Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - FCK 21/02/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
    Får vi snart noget fokus på OB udover 20 sekunders interview med Falk??
    Ja, hvem har FCK egentlig spillet imod i dag?
    Og fantastisk at “journalisten” lige fik spurgt Nestrup 300 gange om hvem der har ansvaret for deres nedtur. Kan godt forstå de Superliga-trænere der bliver lidt trætte af de tumpede spørgsmål.
    Der er plads til forbedring journalistisk og fodboldfagligt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

enig jeg tænker jeg godt vil tørre den her af på en smal bænk og en sportsdirektør der mere har travlt med at snakke proces og ordflomme floskler….jeg gad godt en med ambitioner
      Jo men målet er jo ikke top 6 må vi forstå. Glæder/frygter lidt sommerns transfer vindue.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

man kan jo også bare sætte forventningerne tilpas lavt så bliver det lettere at indfri dem.

Jeg er for så vidt ok med at første sæson tilbage handler primært om overlevelse. Men den konstante snak fra TB og Zorniger om om top 6 nu er godt for OB - den har jeg det sgu svært med.

Man skal gå efter at vinde hver kamp - og den naturlige konsekvens af det vil så være at man ender i top 6.

Randers, Silkeborg og nu den kamp mod FCK - 6 point man misser - med dem havde vi ligget klart til top 6. Så så langt er vi jo ikke fra.

Personligt nager det mig nok mest at det her er så sæson 1. Overlevelse - genetablering. Fint nok. Men hvad vil man så fremadrettet? Vil man mere? Eller bliver det som jeg frygter lidt - at man kommer til at forsætte i samme spor, med en trup der er lige lidt for tynd til at spille med om de øverst seks pladser sådan for alvor.
        Inden sidste sæson havde vi opfyldt 1 ud af 15, mere eller mindre urealistiske målsætninger for sæsonen. Nu er vi fornuftigt på vej og det er vel realistisk at vi kan opfylde målsætningen for andet år i træk. Er det så fordi målsætn ingerne er for lave? Jeg mener at de er realistiske og nu er der i så mange år blevet åbt "Komiske Ali" pga top-6 målsætninger der aldrig kom.

Din frygt kan jeg ikke afhjælpe dig med, men jeg kan sige at det kigner at OB kommer til at opfylde to sæson målsætn inger i streg. Indkøbene i de seneste 3 transferviduer ser på afstand rigtig gode ud. Jo vi har nogle dumme resultater i ny og næ, men vi ligner da et hold på rette vej og jeg tænker at en 7-8 plads pt er reel for vores styrke og jeg ser flere unge spillere der kan lære af de senere ankommende, samtidig kommer der udskiftninger til sommer i en del af dem der får minimalt med spilletid, så vi er på vej. Vi skan bare ikke ændre det hele på en gang.

Spillestillen er den der lader noget tilbage at ønske sig - Synes jeg. Det kræver mere tid, samt flere udskiftninger i truppen. Vi mangler noget på kvaliteten. Noget kan man træne sig til. Men det kræver også flere udskiftninger i truppen. Vi skal forsætte med det vi har gjort igennem 1½ sæson og så skal det nok blive bedre og vi vil komme til at slippe for at lave en AGF (som var et elevator hold for ikke så mange år siden), Vejle og nu også AAB deroute.
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Er der enighed om McCoy skal starte som CB’er næste kamp?

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
            nej ikke hvis de andre er klar.

Betyder ikke at han ikke gjorde det godt - for det gjorde han.

Men i dag var en nødløsning - medmindre man vil til at omskole ham permanent, så skal han ikke spille der mere.

Comment

Zorniger siger i nedtakst interview at de har set hvad der skal ske til næste sæson, at det er tydeligt - bliver naturligvis spurgt ind til det, men vil ikke svare.

Siger han er både enormt stolt at spillerne og deres præstation - og vildt frustreret over at de igen ikke formår at gøre det færdigt.

Comment

Hvor er KEP dog ulidelig og barn agtig at høre på. Han har så ondt i røven!

Comment

Jeg er i hvert fald ikke afvisende. Hans duelstyrke kom virkelig til sin ret i dag

“Problemet” er nok bare at vi har mange stoppere og kun tre backs, så der er nok mere behov for ham på backen

Comment

nej ikke hvis de andre er klar.

Betyder ikke at han ikke gjorde det godt - for det gjorde han.

Men i dag var en nødløsning - medmindre man vil til at omskole ham permanent, så skal han ikke spille der mere.
                    Men burde man ikke overveje det så?
                    Synes godt nok at han tog godt fra i dag, og overraskende gode bolde frem i banen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Inden sidste sæson havde vi opfyldt 1 ud af 15, mere eller mindre urealistiske målsætninger for sæsonen. Nu er vi fornuftigt på vej og det er vel realistisk at vi kan opfylde målsætningen for andet år i træk. Er det så fordi målsætn ingerne er for lave? Jeg mener at de er realistiske og nu er der i så mange år blevet åbt "Komiske Ali" pga top-6 målsætninger der aldrig kom.

Din frygt kan jeg ikke afhjælpe dig med, men jeg kan sige at det kigner at OB kommer til at opfylde to sæson målsætn inger i streg. Indkøbene i de seneste 3 transferviduer ser på afstand rigtig gode ud. Jo vi har nogle dumme resultater i ny og næ, men vi ligner da et hold på rette vej og jeg tænker at en 7-8 plads pt er reel for vores styrke og jeg ser flere unge spillere der kan lære af de senere ankommende, samtidig kommer der udskiftninger til sommer i en del af dem der får minimalt med spilletid, så vi er på vej. Vi skan bare ikke ændre det hele på en gang.

