Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Er meget enig - syntes vi er langt fra taber attityde på holdet, her er det blevet meget bedre syntes og det er et stort fremskridt af vores bærende kræfter er egneudviklede spillere, superdygtige teknikere som også kæmper røven ud af bukserne for OB. vores indkøb har så ikke været fra øverste hylde, mener også der har været et par tvilvlsomme indkøb, spillere som mere var på vej ned i nivaue i stedet for frem eks. COB som ikke slog til i FCN - hvorfor skulle han så egentlig i OB og måske også Zahore - ber dog til at han beviser det modsatte.

    Meget kommer til at afhænge om Kent Nielsen bliver en succes, har en tro på at han kan spotte yngre spillere på vej frem som matcher vores egne unge stjerneskud, men samtidig bevare den hårdarbejdene mere primitive stamme som giver balancen på holdet. Spelmann har en kolosal betydning for , mere kompromisløs end end HHA, måske også lidt bedre tekniske færdigheder, men desværre ikke helt så stor målnæse.
    det er set før at spillere der ikke fungerer i en klub ganske udmærket kan præstere i en anden klub på samme niveau, f.eks. Steffen Højer som vel ikke havde præsteret særligt godt i de klubber han repræsenterede før OB. COB mener jeg ikke var et fejlkøb, han blev hentet sammen med andre på et tidspunkt hvor der i udtalt grad manglede løbevillighed på midten, og her var han da garant for indsats. Hans afleverings% var vel som sådan også god, og vel nok bedre end det Ari på noget tidspunkt har præsteret. Ikke alle kan spille på et superligahold og jeg mener mere at COB mere var "taberen" i kampen om de centrale pladser, når TB insisterede på at bruge Ari på midten. Langt de fleste gange COB har optrådt på holdet mener jeg faktisk han har gjort en fornuftig figur både som starter og som indskifter, så at han ikke er god nok til OB er jeg ikke enig i.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      det er set før at spillere der ikke fungerer i en klub ganske udmærket kan præstere i en anden klub på samme niveau, f.eks. Steffen Højer som vel ikke havde præsteret særligt godt i de klubber han repræsenterede før OB. COB mener jeg ikke var et fejlkøb, han blev hentet sammen med andre på et tidspunkt hvor der i udtalt grad manglede løbevillighed på midten, og her var han da garant for indsats. Hans afleverings% var vel som sådan også god, og vel nok bedre end det Ari på noget tidspunkt har præsteret. Ikke alle kan spille på et superligahold og jeg mener mere at COB mere var "taberen" i kampen om de centrale pladser, når TB insisterede på at bruge Ari på midten. Langt de fleste gange COB har optrådt på holdet mener jeg faktisk han har gjort en fornuftig figur både som starter og som indskifter, så at han ikke er god nok til OB er jeg ikke enig i.
      COB blev hentet til en midtbane som var ( og stadig er ) meget svag defensivt i en sådan grad at vores modstandere lagde taktik efter det og åbent på TV erklærede dette , det har på intet tidspunkt været COB's styrke at spille en defensiv rolle . Løbevillige spillere havde vi nok af til midtbanen og derfor var han ubrugelig . Det var desuden et ønske af COB at komme væk fra FCN fordi de ville bruge ham i en alt for defensiv rolle
      Last edited by Magge; 01-04-2015, 16:01.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Helt enig , og at der ingen reserver er at smide ind hverken på højre el venstre kant . Og en helt anden grund til den tamme offensiv er at vi centralt har lige omkring intet at byde ind med og ikke har haft det gennem et par sæsoner el tre .
        Mja, Desler synes jeg nu kunne være manden der kan erstatte Emil, suppleret af Greve, så vi kører med Falk på venstre og Desler på højre. Men du har ret, vi er ikke voldsomt gode centralt. Spellmann er en superstærk spiller, der altid er garant for fight, men vi behøver (mere) kreativ OG solid spiller til at ligge centralt med ham, og både Schoop og Azer har vist mangler i det samarbejde...

