Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - AC Horsens 16/08/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
    Er der nogen der har nummeret til den mobile pay box, hvor vi samler ind til et par stylter til TB, så han slipper for at stå på tæer?
    Men det er - tror jeg, der er jo et element af gætværk - heller ikke nemt at være TB. Han skal jo gøre det hele uden de fornødne midler.

I fodbold anno 2026, så får man ret præcist, hvad man betaler for. Jeg synes selv, at det fjerner charmen, men det er sådan, det er.

Vi kan ikke spare os til succes ved at træne bedre eller have fokus på identitet. Jeg er varm fortaler for et kulturelt fokus, men uden at betale, hvad de rette spillere koster, så bliver det ikke til noget.

Vi har i 15 år ikke haft gode nok spillere. Det giver også en sløj kultur i øvrigt.

AZ sagde det direkte, da han grinede ad top-6. Spillerne er ikke gode nok (og vi har ikke nok af dem).

Comment

Det bliver jo aldrig bedre med OB. Den måde de kører fodboldforretnigen på er under al kritik. Man sælger de bedste og køber til bunden. Det er sket en del gange nu, hvor nogle jubler over et salg (Minteh, Ejdum o.s.v.), men de bliver aldrig erstattet. Skiftende sportsdirektører har aldrig kunnet slå markedet ved at sælge profiler, og så hente erstatninger billigere, der var lige så gode. Andre klubber kan, OB kan ikke. Derfor er OB blevet overhalet af Viborg o.s.v. Det er bare sløjt. Og hvis det er rigtigt, at budgettet er i en ok størrelse, så er det jo Troels m.fl. der bare har været for dårlige

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Men det er - tror jeg, der er jo et element af gætværk - heller ikke nemt at være TB. Han skal jo gøre det hele uden de fornødne midler.

I fodbold anno 2026, så får man ret præcist, hvad man betaler for. Jeg synes selv, at det fjerner charmen, men det er sådan, det er.

Vi kan ikke spare os til succes ved at træne bedre eller have fokus på identitet. Jeg er varm fortaler for et kulturelt fokus, men uden at betale, hvad de rette spillere koster, så bliver det ikke til noget.

Vi har i 15 år ikke haft gode nok spillere. Det giver også en sløj kultur i øvrigt.

AZ sagde det direkte, da han grinede ad top-6. Spillerne er ikke gode nok (og vi har ikke nok af dem).
        Du har fuldkommen ret - men synes du, det er ok, at AZ for rullende kamera, står og smågriner hånligt af sin chef - er det en kultur, vi godt gider at forbinde med OB uanset, hvor uenig han måtte være? Det synes jeg satme er sløj kultur. Giv TB en overhaling - hellere end gerne, men ikke for åben skærm.

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Du har fuldkommen ret - men synes du, det er ok, at AZ for rullende kamera, står og smågriner hånligt af sin chef - er det en kultur, vi godt gider at forbinde med OB uanset, hvor uenig han måtte være? Det synes jeg satme er sløj kultur. Giv TB en overhaling - hellere end gerne, men ikke for åben skærm.
          Nej, det er ikke ok.

Men så alligevel. Jeg gætter på, at AZ har sagt og råbt og skreget de her ting tusind gange, og nogle gange har en gammel og konservativ og dårligt ejet klub bare brug for en omgang dynamit.

Og TB vidste præcis, hvad han fik.

Men det du skriver er jo det pæne og rigtige, ikke uenig.

Comment

Nej, det er ikke ok.

Men så alligevel. Jeg gætter på, at AZ har sagt og råbt og skreget de her ting tusind gange, og nogle gange har en gammel og konservativ og dårligt ejet klub bare brug for en omgang dynamit.

Og TB vidste præcis, hvad han fik.

Men det du skriver er jo det pæne og rigtige, ikke uenig.
            Og hvis ikke AZ havde reageret lige så meget i affekt, som vi alle gør herinde, ville han nu have haft en svensker og formentlig Gammelgaard fra Vejle. Og så kan vi sidde og gætte på, om de nu slår til, men der er 54 point at spille om ift. top6 endnu og vinduet er ikke lukket og spillerne kommer stille og roligt ind. Så indtil videre kan jeg ikke se, hvad man render fra - medmindre man har lovet, at der stod en færdigtrimmet trup til første træningsdag efter ferien.

Comment

Og hvis ikke AZ havde reageret lige så meget i affekt, som vi alle gør herinde, ville han nu have haft en svensker og formentlig Gammelgaard fra Vejle. Og så kan vi sidde og gætte på, om de nu slår til, men der er 54 point at spille om ift. top6 endnu og vinduet er ikke lukket og spillerne kommer stille og roligt ind. Så indtil videre kan jeg ikke se, hvad man render fra - medmindre man har lovet, at der stod en færdigtrimmet trup til første træningsdag efter ferien.
              Mon han var stillet de to spillere i udsigt, når han udtrykte sig sådan ?

