Jeg kan ikke lade være med at få tanken om at AZ måske er inde i en livskrise. Måske den største han har haft. Men kan nok ikke se det før om nogle år.
Skilt, alene og uden sine små børn. Og i den sidste periode har han vist den værste side af sig selv. Overfor venner og fjender..
Havde han virkelig lysten til at være her til sidst? Har det at skulle forlade sine børn efter en lang sommer ferie skubbet ham ud over kanten?
Blev det sådan at nu smed han alle bånd på sig selv fordi han ikke havde noget at tabe? At han inderst inde helst bare ville fyres så han kunne rejse hjem med 2 års løn og prøve at finde en ro i livet tæt på sine børn. Og måske en kæreste som han jo offentligt har sagt at han var på udkig efter..
Det er jo bare en spekulation. Men den har naget i mig hele dagen. Jeg tror sgu at han fik det som han ville. Og havde brug for som menneske
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Træningen sæson 26/27
Collapse
X
-
Ja, han gik vel over grænsen, men efter 15 år hvor ledelsen lovede igen og igen meget til fansene, spillere og trænere og svigtede igen og igen har jeg en vis sympathie for det og at Zorniger ville ikke tillade det uden at gå på barrikaden.Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlægHan har kritiseret ledelse og spillertrup ret offentligt, og det står vel ret meget mod OB’s værdier om sammenhængskraft, fællesskab og kultur - og det er jo liget meget om han er taget i røven eller ej.
Man forstår godt hans utilfredshed - det er slet ikke det jeg sætter spørgsmålstegn ved. Jeg synes bare han de sidste mange måneder er gået over grænsen - og er helt sikker på at ledelsen, har og ville gøre meget for at ændre det, og de har måske også været “bange” for det her valg.
- Likes 5
Leave a comment:
-
Han har kritiseret ledelse og spillertrup ret offentligt, og det står vel ret meget mod OB’s værdier om sammenhængskraft, fællesskab og kultur - og det er jo liget meget om han er taget i røven eller ej.
Man forstår godt hans utilfredshed - det er slet ikke det jeg sætter spørgsmålstegn ved. Jeg synes bare han de sidste mange måneder er gået over grænsen - og er helt sikker på at ledelsen, har og ville gøre meget for at ændre det, og de har måske også været “bange” for det her valg.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Nu siger ikke at AZ er fejlfri og især den historie om de unge og Askou er fandme ikke o.k. hvis det var hvordan MD siger. Synes det er helt rigtigt at satse på akademiet og hvis alt det var som du skriver så gik der vel meget galt i kommunikationen ved AZs ansættelse og så skulle man måske ikke have startet med hinandenOprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Uanset hvad - er en cheftræner ikke over klubben, og kan ikke stå og snakke som jeg har hørt ham snakke om truppen, og klubben.
Hvis de har aftalt i et mødelokale, hvad man skal sige og ikke sige - eller hvad der foregår og ikke skal foregå - eller hvem der hentes og ikke hentes - så skal Zorniger ikke gå ud så klart som han har gjort.
Jeg har hørt om at han har sagt han kun har haft 11 spillere til rådighed til kampen i Viborg i mandags, uanset hvad om det r rigtig eller ej - så er det respektløst overfor de unge spillere som vi har på bænken, som måske vil kunne gøre det bedre.
At manden i en kamp oppe i Viborg i efteråret sidste pr, ikke engang vil være tilstede i omklædningsrummet, og lave en peptalk til at vende kampen, er for mig også dybt uforstående. Det svare jo til en spiller ikke møder op til træning (som Grot ikke gjorde) - han modtog en straf.
Og så var der det, med Burgy og Askou, som Martin Davidsen snakker om. Burgy han lavede stort set aldrig fejl, mens Askou fik skideballerne på taktikmøderne - selvom spillerne synes det var Burgys fejl.
OB og ledelsen har reageret på det her i rettidig omhu, og før det måske eskalere endnu mere. Hvem ved hvad der næste vil være? Alt hvad der foregår i et mødelokale, eller blandt lederne angående retning i klubben osv, burde også blive der. Især hvis det er aftalt.
Vi har brugt et helt år - på at finde ud hvad vores identitet er, og at vi gerne vil have mere fokus på akademi.
Uanset om spillerne er tøsedrenge eller ej - så har vi besluttet der skal være plads til vores akademi spillere. Hvad jeg hører fra en person tæt på mange af de unge, og kendt i fodboldverdenen, så vil stort set alle unge søge væk, så længe Zorniger var ved roret.
