Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Randers - OB 11/05/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
    Det her hold har tydeligvis stadig ikke nogen rygrad
    Det er en for hård dom. At miste føringen og gå fra 1:0 til 1:2 i to minutter og komme tilbage og udligne betyder vel noget. Helt sikker er vi endnu ikke stabil nok men uden rygråd er vi ikke.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Tror vi er mange der synes det. At der også er blevet nølet med at forlænge med Askou og Martin er ikke et alt for godt tegn heller. Det kan så nås endnu, selvom jeg har en snigende fornemmelse af, at løbet (snart) er kørt med Askou. Desværre har Troels, trods han har gjort det fint som sportsdirektør, ikke været så proaktiv og på forkant med tingene, som man kunne ønske sig…med fare for at lyde som en papegøje, så kan jeg godt få en mistanke om, at vi hellere vil sælge eller tage afsked med spillere, der kræver en lønforhøjelse der er til at tage og føle på. Med andre ord, vi vil hellere prøve noget andet eller give en ny ung (hvis muligt) end at strække os for en profil. For profiler stiller krav, hvad enten Owusu (der vil have flere penge eller flere år eller begge) eller Askou (der nok vil have begge + længere snor hvad angår fast spilletid).
      jeg er sådan set enig. MEN - der skal jo min. 2 til sådan en tango og mit indtryk er da at Askou måske heller ikke har været så interesseret i at snakke forlængelse.

Martin har jo gået noget under radaren - meget begrænset hvad han fik i efteråret, og i starten af foråret - så her tænker jeg da man bevidst har trukket den for at se om han ville tage nogle skridt fremad. Han kan jo så omvendt også have holdt igen for at se om han ville nærme sig mere spilletid.

Comment

Godt kæmpet med 10 mand i over en time. Arp med med en rigtig sukkerfod i dag, men lidt skidt tilbagelægning til Myhra.Så nu skal vi bare afslutningsvis have en skøn og overbevisende sejr over Vejle på Søndag. Tilkykke til Legolas med debuten.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
          Et ok resultat, omstændighederne taget i betragtning. Nu skal vi holde med FCK på torsdag, og så er der mulighed for en kamp hvor vi kan opnå europæisk kvalifikation. Det er jo altid sjovt
          Med Sander på mål i både den playoff og evt. kval kampe … skidt tidspunkt at få rødt kort på ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Med Sander på mål i både den playoff og evt. kval kampe … skidt tidspunkt at få rødt kort på ..
            så skal vi vel trods alt ikke gøre Sander dårligere end han er.

Vejle kampen er i den kontekst ligegyldig - 8. pladsen er sikret og holder den nuværende stilling så bliver play off kampen mod FCN...og lige i den kamp tror jeg måske ikke hans mangler i feltet og indgriben ved hjørnespark bliver så problematiske.

Havde det været mere fysisk stærke hold, FCM eller AGF - der ville vi få problemer tror jeg. Sønderjydske med Magnus Jensen - det ville også kunne blive en grim en.

Men lad nu lige FCK vinde pokalen først

Comment

Tror vi er mange der synes det. At der også er blevet nølet med at forlænge med Askou og Martin er ikke et alt for godt tegn heller. Det kan så nås endnu, selvom jeg har en snigende fornemmelse af, at løbet (snart) er kørt med Askou. Desværre har Troels, trods han har gjort det fint som sportsdirektør, ikke været så proaktiv og på forkant med tingene, som man kunne ønske sig…med fare for at lyde som en papegøje, så kan jeg godt få en mistanke om, at vi hellere vil sælge eller tage afsked med spillere, der kræver en lønforhøjelse der er til at tage og føle på. Med andre ord, vi vil hellere prøve noget andet eller give en ny ung (hvis muligt) end at strække os for en profil. For profiler stiller krav, hvad enten Owusu (der vil have flere penge eller flere år eller begge) eller Askou (der nok vil have begge + længere snor hvad angår fast spilletid).
              Jeg ser ikke Owusu som uundværlig, og jeg er faktisk overbevist om, at et “lykkeligt” brud er det mest optimale for OB og Owusu.

