Jeg er en gammel gut der også synes, at der i dette tilfælde bliver skudt gråspurve med kanoner. Når det så er sagt, må vi også forholde os til de fans, som laver ballade for balladens skyld. Som eksempel kan nævnes, da jeg stod i Fredericia og der stod en gut lige bag mig med et romerlys, var jeg ikke enig i, at det var pisse fedt. De uofficielle er nødt til at udvise mere selvjustits. Der er altså tale om regler - også selvom man er uenig.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd: OB - Vejle 17/05/26
Collapse
X
-
Jeg er helt med på at ting nogen gange går over stregen, og det skal selvfølgelig ikke accepteres. Det er det med for meget og for lidt hele tiden. Jeg tror faktisk heller ikke der ville blive klaget fra uofficiel side, hvis man ikke karantæne for at trække et lys. Jeg er bare bange for, at en alt for hård tilgang til de uofficielle medfører, at det miljø måske forsvinder, eller stagnerer. Man skal selvfølgelig ikke lave knæfald for dem, og se gennem fingre med alt, men prøv med bare en smule fornuft, i stedet for at forsøge at lave skræmmekampagner.Oprindeligt indsendt af kentini Se indlægJeg er en gammel gut der også synes, at der i dette tilfælde bliver skudt gråspurve med kanoner. Når det så er sagt, må vi også forholde os til de fans, som laver ballade for balladens skyld. Som eksempel kan nævnes, da jeg stod i Fredericia og der stod en gut lige bag mig med et romerlys, var jeg ikke enig i, at det var pisse fedt. De uofficielle er nødt til at udvise mere selvjustits. Der er altså tale om regler - også selvom man er uenig.
jeg er forresten ikke en del af miljøet, så udtaler mig kun udefra hvad jeg oplever på afstand.
Comment
-
Jeg har sådan en lidt militær-agtig tilgang til klistermærker:Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
Husk på at jeg ikke er fan, jeg svarer helt oveordnet og er helt og aldeles enig, et stadion skal sgu have noget personligt præg og det må simpelthen ikke være "ulovligt" at sætte klistermærker op, så længe det ikke er noget der hader mod nogen!
Det er helt okay, at sætte klistermærker op alle mulige steder - du må bare ikke blive fanget i at gøre det. Hvis du bliver taget, så må du tage din straf som en mand/kvinde, og udstå karantænen - for det ER bare kategoriseret som hærværk. Så hæng du bare klistermærker op, men hav i det mindste den pli og ordentlighed, at du forsøger at gøre det uden at blive opdaget.
- Likes 1
Comment
-
Hvis det passer, så er det i hvert fald en god måde at fjendtliggøre fremtidens OB fansOprindeligt indsendt af Rangers94 Se indlægHar fået et par beskeder i dag om, at selve karantænen skulle dreje sig om en 11 årig dreng, som fik karantænen for et enkelt klistermærke? Er dette virkelig korrekt? Så har nogen godt nok tabt sutten...
Comment
-
OB er en fodboldklub, og det er alle og enhver forundt at komme og støtte den fodboldklub. De kan sidde og klappe, sidde med korslagte arme eller de kan hoppe og danse i bar kasse på endetribunen, mens de skriger i takt. Det er det som Dan Turell i et berømt interview kaldte "forskellige forbrugsbehov".
OB kan - efter min bedte overbevisning - enormt godt lide de fans i den sidste kategori. Dem der larmer, skaber stemning og gør Odense Stadion til et fedt sted at spille bold. Derfor har man kommet dem i møde. De har fået et capo-tårn, man har fjernet siddepladser, man har tilladt alle mulige remedier fra trommer til adgang til højtaleranlægget eller megafoner. Der er så at sige en hel del privilegier forbundet med at være "ultra" eller "uofficiel", hvor beføjelserne bliver videre end for andre - og det er helt fair.
