Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Brøndby 27.10.25

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Zorniger forklarer opsigtsvækkende optrin | Tipsbladet.dk

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Jeg er græsk-katolsk omkring formationer. Det virker bare ikke for os at spille med 5 i forsvaret. Empirien er altså ret tydelig efterhånden.

Jeg tror, at det vil gavne os at beskytte forsvaret mere med flere spillere foran, ligesom vi skal kunne presse mere midt på banen, hvor der lige pt er alt for meget plads.

Og så savner jeg altså, at AZ træder mere i karakter. Man kan jo overhovedet ikke se, at det er en træner med en særlig profil, der står i spidsen for OB. Det vi ser lige nu er bare kønsløst, og i en blindtest ville ingen kunne skelne det her hold fra tiden under SK eller Alm.

Så er det klassiske svar, at han ikke har spillerne til det, men hvis AZ kun kan fungere med en top-trup, så var det jo en kæmpe fejl at hente ham ind, ligesom man kan undre sig over, at han takkede ja.
      Tænker du har delvist ret. Men om det lykkes med AZ eller ej på banen, så vil han uden tvivl være med til at hæve niveauet på arbejdet i hverdagen. Jeg har citater fra en person i toppen af OBs organisation, som indikerer, at hele arbejdssetup´et for OB slet ikke har været på på SL-niveau i årevis. Nu har man bragt en sportsdirektør og en træner ind, som har været i BIF, hvor AZ i øvrigt også professionaliserede og optimerede dele af setup´et ifølge de BIF-kilder jeg har. Så alt andet lige vil han kunne betyde noget for klubben som et hele, selvom det ikke lige spiller på banen (endnu). Har lige hørt fra en kilde tæt på Akademiet, at der også der er blevet skruet gevaldigt op på alle parametre også på AZs ønske. Det har også været for sløvt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Er virkelig vågnet op med en flad fornemmelse efter kampen i går.

OB ER bare ikke gearet til mere. Man spiller med spillere der ikke ville gøre en forskel i den næstbedste række - det har vi har også set, og så vinder man ikke mere end man gør.

Og til dem der bliver ved med at jamre om, at Bjørn Paulsen er for dårlig - hold nu jeres kæft. Han spillede i hvertfald ikke i går.
        Ja det er sjovt så forskelligt vi ser kampe. Bjørn Paulsen er jo ikke langsommere end Bürgy.
        Jeg synes Poulsen er bedste forsvarsspiller sammen med Askou for tiden.
        Høj bagkæde? Hvor? Det var vidst kun nogle få kampe i starten af sæsonen.
        Tydelig Spillestil? Tjaa, ved sku ikke rigtig.
        Zorniger og hans berygtede presspil? Kan simpelthen ikke se det. Vi presser ikke en skid mere end alle andre hold.

Overordnet er jeg ikke særlig optimistisk så længe Troels står for at hente spillere. Det går simpelthen bare for langsomt.
        Alle kan jo se hvor vi mangler.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Helt enig. Det forår vi havde i første division viste jo tydeligt, at holdet slet ikke havde niveau til SL og nej det var ikke SKs skyld, at holdet spillede så dårligt - spillerne var ikke bedre. Det er jo tydeligt nu. Ret beset skulle der vel have været skiftet 10-12 spillere, hvis vi skulle se bedre ud mod top 4 holdene. Det er bare ikke realistisk på et vindue.
          Jeg tror vi skal være glade for at både VFF og RFC har 4 point mindre end de havde sidste år på samme tidspunkt. Det gør, at vi stadig er med om top 6, selvom det i min optik ikke ville være lykken at komme derhen spillemæssigt - kun at SL er sikret. Vi vil jo komme til at tabe stort mod de 4 øverste hold. 8 kampe minus 36 i målscorer. Bif scorer 4 mål på 1,5 chance i går. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor stort vi ville tabe til FCM lige nu. Jeg tænker de ville score 7-8 stykker.
          Men hensyn til BP. Bare fordi han ikke var med i går, gør det jo desværre ikke, at han er god nok mere. Han har nogle klare spidskompetencer, hvor han er stabil kamp efter kamp. Men lad os være ærlige: den samlede pakke er jo heller ikke god nok til, at han kan gøre forskellen. Han gør det bedre - men stadig ikke godt nok, i forhold til, hvad OB har brug for, hvilket er temmelig meget.
          Byttede gerne en top6 og det nuværende spil for en 8.’ plads og vi reelt spillede som vi gerne ville ..

