Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Emil Larsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Et godt indlæg i debatten fra Martin Davidsen. Den frembringer nogle momenter som jeg er enig i og som er problematisk ved fan kulturen omkring OB.

    - Det er sørgeligt at sige dette, men Fionia Park er efterhånden ved at udvikle sig til et sted, der mest af alt ligner en udebane. Der er så negativ stemning, når tingene ikke lige kører, og det er udeholdene begyndt at lægge mærke til, lød det fra Laursen dengang han stadig var populær i Odense inden FCK-skiftet.
    Ulrik fik i den grad "kærligheden" at føle da han skiftede til FCK. Et skifte der gjorde ondt, men det han efterfølgende oplevede og skulle hører for, det forstod jeg ikke og jeg kommer aldrig til at kunne forstå den del af fan kulturen.

    Den tidligere OB-træner Troels Bech var inde på noget af det samme, da han i sin tid som Silkeborg-træner satte ord på fankulturen over for Kanal Sport.

    - Man ser flere og flere steder, at fansene principielt holder med sig selv. De definerer sig som klubben, og dem, de sidder og kigger på, er bare de til hver en tid indlejede lejesoldater. Det kan godt være et problem, for så bliver det en opposition til det hold, der lige præcis i dag spiller for vores klub, i stedet for at være en identifikation, sagde han ved den lejlighed.
    Jeg har ikke hørt det her interview, men hold da op hvor er det rigtigt. Hvis nogle er i tvivl, så kig vores forum igennem.

    Vi er i en tid hvor vi er mange der snakker om manglende opbakning. Klubben og spillerne får altid skylden, men er det egentlig os selv der ødelægger det? De 2 citater er jo rigtige. Det har man jo kunne se, hører og læse i årevis, både her op på Mekka. Det er ikke OB og spillerne der kan/skal ændre vores opførelse. Det skal vi selv.
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Der er meget at tage fat på i det indlæg og for bare at nævne et par stykker:

      1) MD fremhæver, om fansne overhovedet betyder så meget med hensyn til spillernes løn, det meste kommer jo fra sponsorer. Her glemmer MD, at uden fans på stadion, havde sponsorerne ikke nært så stort incitament til at lægge penge i klubkassen. Hvis ingen brænder for OB, gider ingen sponsor poste penge i klubben. Så det argument er sløjt og ugennemtænkt.

      2) MD henviser til TBs udtalelse angående "lejesvends"-argumentet. Det er ikke fans der ønsker lejesvende, det er spillerne, som selv agerer lejesvende. Her er Emil Larsen det smukkeste eksempel. Hans udtalelser om at det ville være spændende at skifte til BIF, mens han stadig var på (lang) kontrakt i OB, viser med al tydelighed at han selv ser sig som lejesvend - han er da fucking ligeglad med OB som klub og OBs fans, han plejer (forståeligt nok) sine egne interesser. Det samme viste han så tydeligt, da han i den efterfølgende kamp mod BIF, hvor han i øvrigt var topmotiveret (!) jublede over sit mål ved at pege på sit knæ. Endnu en tydelig indikation af, at han er egoet Emil og ikke OB-spilleren Emil. Målet skulle ikke i første omgang hjælpe holdet til sejr - men være hans egen personlige vendeta mod BIF. Med andre ord: "Den der spiller for sig selv spiller for modstanderen, den, som spiller for holdet, spiller for at vinde."

      3) Så nævner MD Ulrik Laursens udtalelser om det kritiske hjemmebanepublikum. Det famøse forår for et par sæsoner siden, hvor OB var millimeter fra at rykke ned (DH halvgrædende på TV, efter han havde "reddet" et OB-mål stående langt inde i modstanderens mål) har jeg aldrig oplevet bedre stemning i modgang i de 35 år jeg har fulgt klubben. Spillerne kæmpede røven ud af bukserne i en række kampe, hvor man samtidig hentede relativt få point. Spillerne blev klappet fra banen, selvom det ikke blev til sejr, fordi indstillingen var der. Og det er rigtigt: OBs publikum er kritisk og kræsent - men det eneste vi forlanger er 100% fight og gejst i alle 90+ minutter - er det så meget forlangt af top sportsfolk?