Dele af det miljø har det så med at hive romerlys med ind - fordi man mener det skaber en eller anden slags intens stemning. Personligt bliver jeg pissetræt af at se på romerlys, fordi jeg bare ser penge, der fosser ud af min klub for kortsigtede fornøjelser. Men klubben har et eller andet sted også "accepteret" at romerlys er en del af oplevelsen - trods de økonomiske konsekvenser, og hvis de overhovedet bekæmper det, så vil min påstand være, at de bekæmper lys med selvvalgt bind for øjnene og et begge hænder på ryggen. Sidst mod FCK på hjemmebane, blev der affyret fyrværkeri, der sprang i luften ind over banen - og kampen blev afbrudt. Jeg tager på stadion med mine børn - jeg synes ikke fyrværkeri er sjovt, hverken på langsiden eller på den fjerne endetribune. Jeg synes, det er tæskedumt og barnligt, men det er åbenbart umuligt at komme til livs, så det må vi tolerere.
Min personlige opfattelse af "fanmiljøet" i Odense er, at der er en lille klikke af nogle meget larmende, meget højrystede og meget støttende OB-fans, der får lov til at diktere, hvordan man bør gå på stadion, og hvad man skal finde sig i, hvis man vil med ind. De "støttende/syngende" fans er blevet de "rigtige" og alle os andre sidder med "korslagte arme og mugger". Jeg har selv stået på endetribunen og sunget dengang det hed Stiften. Jeg var der før og under sølvårene, inden jeg blev ældre og fik mindre tid til stadion - jeg har taget min tørn. Jeg krummede tæer over baneskældud i nedrykningsåret, hvor de uofficielle ligepludselig talte på mine vegne???? Aldrig i livet om jeg kunne finde på at give opsange til voksne mennesker på en fodboldbane.
Jeg er blevet lidt træt af hele det der fan-hejs. Træt af stemnings-boycut. Træt af konflikter og grupperinger. Træt af tudefjæs over karantæner til folk, der ikke følger reglerne.
OB er en fodboldklub. Hvis du brænder for OB kan du komme og støtte dem. Du skal følge reglerne på stadion, men er du en værdsat fan - så er der lidt elastik. Hvis du ikke gider, hvis du hellere vil se kampen hjemme på fjerneren eller er tøsefornærmet på OB - så bliv hjemme - få dig en anden hobby. Jeg kommer ikke på stadion for stemningens skyld, jeg kommer for at se OB. Det er fedt med fest og sang, men det er ikke et must. Lad os endelig få luet ud i ballademagerne, fyrværkeri-entusiasterne og de tøsefornærmede. Stemningen skal nok komme igen - men ingen er over klubben - heller ikke fanmiljøet.
- Likes 4
Comment
-
Var det nu ikke bedre, at fans og klub fandt en dialog, nu man er på samme hold?Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlægOB er en fodboldklub, og det er alle og enhver forundt at komme og støtte den fodboldklub. De kan sidde og klappe, sidde med korslagte arme eller de kan hoppe og danse i bar kasse på endetribunen, mens de skriger i takt. Det er det som Dan Turell i et berømt interview kaldte "forskellige forbrugsbehov".
OB kan - efter min bedte overbevisning - enormt godt lide de fans i den sidste kategori. Dem der larmer, skaber stemning og gør Odense Stadion til et fedt sted at spille bold. Derfor har man kommet dem i møde. De har fået et capo-tårn, man har fjernet siddepladser, man har tilladt alle mulige remedier fra trommer til adgang til højtaleranlægget eller megafoner. Der er så at sige en hel del privilegier forbundet med at være "ultra" eller "uofficiel", hvor beføjelserne bliver videre end for andre - og det er helt fair.
Dele af det miljø har det så med at hive romerlys med ind - fordi man mener det skaber en eller anden slags intens stemning. Personligt bliver jeg pissetræt af at se på romerlys, fordi jeg bare ser penge, der fosser ud af min klub for kortsigtede fornøjelser. Men klubben har et eller andet sted også "accepteret" at romerlys er en del af oplevelsen - trods de økonomiske konsekvenser, og hvis de overhovedet bekæmper det, så vil min påstand være, at de bekæmper lys med selvvalgt bind for øjnene og et begge hænder på ryggen. Sidst mod FCK på hjemmebane, blev der affyret fyrværkeri, der sprang i luften ind over banen - og kampen blev afbrudt. Jeg tager på stadion med mine børn - jeg synes ikke fyrværkeri er sjovt, hverken på langsiden eller på den fjerne endetribune. Jeg synes, det er tæskedumt og barnligt, men det er åbenbart umuligt at komme til livs, så det må vi tolerere.