Spillestillen er den der lader noget tilbage at ønske sig - Synes jeg. Det kræver mere tid, samt flere udskiftninger i truppen. Vi mangler noget på kvaliteten. Noget kan man træne sig til. Men det kræver også flere udskiftninger i truppen. Vi skal forsætte med det vi har gjort igennem 1½ sæson og så skal det nok blive bedre og vi vil komme til at slippe for at lave en AGF (som var et elevator hold for ikke så mange år siden), Vejle og nu også AAB deroute.
                      jamen er jo grundlæggende enig.

Det ser ud til at gå den rigtige vej, transfers har generelt været gode.

Helt grundlæggende så mangler jeg bare at man tør stille nogle mere ambitiøse målsætninger. Igen første sæson tilbage - fair det primært handler om overlevelse - men når nu top 6 var en mulighed - hvorfor er man så så bange for at sige at den går man da naturligvis efter. Ok så glipper den, det er ikke en katastrofe - op på hesten og vi prøver igen til næste år, men den der konstante uvilje til at italesætte det...det har jeg svært ved.

Og nok særligt fordi jeg ikke rigtigt tror på det kommer til at ændre sig til næste sæson.

Og med en signing af Falk, Arp og hvor godt Ganaus har gjort det - så var der bare lovning om lidt mere...men når man nu at "få noget ud" af at hente Falk hjem? Opnår man et eller andet? For den kvalitet kommer vi næppe til at kunne hente igen lige med det samme.

Comment

man kan jo også bare sætte forventningerne tilpas lavt så bliver det lettere at indfri dem.

Jeg er for så vidt ok med at første sæson tilbage handler primært om overlevelse. Men den konstante snak fra TB og Zorniger om om top 6 nu er godt for OB - den har jeg det sgu svært med.

Man skal gå efter at vinde hver kamp - og den naturlige konsekvens af det vil så være at man ender i top 6.

Randers, Silkeborg og nu den kamp mod FCK - 6 point man misser - med dem havde vi ligget klart til top 6. Så så langt er vi jo ikke fra.

Personligt nager det mig nok mest at det her er så sæson 1. Overlevelse - genetablering. Fint nok. Men hvad vil man så fremadrettet? Vil man mere? Eller bliver det som jeg frygter lidt - at man kommer til at forsætte i samme spor, med en trup der er lige lidt for tynd til at spille med om de øverst seks pladser sådan for alvor.
                        Der er mere fokus på kulturen og egne talenter i klubben end der er på placeringen.
                        TB har udtalt at man ikke ville forstærke truppen yderligere fordi at dem man kan hente ikke er bedre end egne talenter og henter man to tre spillere mere så kommer talenterne længere bagud …

Må bare konstatere at det ikke var talenterne der blev skiftet ind i dag ..

Der bliver tale om en erodering over tid ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Men burde man ikke overveje det så?
                          Synes godt nok at han tog godt fra i dag, og overraskende gode bolde frem i banen.
                          jeg ved det ikke - overvejer man det så er det ihvertfald nu det skal gøres. 11 kampe tilbage i sæsonen, så nu kan man teste det af. Jeg tror ikke på den. Men McCoy har ihvertfald vist at han sagtens kan afløse inde centralt, skulle der blive behov for det

Comment

Tror du selv på der bliver skruet markant op for ambitionerne? Jeg er mere bekymret for vi mister Uwusu, Ejdum, Ganaus osv.

Comment

Det er i øvrigt lidt frustrerende at skulle stå i kø i 30 minutter ude foran stadion, fordi alle skal kropsvisiteres, og man skal nærmest vise sit undertøj, for at kunne bevise at man ikke har et tilhørsforhold til FCK, og når man så endelig kommer ind, så finder man en gruppe mennesker på Barfoed tribunen sidde med deres FCK halstørklæder. Jeg troede for fanden at man ville forhindre at de befandt sig på hjemmeholdets tribuner
                              Last edited by Wessels er en mur; 21-02-2026, 17:13.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Der er mere fokus på kulturen og egne talenter i klubben end der er på placeringen.
                                TB har udtalt at man ikke ville forstærke truppen yderligere fordi at dem man kan hente ikke er bedre end egne talenter og henter man to tre spillere mere så kommer talenterne længere bagud …

Må bare konstatere at det ikke var talenterne der blev skiftet ind i dag ..

Der bliver tale om en erodering over tid ..
                                og det er jo ikke første gang - de er tydeligvis ikke klar i Zornigers øjne. Lidt overrasket over at Martin ikke blev bragt i dag, syntes han virkede til at være ved at tage et skridt op.

Jeg syntes det er fint man gør plads til de unge. Jeg syntes så også man har overkorrigeret og skabt for meget plads - bænken er simpelthen for tynd.

Jeg tror generelt man gør mange ting rigtigt - og er ved at flytte klubben i den rigtige retning.

Jeg er bare utålmodig, og så kan jeg altså ikke have den kommunikation man lægger for dagen. Når man med to kampe igen kan spille sig i top 6 med to sejre - så er det ikke så farligt at sige man naturligvis går efter det.

Comment

Working...
                                X