        Så jeg ville nok, alt efter hvem der forlader klubben, satse hele butikken på at finde en 27-31 årig central midt, der har prøvet lidt ude i det store udland, og stadig er interesseret i nuppe et dansk mesterskab... og alle ved jo at DEN slags spillere nærmest falder man over, når man bevæger sig rundt på transfermarkedet... ,o)

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Mja, Desler synes jeg nu kunne være manden der kan erstatte Emil, suppleret af Greve, så vi kører med Falk på venstre og Desler på højre. Men du har ret, vi er ikke voldsomt gode centralt. Spellmann er en superstærk spiller, der altid er garant for fight, men vi behøver (mere) kreativ OG solid spiller til at ligge centralt med ham, og både Schoop og Azer har vist mangler i det samarbejde...

          Så jeg ville nok, alt efter hvem der forlader klubben, satse hele butikken på at finde en 27-31 årig central midt, der har prøvet lidt ude i det store udland, og stadig er interesseret i nuppe et dansk mesterskab... og alle ved jo at DEN slags spillere nærmest falder man over, når man bevæger sig rundt på transfermarkedet... ,o)

          Mvh

          MaxHH
          Kan du komme med et eksempel på hvilken type du mener? :) Jeg synes egentlig godt at spellman kan være ok kreativ (set som spilfordeler), når han ellers har en mere fri rolle. Synes hans bedste kampe for OB har været på den offensive midtbane. Ved siden af ham kunne jeg personligt godt tænke mig noget alsidighed og stabilitet, gerne i form af en spiller der modsat azer og schoop kan kommunikere og styre resten af midtbanen. Ideelt set en spiller der har så meget "autoritet", at selv Emil tager sig sammen når han får besked på det! Tror vi er ret enige egentlig.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Mja, Desler synes jeg nu kunne være manden der kan erstatte Emil, suppleret af Greve, så vi kører med Falk på venstre og Desler på højre. Men du har ret, vi er ikke voldsomt gode centralt. Spellmann er en superstærk spiller, der altid er garant for fight, men vi behøver (mere) kreativ OG solid spiller til at ligge centralt med ham, og både Schoop og Azer har vist mangler i det samarbejde...

            Så jeg ville nok, alt efter hvem der forlader klubben, satse hele butikken på at finde en 27-31 årig central midt, der har prøvet lidt ude i det store udland, og stadig er interesseret i nuppe et dansk mesterskab... og alle ved jo at DEN slags spillere nærmest falder man over, når man bevæger sig rundt på transfermarkedet... ,o)

            Mvh

            MaxHH
            Meget enig. Spelmann har brug for en god makker centralt. Vi har nogle spændende unge folk på vej, men de har brug for nogle rutinerede folk med rette indstilling til at støtte sig op af.
            Kent kan måske lokke Enevoldsen med til Fyn ;-). Hans lejeaftale i Aalborg udløber til sommer.

            http://sporten.tv2.dk/2014-06-16-aab...il-superligaen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              COB blev hentet til en midtbane som var ( og stadig er ) meget svag defensivt i en sådan grad at vires modstandere lagde taktik efter det og åbent på TV erklærede dette , det har på intet tidspunkt været COB's styrke at spille en defensiv rolle . Lbevillige spillere havde vi nok af til midtbanen og derfor var han ubrugelig . Det var desuden et ønske af COB at komme væk fra FCN fordi de ville bruge ham i en alt for defensiv rolle
              jaja, det husker jeg godt, og der kan snakkes i lange tider om en uhomogen trup, omskolinger, ledelsesproblemer og meget mere, men det får mig nu ikke til at ændre mening ang. COB. Ari spillede 6'eren i lang tid, som også var hans plads i hans norsk/svenske klub. Det er en meget vital plads som imø både kræver både fysisk og vokal indsats og her er Ari den bedre af de 2, og når Spellman med hans arbejdsraseri og generelle attitude, er selvskreven er der næppe plads til COB på holdet.
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                Meget enig. Spelmann har brug for en god makker centralt. Vi har nogle spændende unge folk på vej, men de har brug for nogle rutinerede folk med rette indstilling til at støtte sig op af.
                Kent kan måske lokke Enevoldsen med til Fyn ;-). Hans lejeaftale i Aalborg udløber til sommer.

