Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-Fredericia

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg tror, det er svært at se for os, der står midt i det hele, men hvis man skulle lægge sine OB-briller fra sig, og så prøve at glemme at man konsumerer alt OB-relateret fra SFÅ til Campo, og derfor er helt oppe i Bech og Zornigers bagender - så kan jeg godt forstå at udenforstående sporadiske følgere af OB synes vi er kommet enormt langt siden 2024.

Vi er gået fra nedrykker til 7. Plads-kandidat. Der er kommet en hvis bund i vores præstationer, så vi har ikke de der sindssyge udsving op og ned, og vi har i tre kampe i træk domineret vores modstander på og mod bolden.

Så kan vi da egentlig godt diskutere om vi skulle have haft lidt mere ud af det, men vi har spillet 3 kampe med 7 point til følge. Jeg kan godt forstå hvis sporadiske følgere af OB og Superliga-generalister synes det er et lidt andet OB, end det der forlod superligaen.
    Jeg synes at OB er et godt sted

Det tager tid at gå fra (kaotisk) nedrykker til stabil top 6 deltager, det er meget positivt at der ikke er mange runder til at OB sandsynligvis har sikret sig en sæson mere i SL

Økonomien er god i OB, det betyder meget på sigt hvis det forbliver sådan

Det er positivt at OB ikke har haft flere skader i løbet af sæson'en, det er jeg imponeret over da man træner betydeligt mere og hårdere - en klar forbedring i forhold til tidligere

Glæder mig til at se hvad der sker i det kommende transfer vindue, specielt i forsvaret - og om OB kan blive stærkere i den kommende sæson

Og så kommer der et forbedret stadion på et tidspunkt

Comment

Jeg tror, det er svært at se for os, der står midt i det hele, men hvis man skulle lægge sine OB-briller fra sig, og så prøve at glemme at man konsumerer alt OB-relateret fra SFÅ til Campo, og derfor er helt oppe i Bech og Zornigers bagender - så kan jeg godt forstå at udenforstående sporadiske følgere af OB synes vi er kommet enormt langt siden 2024.

Vi er gået fra nedrykker til 7. Plads-kandidat. Der er kommet en hvis bund i vores præstationer, så vi har ikke de der sindssyge udsving op og ned, og vi har i tre kampe i træk domineret vores modstander på og mod bolden.

Så kan vi da egentlig godt diskutere om vi skulle have haft lidt mere ud af det, men vi har spillet 3 kampe med 7 point til følge. Jeg kan godt forstå hvis sporadiske følgere af OB og Superliga-generalister synes det er et lidt andet OB, end det der forlod superligaen.
      Det hae klart skabt et mere solidt fundament, at vi skiftede over til 4 mand bagved. Det virker så til gengæld også som om at Zorniger har måtte starte lidt forfra efter det. Han er startet med det defensive fundament, hvor Askou og Bürgy har fået tilliden og grebet chancen rigtig flot. Det ligner så det er gået noget udover offensiven. Arp og Ganaus' forcer i presspillet og det generelt mere direkte spil kommer ikke så meget til sim ret i det her mere kontrollerende udtryk vi spiller med.

Jeg er fortsat spændt på hvad vi formår at drive det til herfra. Der mangler klart noget dynamik for at komme i betragtning til top 6. Ser man et hold som Nordsjælland igår, så er der langt flere førstegangsafleveringer i spillet fremad banen. Både backs og kanter spiller med større beslutsomhed. Når de får bolden, så lægger det bare i de spillertyper de har, at de skal ned udfordre både indad og udad i banen. Her ser vi langt mere tøven fra vores spillere, selvom McCoy er kommet efter det.
      Her har Zorniger en stor opgave endnu, for selvom hans tilgang klart har været en gevinst både med hensyn til den kvalitet han har kunne tilknytte og vores fremgang spillemæssigt, så bevæger det sig fortsat på en knivsæg fra ikke at være godt nok. Havde vi ikke puttet den ind i sidste øjeblik i mandags, så havde det heddet to point imod en sikker nedrykker og Fredericia på hjemmebane. Det må et hold som OB ikke stille sig tilfredse med, uanset om vi kommer fra et grimt sted.

Comment

Jeg havde nok bare forventet lidt mere fra dem (mediano) - når nu de rent faktisk beskæftiger sig med superligaen. Men forstår omvendt også godt at det nok ikke var den mest interessante kamp at dække - og at fokus naturligt vil være mere på mesterskabskampen - og eventuelle rigtige nedrykningsdramaer. Jeg føler selv lidt at turneringen er overstået - vi skal lige sikres rent matematisk, men ellers så er blikket jo vendt mod sommerens transfer vindue og hvad næste sæson kan byde på.

Og mht OB så er jeg da enig - man er et klart bedre sted, holdet bevæger sig i en positiv retning. 25 runder spillet og vi er tæt på at have indløst billet til næste sæson. 7 point i 3 kampe kan man heller ikke sige det store til.

Men spillet og udtrykket, der havde jeg godt nok håbet man var nået længere efter 9-10 mdr med Zorniger på bænken. Og selv en mediano ekspert der ikke følger OB så tæt, burde da kunne se at det halter med offensiven.

Comment

Working...
        X