At vi ligger til handler mere om de andre end OB og det er en stakket frist hvorimod at spillede vi som vi gerne ville så kunne lægges på.
          Lige nu virker det som to små skridt i den rigtige retning og et kæmpe skridt tilbage hele tiden …
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Ja det er sjovt så forskelligt vi ser kampe. Bjørn Paulsen er jo ikke langsommere end Bürgy.
            Jeg synes Poulsen er bedste forsvarsspiller sammen med Askou for tiden.
            Høj bagkæde? Hvor? Det var vidst kun nogle få kampe i starten af sæsonen.
            Tydelig Spillestil? Tjaa, ved sku ikke rigtig.
            Zorniger og hans berygtede presspil? Kan simpelthen ikke se det. Vi presser ikke en skid mere end alle andre hold.

Overordnet er jeg ikke særlig optimistisk så længe Troels står for at hente spillere. Det går simpelthen bare for langsomt.
            Alle kan jo se hvor vi mangler.
            Falk, Arp, Ganaus, Niemiec, Ouedraogo
            Selvfølgelig var Zorniger med i det men ikke en eneste vi hentede i sommeren under TB var fejlkastet eller er faldet igennem. Det må gerne gå lidt langsom hvis vi holder den hitrate. Vi er oprykker og stå i en nyopbygning og det kræver nu engang tid.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

Comment

Hvad gør endnu en nedrykning for vores klub.? Kan virkelig ikke se at det går anden vej.
              Måske kan vi reddes af nogle der, utroligt nok, er endnu dårligere.

1. Få zorniger langt væk fra den her klub. Kæmpe fejl i første omgang.
              man forsøgte endnu engang et quick-fix, og det endte med en outdated, stædig tysker, hvis eneste idé tydeligvis ikke virker.
              Ansæt en træner der kan bygge truppen op, troværdigt og solidt.
              Det her er jo bare latterligt og gør ondt at se på.

2. Få ændret den tåbelige 5-4-1 opstilling. Jeg ved ikke hvad det ligner, men hvis du stiller med så mange forsvarsspillere, så inviterer du jo modstanderen til at spille dér hvor vi har placeret de fleste af vores spillere. Det er farligt.

3. Få tyndet ud i dem som åbenlyst ikke er gode nok. Bojang, Grubbe, Gomez, bürgy m.fl.

Jeg hader at få så store tæsk og især af Bif

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Tænker du har delvist ret. Men om det lykkes med AZ eller ej på banen, så vil han uden tvivl være med til at hæve niveauet på arbejdet i hverdagen. Jeg har citater fra en person i toppen af OBs organisation, som indikerer, at hele arbejdssetup´et for OB slet ikke har været på på SL-niveau i årevis. Nu har man bragt en sportsdirektør og en træner ind, som har været i BIF, hvor AZ i øvrigt også professionaliserede og optimerede dele af setup´et ifølge de BIF-kilder jeg har. Så alt andet lige vil han kunne betyde noget for klubben som et hele, selvom det ikke lige spiller på banen (endnu). Har lige hørt fra en kilde tæt på Akademiet, at der også der er blevet skruet gevaldigt op på alle parametre også på AZs ønske. Det har også været for sløvt.
                Delvist ret er jeg vant til hjemmefra ;).

Det lyder godt. Der har utvivlsomt været brug for alle de ting. Vi må også erkende, at talenterne i OB sjældent er gode nok (og når de så er det, så er vi for dårlige til at tro på dem kontinuerligt).

På et tidspunkt skal vi også bare se noget konkret på banen. Det, der foregår, er bare for sløvt og ligegyldigt, og der er ingen retning at se. Jeg havde netop håbet at en mand som AZ kunne hive kollektivet op til mere end summen af delene, som mangler kvalitet. Indtil videre har det hvert fald været for store forventninger at have.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                  Hvad gør endnu en nedrykning for vores klub.? Kan virkelig ikke se at det går anden vej.

man forsøgte endnu engang et quick-fix, og det endte med en outdated, stædig tysker, hvis eneste idé tydeligvis ikke virker.

