Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCK - OB 22/04/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har lige set højdepunkterne. Og hæfter mig ved at Myhra kom virkelig med kæmpe redninger. Det var virkelig klasse. Og målet af WM var helt vildt. Han startede angreb selv med en lang aflevering til McCoy, løb over hele banen om at sætte en perfekt flad indlæg af McCoy ind. Klasse!
    Ærgerligt at tabe men over hele sæsonen spillede vi på øjenhøjde mod FCK over fire kampeog det er vel noget vi ikke havde i lang tid. Har ikke denn mindste bekymring om en nedrykning. Og glæder mig allerede nu næste sæson Hvis vi kan holde fast om de vigtige spiller og kan styrke truppen endnu mere så bliver det fedt!
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...s-til-fck-kamp
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

https://campo.dk/2026/04/22/zorniger...jeg-hader-det/
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Så de første 75. Nøj, hvor er det ringe ikke at kunne indstille sig på lange bolde i bagrummet. Fodbold bliver lidt for nemt for det andet hold, hvis de bare kan slå en lang bold på frimærket, og så er forsvaret helt på røven. Jeg er med på, at vi gerne vil lægge et højt pres på backs, men det virkede helt naivt og uafstemt i dag, og det koster kampen i sig selv. For resten af pengene en ret lige kamp, og dejligt at se noget moral i at komme ind ind i kampen igen. Til gengæld er det et tilbagevendende problem, at vi er relativt ufarlige med bolden, når de andres forsvar er på plads. Vi kan nipse rundt i evigheder uden at skabe ret meget.

Comment

Det blfv tydeligt at trætheden ramte os til sidst og at fck havde lidt mere bredde end senest vi mødte dem i Odense. Ellers var det faktisk to kampe som ligner hinanden meget. Fck bedst i starten. De får de største chancer og fører fortjent.
            Jeg er ked af 2-0 scoringen. Den skal McCoy lukke. Han er hurtigere og stærkere end Larsson, og har hentet ham. Havde han været helt oppe på ham skulle meget gå godt for at han kunne vende sig. Den får han nok på video i morgen. Ellers igen en god kamp af McCoy.
            2-0 scoringen er også kedelig, fordi stormen egentlig er reddet af. Det er os der har chancerne i den periode efter et massivt FCK-pres. Havde vi bare kunne have holdt den på 1 mål, så kunne det sagtens være endt som i Odense.
            Der sker nemlig det samme. Fck's hårde pres hævner sig og de falder faktisk fra hinanden. De vil fortsat højt på os, men de er konstant en meter længere fra os end i 1. Halveg, og vi lykkedes derfor gang på gang med at finde Ejdum eller Martin med oceaner af plads centralt. Herfra sammensætter vi desværre kun 1 angreb med tilfredsstillende kvalitet og det gav altså kun 1 scoring. De øvrige gange mangler vi noget kvslitet. Ganaus får den eksempelvis en håndfuld gange, hvor han 1 mod 1 kan udfordre og gå på mål. Han får vel ikke sat sig igennem til en eneste afslutning. Ganaus skal ikke hsve hele skylden, for han får den jo nok så ofte, fordi han er ene om at tage de rigtige løb blandt vores angribere.

Generelt mangler mangler der bare lige 5-10% i hver ende. Jeg synes jo også vi giver for mange store chancer væk i vores dårlige perioder. Vi så noget lignende i Silkeborg. Vi falder sammen, og så er der åbent hus. Omvendt når vi presser på så skaber vi ikke tilfredsstillende nok store chancer. Det er kendsgerningerne efter 6 runder i nedrykningsspillet.

Med det sagt kan jeg godt se udviklingen i spillet. Der spilles med større selvtillid og sikkerhed i fase 1. Der er god fart i boldomgangen centralt i banen, og når styrer kampene, så bliver vi slet ikke ramt af omstillinger, som vi så i begyndeleen af sæsonen.
            Jeg er derfor rimelig fortrøstningsfuld omkring vi godt kan spille os til mere end en 8. Plads i den kommende sæson. Fundamentet er der, og vi ser breddespillere som Suhonen, Niemiec og nu William Martin nu kam gå ind og gøre en forskel.
            Godt nok er fck ikke i deres bedste forfatning, men efter 3 sejre i træk og foran 2-0, så går vi som modstander ind og dominerer en hel halveg i Parken. Det vidner om en vis kvalitet, selvom det fortjent nok ikke rakte til point i dag.

Comment

Det fanme skuffende og for ringe…..man skal åbenbart kontinuerligt spille en god halvleg og en dårlig…..kontinuerlig tabe en, vinde en…..man kan ikke sammensætte 2 sejre efter hinanden…..

der tales fremgang….det vist mere tilfældighedernes spil det klubben præstere…..hvis fremgang skal ses i spil, stil osv…..så det godt nok en ommer…..udover en 5 plads og en nedrykning i de sidste 16 år…..så er det stadig 8 pladsen vi ligger stabilt på….det sku ikke fremgang men en evig tornerose søvn folk er blevet lullet ind i.

Comment

Working...
              X