Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Julian Pauli

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Jeg tæller altså to tanker ;)

Jeg kan også godt se fidusen i det, men tror ikke det er noget, Thomasberg gør det meget i. Og så vil det også give yderligere hovedbrud i forhold til hvilke offensive spillere, der kommer til at trække sorteper, men det ville selvfølgelig være et luksusproblem, der ville være værd at tage med, hvis defensiven kom til at fungere bedre.

(Sybes forøvrigt stadig der er for lidt slutprodukt på Adam til at han for alvor er interesssant som wingback også, men Rakneberg lyder også som typen, der kan befinde sig fint på en wingback)
    Det tror jeg heller ikke, men jeg er lidet imponeret af vores måde at spille med kanter på, og vores centrale midtbane er for tynd i nuværende forfatning. Ok, TT skal også have mere tid og alt det jazz.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Vi har jo i grunden nogle ok stoppere til en trebackkæde, og særligt AS er bedre som wingback end back. Blot en tanke.

Hele ideen om kanter er jeg mildest talt heller ikke overbevist af, og GG spillede i går bedst, da han bevægede sig ind centralt. Keskinen kan også fint gøre sig mere centralt.

Blot en tanke.
      Kun til dels enig. Ved ikke hvor godt vores stoppere passer til det. Eller det kommer an på hvor store ambitioner vi ønsker at have for spillet. Hvis vi bare vil stå lavt. hætte den væk fra egen boks og spille på omstillinger kan det nok fungere.

Men hvis man også ønsker at være mere aggressiv og dynamisk tror jeg det kræver nogle andre typer end de stoppere vi har pt. Eller i hvert fald en. Når jeg kigger på de hold, der har succes med det er det i hvert fald sjældent tre klassiske CB'er. De skal kunne noget mere. Ydrestopperne er ofte omskolede backs eller måske endda midtbanespillere. Når AGF var gode i sidste sæson var det med Beijmo og Kahl som stoppere (backs). Når FCM gør det rykker de NK ind som stopper. FCN bruger Ankersen, der er en god boldspiller. Det kan også være en anden model som f.eks. i AGF da de havde Yann Bisseck centralt (mener jeg), der havde evnen og friheden til at skubbe frem og bryde midtbanekæden for at blive farlig.

Stiller vi med f.eks. Julian - Gomez - Askou ville jeg frygte, at det ville blive alt for statisk. Nogle forsvarer, andre angriber. Og jeg har mine tvivl om vores wingbacks har niveau til at bære det store ansvar (rent offensivt) der ville være på dem. Man kunne så selvfølgelig overveje hvilke af kanterne, der kunne tage en wb. Er det måske rent faktisk Keskinens bedste rolle? Eller Krølle?

Comment

Keskinen ser jeg som udpræget kantangriber eller hængende 9er.

Jeg har ingen ambitioner, hvad OBs spillestil angår, længere. Desværre. Vil bare stille det hold, hvor der er mindst sandsynlighed for, at vi rykker ned.

Comment

Working...
        X