Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Brøndby 27.10.25

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Jeg vil henvise til Jebolas kommentar om SFÅ og Kim Engstrøm på denne side.

Og desuden så tror jeg vi kommer til at se meget større fremskridt ligeså snart at ligaen bliver delt i to. Fordi enten så:
    Kommer vi i top seks og skal på ingen måde bekymre os om en evt. nedrykning. Det burde kunne give en masse ro til trænerteamet, hvor man samtidigt spiller mod de bedste hold i DK og kan sammenligne sig med dem.
    Eller:
    Vi er i bund seks, hvor vi IKKE kommer til at møde de bedste hold, som jo også er dem vi bliver sablet over af (med undtagelse af den ene kamp mod Vejle). Jeg frygter i hvert fald ikke en nedrykning her, da jeg vurderer os som et af de bedste hold i bund seks (man kan sagtens mene noget andet). Og det burde ligeledes også være nemmere at bygge noget kontinuitet op mod disse modstandere.
    Den vil jeg også gerne købe; det gælder - trods alt - om at bevare håbet. En evne vi alle er lidt slidte omkring!

Jeg ser også forbedring. Vi går mere pragmatisk til værks. Som jeg har skrevet tidligere: Alle mål kommer efter en direkte fejl.

Netop derfor er jeg også ret - lad os sige nysgerrig på effekten af simpelthen at tage én forsvarsspiller ud af ligningen og bare spille med to centralt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Den vil jeg også gerne købe; det gælder - trods alt - om at bevare håbet. En evne vi alle er lidt slidte omkring!

Jeg ser også forbedring. Vi går mere pragmatisk til værks. Som jeg har skrevet tidligere: Alle mål kommer efter en direkte fejl.

Netop derfor er jeg også ret - lad os sige nysgerrig på effekten af simpelthen at tage én forsvarsspiller ud af ligningen og bare spille med to centralt.
      Jeg kunne også meget godt tænke mig at se en fire-back kæde prøvet af. Så kunne man også bringe Ejdums kompetencer i spil, som tydeligt så efter han kom ind mod Bif. Jeg tror bare desværre ikke det kommer til at ske lige foreløbig.. Det virker lidt som om, at Zorniger ikke vel ændre før de kan spille 3-backkæden optimalt :/

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nok mest sur. Brændt barn efter 14 års krise.
        Jamen det skal du da heller ikke høre noget for
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jamen det skal du da heller ikke høre noget for
          Når man har været med siden dengang det var mere reglen end undtagelsen, at vi var med i Europa, kan nuværende ørkenvandring med et væld af 8.pladser godt gøre mig lettere utålmodig.

Når man så føler samtlige andre klubber i superligaen + Horsens løber stærkere end OB, bliver det svært at komme længere op i ligaen.

Jeg håber vi holder fast i Zorniger mindst 3 år, så han kan få banket noget struktur ind i klubben.
          Og så ser jeg gerne Thorborg åbner lidt op for pengepungen.

Comment

Jeg vil henvise til Jebolas kommentar om SFÅ og Kim Engstrøm på denne side.

Og desuden så tror jeg vi kommer til at se meget større fremskridt ligeså snart at ligaen bliver delt i to. Fordi enten så:
            Kommer vi i top seks og skal på ingen måde bekymre os om en evt. nedrykning. Det burde kunne give en masse ro til trænerteamet, hvor man samtidigt spiller mod de bedste hold i DK og kan sammenligne sig med dem.
            Eller:
            Vi er i bund seks, hvor vi IKKE kommer til at møde de bedste hold, som jo også er dem vi bliver sablet over af (med undtagelse af den ene kamp mod Vejle). Jeg frygter i hvert fald ikke en nedrykning her, da jeg vurderer os som et af de bedste hold i bund seks (man kan sagtens mene noget andet). Og det burde ligeledes også være nemmere at bygge noget kontinuitet op mod disse modstandere.
            Uafgjort mod FCM og FCK kan også noget om end det var i første kamp og en kamp mellem deres UEFA kampe ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Jeg kunne også meget godt tænke mig at se en fire-back kæde prøvet af. Så kunne man også bringe Ejdums kompetencer i spil, som tydeligt så efter han kom ind mod Bif. Jeg tror bare desværre ikke det kommer til at ske lige foreløbig.. Det virker lidt som om, at Zorniger ikke vel ændre før de kan spille 3-backkæden optimalt :/
              Målt på antallet af forsvarsspillere vs antallet af midtbanespillere giver det vel mening med 5-3 fordelingen.
              Nu er Ejdum snart retur på fuld tid og så er der vel plads til en revurdering men giver det så mening med at ændre når der er fire-fem kampe tilbage frem format have hele vinterpausen til rådighed ..

men

Myhra.
              Owusu. Burgy. Askou. Sørensen
              Ismahila
              Falk. Ejdum
              Arp.
              Ganaus. Niemiec

ser lokkende ud … byttede dog gerne en stærkere spiller for Burgy ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Målt på antallet af forsvarsspillere vs antallet af midtbanespillere giver det vel mening med 5-3 fordelingen.
                Nu er Ejdum snart retur på fuld tid og så er der vel plads til en revurdering men giver det så mening med at ændre når der er fire-fem kampe tilbage frem format have hele vinterpausen til rådighed ..

