Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter i Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Træningsfaciliteter i Ådalen

    Jeg synes egentlig, at det fine indlæg fra Netsirk druknede i "pengetråden", og faktisk fortjener sin egen tråd, hvorfor jeg har kopieret det ind nedenfor.

    Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
    Endnu engang blev træningsfaciliteter og rammevilkår for OBs superligatrup bragt på dagsordenen.

    I dag i debatprogrammet på Canal 9 umiddelbart efter OB - FCK kampen.

    Michael Gravgård, Stig Tøfting, Bo Henriksen, Flemming Poulsen og gæsten Ove Pedersen, var samstemmigt enige om en positiv udvikling i klubbens talentarbejde og økonomiske fundament med bestyrelsesmedlemmernes garant for et stærkt økonomisk bagland.

    Alle 5 var ligeledes enige om, at et vigtigt skridt i retningen at af bringe OB tilbage i toppen af dansk fodbold, er en kraftig overhaling af de nuværende rammer i Ådalen.

    Intet nyt under solen, vi har debatteret det i vel sagtens 10-15 år, men mit spørgsmål er - ved nogen, om der er noget på tegnebrættet? Jeg synes ikke at huske en eneste officiel målsætning tale om sådanne forbedringer? Er man helt blind for det, eller forsøger man at gemme realiteten væk, fordi sandheden om virkeligt dårlige forhold i Ådalen, ikke er noget man ønsker at skilte for meget med? Er det bare blevet ofret på spareknivens alter og måske et spørgsmål om tid og forbedrede budgetter fra sommeren 2016? Eller maler oven nævnte debattører en unuanceret billede af træningsforhold, der i virkeligheden ikke er så slemme?

    Kort sagt, er der nogen der har insider viden på dette område, eller kender til gode kilder på nettet der kan belyse emnet?

    #2
    Lorten ligger jo i at det er kommunens!

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
      Lorten ligger jo i at det er kommunens!
      Men var/er det ikke samme problematik med TreFor Park, der blev gearet til et bedre indtjenings grundlag?

      Men det er måske også en del af problematikken, at en lign. manøvre ift. træningsfaciltetterne, umiddelbart kan være svær at præsentere som en business case, cost/benefit?

      Vi bliver måske klogere når Kent ankommer, - det kan vel tænkes, at man afslører tanker om en 4 år strategi (altså for hans trænerperiode) til den tid.

      Tænkte blot om nogen vidste noget.
      Last edited by Netsirk; 06-03-2015, 07:52.

      Comment


        #4
        Det undrer også mig. Jeg har hørt det nævnt af spillere mange gange, det er old gammelt og ikke tidssvarende til en moderne fodboldklub. I der selv har set Ådalen indvendigt ved godt hvor slidt og trist et anlæg det er efterhånden. Er der de rigtige rammer i Ådalen til at modernisere det? Eller ville det give bedre mening at bygge et helt nyt anlæg et andet sted?

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
          Lorten ligger jo i at det er kommunens!
          Tror hvis OB kommer med en plan og pengene, kan de vel overtale dem fra kommunen om at modanisere ådalen

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
            Tror hvis OB kommer med en plan og pengene, kan de vel overtale dem fra kommunen om at modanisere ådalen
            Muligvis ja. Men det er fandme irriterende at skulle bruge mange penge på bygninger man lejer og ikke ejer..
            der må jo åbenbart køre et magtspil OB og kommunen imellem

            Comment


              #7
              Fængslerne har vel snart bedre faciliteter, end Ådalen har...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #8
                Jeg er sku lidt pinligt berørt over de faciliteter vi har i Ådalen, profffer burde satme have bedre forhold. Ja, der er smukt i Ådalen det meste af året, men hvis der ikke kan være ordentlige faciliteter, hvad er så pointen? Hvorfor så ikke flytte profferne til dyreskuepladsen? Der er da plads til en bygning eller to, med egen fitness rum osv.

                Og det der med penge osv... Ja hold nu kæft, og kom i sving. Penge er altid en undskyldning, men hvis selv Hobro har bedre træningsforhold end vi har, så er det altså bare om at komme i sving!!!

                Comment


                  #9
                  Jesper Hansen kom yderst marginalt ind på det i et stort interview omkring årsskiftet i FS.

                  Der er tydeligvis planer og snakke med det offentlige, JH nævnte ikke noget konkret, men som flere nævner, det er noget af et puslespil mellem OB, kommune, lokalplaner og (ingen) penge.

                  Jeg tror det er dyrskuepladsen, vi har kastet vores kærlighed på.

                  Jeg har dog tænkt lidt på, hvorfor ikke invadere stadionområdet med profafdelingen. Vi kan bygge lidt til VIP-tribunen (lukke det ene hjørne), vi kan overtage fodboldbanen på atletikstadion og der kan ligge yderligere to baner i området omkring, der hvor der er koncert til eventyrløbet - nå det koster nok for meget og det er sikkert ikke det eneste problem. Alverden vil føle sig forulempet, atletikklubben og diverse sekundaklubber rundt i byen.

                  Comment


                    #10
                    Altså hvis man ser bort fra FCK og BIF, og så lige FCM med deres egen akademi, så er standarden i Ådalen ikke meget værre end så mange andre steder. Jeg har personligt selv set forholdene i AGF og AaB, og her er forholdene ikke bedre end i Ådalen, næsten tværtimod. Dermed ikke sagt at det er et område, hvor der ikke kan og bør forbedres. Et must må være at få sit eget styrkelokale, så man er fri for at tage ind til byen for at træne. Jeg ved det er samme problem i AaB, og der har nogle spillere udtalt at når man er skadet og bruger meget tid i styrkerummet, føler man sig endnu mere afskåret fra truppen end man normalt ville, fordi det ikke er på samme lokation som træningsbanen. Det lyder måske dumt, men sove/hvilerum ville også være at foretrække. Jeg ved det er noget der bliver brugt meget i England, og der er foretaget undersøgelser, der viser at hvis spillerne har mulighed for at hvile mellem træningerne, får de langt mere ud af træningen og undgår også skader i højere grad.
                    De to ting ville være at foretrække.

                    Comment

                    Working...
                    X