Eller har man taget hans udmeldinger til efterretning og forøget budgettet efterfølgende ?

Jeg hælder mest til det sidste baseret på klubbens udmeldinger.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Mon han var stillet de to spillere i udsigt, når han udtrykte sig sådan ?

Eller har man taget hans udmeldinger til efterretning og forøget budgettet efterfølgende ?

Jeg hælder mest til det sidste baseret på klubbens udmeldinger.
                Og jeg hælder til, at han var blevet stillet forstærkninger i udsigt uanset - men måske ikke i et tempo, der gjorde, at han ikke ville smide hele lortet under bussen.

Men det ændrer intet ved, at jeg ikke skal bede om at have ham til at forpeste en for mig efterhånden sund kultur i OB.

Comment

Måske. Som jeg forstår det er Gammelgaard udpræget kant, så det er da et åbent spørgsmål, om han var blevet rekrutteret til AZs system eller om han er en direkte tilføjelse pga TT.

Comment

Måske. Som jeg forstår det er Gammelgaard udpræget kant, så det er da et åbent spørgsmål, om han var blevet rekrutteret til AZs system eller om han er en direkte tilføjelse pga TT.
                    Det har du ret i - det ved vi selvfølgelig ikke. Men min pointe er nu også mere, at der jo kommer spillere, som alle var blevet lovet - måske bare i et andet tempo end AZ forventede/forlangte.

Comment

Det har du ret i - det ved vi selvfølgelig ikke. Men min pointe er nu også mere, at der jo kommer spillere, som alle var blevet lovet - måske bare i et andet tempo end AZ forventede/forlangte.
                      Så nu henter vi spillere ind som AZ var blevet lovet, men billigere fordi TB ventede og de er plug-and-play til TTs foretrukne spillestil (som de to trænere åbenbart deler)

Comment

Enig, det ligner for mig også at OB har tilpasset transfers til den nye træner, da AZ jo ikke spillede med kanter

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Så nu henter vi spillere ind som AZ var blevet lovet, men billigere fordi TB ventede og de er plug-and-play til TTs foretrukne spillestil (som de to trænere åbenbart deler)
                          Jeg ved godt, du ikke er meget for at bruge ordet nuancer, men prøv om du kan få det til at vokse på dig alligevel - det vil give dig nogle åbenlyse fordele.

Jeg siger jo ikke, at Gammelgaard stod øverst på AZ's ønskeliste og at det var ham, man havde hentet, hvis AZ stadig havde været her. Men måske havde man hentet plug-and-play spillere til AZ's spillestil - i et andet tempo, end han kunne affinde sig med.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Enig, det ligner for mig også at OB har tilpasset transfers til den nye træner, da AZ jo ikke spillede med kanter
                            Det har du ret i - og er for mig helt logisk at vi ikke køber spillere til AZ, når nu TT er træner og har et større ønske om at spille med reelle kanter.

Comment

Det har du ret i - og er for mig helt logisk at vi ikke køber spillere til AZ, når nu TT er træner og har et større ønske om at spille med reelle kanter.
                              I forhold til Horsens kampen, så var OB i perioder gode på den ene kant, men midtbanen var til gengæld svag - det bliver spændende at se om den ændrede spillestil bliver en forbedring på sigt (har ikke nogen holdning til den ene eller anden spillestil, bare at den nye træner ikke bliver så defensiv som han har vist i andre klubber)

Comment

Jeg ved godt, du ikke er meget for at bruge ordet nuancer, men prøv om du kan få det til at vokse på dig alligevel - det vil give dig nogle åbenlyse fordele.

Jeg siger jo ikke, at Gammelgaard stod øverst på AZ's ønskeliste og at det var ham, man havde hentet, hvis AZ stadig havde været her. Men måske havde man hentet plug-and-play spillere til AZ's spillestil - i et andet tempo, end han kunne affinde sig med.
                                Din første linje/sætning er både arrogant og dum (undskyld, belærende) !

Det kan godt være at Gammelgaard m.fl. er blevet lovet til AZ, men intet skete... måske pga. budgettet !

AZ øffer, ikke specielt professionelt (men tror vi så en meget dedikeret frustreret person med slukkede drømme).

Nu har vi fået TT og TB, som fortæller at budgettet er blevet forøget ! Hvorfor skete det ikke før og under AZ ? Føler TB sædet brænde igen ?

Comment

Working...
                                X