                http://sporten.tv2.dk/2014-06-16-aab...il-superligaen
                Ved ikke hvor meget jeg ser Enevoldsen som central midt, og så er han måske også lidt for ustabil ift. skader. Når jeg går alle superligahold igennem, kan jeg egentlig kun finde én spiller,som er realistisk at hente, og som passer på mine kriterier ift. alder, størrelse, lederevner og på den overordnede spillertype - I mit hoved kan jeg kun få Emil Scheel til at passe. 25 år, 185 cm og 79 kg, har imo været silkeborgs bedste spiller sæsonen igennem, og stort set eneste mand der har holdt et fint niveau, bl.a. fordi han har scoret 5 mål., hvilket for bare et par runder siden var ca. halvdel af SIF's mål. Ved ikke om jeg er helt alene om at have et godt øje til ham :)

                Comment


                  Hvad med Izunna, har han forlænget med FCM? Han har/havde udløb til sommer

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                    Hvad med Izunna, har han forlænget med FCM? Han har/havde udløb til sommer
                    hvad mener du? havde han udløb i sommers eller har han udløb til sommer. I begge tilfælde er han med stor sandsynlighed superinteressant for OB, og med lige så stor sandsynlighed AAALT for dyr for den stribede pung, hvor der jo mangler 29 mill.....og så er der slet ikke tænkt på om OB er superinteressant for Izunna
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Jeg mener at i tilfælde af at han ikke har forlænget så har han udløb til sommer

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        hvad mener du? havde han udløb i sommers eller har han udløb til sommer. I begge tilfælde er han med stor sandsynlighed superinteressant for OB, og med lige så stor sandsynlighed AAALT for dyr for den stribede pung, hvor der jo mangler 29 mill.....og så er der slet ikke tænkt på om OB er superinteressant for Izunna
                        Izunna er nok uden for vores rækkevidde, enig. Det er dog dårligt arbejde af JH, hvis ikke han forhører sig om mulighederne.

                        Det ville være en rigtig god tilgang.

                        Comment


                          Nogen der mangler et arbejde?

                          http://www.fyens.dk/erhverv/Ny-chef-...rtikel/2698258

                          Comment


                            Rygterne herinde går på, at Kent Nielsen får nogle penge at handle for til sommer. Flere end vi har set de sidste vinduer. Det virker vel også sandsynligt at der skulle et eller andet på bordet, for at KN ville vælge OB. Det er nok svært at lokke en mestertræner til en klub, hvor økonomien er helt i skoven og hvor der skal leves på en sten i flere sæsoner mere.

                            Nu så vi lige, at FCK nedjusterer fra 40-60 mil. plus til 15-25 mil. minus, fordi de jo nok næppe bliver mestre. Det viser vel meget godt, at de store klubber med store budgetter har en drift, som ikke hænger sammen, hvis man skal blive mestre for at der er overskud i klubben. Det er jo også fint i tråd med, at OB præsenterede et underskud på driften.

                            Her spørger jeg så de kyndige ud i den slags (Plum?) om det er muligt at isolere tallene for ren drift i et OB-regnskab uden uforudsete udgifter som trænerfyringer, ophævelse af kontrakter etc.? Hele denne "oprydning" som det tyder på, at JH er blevet sat til er jo kommunikeret ud som om, at den er lykkedes til sommer. Skal det mon forstås som om, at selve driften til sommer er så sund, at man står i en anden og væsentligt bedre situation end for 2-3 år siden? Det må vel især handle om, at udgifter til lønninger er bragt betydeligt ned? Kan man finde sammenlignelige tal fra tidligere og nyeste regnskab og dermed finde ud af, hvad det er at JH er lykkedes med efter eget udsagn (Plum?)?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Rygterne herinde går på, at Kent Nielsen får nogle penge at handle for til sommer. Flere end vi har set de sidste vinduer. Det virker vel også sandsynligt at der skulle et eller andet på bordet, for at KN ville vælge OB. Det er nok svært at lokke en mestertræner til en klub, hvor økonomien er helt i skoven og hvor der skal leves på en sten i flere sæsoner mere.

