Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB - FCK, 6. september 2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Men... Wake up call til hvad? Mere spin?
    altså jeg håber da på en reaktion, men jeg er virkelig også ude for at lede efter positive ting at tage med fra i dag.

Min pointe er at havde man kun tabt 2-0, så kunne man lettere kører pladen med at vi da var med, ikke spillede så dårligt osv. (som jeg syntes der er nogle der forsøger)

Den plade er altså bare noget sværere at spille efter et 5-0 nederlag hvor modstanderen ikke engang behøvede yde max og kunne spare spillere.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Jeg kan sådan set godt forstå det, i og med at de fleste spillere er mellemvarespillere (i dag var langt de fleste ikke engang værdige nok til sådan en betegnelse) der virkede tilfredse med at være i den her hyggelige lille klub. Og udover spillere er stab, ledelse mm. er jo naturligvis også sølet ind i - og reproducerer også - selvsamme normer, værdier (med andre ord, kultur) og adfærd, der har bidraget til at OB er, hvor vi har været i 15 år. Med fare for at sige det samme igen og igen, så er det sgu bare ikke derfor at jeg er OB-fan. Ja, jeg elsker klubben, og at et resultat kan ødelægge eller redde min weekend i mange år endnu, og at jeg kan sidde her og fyre det ene indlæg af efter det andet, er bevis på det vil jeg mene. Men for mig handler kærlighed om at bringe glæde; og intet bringer glæde som sejre og godt spil. Det kommer enten ved at købe sig til det som vi kunne gøre i sølvårene, eller ved at have en kultur og mentalitet, hvor der ikke er plads til "godt nok" eller "til at leve med" eller hygge. Den der "vi er glade for at være med", eller Troels Bechs favorithistorie om at være den gæve galler, der driller romerne. Det skriger af romantisering af småklubsmentalitet og at være ellevild med en 2-1 sejr over FCK og blive mæt efter det. OB skal ikke være den gæve galler. Vi skal være dem, der knuser romerne, overtager deres rige og starter vores guldalder. Thorborg og Troels virker til at være tilfredse med at have deres lille fyrstedømme der fra tid til anden plyndrer det mere velstående og veldrevne naborige og håber, at der ligger en guldpokal i ens rov.

Tak

Hvad blev der egentligt af "overvinderkulturen"
    Last edited by Online; i går, 19:36.

Leave a comment:

• El Profesor
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

Mjaa, nej, jeg har hørt det sådan "på vandrørene" at de fleste spillere, stab, mm, bare ikke kunne holde til at arbejde med AZ. At det var et spørgsmål om tid. Det er jo ærgerligt, for jeg synes han er en interessant træner og person, men det nytter jo ikke noget. Hverken i OB eller nogen anden klub.
    Jeg kan sådan set godt forstå det, i og med at de fleste spillere er mellemvarespillere (i dag var langt de fleste ikke engang værdige nok til sådan en betegnelse) der virkede tilfredse med at være i den her hyggelige lille klub. Og udover spillere er stab, ledelse mm. er jo naturligvis også sølet ind i - og reproducerer også - selvsamme normer, værdier (med andre ord, kultur) og adfærd, der har bidraget til at OB er, hvor vi har været i 15 år. Med fare for at sige det samme igen og igen, så er det sgu bare ikke derfor at jeg er OB-fan. Ja, jeg elsker klubben, og at et resultat kan ødelægge eller redde min weekend i mange år endnu, og at jeg kan sidde her og fyre det ene indlæg af efter det andet, er bevis på det vil jeg mene. Men for mig handler kærlighed om at bringe glæde; og intet bringer glæde som sejre og godt spil. Det kommer enten ved at købe sig til det som vi kunne gøre i sølvårene, eller ved at have en kultur og mentalitet, hvor der ikke er plads til "godt nok" eller "til at leve med" eller hygge. Den der "vi er glade for at være med", eller Troels Bechs favorithistorie om at være den gæve galler, der driller romerne. Det skriger af romantisering af småklubsmentalitet og at være ellevild med en 2-1 sejr over FCK og blive mæt efter det. OB skal ikke være den gæve galler. Vi skal være dem, der knuser romerne, overtager deres rige og starter vores guldalder. Thorborg og Troels virker til at være tilfredse med at have deres lille fyrstedømme der fra tid til anden plyndrer det mere velstående og veldrevne naborige og håber, at der ligger en guldpokal i ens rov.

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men vi var aldrig i nærheden af at få noget med derfra.

Måske kun en 3-0 kamp, men om den ender med et 3- eller 5-måls nederlag er vel ligegyldigt, resultatet er det samme; 0 point.

Faktisk tænker jeg sådan en lussing kan være et wake up call (forhåbentlig) modsat et mere spiseligt 2-0 nederlag.

Resultatet i dag kan man ikke gemme sig bag at man spillede godt eller var med i kampen. Vi blev pillet fra hinanden af et hold der kunne køre den hjem på 80%...
    Men... Wake up call til hvad? Mere spin?

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

Det overrasker mig ikke at du skriver sådan. Dig om det.
    Jep, vi kigger på det igen om et års tid .

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Det er hvad mente: vi spillede ikke sådan en ringe kamp som resultatet siger.
    men vi var aldrig i nærheden af at få noget med derfra.

Måske kun en 3-0 kamp, men om den ender med et 3- eller 5-måls nederlag er vel ligegyldigt, resultatet er det samme; 0 point.

Faktisk tænker jeg sådan en lussing kan være et wake up call (forhåbentlig) modsat et mere spiseligt 2-0 nederlag.

Resultatet i dag kan man ikke gemme sig bag at man spillede godt eller var med i kampen. Vi blev pillet fra hinanden af et hold der kunne køre den hjem på 80%...

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
    Vildt egentlig at have både flest skud og berøring i modstander felt og et egentlig ok xG.
    https://www.fotmob.com/da/matches/fc...n-vs-ob/2c2uot
    nu kan statestikker jo bruges til ret meget.

Jeg så en kamp hvor vi var meget på bolden, men nok mest fordi FCK lod os have bolden. Vi blev aldrig farlige og de havde jo resultatet. Hver gang de gik op og pressede os lidt - eller satte lidt tempo, så blev vi sat af.

Og det selv i en kamp hvor de sparede deres bedste spiller(e)

Leave a comment:

• El Profesor
    replied
    Lige kommet hjem fra stadion. Av. Den glemmer jeg ikke lige foreløbig. Jeg var rystet da de scorede til 0-3 og VAR reddede os, men spillerne virkede endnu mere rystede og var helt fra den. Pausen hjalp, men det var blot et par spræl før vi faldt i niveau igen, mens FCK virkede komfortable derfra.

Det er helt vildt, hvor meget Askou er faldet i niveau, og det samme kan siges om McCoy, som virkelig var ringe (set fra stadion) i dag. Jeg synes også at Krølle var virkelig ringe defensivt den første halve time, men spillede sig efterhånden op især offensivt. Jeg synes dog at det er en kæmpe fejl af TT at lade ham starte inde på en fuldstændig uvant plads mod FCK; så hellere Jenssen til at spille en mere defensiv back, eller alternativt en fembackkæde med Jenssen som tredje midtforsvar og Adam eller McCoy på WB og eventuelt Krølle på højre WB. I det hele taget var forsvaret helt væk, Holmström blev sjældent sat op, Fiete var også helt væk i dag. Falk spillede ok og Ouedraogo prøvede, men han virkede også ved siden af sig selv. Ganaus nok bedste mand.Vi havde 10 gode minutter inden 0-2, og så havde vi bolden meget i starten af 2. halvleg, hvor vi havde et par chancer, men FCK blev aldrig rigtigt presset, og da de scorede til 0-3 uden VAR til at redde os, var det slut. Indskifterne gjorde ingen forskel den ene eller anden vej. Kun Keskinen lagde jeg mærke til, men som sædvanlig nægtede han at slippe bolden når han burde.

I sidste sæson kunne jeg i det mindste se spillerne kæmpe og presse, selv når vi var bagud 0-4 mod Brøndby, og dengang var det ofte individuelle fejl (og delvist for lang afstand mellem kæderne) der kostede. I dag var der bare en manglende tænding synes jeg, især efter 0-3. Tribunen virkede også slukket efter det.

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Så du forventer ikke mere af spillerne end det, du så i dag?
    Jo meget mere.
    Men det bliver for nemt for spillerne, at gå og gemme sig, fordi der er ingen inde på banen til at holde hinanden i nakken.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
    Vildt egentlig at have både flest skud og berøring i modstander felt og et egentlig ok xG.
    Det er hvad mente: vi spillede ikke sådan en ringe kamp som resultatet siger.

Leave a comment:

• stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg
    Jeg hader at være OB fan. Det burde ikke påvirke mit liv så meget. Eneste konstant er Thorborg. Og jeg kan ikke forstå hvorfor noget synes det er fedt at hylde en multimilionær der har købt sig til at eje vores allesammens klub. Fuck ham. Eneste problem ved at skille sig af med ham er, at det er ham der vælger køberen. Så det skal nok bliv endnu værre endnu
    Om ejeren er Fynbo, Amerikaner eller fra Saudi spiller ikke den store rolle for mig hvis der alligevel er tale
    om to stykker af samme alen. Thorborg har helt åbenlyst altid sat sig selv langt over klubben og fællesskabet hvilket måske er fair nok når nu han ejer lortet, men jeg har ærligt talt mistet lysten tal at være med længere.

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Vær klar til alle til alle klassikerne:

"Jeg kommer ikke til at sove i nat"

" vi vil vende enhver sten".

;bla bla bla. For at dække over man driver vores klub horribelt. Thorborg. Ud.NU.

Leave a comment:

• Galamush
    replied

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Det tænker jeg hænger sammen med, at Zorniger ikke havde mulighed for at aflaste bærende spillere i den grad han ønskede, og derfor havde brug for flere med niveau.
    Mjaa, nej, jeg har hørt det sådan "på vandrørene" at de fleste spillere, stab, mm, bare ikke kunne holde til at arbejde med AZ. At det var et spørgsmål om tid. Det er jo ærgerligt, for jeg synes han er en interessant træner og person, men det nytter jo ikke noget. Hverken i OB eller nogen anden klub.

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Jeg anser TT som den ultimative handskedukke, han kommer ikke til at forandre så meget som et komme i OB’s historie. Om Max 15 måneder er han væk, glemt og smidt i spanden med de 14 forgængere som intet flyttede.
    Det overrasker mig ikke at du skriver sådan. Dig om det.

Leave a comment:

Working...
X