      4) Grundlæggende er det jo befriende, at en spiller siger sin mening højt - al fodboldjournalistik er jo egentligt spild af tid, da ingen magter at stille et intelligent spørgsmål. Hør evt. EL interviewet igennem. Der bliver stillet 4-5 forberedte spørgsmål og der bliver ikke engang reageret på det uhyggeligt interessante svar som Emil giver - journalisten er jo en robot uden hjerne - han er ikke i stand til at få Emil Larsen til at uddybe. Dybt pinligt. Jeg kan godt forstå, at Emil Larsen "bryder sammen" på åben skærm og kommer til at sige det, han har tænkt og følt længe. Det er menneskeligt. Men han må også forstå, at man er udsat, når man er prof. fodboldspiller. Man er helt forrest i rampelyset med de helt store stjerner. Han har selv ego-attituden og så er det dyrt, når man ikke leverer måned efter måned.

      Comment


        En god artikel og enig i mange af hans synspunkter

        Comment


          http://www.bt.dk/superligaen/emil-la...bs-problembarn

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
            En god artikel og enig i mange af hans synspunkter
            han har helt klart fat i noget....men måske skal han lige læse op på stadion navnet. FIONIA PARK står der 😣
            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
              En god artikel og enig i mange af hans synspunkter
              Martin skriver som altid velovervejet og sobert.

              Han forholder sig dog ikke til, at hvis man holder et målebånd rundt om mavsen på Emil, så er tallet meget større nu end det var da han kom til klubben...............og det er ikke muskler.

              Comment



                Skal en spiller sige sin kritisk mening? Klar og gerne. Men jeg vil gerne se hans 100% også. Ikke 100% succes, ikke 100% god fodbold, ikke 100% sejre. Men 100% indsats. Hvem bringer ikke indsatsen i kampen skulle holde kæft efter kampen.
                Og Emil synes ofte som en "dejlig-vejr-fodboldspiller", meget egoistisk, som er tilsyneladende ude af stand til at kæmpe sig tilbage i kampen, når det går dårligt en gang, men i stedet resignerer han og synes fornærmet og vred over de onde omstændigheder der er. Det er holdningen af et lille barn. Han er 23 år? Så er der tid til at opføre sig voksen.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                  Martin skriver som altid velovervejet og sobert.

                  Han forholder sig dog ikke til, at hvis man holder et målebånd rundt om mavsen på Emil, så er tallet meget større nu end det var da han kom til klubben...............og det er ikke muskler.
                  Det er nemlig hele problemet. Han spiller dårligt, fordi han ikke er i form. Det ses tydeligt fra tribunen, og det er sgu at skide på klubben, at rende rundt at fede sig. Der er altid mere negativt ladede grupperinger af fans end andre, der lader frustrationerne gå ud over den enkelte spiller, og den eneste grund til det går ud over Emil, er fordi vi ved hvor god han kan være. Han må gerne opfordre os fans til at støtte ham, hvis han går igennem en svær tid, men jeg synes sgu ikke han skal angribe os fans, når hans fysiske forfatning i den grad afsløre han ikke er i topform!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                    Det er nemlig hele problemet. Han spiller dårligt, fordi han ikke er i form. Det ses tydeligt fra tribunen, og det er sgu at skide på klubben, at rende rundt at fede sig. Der er altid mere negativt ladede grupperinger af fans end andre, der lader frustrationerne gå ud over den enkelte spiller, og den eneste grund til det går ud over Emil, er fordi vi ved hvor god han kan være. Han må gerne opfordre os fans til at støtte ham, hvis han går igennem en svær tid, men jeg synes sgu ikke han skal angribe os fans, når hans fysiske forfatning i den grad afsløre han ikke er i topform!
                    Jeg synes derimod han har helt i sin ret at angribe de fans, som angriber ham. - altså dem som angriber ham på og uden for banen, som han også selv hentyder til. Det jo dem han ikke kan lide - det også ret dårlig stil. Det bringer hvertfald intet godt med sig.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                      Jeg synes derimod han har helt i sin ret at angribe de fans, som angriber ham. - altså dem som angriber ham på og uden for banen, som han også selv hentyder til. Det jo dem han ikke kan lide - det også ret dårlig stil. Det bringer hvertfald intet godt med sig.
                      Jeg synes bare han skulle se indad først. Når man ikke gør sit arbejde 100%, så må man også forvente en reaktion. Hvis man ikke er i stand til at tage kritikken til sig, uden helt barnligt at sige, 'jamen så hader jeg også jer'. Så synes jeg sgu det er mangel på selvindsigt. Det skal dog siges at jeg ikke er en del af den gruppe fans der råber fede svin, efter ham på banen. Det synes jeg er for meget, men han må gerne få et lille buh. Det er jo ikke et buh myntet på en kamp. Det er et buh myntet på en række dårlige kampe, fra en skide dygtig spiller, og det er vi sgu kede af!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                        Jeg synes bare han skulle se indad først. Når man ikke gør sit arbejde 100%, så må man også forvente en reaktion. Hvis man ikke er i stand til at tage kritikken til sig, uden helt barnligt at sige, 'jamen så hader jeg også jer'. Så synes jeg sgu det er mangel på selvindsigt. Det skal dog siges at jeg ikke er en del af den gruppe fans der råber fede svin, efter ham på banen. Det synes jeg er for meget, men han må gerne få et lille buh. Det er jo ikke et buh myntet på en kamp. Det er et buh myntet på en række dårlige kampe, fra en skide dygtig spiller, og det er vi sgu kede af!
                        Et buh fra tribunen må man vel også forvente at få som spiller - det en del af gamet. Og jeg kan selv finde på at råbe lidt højt på mekka til tider - men jeg forstår hans frustration når han skal høre på de her ting, bare ved at handle i Føtex eller gå en tur til frisøren. Det personfoefølgelse og burde ikke foregå.

                        Det er trist at vi som fanskare nu skal udstilles i OB fordi Emil ikke er den eneste - langt fra.
                        Det er vores fans ry, som har fået et nyk og ikke Emil Larsen, og det er sku da også sørgeligt.

                        OB er ikke kendt for fanskaren, hverken at vi er særlig støttende, skaber stemning eller er gode til at vise vores spillere og klub at vi støtter. Det er et prædikat som er mest ødelæggende efter min mening.
                        Det sku en sørgelig historie

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                          Et buh fra tribunen må man vel også forvente at få som spiller - det en del af gamet. Og jeg kan selv finde på at råbe lidt højt på mekka til tider - men jeg forstår hans frustration når han skal høre på de her ting, bare ved at handle i Føtex eller gå en tur til frisøren. Det personfoefølgelse og burde ikke foregå.

                          Det er trist at vi som fanskare nu skal udstilles i OB fordi Emil ikke er den eneste - langt fra.
                          Det er vores fans ry, som har fået et nyk og ikke Emil Larsen, og det er sku da også sørgeligt.

                          OB er ikke kendt for fanskaren, hverken at vi er særlig støttende, skaber stemning eller er gode til at vise vores spillere og klub at vi støtter. Det er et prædikat som er mest ødelæggende efter min mening.
                          Det sku en sørgelig historie
                          Gider du komme med eksempler på, at OB's fans skulle forfølge spillerne i uhørt grad, og at det er et prædikat, der ligger til OB's fans??
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            Syntes man skal støtte klubben og spillerene i modgang. Jeg syntes bare at Emil's indsats er en fornærmelse mod klubben og fans'ne, han virker uengageret kamp efter kamp, nærmest som han gennem sin præstationer buh'er af os.

                            Som andre pointerer han er ikke 14 år, men en højt betalt fodboldspiller på 23 år, som har det som en blommen i et æg, alt er åbent for ham.