                              Nu så vi lige, at FCK nedjusterer fra 40-60 mil. plus til 15-25 mil. minus, fordi de jo nok næppe bliver mestre. Det viser vel meget godt, at de store klubber med store budgetter har en drift, som ikke hænger sammen, hvis man skal blive mestre for at der er overskud i klubben. Det er jo også fint i tråd med, at OB præsenterede et underskud på driften.

                              Her spørger jeg så de kyndige ud i den slags (Plum?) om det er muligt at isolere tallene for ren drift i et OB-regnskab uden uforudsete udgifter som trænerfyringer, ophævelse af kontrakter etc.? Hele denne "oprydning" som det tyder på, at JH er blevet sat til er jo kommunikeret ud som om, at den er lykkedes til sommer. Skal det mon forstås som om, at selve driften til sommer er så sund, at man står i en anden og væsentligt bedre situation end for 2-3 år siden? Det må vel især handle om, at udgifter til lønninger er bragt betydeligt ned? Kan man finde sammenlignelige tal fra tidligere og nyeste regnskab og dermed finde ud af, hvad det er at JH er lykkedes med efter eget udsagn (Plum?)?
                              det vil du højst sandsynlig kunne se på næste årsregnskab.
                              JH er her ogdå for at få styr på driften og er ret sikker på der er lykkedes!
                              husk at ud af vores minus i år er altså de 15mio. Af dem ikke en del af driften og derfor ikke er der næste år.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Rygterne herinde går på, at Kent Nielsen får nogle penge at handle for til sommer. Flere end vi har set de sidste vinduer. Det virker vel også sandsynligt at der skulle et eller andet på bordet, for at KN ville vælge OB. Det er nok svært at lokke en mestertræner til en klub, hvor økonomien er helt i skoven og hvor der skal leves på en sten i flere sæsoner mere.

                                Nu så vi lige, at FCK nedjusterer fra 40-60 mil. plus til 15-25 mil. minus, fordi de jo nok næppe bliver mestre. Det viser vel meget godt, at de store klubber med store budgetter har en drift, som ikke hænger sammen, hvis man skal blive mestre for at der er overskud i klubben. Det er jo også fint i tråd med, at OB præsenterede et underskud på driften.

                                Her spørger jeg så de kyndige ud i den slags (Plum?) om det er muligt at isolere tallene for ren drift i et OB-regnskab uden uforudsete udgifter som trænerfyringer, ophævelse af kontrakter etc.? Hele denne "oprydning" som det tyder på, at JH er blevet sat til er jo kommunikeret ud som om, at den er lykkedes til sommer. Skal det mon forstås som om, at selve driften til sommer er så sund, at man står i en anden og væsentligt bedre situation end for 2-3 år siden? Det må vel især handle om, at udgifter til lønninger er bragt betydeligt ned? Kan man finde sammenlignelige tal fra tidligere og nyeste regnskab og dermed finde ud af, hvad det er at JH er lykkedes med efter eget udsagn (Plum?)?
                                Nu er jeg ikke Plum, men det lidt jeg har kigget på OS&Es regnskaber, så virker de meget lukkede. Jeg gætter på, at det ikke er muligt at se de ting, du efterlyser, udfra de tal som vi almindelige dødelige har adgang til, men må høre Plum ad. Ærgerligt, for jeg gad virkelig godt se de oplysninger - men er selvfølgelig klar på, at de er en del af en forretning.

                                Kigger man på 1) en ny træner, der har været god til at udvikle hold med unge spillere på lave budgetter, 2) en ny assistent, der har track record for det samme, 3) underskud i mange-millioner-klassen gennem de seneste år + 4) den ikke overvældende kvalitet af spillere, der blev hentet ind i seneste transferperiode - så peger de ting ikke ligefrem på nogen voldsom forbrugsfest til sommer.

                                Jeg håber, at der er et skud eller to i bøssen på nogle afgørende pladser, men ellers synes jeg mere det peger på at udvikle egne folk for at holde budgettet nede. Hvis det er sandt, så kan det være ufattelig vigtigt at ramme rigtigt her til sommer med de få skud i bøssen, der er.

                                Comment

                                Working...
                                X