Der er sikkert sket meget - og aftalt meget som ikke er overholdt fra OBs ledelse. Helt sikkert.
Jeg er glad for klubben har truffet denne beslutning, men trist over at klunben ikke brugte flere ressourcerc jeg gad godt se hvad Zorniger kunne udrette, men vil nu se frem til at Askou og Martin forhåbentligt forlænger
Men illoyalt er det ikke hvis han udtaler sig kritisk i offentligheden efter at blive "snydt" af ledelsen som holder sig åbenbart ikke til de aftaler de havde ved AZs ansættelse. Om den konkrete måde var klogt må man helt sikker efterspørge og det skyldes helt sikker AZs kontante og hårde optræden, men hvad ellers kunne han gøre efter flere interne samtaler uden succes? Og var vi ikke også glad at få en træner som duer ikke som nikkedukke og udfordrer klubben/ledelse?
- Likes 2
Leave a comment:
-
argh - vel.Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Uanset hvad - er en cheftræner ikke over klubben, og kan ikke stå og snakke som jeg har hørt ham snakke om truppen, og klubben.
Hvis de har aftalt i et mødelokale, hvad man skal sige og ikke sige - eller hvad der foregår og ikke skal foregå - eller hvem der hentes og ikke hentes - så skal Zorniger ikke gå ud så klart som han har gjort.
Jeg har hørt om at han har sagt han kun har haft 11 spillere til rådighed til kampen i Viborg i mandags, uanset hvad om det r rigtig eller ej - så er det respektløst overfor de unge spillere som vi har på bænken, som måske vil kunne gøre det bedre.
At manden i en kamp oppe i Viborg i efteråret sidste pr, ikke engang vil være tilstede i omklædningsrummet, og lave en peptalk til at vende kampen, er for mig også dybt uforstående. Det svare jo til en spiller ikke møder op til træning (som Grot ikke gjorde) - han modtog en straf.
Og så var der det, med Burgy og Askou, som Martin Davidsen snakker om. Burgy han lavede stort set aldrig fejl, mens Askou fik skideballerne på taktikmøderne - selvom spillerne synes det var Burgys fejl.
OB og ledelsen har reageret på det her i rettidig omhu, og før det måske eskalere endnu mere. Hvem ved hvad der næste vil være? Alt hvad der foregår i et mødelokale, eller blandt lederne angående retning i klubben osv, burde også blive der. Især hvis det er aftalt.
Vi har brugt et helt år - på at finde ud hvad vores identitet er, og at vi gerne vil have mere fokus på akademi.
Uanset om spillerne er tøsedrenge eller ej - så har vi besluttet der skal være plads til vores akademi spillere. Hvad jeg hører fra en person tæt på mange af de unge, og kendt i fodboldverdenen, så vil stort set alle unge søge væk, så længe Zorniger var ved roret.
Der er sikkert sket meget - og aftalt meget som ikke er overholdt fra OBs ledelse. Helt sikkert.
Jeg er glad for klubben har truffet denne beslutning, men trist over at klunben ikke brugte flere ressourcerc jeg gad godt se hvad Zorniger kunne udrette, men vil nu se frem til at Askou og Martin forhåbentligt forlænger
Hvis alt det der kommer frem nu er rigtigt - så burde man have fanget den noget før, og sagt farvel efter sæsonen. Det her er så langt det kan være fra "rettidig omhu"
- Likes 3
Leave a comment:
-
Uanset hvad - er en cheftræner ikke over klubben, og kan ikke stå og snakke som jeg har hørt ham snakke om truppen, og klubben.Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Og så skulle det stoppe at sige Zorniger ville have været illoyalt. Hvis en gang mere ledelsen stodt ikke til det de lovede og aftalte og interne samtaler hjælper ikke så er det vel helt o.k. at kritisere i offentligheden.
Last edited by Brogaard99; 01-08-2026, 16:59.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Det er et tveægget sværd.Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Og så skulle det stoppe at sige Zorniger ville have været illoyalt. Hvis en gang mere ledelsen stodt ikke til det de lovede og aftalte og interne samtaler hjælper ikke så er det vel helt o.k. at kritisere i offentligheden.
Når Zorniger melder ud han kun har 11 spillere til sæsonstarten og griner af målsætningen, så tror han ikke længere på at det kan korrigeres. I min verden er han en del af et team der arbejder på at få det til at lykkes.
Gør hans offentlige udmelding det lettere eller sværere at nå det fælles mål?
