Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Brøndby 27.10.25

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Hvordan gør du, jeg ville sådan ønske at jeg havde det.

Til sommer sælger vi Arp og Falk, hvorefter vi starter genopbygning for 27 gang siden 2011.

Fremtiden tegner lys for de naive.
    Realistisk set vil OB være en klub der kæmper for overlevelse år efter år med det nuværende budget. Vi er en klub der 9 ud af ti sæsoner vil slutte fra nr 7-11

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Fuldstændig enig!
      Derfor skal der også fjernes nogle flere sæder på RMN tribunen efter min mening.
      Efter at stemingsområdet er rykket længere ned ,så har det fjernet en del steming - gågangen mellem øvre del og så PB boys osv er simpelthen for stor.
      Vi står lige på den anden op mod øvre og stemning dør simpelthen uanset hvor meget Chris og Tello skriger på folk .'
      Deltag eller smut ud i siderne , der er simpelthen for mange unge tøser og drenge der kun er der for at være der

Comment

Jeg har genset højdepunkterne fra kampen i dag. Det er på en sær måde både bekymrende og opløftende, at alle mål falder efter en direkte personlige fejl (Kante, Bojang x 2, Gomez)

De kommer til ganske lidt op egen hånd, og kunne man dog blot mindske fejlraten, så ville vi se en helt anden pointhøst. Det synes dog at være lettere sagt end gjort.
        Last edited by Jungledyret; i går, 14:20.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Jeg har genset højdepunkterne fra kampen i dag. Det er på en sær måde både bekymrende og opløftende, at alle mål falder efter en direkte personlige fejl (Kante, Bojang x 2, Gomez)

De kommer til ganske lidt op egen hånd, og kunne man dog blot mindske fejlraten, så ville vi se en helt anden pointhøst. Det synes dog at være lettere sagt end gjort.
          Få nu en general ind i det forsvar der har så meget styr på sit eget lort at han kan styre de unge …..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Delvist ret er jeg vant til hjemmefra ;).

Det lyder godt. Der har utvivlsomt været brug for alle de ting. Vi må også erkende, at talenterne i OB sjældent er gode nok (og når de så er det, så er vi for dårlige til at tro på dem kontinuerligt).

På et tidspunkt skal vi også bare se noget konkret på banen. Det, der foregår, er bare for sløvt og ligegyldigt, og der er ingen retning at se. Jeg havde netop håbet at en mand som AZ kunne hive kollektivet op til mere end summen af delene, som mangler kvalitet. Indtil videre har det hvert fald været for store forventninger at have.
            Jeg har altså også en fornemmelse af, at vi er mange som hurtigt har glemt nedrykningen og et rigtigt sløjt forår i 1. Div. Det virker lidt som om, at flere tænker at bare Søren Krogh ikke havde været træner, havde holdet rykket sig meget mere i 1. Div. Nu er han væk og så bliver det bare hurtigt meget bedre.
            Man kan jo tage Myhra som eksempel. Flere herinde mente at Sander bare redede for lidt og han havde en del af ansvaret for at vi lukkede så mange mål ind. Myhra lukker præcist lige så mange mål ind (hvorfor råber de samme ikke på Hansen eller Sander retur nu….. - synes i øvrigt at Myhra er væsentligt dårligere til at lægge lange præcise afleveringer i luften end de to andre). Alle tre målmænd er jo gode nok. Men de bliver jo solgt alle tre af et elendig forsvar. Kollektivet kan bare ikke blive bedre, når flere enkeltspillere har så lavt bundniveau.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg har altså også en fornemmelse af, at vi er mange som hurtigt har glemt nedrykningen og et rigtigt sløjt forår i 1. Div. Det virker lidt som om, at flere tænker at bare Søren Krogh ikke havde været træner, havde holdet rykket sig meget mere i 1. Div. Nu er han væk og så bliver det bare hurtigt meget bedre.
              Man kan jo tage Myhra som eksempel. Flere herinde mente at Sander bare redede for lidt og han havde en del af ansvaret for at vi lukkede så mange mål ind. Myhra lukker præcist lige så mange mål ind (hvorfor råber de samme ikke på Hansen eller Sander retur nu….. - synes i øvrigt at Myhra er væsentligt dårligere til at lægge lange præcise afleveringer i luften end de to andre). Alle tre målmænd er jo gode nok. Men de bliver jo solgt alle tre af et elendig forsvar. Kollektivet kan bare ikke blive bedre, når flere enkeltspillere har så lavt bundniveau.
              med hænderne er jeg bare mere tryg ved Myhra - syntes han virker mere sikker, og mener stadig der var enkelte situationer hvor man godt kunne have ønsket sig mere fra Sander ifht redninger.

Med fødderne er der jo ingen tvivl - her har Sander en klar fordel, og så handler det om hvad man helst vil have.

Men Hansen, Sander eller Myhra - problemet har aldrig været målmanden. Vi forsvarer simplethen elendigt - står vi ikke nogenlunde ordenligt i går ved alle deres mål - vi har mange mand hjemme, det er ikke fordi vi er blevet overløbet - tror vi er numerisk i overtal, men ligelidt hjælper det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                Ej come on! Vi ligger nummer 9 med 2 point op til top seks. Projekt Troels Bech/Zorniger er absolut ikke dødt! Der er to måneder til, at vintertransfervinduet åbner. Mon ikke vi henter en forsvarsspiller eller to.

Zorniger har nu været ansat i 4 måneder, og Troels har skullet rive truppen op med roden for, at tilpasse den til Zornigers krav/spillestil.
                På de 4 måneder har der været tydelige fremskridt i vores spillestil. Ja. Vi har lukket aaalt for mange mål Ind, men når man laver sådan en drastisk ændring i spillestil, så vil det også tage tid før man får både styr , på hvilke spillere der allerede er i truppen, som passer til denne spillestil, og hvor man skal hente udefra.
                Personligt er jeg glad for, at Troels er meget omhyggelig i hans valg af spillere der skal hentes til.

Denne her periode kommer også til, at gavne spillere som både Julius og Yaya, da unge spillere kan lære en masse af modgang og gro deraf. Især Julius har jo fået chancen for at bevise, at han ER den bedste forsvarsspiller vi har i truppen og ham skal man bygge noget op omkring. Ligeledes har Yaya også fået vist noget potentiale, dog nok ikke nok til at være fremtidig starter, men som breddespiller med potentiale til mere - er han rigelig fin.

Ligeledes har Bürgy og Bjørn også fået vist deres mangler ift. Zornigers høje baglinje, hvor deres manglende hurtighed har kostet mange mål.

Gomez er jeg stadig meget i tvivl om. Han var jo voldsomt dominerende i 1. Division, men falder ligeledes voldsomt i niveau da vi kom op i suppen, men som breddespiller kunne både ham og Bürgy nok godt fungere.

Bjørn er simpelthen blevet for langsom, og jeg er overbevist om, at det slet ikke var Troels' originale plan at han skulle spille så meget (det var også udmeldingen da han forlængede). Jeg kunne godt se for mig, at man rykkede Bjørn fast frem som angriber/targetman og kun brugte ham i slutminutterne af kampe hvor vi skal jage et resultat. Jeg ser nemlig meget gerne man beholder Bjørn, da han er en fremragende mand til træning og omkring truppen.
                1. Det er vi da nødt til.

2. Ja - men det var han vel klar over inden han selv ansatte Zorniger. Han vidste jo godt hvad der skulle til. Desuden skulle truppen have haft en ordenlig omgang uanset - truppen var smal i 1. division - der skulle være plads til talenterne, men de blev jo ikke brugt, nok fordi de ikke var gode nok / klar - alt det har man vidst der skulle gøres op med.
                Og tænker jo ikke der er mange der mener de signings der er blevet lavet har været dårlige - det ser faktisk ganske flot ud. Men der var bare SÅ meget der skulle gøres, hængerpartier fra sommeren 24 og vinter 25, så nu halter vi igen efter.

3. Syntes du virkelig der har været tydelige fremskridt i vores spillestil? Jeg syntes vi er gået i stå, eller går baglæns. Det startede rigtig godt - så nogle klare tegn, ikke i hele kampe men der var perioder hvor det var med højt pres, intensitet - virkelig fedt at se på. Det syntes jeg ikke vi ser mere desværre...

jeg tænker også Julius og Yaya vil have rigtig godt af al den spilletid de kan få nu her - kan gøre vi står med et par dygtige midtstoppere, men det bliver jo først til næste sæson. Og de havde nok bedre af at blive integreret på et mere velfungerende hold. Og der skal jo også bare leveres resultater i mellemtiden, vi kan jo ikke blive ved med at sige; det bliver godt næste sæson.

Og nej Bjørn var klart ikke tiltænkt en rolle med så meget spilletid. Men siden han spiller så meget - så må han jo gøre det godt, og eller hans konkurrenter ikke er gode nok.

Comment

Det var vel heller ikke mod BIF vi havde forventet at vinde .. men måden …

1-1 i 2. halvleg og lidt selvrespekt tilbage .. stadig over stregen, så nu må vi sørge for at hente en god sjat point mod FCN, SIF, RFC og VB i november samt FCF og pokalkamp i december så der er noget god stemning hen over vinterpausen og point at tære på før vi skal møde AGF, FCM og FCK i februar og slutter af mod SJE i marts.​
                  Last edited by Plum; i går, 20:38.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Det var vel heller ikke mod BIF vi havde forventet at vinde .. men måden

1-1 i 2. halvleg og lidt selvrespekt tilbage .. stadig over stregen, så nu må vi sørge for at hente en god sjat point mod FCN, SIF, RFC og VB i november samt FCF og pokalkamp i december så der er noget god stemning hen over vinterpausen og point at tære på før vi skal møde AGF, FCM og FCK i februar og slutter af mod SJE i marts.​
                    jeg havde ingen forventninger - og alligevel blev jeg skuffet.

Nej det var ikke mod BIF jeg havde regnet med vi skulle hente vores point. Men jeg havde håbet på en bedre spillemæssig indsats. Og taber man så til et bedre old på dagen, efter at have givet alt - ja så er det sådan det er. Men vi forærede dem jo sejren - de spillede jo ikke specielt godt.

Men det er de kommende fem kampe der virkelig kan definere resten af vores sæson. Skraber vi nok point sammen er top 6 stadig mulig, vi kan også samle nok sammen til at vi er tæt på at sikre overlevelse - selv om vi ender i nedrykningsspillet. Og alle fem kampe er nogle hvor vi har muligheder. Ville være en god julegave at lukke efteråret ned med en stribe af sejre.

Comment

Forfærdelig OB kamp på banen, men referatet på OB.dk er ikke meget bedre. Jeg synes det er sløjt, at referatet beskriver et 0-4 resultat til BIF helt uden at nævne OB`s scoring i overtiden, men man havde måske ikke tid til at se kampen til ende ??

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Nej det var ikke mod BIF jeg havde regnet med vi skulle hente vores point. Men jeg havde håbet på en bedre spillemæssig indsats. Og taber man så til et bedre old på dagen, efter at have givet alt - ja så er det sådan det er. Men vi forærede dem jo sejren - de spillede jo ikke specielt godt.

Men det er de kommende fem kampe der virkelig kan definere resten af vores sæson. Skraber vi nok point sammen er top 6 stadig mulig, vi kan også samle nok sammen til at vi er tæt på at sikre overlevelse - selv om vi ender i nedrykningsspillet. Og alle fem kampe er nogle hvor vi har muligheder. Ville være en god julegave at lukke efteråret ned med en stribe af sejre.
                        Jeg er ikke enig i at Brøndby ikke spiller godt. De går ned i kadence i 2. Halveg, men fra det første kvarter og frem til pausen, der halser vi efter dem. De spiller hurtigt, skaber overtal højt på vores bane og vi får slet ikke sat noget spil sammen. Så kan det altid diskuteres om det er os der gør Brøndby gode eller omvendt, men billedet var nogenlunde det samme i den første kamp i Brøndby, så noget tyder bare på de har et par gear mere end os lige pt.
                        Det er utilgiveligt at vi laver så store fejl, som gør nederlaget større end det burde, men det er ofte også nogen som udspringer af at man er presset, og det var vi i den periode hvor Bojang taber kasketten to gange. Vi var slet ikke i nærheden af noget i den periode, uden et skud indenfor kassen i hele 1. Halveg.

Vores hylde er i gruppen af hold vi møder resten af efteråret her som du nævner. Her sætter en afklapsning som den forleden forhåbentlig ikke alt for dybe spor. Vi har FCN søndag, som må forventes at komme fra en hård pokalkamp torsdag aften. Det er alletiders mulighed for at komme tilbage på sporet. Her har vi også revanche til gode, efter de tyvstjal 3 point i Odense tidligere på sæsonen. De er helt klart til at tale med I denne sæson.

Comment

Jeg hørte SFÅ nedtakt på kampen - den trænerfaglige del af panelet var Kim Engstrøm som har fagligheden i orden vurderede at OB rent faktisk har udviklet sig positivt i defensiv struktur og kompakthed - han var med trænerøjne ikke så negativ på indsatsen. Hans vurdering er at store individuelle fejl som koster de 3 første mål er svære at forhindre med taktik og opstilling - de vil komme når vi spiller med så unge folk som Bojang og Askou - det var så nogen voldsomme nogen Bojang lavede, og OB er ramt af det i øjeblikket ( altså de mange personlige fejl).
                          Om Brøndby slækkede på intensitet og tempo da de var foran 3-0 - selvfølgelig gjorde de det - jeg tvivler på vi havdce fået noget med uagtet fejlene.
                          Vi skal op på hesten igen og bakke holdet op - det er de kommende runder vi skal hente vores point i.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Til sommer sælger vi Arp og Falk, hvorefter vi starter genopbygning for 27 gang siden 2011.

Fremtiden tegner lys for de naive.
                            Realistisk set vil OB være en klub der kæmper for overlevelse år efter år med det nuværende budget. Vi er en klub der 9 ud af ti sæsoner vil slutte fra nr 7-11
                            Hvad er det egentlig du sidder og råber på herinde dagligt?
                            Grunden til "de naive" ikke sidder og er negative hver dag er netop fordi vi ikke er naive.

Så er det bare fordi du er en sur gammel mand du sidder og jamre, eller fordi du tror det kan blive bedre? Er du sur eller naiv?
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Hvad er det egentlig du sidder og råber på herinde dagligt?
                              Grunden til "de naive" ikke sidder og er negative hver dag er netop fordi vi ikke er naive.

Så er det bare fordi du er en sur gammel mand du sidder og jamre, eller fordi du tror det kan blive bedre? Er du sur eller naiv?
                              Nok mest sur. Brændt barn efter 14 års krise.

Comment

1. Det er vi da nødt til.

2. Ja - men det var han vel klar over inden han selv ansatte Zorniger. Han vidste jo godt hvad der skulle til. Desuden skulle truppen have haft en ordenlig omgang uanset - truppen var smal i 1. division - der skulle være plads til talenterne, men de blev jo ikke brugt, nok fordi de ikke var gode nok / klar - alt det har man vidst der skulle gøres op med.
                                Og tænker jo ikke der er mange der mener de signings der er blevet lavet har været dårlige - det ser faktisk ganske flot ud. Men der var bare SÅ meget der skulle gøres, hængerpartier fra sommeren 24 og vinter 25, så nu halter vi igen efter.

3. Syntes du virkelig der har været tydelige fremskridt i vores spillestil? Jeg syntes vi er gået i stå, eller går baglæns. Det startede rigtig godt - så nogle klare tegn, ikke i hele kampe men der var perioder hvor det var med højt pres, intensitet - virkelig fedt at se på. Det syntes jeg ikke vi ser mere desværre...

jeg tænker også Julius og Yaya vil have rigtig godt af al den spilletid de kan få nu her - kan gøre vi står med et par dygtige midtstoppere, men det bliver jo først til næste sæson. Og de havde nok bedre af at blive integreret på et mere velfungerende hold. Og der skal jo også bare leveres resultater i mellemtiden, vi kan jo ikke blive ved med at sige; det bliver godt næste sæson.

Og nej Bjørn var klart ikke tiltænkt en rolle med så meget spilletid. Men siden han spiller så meget - så må han jo gøre det godt, og eller hans konkurrenter ikke er gode nok.
                                Jeg vil henvise til Jebolas kommentar om SFÅ og Kim Engstrøm på denne side.

Og desuden så tror jeg vi kommer til at se meget større fremskridt ligeså snart at ligaen bliver delt i to. Fordi enten så:
                                Kommer vi i top seks og skal på ingen måde bekymre os om en evt. nedrykning. Det burde kunne give en masse ro til trænerteamet, hvor man samtidigt spiller mod de bedste hold i DK og kan sammenligne sig med dem.
                                Eller:
                                Vi er i bund seks, hvor vi IKKE kommer til at møde de bedste hold, som jo også er dem vi bliver sablet over af (med undtagelse af den ene kamp mod Vejle). Jeg frygter i hvert fald ikke en nedrykning her, da jeg vurderer os som et af de bedste hold i bund seks (man kan sagtens mene noget andet). Og det burde ligeledes også være nemmere at bygge noget kontinuitet op mod disse modstandere.

Comment

Working...
                                X