Oprindeligt indsendt af jamborg
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Optakt OB-Fredericia
Collapse
X
-
Jamen jeg er enig, og vi har også talt om noget lignende i andre tråde tidligere på året. Jeg ser bare ikke rigtigt, at man vil gå målrettet efter top-6 eller mere. Det er ikke et mål i sig selv, og TBs tavshed og afværgende kommentarer styrker kun min mistanke. Det virker til at man anerkender, at løbet for at være en fast bestanddel af top-6 foreløbigt er kørt, og at fokus er at professionalisere klubben fra top til tå og først og fremmest tjene penge. Det er såmænd ikke fordi jeg tror, at Thorborg tænker at transferpengene skal i egen lomme. Jeg tror oprigtigt på, at han vil se OB blive en velfungerende og sund klub, og at hans eftermæle når han en dag ikke er i blandt os, at han har skabt en klub der i det store og hele kan klare sig selv i superligaen, frem for at ende som fx AaB eller Esbjerg under den skrækindjagende Conway/Conman.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
og det er bare for uambitiøst. Lader man Owusu gå - McCoy på højre og så Adam som ikke er god nok på venstre og så fylde op med flere akademister. Altså så kommer man jo aldrig i nærheden af den der skide top 6 streg - eller mere. Og så ender man med at smide endnu en sæson med profiler som Falk og Zorniger væk. Jeg kan simpelthen ikke få det til at give mening.
Der skal være plads til akademister, men det er der da i den grad også - vi mangler spillere der er klar til at gå ind og gøre en forskel, ikke flere som Zorniger ikke vil bruge.
Alt det her med at udvikle forretningen på en organisk måde, der en dag, hvis sol, måne og stjerner står lige, kan skabe forudsætninger for at hæve sig fra dyndet i midten, tror jeg at Thorborg og TB mener og styrer deres adfærd udfra. Hvad TB som ansigtet udadtil belejligt ikke nævner er, at sådan en udvikling hvor man en dag kan sælge for beløb som FCN gør, kommer til at tage år. Tættere på 5 år end på 2. At kunne øge budgetterne til AGF og Brøndbyniveau med organisk udvikling, hvis vi er heldige og dygtige med talentudvikling og -salg, er nok også noget der vil tage årevis. Måske tættere på 10 end på 5. Det ved jeg ikke. Man vil være danmarksmestre i transition; ikke danmarksmestre i fodbold. Om det ene fører til det andet, er jeg ikke så sikker på. Hvis det er rigtigt, er der altså grænser for de sportslige ambitioner, eller hvad jeg mistænker, at sportslige ambitioner kommer i anden eller tredje række de kommende sæsoner.
- Likes 1
Comment
-
Jeg ved ikke, om det har været nævnt, men Jay-Roy gestikulerede en del til AZ, da han blev skiftet ud for herpå at gå direkte i omklædningen. Én fra staben gik derefter ned til ham.
Jeg er vældig træt af en sådan opførsel - og da særligt fordi han spillede en rædderlig kamp i dag, og det var ganske fair, at han røg ud.
Angående selve kampen: Tja, det er jo ikke meget af det, AZ egentlig var hentet ind for at indføre, at vi reelt ser.
- Likes 1
Comment
-
1. halvleg på en mobil i toget...så ikke de første ca 10 min. af anden og pludselig skulle han ud - derfor jeg undrede mig. Jeg bed ikke specielt mærke i hans præstation - var nok primært irreteret over hvor lidt vi kreeredeOprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
Du så ikke kampen? Ud af 60 afleveringer ramte han vel en OB'er 0 gange. Ringe kamp af ham.
men tak for svar.
Comment
-
Leander vrøvler. Julius spillede en fin kamp. Blev taget ud for at sparre ham efter mange landsholdsminutter.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
1. halvleg på en mobil i toget...så ikke de første ca 10 min. af anden og pludselig skulle han ud - derfor jeg undrede mig. Jeg bed ikke specielt mærke i hans præstation - var nok primært irreteret over hvor lidt vi kreerede
men tak for svar.
- Likes 4
Comment
-
godt nok noget af en "overvinder kultur" hvis det er tilfældet. Så er afstanden altså heller ikke større - men det er klart at man skal smide noget mere efter truppen hvis man skal tage det skridt - er man ikke villig til det så kommer det til at bliver lige ved og næsten.Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
Jamen jeg er enig, og vi har også talt om noget lignende i andre tråde tidligere på året. Jeg ser bare ikke rigtigt, at man vil gå målrettet efter top-6 eller mere. Det er ikke et mål i sig selv, og TBs tavshed og afværgende kommentarer styrker kun min mistanke. Det virker til at man anerkender, at løbet for at være en fast bestanddel af top-6 foreløbigt er kørt, og at fokus er at professionalisere klubben fra top til tå og først og fremmest tjene penge. Det er såmænd ikke fordi jeg tror, at Thorborg tænker at transferpengene skal i egen lomme. Jeg tror oprigtigt på, at han vil se OB blive en velfungerende og sund klub, og at hans eftermæle når han en dag ikke er i blandt os, at han har skabt en klub der i det store og hele kan klare sig selv i superligaen, frem for at ende som fx AaB eller Esbjerg under den skrækindjagende Conway/Conman.
Alt det her med at udvikle forretningen på en organisk måde, der en dag, hvis sol, måne og stjerner står lige, kan skabe forudsætninger for at hæve sig fra dyndet i midten, tror jeg at Thorborg og TB mener og styrer deres adfærd udfra. Hvad TB som ansigtet udadtil belejligt ikke nævner er, at sådan en udvikling hvor man en dag kan sælge for beløb som FCN gør, kommer til at tage år. Tættere på 5 år end på 2. At kunne øge budgetterne til AGF og Brøndbyniveau med organisk udvikling, hvis vi er heldige og dygtige med talentudvikling og -salg, er nok også noget der vil tage årevis. Måske tættere på 10 end på 5. Det ved jeg ikke. Man vil være danmarksmestre i transition; ikke danmarksmestre i fodbold. Om det ene fører til det andet, er jeg ikke så sikker på. Hvis det er rigtigt, er der altså grænser for de sportslige ambitioner, eller hvad jeg mistænker, at sportslige ambitioner kommer i anden eller tredje række de kommende sæsoner.
Jeg kan sagtens følge dig - og frygter også det er der vi ender. Igen - med en Troels der ikke kan få sig selv til at melde top 6 ud af en eller anden mærkværdig grund. Men hvorfor så bringe Falk ind? Ja han er dygtig - noget kultur og man har nok øget trøjesalget, men han er godt nok også en dyr spiller at have løbende hvis man bare lige skal klemme sig ind på en 8. plads igen igen.
Zorniger giver her lidt mere mening - en dyr træner ja - men han vil kunne gå hele klubben efter i sømmende og forhåbentlig hjælpe med at løfte niveauet uden for banen. Men så kunne man sku' da bare have hevet ham ind på konsulent basis. Og fundet en billigere stabil træner der kunne indfri de manglende ambitioner.
Comment
-
jeg kan også godt forstå hvis han er frusteret - vores angrebsspil fungerer jo slet ikke. Syntes Grot og Ganaus ligger alt for langt fra hinanden. Ganaus havde nogle fine aktioner på kanten - men mangler så konstant inde i feltet. Grot søger ned i banen for at modtage bolden og mangler så konstant inde i feltet. Og når vi lavede indlæg kommer midtbane folket ikke nok med...i feltet.Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægJeg ved ikke, om det har været nævnt, men Jay-Roy gestikulerede en del til AZ, da han blev skiftet ud for herpå at gå direkte i omklædningen. Én fra staben gik derefter ned til ham.
Jeg er vældig træt af en sådan opførsel - og da særligt fordi han spillede en rædderlig kamp i dag, og det var ganske fair, at han røg ud.
Angående selve kampen: Tja, det er jo ikke meget af det, AZ egentlig var hentet ind for at indføre, at vi reelt ser.
- Likes 3
Comment
-
Når jeg tænker over hvor sløjt det konstant har været de sidste 15 år, var jeg faktisk ok tilfreds i dag, hvor OB i store dele styrede kampen. Hvor mange gange er det sket de sidste 15 år? For at sige fyordet "Proces", så tænker jeg at det er dét der sker nu. Og der er faktisk potentiale i truppen. Med et par gode handler til sommer, så ser jeg positivt på fremtiden.
- Likes 4
Comment
-
I det store hele får vi også lov til at styre kampen i dag. FCF kom for at stå lavt og spille på kontra. I begyndelsen lykkedes vi med at isolere Ganaus med Rieper, som han nemt kunne løbe fra, men det fik de hurtigt justeret, og derfra virkede vi lidt ideforladte i offensiven.Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægNår jeg tænker over hvor sløjt det konstant har været de sidste 15 år, var jeg faktisk ok tilfreds i dag, hvor OB i store dele styrede kampen. Hvor mange gange er det sket de sidste 15 år? For at sige fyordet "Proces", så tænker jeg at det er dét der sker nu. Og der er faktisk potentiale i truppen. Med et par gode handler til sommer, så ser jeg positivt på fremtiden.
Jeg savner nogle løb fra Ejdum, falk og Suhonen i dag. Som Zorniger er inde på mangler vi folk i feltet, men jeg mangler også løb der bryder kæderne, som vores backs kunne linke med, så de ikke var tvunget til at spille bagud eller udfordre ned imod en dobbeltdækning, som FCF var dygtige til hurtigt at få etableret, når vi flyttede boldene bredt i banen.
Det blev for let at travle op. Indlæggene slås med sjældne mellemrum, men bliver nem affejet, når det ofte kun var enten Ganaus eller Grot alene der stod derinde. Der er ting at arbejde med offensivt i kampe som disse. Historien var lidt den samme i 2. Halveg i Vejle, hvor vi også sidder på spillet, men ikke skaber noget til at lukke kampen.
- Likes 1
Comment
-
Ganske enig i dine betragtninger med et par tilføjelser. Afspillet fra forsvaret går for langsomt - især var Julius efter min mening svag i boldomgangen og afleveringsspillet. Vores midtbane kom der for lidt fra offensivt - Falck har ikke længere hurtigheden, Suhonen gjorde et godt forsøg, mens Ejdum først i anden halvleg blev synlig - der var dog positive løb fra WM da han blev skiftet ind - det skabte lidt liv i offensiven og medvirkede til afgørelsen.Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
I det store hele får vi også lov til at styre kampen i dag. FCF kom for at stå lavt og spille på kontra. I begyndelsen lykkedes vi med at isolere Ganaus med Rieper, som han nemt kunne løbe fra, men det fik de hurtigt justeret, og derfra virkede vi lidt ideforladte i offensiven.
Jeg savner nogle løb fra Ejdum, falk og Suhonen i dag. Som Zorniger er inde på mangler vi folk i feltet, men jeg mangler også løb der bryder kæderne, som vores backs kunne linke med, så de ikke var tvunget til at spille bagud eller udfordre ned imod en dobbeltdækning, som FCF var dygtige til hurtigt at få etableret, når vi flyttede boldene bredt i banen.
Det blev for let at travle op. Indlæggene slås med sjældne mellemrum, men bliver nem affejet, når det ofte kun var enten Ganaus eller Grot alene der stod derinde. Der er ting at arbejde med offensivt i kampe som disse. Historien var lidt den samme i 2. halveg i Vejle, hvor vi også sidder på spillet, men ikke skaber noget til at lukke kampen.
Groot har nogen spidskompetencer, men havde en svag kamp og forfaldt til en lidt fornærmet attitude - jeg bemærkede dog at han var på banen igen efter kampen for at fejre med truppen og der virkede han ok tilfreds igen. Vi må heller ikke glemme at vinden påvirkede kampen - diagonalerne som det tydeligt var planen at anvende for åbne Fredericias sideforskydning blev svære at kontrollere for vores to backs - og tempoet faldt derfor.
Vi fik 3 gode point - denne gang var det os som lukkede kampen i de døende sekunder - videre til næste opgave med næsen i vejret
- Likes 1
Comment
Comment