2. Få ændret den tåbelige 5-4-1 opstilling. Jeg ved ikke hvad det ligner, men hvis du stiller med så mange forsvarsspillere, så inviterer du jo modstanderen til at spille dér hvor vi har placeret de fleste af vores spillere. Det er farligt.

3. Få tyndet ud i dem som åbenlyst ikke er gode nok. Bojang, Grubbe, Gomez, bürgy m.fl.

Er kun enig i din sidste sætning.
                  I hensigt af Zorniger og trænerteamet kan kun sige at aldrig har oplevet sådan en professionalitet i Ådalen og ser træninger der i mere end ti år. Det er fremragende også hvad assistenter bidrager med. Lanig kommer med en stor erfaring fra Bundesligaen og spillere profiterer der.
                  I hensigt af spillestilen så er der ja ikke en decideret 5-4-1. Til dels blev det ja til 3-4-3 med Arp som "hængende". Vi startede godt og var i god kontrol og så blev kampen ødelagt pga individuelle fejl. Ved 0:1 havde Ouedraogo muligheden at spille bolden ud over mållinjen men han vil spille den frem om at undgå et hjørnespark. Om 0:2 skal vi ikke tale. Og 0:3 sker fordi Yahya dribler rundt på midtbanen helt ude af position i sted at aflevere bolden tidlig nok. Det er lige det Zorniger siger. De vil for meget og ikke er koncentreret på deres opgave: en forsvarer skal forsvare, der er det han bliver målet på.
                  Og ja, der er spiller som ikke er god nok. Men en opbygning kan ikke ske med en udskiftning af 12-15 spiller med det samme. Det skal vokse tilsammen. I øvrigt selvom det var en katastrofal kamp i går så synes Yaya har potentiale og kan blive godt. Det er stadig en ung spiller. Men aktuelt mangler der kvalitet og de med de rigtige evner på forsvaret. Håber vi kommer at rette der noget i vinterpausen.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Umiddelbart ser jeg ikke en nedrykning som det store spøgelse endnu men det er mere pga af andre end OB. OB lå også fint til i 2024 med andre klubber ned til stregen og faldt så igennem - bl.a. Vejle som igen kan tage røven på Danmark for 3. gang ..

1) syntes Zorniger er en svær størrelse og har ikke bestemt mig endnu. Nu har han stået i spidsen for klubben i 15 betydende kampe og de her udfald er mere end bekymrende .. to små skridt frem, et kæmpe tilbage .. men bedre end kun tilbagegang .. jeg venter til vintervinduet før jeg fælder dom.

2) tror jeg også at han gerne vil .. men holdet fattes spillere .. så længe at der er overflod af forsvarsspillere og mangel på midtbanespillere er det hvad der kan lade sig gøre .. der må man pege på TB og gøre det igen til vinter - der skal der skæres til ..

3) enig .. og hentet det der mangler. Tror dog at en spiller som Bojang vil vokse betydeligt med en erfaren general ved sin siden .. det mangler der altså i forsvaret ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Er kun enig i din sidste sætning.
                      I hensigt af Zorniger og trænerteamet kan kun sige at aldrig har oplevet sådan en professionalitet i Ådalen og ser træninger der i mere end ti år. Det er fremragende også hvad assistenter bidrager med. Lanig kommer med en stor erfaring fra Bundesligaen og spillere profiterer der.
                      I hensigt af spillestilen så er der ja ikke en decideret 5-4-1. Til dels blev det ja til 3-4-3 med Arp som "hængende". Vi startede godt og var i god kontrol og så blev kampen ødelagt pga individuelle fejl. Ved 0:1 havde Ouedraogo muligheden at spille bolden ud over mållinjen men han vil spille den frem om at undgå et hjørnespark. Om 0:2 skal vi ikke tale. Og 0:3 sker fordi Yahya dribler rundt på midtbanen helt ude af position i sted at aflevere bolden tidlig nok. Det er lige det Zorniger siger. De vil for meget og ikke er koncentreret på deres opgave: en forsvarer skal forsvare, der er det han bliver målet på.
                      Og ja, der er spiller som ikke er god nok. Men en opbygning kan ikke ske med en udskiftning af 12-15 spiller med det samme. Det skal vokse tilsammen. I øvrigt selvom det var en katastrofal kamp i går så synes Yaya har potentiale og kan blive godt. Det er stadig en ung spiller. Men aktuelt mangler der kvalitet og de med de rigtige evner på forsvaret. Håber vi kommer at rette der noget i vinterpausen.
                      Om det er 5-4-1 eller 3-4-3 - de virker ikke og der er 5 forsvarsspillere på banen.
                      3-4-3 har jeg i øvrigt sjældent set fungere, sådan helt generelt.

Enig i vi startede fint.

er ikke sikker på bojang bliver et hit. I hvert ikke nu. Synes han har kostet alt for meget dette efterår.

Jeg håber bestemt også der sker noget i vinterpausen, men er helt enig i, at det ikke er football manager og svært at skifte hele truppen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Umiddelbart ser jeg ikke en nedrykning som det store spøgelse endnu men det er mere pga af andre end OB. OB lå også fint til i 2024 med andre klubber ned til stregen og faldt så igennem - bl.a. Vejle som igen kan tage røven på Danmark for 3. gang ..

1) syntes Zorniger er en svær størrelse og har ikke bestemt mig endnu. Nu har han stået i spidsen for klubben i 15 betydende kampe og de her udfald er mere end bekymrende .. to små skridt frem, et kæmpe tilbage .. men bedre end kun tilbagegang .. jeg venter til vintervinduet før jeg fælder dom.

2) tror jeg også at han gerne vil .. men holdet fattes spillere .. så længe at der er overflod af forsvarsspillere og mangel på midtbanespillere er det hvad der kan lade sig gøre .. der må man pege på TB og gøre det igen til vinter - der skal der skæres til ..

3) enig .. og hentet det der mangler. Tror dog at en spiller som Bojang vil vokse betydeligt med en erfaren general ved sin siden .. det mangler der altså i forsvaret ..
                        Ja det vil han måske, men det er ikke noget han har vist endnu, så derfor må jeg gå ud fra dette er hans opstilling indtil videre.

Med de snittere der kommer jævnligt, ville jeg nu alligevel prøve noget andet

Comment

Om det er 5-4-1 eller 3-4-3 - de virker ikke og der er 5 forsvarsspillere på banen.
                          3-4-3 har jeg i øvrigt sjældent set fungere, sådan helt generelt.

Enig i vi startede fint.

er ikke sikker på bojang bliver et hit. I hvert ikke nu. Synes han har kostet alt for meget dette efterår.

Jeg håber bestemt også der sker noget i vinterpausen, men er helt enig i, at det ikke er football manager og svært at skifte hele truppen.
                          Om Yaya bliver et hit kan ikke sige, det må tiden vise. Men som sagt: han er ung og potentiale er der. Han vil til dels for meget, skal holde det mere simple. Håber han lærer det. Og kig på udviklingen: han var uden betydning i 1. Div. under Krogh og blev så fast mand i Superligaen i kort tid. Og skal spille i et forsvar hvor den bedste er en anden ung gut og hvor der mangler en erfaren styrmand. At der kommer bagslag er alt andet end overraskende. Ville bare sige: det er alt for tidligt at give ham op.
                          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg

Der var flere, der blev bedt om at sætte sig ned på RMN. Fordi folk ikke kunne se. Så den matte stemning er vi selv skyld i.
                            Det er jo også helt åndssvagt. Men jo flere der kommer på stadion, jo flere stemningsdræbere er der desværre også at finde på RMN

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Meget enig

Har en stor tro på projektet!
                              Hvordan gør du, jeg ville sådan ønske at jeg havde det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Det er jo også helt åndssvagt. Men jo flere der kommer på stadion, jo flere stemningsdræbere er der desværre også at finde på RMN
                                Fuldstændig enig!
                                Derfor skal der også fjernes nogle flere sæder på RMN tribunen efter min mening.

Comment

Working...
                                X