Min personlige opfattelse af "fanmiljøet" i Odense er, at der er en lille klikke af nogle meget larmende, meget højrystede og meget støttende OB-fans, der får lov til at diktere, hvordan man bør gå på stadion, og hvad man skal finde sig i, hvis man vil med ind. De "støttende/syngende" fans er blevet de "rigtige" og alle os andre sidder med "korslagte arme og mugger". Jeg har selv stået på endetribunen og sunget dengang det hed Stiften. Jeg var der før og under sølvårene, inden jeg blev ældre og fik mindre tid til stadion - jeg har taget min tørn. Jeg krummede tæer over baneskældud i nedrykningsåret, hvor de uofficielle ligepludselig talte på mine vegne???? Aldrig i livet om jeg kunne finde på at give opsange til voksne mennesker på en fodboldbane.
Jeg er blevet lidt træt af hele det der fan-hejs. Træt af stemnings-boycut. Træt af konflikter og grupperinger. Træt af tudefjæs over karantæner til folk, der ikke følger reglerne.
OB er en fodboldklub. Hvis du brænder for OB kan du komme og støtte dem. Du skal følge reglerne på stadion, men er du en værdsat fan - så er der lidt elastik. Hvis du ikke gider, hvis du hellere vil se kampen hjemme på fjerneren eller er tøsefornærmet på OB - så bliv hjemme - få dig en anden hobby. Jeg kommer ikke på stadion for stemningens skyld, jeg kommer for at se OB. Det er fedt med fest og sang, men det er ikke et must. Lad os endelig få luet ud i ballademagerne, fyrværkeri-entusiasterne og de tøsefornærmede. Stemningen skal nok komme igen - men ingen er over klubben - heller ikke fanmiljøet.
Jeg er ikke sikker på, at "hvis du ikke kan lide lugten i bageriet" er en effektiv måde at løse tingene på. Jeg forstår hardlinen ud fra et etisk synspunkt, men jeg har godt nok svært ved at se hvad det løser - altså udover at problemet selvfølgelig forsvinder med stemningen. Mon dog det er ønsket? Hvor mange har en hed drøm om at blive som FCN?Fas est et ab hoste doceri.
- Likes 4
Comment
-
I en klub med en aktiv fanbase, vil der jo altid være grupperinger der tager teten i forhold til at organisere stemning. De er jo med til at sælge produktet OB, både til tv, spillere og alle mulige interessenter. At du så mener de dikterer hvordan man skal gå til forhold, må stå for din egen regning. Vi kan jo hurtigt blive enige om at lovovertrædelser a la det der skete mod FCK, ikke er okay. Men jeg kan samtidig også huske 18/19 sæsonen, og hvor flad stemningen var, på trods af vores bedste placering siden 2011, fordi der ikke var andre som var villige til at samle depechen op.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlægOB er en fodboldklub, og det er alle og enhver forundt at komme og støtte den fodboldklub. De kan sidde og klappe, sidde med korslagte arme eller de kan hoppe og danse i bar kasse på endetribunen, mens de skriger i takt. Det er det som Dan Turell i et berømt interview kaldte "forskellige forbrugsbehov".
OB har samarbejdet med de uofficielle, og givet dem visse beføjelser. Ja, selvfølgelig. Det foregår i alle klubber med grupperinger som organiserer stemning, tifo osv både ude og hjemme. Forskellen er bare at OB gang på gang gennem historien, har været villige til at straffe fans i en grad som man ikke ser i andre klubber, f.eks med klistermærke-sagen
- Likes 2
Comment
-
Jeg vil gerne dø på det bjerg, der hedder at OB ikke ville komme i nærheden af et snit på over 7.000. hvis der ikke var en uofficiel kerne til at drive stemningen.
Og vil også gerne stå på mål for, at hvis det var de officielle + almindelige fans der stod for stemningen, så ville det være som i England, med lange døde perioder med stemning i løbet af en kamp.