Hvem vil skrive kontrakt med et synkende skib?
Burde problemet være meget mindre på grund af rettidig omhu i vinters? Helt sikkert
Leave a comment:
-
Og så skulle det stoppe at sige Zorniger ville have været illoyalt. Hvis en gang mere ledelsen stodt ikke til det de lovede og aftalte og interne samtaler hjælper ikke så er det vel helt o.k. at kritisere i offentligheden.Oprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg
1 jeg hørte fra min kilde allerede i vinters der var store problemer mellem TB og AZ og AZ internt kritiserede TB for ikke at holde det han lovede med hensyn til et slag kraftigt hold. Han fremhævede blandt andet spillere som han var med til at scoute var på et andet niveau end dem TB hentede. Da der i dette vindue blev solgt flere profiler og der stadig ikke blev handlet og dem der blev handlet var ikke generelt på det niveau som AZ forventede at få
2 Der har været flere møder igennem det sidste stykke tid mellem ledelsen og teamet bag AZ og til sidst også direkte mellem AZ og TB, disse møder var ikke positive og der var en lidt ond stemning mellem de 2, AZ følte ikke at han blev taget tilstrækkelig med på råd om spiller indkøb, og havde til sidst utrolig svært ved at skjule sin skuffelse i det offentlige, den har længe været kendt internt.
3 AZ blev hentet på præmissen at OB skulle genopbygges med den nye strategi i mente, OB skulle have et slagkraftigt hold der ville stabilisere sig som en top 6 klub.
4 AZ har især efterspurgt styrkelse af den bagerste kæde, men af spillere på et helt andet niveau end PT. Spillere der havde spillet den type fodbold som AZ står for og som har lidt hård hud, så man ikke blev skræmt af hans ledelsesstil,
- Likes 2
Leave a comment:
-
næ...Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
Men det er vel heller ikke top international træner opførsel
Men som sagt er han blevet lovet noget, og har han gået relativt stille med det et års tid (for tænker ikke han fik alt han ønskede sig sidste sommer) så vil det jo koge over på et tidspunkt, særligt med en type som ham. (og igen - det er jo alt sammen spekulationer)
- Likes 3
Leave a comment:
-
Men det er vel heller ikke top international træner opførselOprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
mon ikke også han har gjort det ved hver given lejlighed. Tænker da utilfredsheden er blevet luftet internt.
Og til sidst er det vel bare blevet for meget for ham, føle der intet sker - så kommer det ud i det åbne når han får stukket en mikrofon i hånden. Det vil da være mit bud.
- Likes 1
Leave a comment:
-
mon ikke også han har gjort det ved hver given lejlighed. Tænker da utilfredsheden er blevet luftet internt.Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
Hele snakken om at det er et svært vindue pga af VM køber jeg sådan set 100%, men vi har jo ikke været uden muligheder for at komme omkring det.
Vi kunne have arbejdet med forlængelser eller købt i vintervinduet når nu det er en kendt problemstilling.
Vi kunne have sagt nej til salg indtil vi var klar med erstatninger.
Edit: Men med det sagt kan jeg også godt forstå at Zorniger må påvirke direkte i Troels ører fremfor at udstille hans frustrationer i offentligheden. Det er også at være professionel
Og til sidst er det vel bare blevet for meget for ham, føle der intet sker - så kommer det ud i det åbne når han får stukket en mikrofon i hånden. Det vil da være mit bud.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Hele snakken om at det er et svært vindue pga af VM køber jeg sådan set 100%, men vi har jo ikke været uden muligheder for at komme omkring det.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
og alligevel udtaler Zorniger jo efter sæsonen at han forventer der står nye spillere klar dag 1.
det kan sagtens være man har været enige, om ønsker og at det ville tage noget tid. Men med et vindue der åbner 15 juni og en måned senere er man ikke i nærheden af at have styrket sig...jeg kan sgu godt forstå vores forhenværende træner blev frustreret. Og så er det da vidst ikke første gang man hører det om OB - at der bliver lovet noget som der så ikke leveres på.
Vi kunne have arbejdet med forlængelser eller købt i vintervinduet når nu det er en kendt problemstilling.
Vi kunne have sagt nej til salg indtil vi var klar med erstatninger.
Edit: Men med det sagt kan jeg også godt forstå at Zorniger må påvirke direkte i Troels ører fremfor at udstille hans frustrationer i offentligheden. Det er også at være professionelLast edited by laffe; 01-08-2026, 16:09.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Det er jo heller ikke nemt for Troels at hente spillere til en klub, som har en selvforståelse, der ikke har fulgt med tiden. Det ligner der er en stor forskel på hvor ledelsen ser OB i hierakiet, og hvor omverdenen ser os.
