flere indgreb i 1. halvleg; hvorfor han også blev rykket fra den centrale plads i 3 mands forsvaret og ud til højre, hvor Lasse Nielsen var startet; hvilket gav ham meget bedre betingelser for at spille sig ind i kampen og dermed få selvtilliden tilbage i duellerne. Men set fra stuen spillede Daniel Høegh en dårlig defensiv kamp i 1. halvleg.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Det er jo hypotetisk hvad der var sket hvis Ari havde spillet . Ove sagde at grunden til Skogskied blev valgt til den plads var for at give spillet en offensiv dimension , og det syntes jeg fejlede fælt .
                        Selvfølgelig er det hypotetisk, men derfor kan det stadig godt underbygge min pointe: at det defensivt fungerede. Jeg synes vi så bedre ud defensivt i venstresiden end i de forrige kampe.

                        Og selvom Ove P sagde det inden kampen så tror jeg nu ikke meget på det. Han har måske nok forventet mere offensivt fra Skogseid, men mon ikke han til træning har kunne se, at det ikke er den bedste venstrepote der sidder på Skogseid (og tror trods alt Ove P er klar over hvad man ofrer offensivt ved at spille med en så højrebenet spiller i venstre side). Med andre ord tror jeg nu stadig, at det primært var af defensive årsager han disponerede som han gjorde.

                        Men vi er da enige så langt, at det slet ikke fungerede offensivt og vi bestemt ikke ønsker at se eksperimentet igen.
                        Last edited by Agbre; 10-03-2015, 00:18.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                          Selvfølgelig er det hypotetisk, men derfor kan det stadig godt underbygge min pointe, at det defensivt fungerede. Jeg synes vi så bedre ud defensivt i venstresiden end i de forrige kampe.

                          Og selvom Ove P sagde det inden kampen så tror jeg nu ikke meget på det. Han har måske nok forventet mere offensivt fra Skogseid, men mon ikke han til træning har kunne se, at det ikke er den bedste venstrepote der sidder på Skogseid (og tror trods alt Ove P er klar over hvad man ofrer offensivt ved at spille med en så højrebenet spiller i venstre side). Med andre ord tror jeg nu stadig, at det primært var af defensive årsager han disponerede som han gjorde.
                          Syntes nu ikke det ligger til Ove at sige et , og mene noget andet .
                          Desuden var de to foregående kampe mod en noget anden kaliber modstandere , og jeg syntes ikke Ari har været så ringe i de kampe .
                          Last edited by Magge; 09-03-2015, 23:45.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mathiashn Se indlæg
                            Og Ove mener, at vi på søndag skal spille på en bane der er mindre dårlig end i dag. Har han ikke set pestegnens pløjemark?
                            Han sagde MEGAdårlig - ikke mindre dårlig

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Det er jo hypotetisk hvad der var sket hvis Ari havde spillet . Ove sagde at grunden til Skogskied blev valgt til den plads var for at give spillet en offensiv dimension , og det syntes jeg fejlede fælt .
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Syntes nu ikke det ligger til Ove at sige et , og mene noget andet .
                                Desuden var de to foregående kampe mod en noget anden kaliber modstandere , og jeg syntes ikke Ari har været så ringe i de kampe .
                                Jeg tror derimod man undervurderer (eller overvurderer afhængigt af hvordan man ser på set) Ove P en smule hvis man tror han er hævet over sådan en let gang spin som dette evt. er.

                                Jeg tror især det handlede om at styrke os på dødbolde og indlæg i feltet i det hele taget. Han har nok kigget på FCVs holdkort med et par spillere som Bozga og Vellios (og måske også kigget på nogle af luftduellerne omkring Ari i de første kampe) og tænkt det nok var der FCVs største trussel lå.

                                Comment

                                Working...
                                X