Og med toppe af “Skandale dommer” “Engang Odense, Altid Odense” og noget Odenseee når der var hjørne.
ikke et ondt ord om de officielle, men imo så udfylder de en anden og ligeså vigtig rolle som de uofficielle.
OB skal komme ind i kampen og indse hvor vigtig en aktiv fankultur er.
Og selvfølgelig er det uacceptabelt at fyre fyrværkeri af ind over banen og stoppe kampen, men find gerne én der synes at en karantæne for det er over stregen.
- Likes 6
Comment
-
Ironisk nok, ville jeg være klar til at dø på det modsatte bjerg. Stemningen på stadion - altså den der skabes fra RMN er ikke alfa-omega for 90% af de mennesker, der kommer på stadion for at se fodbold.Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlægJeg vil gerne dø på det bjerg, der hedder at OB ikke ville komme i nærheden af et snit på over 7.000. hvis der ikke var en uofficiel kerne til at drive stemningen.
Og vil også gerne stå på mål for, at hvis det var de officielle + almindelige fans der stod for stemningen, så ville det være som i England, med lange døde perioder med stemning i løbet af en kamp.
Og med toppe af “Skandale dommer” “Engang Odense, Altid Odense” og noget Odenseee når der var hjørne.
ikke et ondt ord om de officielle, men imo så udfylder de en anden og ligeså vigtig rolle som de uofficielle.
OB skal komme ind i kampen og indse hvor vigtig en aktiv fankultur er.
Og selvfølgelig er det uacceptabelt at fyre fyrværkeri af ind over banen og stoppe kampen, men find gerne én der synes at en karantæne for det er over stregen.
Det er den derimod for de spillere, der løber rundt på banen og derved klubben. Hvorfor at man må forstå klubbens incitatement til at tækkes denne lille og støjende gruppe af fans, hvis hobby det er, at synge og skrige på endetribunen.
Comment
-
Hvis det er rigtigt.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Ironisk nok, ville jeg være klar til at dø på det modsatte bjerg. Stemningen på stadion - altså den der skabes fra RMN er ikke alfa-omega for 90% af de mennesker, der kommer på stadion for at se fodbold.
Det er den derimod for de spillere, der løber rundt på banen og derved klubben. Hvorfor at man må forstå klubbens incitatement til at tækkes denne lille og støjende gruppe af fans, hvis hobby det er, at synge og skrige på endetribunen.
Kan du så forklare mig hvorfor hjemmebane tilskuersnittet ser således ud:
FCK
BIF
FCM
OB
AGF
Vejle
Viborg
Sønderjyske
Randers
Silkeborg
FC Nordsjælland
FC Fredericia
Er det ikke påfaldende at dem der topper listen alle har en ret aktiv kerne af uofficielle fans, og bunden ikke rigtig har?
Comment
-
Ja lad os da endelig få 4 tribuner som sponsor tribunen. Så kan OB lukke og slukke efter et par år.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Ironisk nok, ville jeg være klar til at dø på det modsatte bjerg. Stemningen på stadion - altså den der skabes fra RMN er ikke alfa-omega for 90% af de mennesker, der kommer på stadion for at se fodbold.
Tvivler på der findes en person på den tribune med en puls.
Vi så under Corona epidemien hvor ligegyldigt fodbold er uden tilskuere og stemning.
- Likes 1
Comment
-
Hvor ved du fra at stemningen ikke er alfa omega for 90 % af de mennesker der kommer på stadion?Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Jeg ville hvert fald ikke komme derude, hvis det bliver som sidst de uofficielle strejkede. Der blev ihærdigt forsøgt nogle ting, men stemningen var jo virkelig ringe. jeg tror faktisk hverken du eller jeg har nogen ide om hvor meget arbejde der ligges i det der foregår i de miljøer, og jeg har en fornemmelse af at du måske er lidt naiv når du tror stemning betyder så lidt for åbenbart 9/10 af stadion.
- Likes 2
Comment
-
Så ville du nok elske at gå til fodbold i Farum, hvor der ikke er nogen stemning eller tilskuere eller sjæl i nogen formOprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Comment
Comment