Når man så samtidig kun får småpenge med når man vil handle, så er det ekstra svært.
Nej men den må Troels jo tage med sin leder, så hvis han har fået fyldt ørene med tomme løfter da han blev ansat må han jo vælge hvordan han vil håndtere det….vi er jo ude i spekulationer her, så det er med en del “hvisser” her referere jeg til de måske uopfyldte løfter mellem Troels/Niels og A-Z…..og så har der jo tidligere været røster fremme (på stående fod husker jeg dog kun Tverskov) som fortalte om at der var blevet givet løfter, som man så efterfølgende alligevel ikke formåede at opfylde
Måske kommer AZ på et tidspunkt lidt for sin version
- Likes 2
Leave a comment:
-
og alligevel udtaler Zorniger jo efter sæsonen at han forventer der står nye spillere klar dag 1.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Dette har man været enige om …
“OB har allerede sagt farvel til flere rutinerede profiler, og cheftræneren lægger ikke skjul på, at der skal nye kræfter ind.
– Vi har identificeret vores svagheder, og derfor har vi brug for udvikling i truppen. Vi skal udvikle holdet ved at tilføre spillere på de områder.
Han fortæller, at ønskelisten til sommerens transfervindue er udarbejdet i fællesskab mellem den sportslige ledelse og trænerstaben.
– Vi har lavet ønskelisten sammen.
Selvom Alexander Zorniger naturligvis gerne så nye spillere på træningsbanen hurtigst muligt, er kvalitet vigtigere end hastighed.
– Alle trænere vil gerne have nye spillere så hurtigt som muligt, men alle trænere vil også gerne ende med de rigtige spillere.
– Vi har kun få skud i bøssen, og de skud skal ramme rigtigt.
“https://www.tv2fyn.dk/odense/zornige...utninger-4db69
Man har jo været enige om hvad der skulle hentes og forståelse for at det ikke kan gå hurtigt men om TB så ikke har kunnet levere eller der ikke er leveret hurtigt nok ..
det kan sagtens være man har været enige, om ønsker og at det ville tage noget tid. Men med et vindue der åbner 15 juni og en måned senere er man ikke i nærheden af at have styrket sig...jeg kan sgu godt forstå vores forhenværende træner blev frustreret. Og så er det da vidst ikke første gang man hører det om OB - at der bliver lovet noget som der så ikke leveres på.
- Likes 6
Leave a comment:
-
Vi vil bevæge os ud den den gamle dyst indenfor gætværk, hvis vi konkluderer noget ud fra de udtalelser.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Dette har man været enige om …
“OB har allerede sagt farvel til flere rutinerede profiler, og cheftræneren lægger ikke skjul på, at der skal nye kræfter ind.
– Vi har identificeret vores svagheder, og derfor har vi brug for udvikling i truppen. Vi skal udvikle holdet ved at tilføre spillere på de områder.
Han fortæller, at ønskelisten til sommerens transfervindue er udarbejdet i fællesskab mellem den sportslige ledelse og trænerstaben.
– Vi har lavet ønskelisten sammen.
Selvom Alexander Zorniger naturligvis gerne så nye spillere på træningsbanen hurtigst muligt, er kvalitet vigtigere end hastighed.
– Alle trænere vil gerne have nye spillere så hurtigt som muligt, men alle trænere vil også gerne ende med de rigtige spillere.
– Vi har kun få skud i bøssen, og de skud skal ramme rigtigt.
“https://www.tv2fyn.dk/odense/zornige...utninger-4db69
Man har jo været enige om hvad der skulle hentes og forståelse for at det ikke kan gå hurtigt men om TB så ikke har kunnet levere eller der ikke er leveret hurtigt nok ..
Hvori bestod enigheden , var det på positioner , antal og niveau?
Var der konkrete navne på listen?
Hvor mange flueben er der sat på den liste, og hvor mange er lige oppe over?
Var der enighed om at det gerne måtte tage et år at finde en CB ?
Var der enighed om at sælge ud, straks vinduet åbnede , uden at have indkomne transfers på plads ?
Har rekrutterings teamet med Nagel i spidsen været i stand til at udpege/finde de rette spillere ?Last edited by Magge; 01-08-2026, 15:51.
Leave a comment:
Leave a comment: