Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: FCK - OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Optakt: FCK - OB

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-koebenhavn-ob

Tjaee .. sen optaktstråd for der er vel ikke mange der ikke bare vil have denne kamp overstået hurtigst og bedst muligt …

Status på Ejdum?

Vel de sædvanligt 11 startende, frem over isen og håbe på et mindre godt samspillet FCK hold.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Tjaee .. sen optaktstråd for der er vel ikke mange der ikke bare vil have denne kamp overstået hurtigst og bedst muligt …

Status på Ejdum?

Vel de sædvanligt 11 startende, frem over isen og håbe på et mindre godt samspillet FCK hold.
    Ejdum trænede fuldt i går og der blev snakket om at JBA var på A holdet i noget af træningen.
    Måske bliver det Askou istedet for Bjørn og så kan Bjørn skiftes ind offensivt også når det bliver nødvendigt.

Comment

Jeg glemmer aldrig nogensinde Lørdag 02/08 2003 kl. 17:00​-19:00 i Parken. OB vandt 4-2. Det er den vildeste away jeg nogensinde har været på. Jeg skulle direkte til fest hos nogle venner på Østerbro bagefter. Jeg har aldrig smilt så meget og så længe efter en fodboldkamp.

Fra kampreferatet på FCKs hjemmeside:
      ”I det 34. minut var det nemlig Fernando Dervelds tur til at søge ind i det ganske betydelige hul i FCKs højre side, som Lønstrup og Tobiasen efterlod sig, når bolden blev tabt i fremspil, eller når en af de to herrer efterlod deres direkte modstander med rigelig luft omkring sig.

Hollænderens kontante afslutning langs det nye, lækre græs i PARKEN var der bestemt intet at udsætte på, og Balázs Rabóczki måtte endnu engang lade sig passere ved venstre stolpe.
      Scoringen var et slag i ansigtet på et generelt godt spillende FCK-mandskab, men fire minutter senere leverede de kompromisløse OBere et sandt leverstød, da kvikke og målsøgende Steffen Højer endnu engang klædte det københavnske forsvar af med et fremløb og et vip over en unødvendigt fremstormende ungarsk keeper.

Hvis Mwape Miti havde haft lang snor i 1. halvleg i det tamme FCK-forsvar, så var der nærmest metervis af reb i de første minutter efter pausen, hvor Zivkovic og Albrechtsen slet ikke fik det til at fungere. Usikkerheden bredte sig til resten, og boldtab fulgte boldtab, mens de dårlige beslutninger blev stadig flere.

I motorrummet var Myklands energi savnet, og tvivlen bredte sig til Peter Nielsen, der tydeligvis var frustreret over, at OBs angreb med få spillere ikke blev stoppet tidligere og højere på banen. Viljen savnede ikke noget hos Nielsen og Røll, men det førte reelt ikke til meget. Desværre så det ud til, at de hårdføre OBere fik skræmt elegantieren Røll, for det er meget længe siden, at han har stået så vagt i billedet i PARKEN.

Det var stadig primært Zuma, der stod for de opsigtsvækkende indslag, men uden effektiv støtte - og overfor en rutineret og lige-til-grænsen-spillende Michael Hemmingsen - blev det ikke rigtigt farligt.

Først da OB efter et lille kvarter blev reduceret til ti mand som følge af Nikolaj Stokholms andet gule kort for en svinsk tackling på Røll, begyndte F.C. København at sætte sig på halvlegen.
      Med 25 ordinære spilleminutter tilbage og i overtal var der ikke mange i PARKEN, der var i tvivl om, at F.C. København var på vej mod et monumentalt turnaround.
      Pludselig var Miti endnu engang fri af sine to (!) oppassere i midterforsvaret, men det så ikke alvorligt ud, før Balázs Rabóczki - uvist af hvilke årsager - bestemte sig for at løbe ud. Stærke Miti prikkede bolden forbi den sprællende målmand og siden i kassen. Med 15 minutter igen var de danske mestre sat på plads på egen bane.”

Udskift selv navnene med nuværende spillere og så må det gerne gentage sig i aften – så må vi tage det røde kort med, hvis det kan give en 4-2 sejr i parken :o)

Comment

Status på Ejdum?

Det er svært at forestille sig at vi som ikke har bundet en superligakamp i parken i 22 år, skulle lykkedes i vores nuværende forfatning.
        Det eneste håb er at FCK-spillerne har alle tanker vendt imod onsdagens kamp, hvor 200 mio kr. er på spil. Derudover har de også fået en start i superligaen, hvor de har råd til at sætte alle sejl ind på CL. Det betyder måske at en spiller som Cornelius og elyounoussi får et break. Reserverne er bare også fra en anden hylde en OB's så det vil fortsat kræve en cocktail af Sander står sit livs kamp, vi toppræstere og at FCK levere under vanligt niveau.

