Oprindeligt indsendt af mhbp
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Optakt OB-Kolding
Collapse
X
-
"Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."
- Likes 2
-
Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
Er problemet der ikke, at OB aldrig er proaktiv? Mere eller mindre alle beslutninger tages på bagkant. Ved start på halvsæsoner mangler der altid spillere osv. Jeg frygter vi taber de første 5-7 kampe i superligaen inden der skiftes træner.
Men det var jo også et tænkt eksempel. Og der mener jeg HVIS man allerede har snakke med en ny træner fra sommer af - så var det da vær at overveje om ikke skiftet skulle ske lidt før.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Nu skal man som bekendt ikke tage sorgerne på forskud. Tænkt scenario. Vi taber fredag aften til Hvidovre og spiller som vi plejer.
Dvs som en pose nødder. 3 point i 4 kampe i foråret.
14 dages landskampause venter. Hvad gør man?
1 ingenting?
2 skifter træner?
Men det bliver ikke ved med at gå for SK. TB har nævnt at en af hovedmålene i dette forår er at blive mere tydelig i sin spillestil.
Det kan han umuligt have fundet meget der peget i retning af i de første 3 kampe her i foråret. Jeg er derfor heller ikke i tvivl om at TB holder øje med hvad der render rundt af tilgængelige trænere som kan fremme den tydelighed. Her er Zorniger jo nærliggende. Men det er en stor beslutning at hyre så stor en personlighed ind til vores idylliske organisation. Det tror jeg også TB er klar over.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Jeg tror man er så komfortable med forspringet at et trænerskifte allerede nu ikke lægger lige for.
Men det bliver ikke ved med at gå for SK. TB har nævnt at en af hovedmålene i dette forår er at blive mere tydelig i sin spillestil.
Det kan han umuligt have fundet meget der peget i retning af i de første 3 kampe her i foråret. Jeg er derfor heller ikke i tvivl om at TB holder øje med hvad der render rundt af tilgængelige trænere som kan fremme den tydelighed. Her er Zorniger jo nærliggende. Men det er en stor beslutning at hyre så stor en personlighed ind til vores idylliske organisation. Det tror jeg også TB er klar over.
Jeg tror dog også at TB er så forstandig at han godt kan se at et par væsentlige faktorer for et mere flydende spil er væk fra holdet med Bondes skade, og salget af Manneh. Ungdomssatsningen betyder så at nu skal Ejdum, Magnus, