Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Takket være Venstre.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      http://www.bt.dk/danmark/danskerne-h...y?referrer=RSS
      Man kunne jo håbe NT har brug for at støve imaget af. Det kunne han jo gøre med at få skipper JH og bygget et godt fodbold hold op. Der nuværende hold er og bliver ikke til top 6.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        http://www.bt.dk/danmark/danskerne-h...y?referrer=RSS
        Man kunne jo håbe NT har brug for at støve imaget af. Det kunne han jo gøre med at få skipper JH og bygget et godt fodbold hold op. Der nuværende hold er og bliver ikke til top 6.
        Nej det ser vi igen idag. På de bedste dage kan vi godt være med men over en sæson ligner vi ikke et Top 6 hold..
        Der mangler lige et par klassespillere

        Comment


          Artikel om fx FCN vil sælge til FCK. Der står nævnt at det gør vi stadig gerne til den rette pris

          http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/f...ubber-end-fck/

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Artikel om fx FCN vil sælge til FCK. Der står nævnt at det gør vi stadig gerne til den rette pris

            http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/f...ubber-end-fck/
            Naturligvis, FCK spiller i en anden liga end os pt. så hvis de byder med den klart bedste pris, skal vi selvfølgelig sælge til dem.

            Noget andet er så, at det efterhånden kun yderst sjældent sker alligevel, hvorfor skrønen om, at det er godt for dansk fodbold, at FCK kommer i CL og at de penge er til gavn for dansk fodbold, selvsagt er en stor fed løgn. De penge skæpper i PSEs kasse, og samtidig udhules interessen og opbakningen fra fans og sponsorere rundt omkring i de andre danske klubber stille og roligt.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Naturligvis, FCK spiller i en anden liga end os pt. så hvis de byder med den klart bedste pris, skal vi selvfølgelig sælge til dem.

              Noget andet er så, at det efterhånden kun yderst sjældent sker alligevel, hvorfor skrønen om, at det er godt for dansk fodbold, at FCK kommer i CL og at de penge er til gavn for dansk fodbold, selvsagt er en stor fed løgn. De penge skæpper i PSEs kasse, og samtidig udhules interessen og opbakningen fra fans og sponsorere rundt omkring i de andre danske klubber stille og roligt.
              Fuldstændig enig..... Fra A-Z

              Comment


                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...r-de-billigste

                6. højeste budget, og 710.000 kr. brugt pr. point...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...r-de-billigste

                  6. højeste budget, og 710.000 kr. brugt pr. point...
                  Pinlige tal

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                    Pinlige tal
                    Mere pinligt for GF og EFB :D

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Naturligvis, FCK spiller i en anden liga end os pt. så hvis de byder med den klart bedste pris, skal vi selvfølgelig sælge til dem.

                      Noget andet er så, at det efterhånden kun yderst sjældent sker alligevel, hvorfor skrønen om, at det er godt for dansk fodbold, at FCK kommer i CL og at de penge er til gavn for dansk fodbold, selvsagt er en stor fed løgn. De penge skæpper i PSEs kasse, og samtidig udhules interessen og opbakningen fra fans og sponsorere rundt omkring i de andre danske klubber stille og roligt.
                      Så logikken er at alle hold bortset fra OB skal helst gøre det så skidt som muligt i Europa, fordi det vil gøre superligaen mere spændende og trække flere sponsorer til :D?

                      Nok ikke, men jeg forstår alligevel ikke ræsonneringen.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Så logikken er at alle hold bortset fra OB skal helst gøre det så skidt som muligt i Europa, fordi det vil gøre superligaen mere spændende og trække flere sponsorer til :D?

                        Nok ikke, men jeg forstår alligevel ikke ræsonneringen.
                        Hvis jeg skal vælge i mellem en liga, hvor der kun sjældent vil være et dansk hold i CL-gruppespil, og hvor de hold med de største budgetter ikke vil være meget mere end dobbelt så store som OBs, så mesterskabet stadig er inde for en realistisk rækkevidde, kontra en liga, hvor der er et lokomotiv der konsekvent kvalificerer sig til europæiske gruppespil og ofte CL, har dobbelt så stort et spillerbudget som de næstbedste og faktor 4 på en klub som OB, hvorfor de naturligt også vil sætte sig på langt størstedelen af mesterskaberne, men hvor det til gengæld kan kaste nogle EL-gruppespil af sig til de næstbedste, ja så vælger jeg sgu det første.

                        Tror du, at det trækker tilskuere og sponsorere til, når man ved at OBs chancer for at opnå noget der ligner et mesterskab de næste 5-10 år, er mikroskopiske?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Naturligvis, FCK spiller i en anden liga end os pt. så hvis de byder med den klart bedste pris, skal vi selvfølgelig sælge til dem.

