Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Eye 4 Talent - statistik for forårets mål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Eye 4 Talent - statistik for forårets mål

    Interessant læsning

    http://www.e4talent.com/da/fodbold-f...vorithold.html
    Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
    Kristian Morre

    #2
    Specielt i forhold til fejlclearinger
    Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
    Kristian Morre

    Comment


      #3
      Og fejlplaceringer er jo direkte afledt af trupkendskab og taktisk formidling fra træneren.

      Comment


        #4
        Lidt overrasket over vi laver så stor en del af vores mål i etableret spil, da vi i langt de fleste af kampene har haft lavere possesion end modstanderen. Men når vi så har den, tyder det på vi er effektive. Måske TB's boldspillende filosofi har smittet lidt af på holdet alligevel.

        Comment


          #5
          Jeg synes også det skinner igennem, at vi scorer meget få mål på langskud, kun 11% og færrest af alle. Det er netop en af de ting jeg synes holdet mangler. Der har været for meget tikitaka, og alt for få skud udefra selvom der har været masser af muligheder herfor.

          Comment


            #6
            Virkelig interessant for os nørder:-)

            Den helt iøjnefaldende ting er jo fejlclearinger, hvor vi under Bech var i særklasse dårlige. Det kan man jo læse alt muligt ind i (sådan er det jo tit med statistik), men jeg kommer til at tænke på spillere, som er taktisk usikre og tøver i stedet for at få bolden ud af kommunen. Her kan man måske se Ove P's indflydelse.

            Men jeg synes også tallene bekræfter, at vi har været meget under pres og ofte kæmpet med at fastholde bolden: de fleste mål imod os er scoret i boksen under etablerede angreb. Vi har åbenbart ikke været så dårlige på dødbolde, som jeg troede; derimod er vi tydeligvis blevet overspillet af taktisk (og teknisk?) bedre hold.

            Det er også iøjnefaldende så lidt vi scorer udefra: her må der være et oplagt mål for holdet til foråret - SKYD, FOR F....:-)

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Virkelig interessant for os nørder:-)

              Den helt iøjnefaldende ting er jo fejlclearinger, hvor vi under Bech var i særklasse dårlige. Det kan man jo læse alt muligt ind i (sådan er det jo tit med statistik), men jeg kommer til at tænke på spillere, som er taktisk usikre og tøver i stedet for at få bolden ud af kommunen. Her kan man måske se Ove P's indflydelse.

              Men jeg synes også tallene bekræfter, at vi har været meget under pres og ofte kæmpet med at fastholde bolden: de fleste mål imod os er scoret i boksen under etablerede angreb. Vi har åbenbart ikke været så dårlige på dødbolde, som jeg troede; derimod er vi tydeligvis blevet overspillet af taktisk (og teknisk?) bedre hold.

              Det er også iøjnefaldende så lidt vi scorer udefra: her må der være et oplagt mål for holdet til foråret - SKYD, FOR F....:-)
              Især fordi Azer, Bodul, Spelmann og til dels Emil alle skulle have et godt langskud.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Især fordi Azer, Bodul, Spelmann og til dels Emil alle skulle have et godt langskud.
                Det mangler jeg godt nok at se. I mine øjne er det et område, hvor vi i den grad savner evner.

                Det er godt at se, at Azer under Ove P virker til at være rykket længere tilbage på banen og fungerer godt på den defensive midtbane. Det er som jeg ser det dén rolle hans evner primært passer til. Da han lå længere fremme synes jeg det var et (stort) problem, at han ikke var målfarlig nok. Stort set ingen indløb i feltet og han kom til meget få afslutninger - og når han gjorde var jeg bestemt ikke imponeret.

                At Spelmann skulle være særligt farlig fra distancen kan jeg nu heller ikke genkende. Han kan da nok hamre lidt til kuglen med god fart, men jeg synes godt nok han har mange skæverter. Hans evner på den front kan vel lige snige sig op på hvad jeg vil kalde acceptabelt fra en spiller på hans position i superligaen.

                Bodul er jeg med på. Vi mangler for alvor at se det i kampene, men til træning kan man i hvert fald se, at han har et godt spark. Problemet er så bare, at han for det meste sidder på bænken. Ari har trods alt scoret et par mål fra distancen her det seneste år (vel flest i truppen), men hans spark fra distancen (og på dødbolde) har generelt skuffet mig. Kryger kan vel også sparke til den, men i den rolle han spiller lige nu får han ikke mange chancer udefra. Emil har ofte muligheden og kan også sparke, han måtte gerne sparke lidt mere udefra.

                Det måtte vi for min skyld da også gerne generelt, men jeg tror bare personligt, at den dårlige statistik på området primært skyldes manglende evner.

                Comment

                Working...
                X