Jeg er selv gudskelov forhindret i at se kampen i aften, og vil glæde mig over det, såfremt vi udstilles. Skulle vi så overraske så vil det være den perfekte tømmermændskur at kunne se en genudsendelse af vi overrasker stort.

Jeg tror dog meget lidt på at det kommer til at ske, særligt med zornigers betragtninger om at han savner mod og selvtillid fra os. Det mod og den selvtillid tror jeg ikke på vi genvinder på 5 dage, og jeg tror ikke på Zorniger får sprøjtet tilstrækkeligt selvtillid ind i spillerne til, at de for alvor tør tro på de kan bryde vores evindelige forbandelse i parken allerede i aften.

Mit bud bliver et 3-1 nederlag, hvor nederlagets størrelse kun begrænses af at FCK slipper gaspedalen, når sejren er hjemme, og fokus bliver at bevare friske ben til deres CL-kamp.

Comment

Sikke en taberattitude!

Ja, det bliver svært, ja, måske taber vi stort, men det er sgu da det her, vi har savnet i første division. Vi må sgu tro på det og komme med noget begejstring. Netop dét her hold overraskede med point i FCM!

Jeg ser helt ekstremt frem til kampen og hopper på tog mod vores dejlige hovedstad om lidt!

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Sikke en taberattitude!

Ja, det bliver svært, ja, måske taber vi stort, men det er sgu da det her, vi har savnet i første division. Vi må sgu tro på det og komme med noget begejstring. Netop dét her hold overraskede med point i FCM!

Jeg ser helt ekstremt frem til kampen og hopper på tog mod vores dejlige hovedstad om lidt!
            Jeg synes ikke det er tabermentalitet, er træt af klappølser og pladderromantik.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Status på Ejdum?

Jeg er ikke interesseret i bare at få kampen overstået. Hver kamp siger noget om OBs nuværende situation. Det er naturligvis vigtigt for klubben at se (ikke mindst TB og manden med pengene) men også for mig som fan. Denne bidrager til at forstå fortiden lidt og giver hints om fremtiden.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

Jeg synes ikke det er tabermentalitet, er træt af klappølser og pladderromantik.
                At glæde sig over vi udstilles? Lyder rimelig taberagtigt på mig

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg er selv gudskelov forhindret i at se kampen i aften, og vil glæde mig over det, såfremt vi udstilles. Skulle vi så overraske så vil det være den perfekte tømmermændskur at kunne se en genudsendelse af vi overrasker stort.

.
                  Fuck - en sørgelig melding.

Comment

Puha..Frygter en ordentlig lussing.Sådan en hvor man skal snige sig rundt i gaderne i en uges tid. Noget ala 7-1 ‍.
                    Men hey. Bolden er rund og meget kan ske i fodbold. Håber AZ bruger sin sunde pragmatiske fornuft (hvis han har sådan en?) og får/har gearet gutterne til noget de magter at gøre i 90+ minutter. Men pessimismen nager afsindigt.
                    God kamp.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg
                      Puha..Frygter en ordentlig lussing.Sådan en hvor man skal snige sig rundt i gaderne i en uges tid. Noget ala 7-1 ‍.
                      Men hey. Bolden er rund og meget kan ske i fodbold. Håber AZ bruger sin sunde pragmatiske fornuft (hvis han har sådan en?) og får/har gearet gutterne til noget de magter at gøre i 90+ minutter. Men pessimismen nager afsindigt.
                      God kamp.
                      det gør jeg sådan set ikke. Regner med vi taber, men FCK er også på en kort uge - og har en vigtigere kamp om et par dage, så skulle de komme foran med et par stykker tænker jeg de vil gøre meget for bare at køre den hjem.

OG så regner jeg med at se en reaktion fra OB selv oven på den dårlige præstation i mandags. Det gør os ingenlunde til favoritter, men regner med at se en bedre præstation som hold. Og så er man stadig favorit til at tabe, men det havde vi jo været selv om vi havde spillet fantastisk mod AGF.

Jeg glæder mig ikke på samme måde som tidligere kampe, simpelthen fordi det er så svært at tro på en sejr, men håbet lever - og et enkelt point vil også være flot, og for mig at se slet ikke umuligt.

Comment

iflg Bold.dk så er Markus Jensen siet fra truppen til kampen mod FCK i aften...

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          iflg Bold.dk så er Markus Jensen siet fra truppen til kampen mod FCK i aften...
                          Han er udlejet, så giver god mening
                          https://ob.dk/nyheder/2025/august/ma...til-fc-utrecht
                          siden 1887

Comment

Jeg bliver helt i tvivl om i OB fans, helt inde i hjertet, når I snakker om i “gudskelov” ikke kan komme på stadion.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

Han er udlejet, så giver god mening
                              https://ob.dk/nyheder/2025/august/ma...til-fc-utrecht
                              lidt min pointe

syntes det er flot at have et "news site" for fodbold og så skrive den slags...de har siden ændret artiklen til at Zorniger har nul ændringer i truppen...

Comment

Working...
                              X