                          Noget andet er så, at det efterhånden kun yderst sjældent sker alligevel, hvorfor skrønen om, at det er godt for dansk fodbold, at FCK kommer i CL og at de penge er til gavn for dansk fodbold, selvsagt er en stor fed løgn. De penge skæpper i PSEs kasse, og samtidig udhules interessen og opbakningen fra fans og sponsorere rundt omkring i de andre danske klubber stille og roligt.
                          Fuldstændigt enig. Jeg har ikke noget imod, at andre danske hold klarer sig godt, og man skal ikke være smålig. Men de 100+ mio, som FCK scorer på et CL gruppespil cementerer deres totale dominans i ligaen; navnlig når det bliver en tilbagevendende ting. Derfor er lige præcis den succes ikke generelt godt for dansk fodbold, som jeg ser det. Der bliver FCK en mindre spiller i de store drenges klub, og skævvrider ligaen.

                          Hvis FCM, AaB, BIF - eller os selv en dag - scorer en 20-30 mio på EL, så har det slet ikke den samme betydning. Da FCN scorede 100 mill+ betød det heller ikke det store for styrkeforholdet. Den type succes har jeg ikke noget imod.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Hvis jeg skal vælge i mellem en liga, hvor der kun sjældent vil være et dansk hold i CL-gruppespil, og hvor de hold med de største budgetter ikke vil være meget mere end dobbelt så store som OBs, så mesterskabet stadig er inde for en realistisk rækkevidde, kontra en liga, hvor der er et lokomotiv der konsekvent kvalificerer sig til europæiske gruppespil og ofte CL, har dobbelt så stort et spillerbudget som de næstbedste og faktor 4 på en klub som OB, hvorfor de naturligt også vil sætte sig på langt størstedelen af mesterskaberne, men hvor det til gengæld kan kaste nogle EL-gruppespil af sig til de næstbedste, ja så vælger jeg sgu det første.

                            Tror du, at det trækker tilskuere og sponsorere til, når man ved at OBs chancer for at opnå noget der ligner et mesterskab de næste 5-10 år, er mikroskopiske?
                            Okay, så er vi bare uenige ...
                            Ja jeg tror bestemt at en superliga der har relativt okay succes i Europa, tiltrækker langt flere sponsorer end en der ikke har ... det tror jeg faktisk du vil se også er tilfældet, vel nærmest uden undtagelser ... rundt i Europa :).
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Okay, så er vi bare uenige ...
                              Ja jeg tror bestemt at en superliga der har relativt okay succes i Europa, tiltrækker langt flere sponsorer end en der ikke har ... det tror jeg faktisk du vil se også er tilfældet, vel nærmest uden undtagelser ... rundt i Europa :).
                              Det er muligt, jeg har ikke svaret på det ene eller andet.

                              Når det så er sagt, er sponsortilstrømning en meget sekundær ting for mig. Det der betyder noget for mig er, at Superligaen er spændende, uforudsigelig og så må mit eget hold gerne have en realistisk chance for at kunne blande sig på et tidspunkt. Superligaen er røvkedelig i toppen i disse år, FCK er kæmpefavoritter til at vinde igen næste sæson, på trods af at de indenfor 6 måneder mister 4-5 af deres allerbedste spillere, og økonomisk er de også støt og roligt ved at udbygge forspringet.

                              Det er min påstand, at det er meget skadeligt for konkurrencedygtigheden og risikovilligheden i dansk fodbold, at der er så langt op til toppen. Jeg tror ikke på, at Thorborg og Co et øjeblik overvejer at flexe de økonomiske muskler, fordi at gabet til FCK er så enormt, at det som minimum vil kræve en satsning i størrelsesordenen af et trecifret millionbeløb for bare at kunne give OB nogle realistiske forudsætninger for at kunne konkurrere. Var der en begrundet tro på, at man rent faktisk kunne springe op på tronen, tror jeg på, at vi ville se en langt større risikovilje rundt omkring i klubberne blandt investorere, og ikke mindst en langt større optisme og spænding for fans rundt i diverse klubber.

                              Faktum er lige nu, at FCM og Brøndby er igang med at skrue ned, imens FCK skruer op. Jeg har virkeligt svært ved at se, hvordan det ikke skal tolkes som en sørgelig udvikling for Superligaen.

                              Comment


                                Kik på Skotland. Celtic ligger 30 point foran nr 2 i ligaen. Det er den fremtid Vi går i møde. Dansk fodbold er under afvikling. Bare se på tilskuertal. Den anden aften var der lige så mange tilskuere til 1 håndbold kamp som til samme aftens 3 superliga kampe. Det er utroligt.

                                Comment

                                Working...
                                X