men

Myhra.
                Owusu. Burgy. Askou. Sørensen
                Ismahila
                Falk. Ejdum
                Arp.
                Ganaus. Niemiec

ser lokkende ud … byttede dog gerne en stærkere spiller for Burgy ..
                En profil til midterforsvaret og en eller to spillere - fx en midtbane-all rounder og en nier - og det begynder at ligne noget; samtidigt med at det bør være praktisk muligt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Jeg hørte SFÅ nedtakt på kampen - den trænerfaglige del af panelet var Kim Engstrøm som har fagligheden i orden vurderede at OB rent faktisk har udviklet sig positivt i defensiv struktur og kompakthed - han var med trænerøjne ikke så negativ på indsatsen. Hans vurdering er at store individuelle fejl som koster de 3 første mål er svære at forhindre med taktik og opstilling - de vil komme når vi spiller med så unge folk som Bojang og Askou - det var så nogen voldsomme nogen Bojang lavede, og OB er ramt af det i øjeblikket ( altså de mange personlige fejl).
                  Om Brøndby slækkede på intensitet og tempo da de var foran 3-0 - selvfølgelig gjorde de det - jeg tvivler på vi havdce fået noget med uagtet fejlene.
                  Vi skal op på hesten igen og bakke holdet op - det er de kommende runder vi skal hente vores point i.
                  Jeg synes BIF var meget ordinære, indtil vi forærede dem et mål på en personlig fejl. De blev så ved med at være ordinære, indtil vi forærede dem et mere osv.
                  Jeg synes, at det er superlærgeligt at vi ikke får mulighed for at spille videre som indtil 1-0-målet pga så store latterlige personlige fejl. Tænker ikke der har været en kamp i SLs historie hvor der er lavet 4 så gigantiske fejl af det ene hold i træk.
                  BIF havde tydeligvis svært ved at lukke OB op. Men det er godt nok også et sløjt BIF hold. Kun Nartey skabte noget når han fik den i mellemrummet mellem forsvar og midtbane.
                  Men de har naturligvis kvalitet til at sparke den ind upresset i feltet. Det kan alle hold. De bliver nummer 4 med et 4 (?) gange så stort budget som OB….

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

En profil til midterforsvaret og en eller to spillere - fx en midtbane-all rounder og en nier - og det begynder at ligne noget; samtidigt med at det bør være praktisk muligt.
                    Helt enig! Der mangler 3 mand, en CB, en defensiv midt, og en angriber.
                    Og så 2 mand ud til vinter.

Så har vi foråret til at spille holdet sammen frem mod næste sæson, så vi ikke skal igennem et travlt vindue til sommer igen.
                    Næste sommer bør man gå efter kun at lave små justeringer.

Comment

Helt enig! Der mangler 3 mand, en CB, en defensiv midt, og en angriber.
                      Og så 2 mand ud til vinter.

Så har vi foråret til at spille holdet sammen frem mod næste sæson, så vi ikke skal igennem et travlt vindue til sommer igen.
                      Næste sommer bør man gå efter kun at lave små justeringer.
                      Kommer så også an på om vi kan holde på de bedste af spillerne ..

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Kommer så også an på om vi kan holde på de bedste af spillerne ..
                        Ja det er klart. De skal jo så erstattes 1 : 1

Comment

Når man har været med siden dengang det var mere reglen end undtagelsen, at vi var med i Europa, kan nuværende ørkenvandring med et væld af 8.pladser godt gøre mig lettere utålmodig.

Når man så føler samtlige andre klubber i superligaen + Horsens løber stærkere end OB, bliver det svært at komme længere op i ligaen.

Jeg håber vi holder fast i Zorniger mindst 3 år, så han kan få banket noget struktur ind i klubben.
                          Og så ser jeg gerne Thorborg åbner lidt op for pengepungen.
                          Det med at holde på Zorniger, det er der jeg har det sværest med hele projektet.
                          For jeg gad også godt at han var her en årrække og fuldt ud fik implementeret sin plan.
                          Jeg har bare ikke set eller hørt noget der får mig til at tro, at han er her mere end 2, max 3 år.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

Det med at holde på Zorniger, det er der jeg har det sværest med hele projektet.
                            For jeg gad også godt at han var her en årrække og fuldt ud fik implementeret sin plan.
                            Jeg har bare ikke set eller hørt noget der får mig til at tro, at han er her mere end 2, max 3 år.
                            Det har han insinueret lidt, men samtidig sagde han også i den SFÅs podcast at han tænkte han havde 6 år som træner tilbage. Han har heller ikke sagt han ikke er her efter sin kontrakt. Så det efterlader jo forskellige muligheder.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

det er jo de færreste trænere der holder mere end et par år i en klub efterhånden. Jeg kan sådan set godt se ham blive en længere periode, hvis der kommer gang i udviklingen, og OB også begynder at investere mere i truppen. For blot at spille for overlevelse år efter år - det tror jeg ikke passer hans temperament. Første år etablering og overlevelse - den del tror jeg godt han kan købe ind på, men allerede fra januar skal der begynde at være en større udvikling og så skal vi i højere grad kunne angribe superligaen næste sæson.

Comment

Vi mangler stadig stabile spillere i forsvaret og Yaya kan kortslutte og det går slet ikke i Superligaen. Måske skal han lejes ud for at lære det. Det er jo meget ham der er ophavsmand til Cirkus OB, som jeg tåler som god galgenhumor.

Troels kan ikke putte sig mere. Han SKAL finde den erfarne og dygtige centerforsvarer som vores julegave. Mindst.

Comment

Working...
                                X