                            Hvis Spellman spillede 3 -4 dårlige kampe efter hinanden ville ingen buhe, af ham, det samme med Rasmus Falk. De har i så mange kampe udvist engagement at alle ville bærer over med dem.

                            Rasmus Falk og Emil Larsen, er født med en stor gave - et fantastisk fodbold talent -, men den måde det forvaltes på er vidt forskelligt, Falk kæmper sig tilbage efter flere alvorlige skader og lange pauser, Falk er der lynhurtigt igen. Emil Larsen har en tøsefornærmet ligegyldig attitude, det er voldsomt provokerende at se på, på den baggrund syntes jeg det er OK at klappe når han bliver skiftet ud, eller buh'eh, hvis han er lad og opgivende på banen. Hvis han blot tager sig lidt sammen og kæmper for holdet forsvinder de fleste tilråb helt sikkert.

                            Syntes han skal have fred når han er udenfor banen, gætter på at han ikke bevæger sig meget rundt i Odense

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                              Syntes man skal støtte klubben og spillerene i modgang. Jeg syntes bare at Emil's indsats er en fornærmelse mod klubben og fans'ne, han virker uengageret kamp efter kamp, nærmest som han gennem sin præstationer buh'er af os.

                              Som andre pointerer han er ikke 14 år, men en højt betalt fodboldspiller på 23 år, som har det som en blommen i et æg, alt er åbent for ham.

                              Hvis Spellman spillede 3 -4 dårlige kampe efter hinanden ville ingen buhe, af ham, det samme med Rasmus Falk. De har i så mange kampe udvist engagement at alle ville bærer over med dem.

                              Rasmus Falk og Emil Larsen, er født med en stor gave - et fantastisk fodbold talent -, men den måde det forvaltes på er vidt forskelligt, Falk kæmper sig tilbage efter flere alvorlige skader og lange pauser, Falk er der lynhurtigt igen. Emil Larsen har en tøsefornærmet ligegyldig attitude, det er voldsomt provokerende at se på, på den baggrund syntes jeg det er OK at klappe når han bliver skiftet ud, eller buh'eh, hvis han er lad og opgivende på banen. Hvis han blot tager sig lidt sammen og kæmper for holdet forsvinder de fleste tilråb helt sikkert.

                              Syntes han skal have fred når han er udenfor banen, gætter på at han ikke bevæger sig meget rundt i Odense

                              hvis der bliver fightet kampen igennem, hvis viljen lyser ud af spillerne så bliver der altså sjældent buhet af dem selv om det ikke fungere. Emils problem er jo at han ikke rigtigt er den type......

                              Og har han så ret til at udtale sig som han gør om nogle fans? Ja selvfølgelig har han det - og jeg mener endda det er fulgt forståeligt.....men nok ikke videre klogt. Og det er jo ikke første gang - hans udtalelser om et muligt skifte til BIF var jo også torskedumme - tænker om OB måske skulle have hjulpet ham noget mere - for hans udtalelser er (desværre for ham) engang imellem for ærlige - det kan en journalist så syntes er dejligt befriende....men for emil selv og OB fans generelt havde det måske været bedre om han havde kunnet holde sig til de mere "kedelige" og professionelle svar.

                              Det hjælper ihvertfald ikke på et i forvejent anstrengt forhold.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Gider du komme med eksempler på, at OB's fans skulle forfølge spillerne i uhørt grad, og at det er et prædikat, der ligger til OB's fans??
                                Du kan da selv se hvad der skete med Ulrik, Lars J og Emil.
                                Toppel sagde det også engang - men han vendte det til at han istedet prøvede at fokusere på de gode ting når fans kom til ham.
                                Det kunne være svært at gå ned og handle efter et nederlag.

                                http://m.bt.dk/superligaen/emil-lars...t-lagt-for-had

                                Der står da også lidt om Ulrik sagen.

                                og prædikatet? Jamen samtlige artikler jeg læser i dag og igår ang. Denne sag, siger stort set samtlige 'eksperter' at OB ikke ligefrem har de Mest støttende fans

                                Comment

                                Working...
                                X