Owusu er en fin højreback, men han er ikke blandt Superligaens dygtigste. Han laver sine placeringsfejl og sine skæverter, men han er stabil og rutineret. Så har vi McCoy med kontrakt i 4-5 år endnu og Adam Sørensen med kontrakt i 3,5 år endnu tror jeg. McCoy kan blive en af ligaens dygtigste højrebacker og et stort salg, hvis han præsterer.

Det betyder ikke, at vi død og pine skulle af med Owusu, men timingen er skæv. Owusu har sin sidste “store” kontrakt og vil nok gerne sikre arvingerne noget at leve af, inden hans ben siger stop. Fair nok, men hvorfor skal OB bryde budgettet for at holde på en stabilt dygtig højreback, når vi har en makker, der er tæt på lige så god eller bedre?

OB og Troels Bech har ved flere lejligheder vist sig risiko- og investeringsparate. Jeg følger heller ikke din Askov og Martin-logik, hvor det så fint er redegjort tidligere, at Askou ikke har virket helt varm på projekt OB og Martin jo vitterligt først lige har fundet formen.

Comment

Det er ærgerligt hvis Askou ikke vil OB mere, men så må det være sådan

Håber at William Martin får flere kampminutter fremover og at han griber chancen, en forlængelse herefter vil være fantastisk

Er ikke enig mht. Owusu, penge er en vigtig konkurrenceparameter i superligaen, OB skal turde at sige nej ellers kan det blive for dyrt og OB kan ende med en spiller der ikke leverer i forhold til løn da han sandsynligvis har toppet

Comment

https://sport.tv2.dk/video/2026-05-1...-6395258927112
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

så skal vi vel trods alt ikke gøre Sander dårligere end han er.

Vejle kampen er i den kontekst ligegyldig - 8. pladsen er sikret og holder den nuværende stilling så bliver play off kampen mod FCN...og lige i den kamp tror jeg måske ikke hans mangler i feltet og indgriben ved hjørnespark bliver så problematiske.

Havde det været mere fysisk stærke hold, FCM eller AGF - der ville vi få problemer tror jeg. Sønderjydske med Magnus Jensen - det ville også kunne blive en grim en.

Men lad nu lige FCK vinde pokalen først
                    Enig.
                    Jeg tror det har minimal betydning om det er Sander eller Myhra vi har på mål evt i Farum.

En kamp mod Sønderjyske vil være værst muligt scenario, vi har efterhånden udviklet et kompleks i Haderslev, hvor vi kun har Parken som værende et sted vi aldrig vinder.
                    Vi har ikke vundet i Haderslev siden 2013 , 14 kampe dernede uden OB sejr.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Enig.
                      Jeg tror det har minimal betydning om det er Sander eller Myhra vi har på mål evt i Farum.

En kamp mod Sønderjyske vil være værst muligt scenario, vi har efterhånden udviklet et kompleks i Haderslev, hvor vi kun har Parken som værende et sted vi aldrig vinder.
                      Vi har ikke vundet i Haderslev siden 2013 , 14 kampe dernede uden OB sejr.
                      I superligaen. Vi vandt pokalsemi dernede.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Det er en for hård dom. At miste føringen og gå fra 1:0 til 1:2 i to minutter og komme tilbage og udligne betyder vel noget. Helt sikker er vi endnu ikke stabil nok men uden rygråd er vi ikke.
                        Jeg er slet ikke tilfreds med det samlede udtryk i kampen mod RFC, men jeg er enig i at det viser noget karakter at komme tilbage med en mand i undertal.
                        Det viser tilsvarende noget manglende karakter at komme bagud ved at lukke 2 mål ind, inden for ca. 2 minutter?
                        Så konklusionen er meget uklar for mig hvert fald.

Men over det hele står det lysende klart, at jeg er glad for ikke at være RFC fan efter den kamp - så havde jeg været rasende.
                        At være en mand i overtal så længe og endda komme foran, for så at smide det hele til et 'mellem niveau spillende' OB hold. Det er bare ikke godt nok.

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

I superligaen. Vi vandt pokalsemi dernede.
                          Ja det er sgu rigtigt, men det ændrer kun meget lidt på vores pinlige statistik dernede.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Working...
                          X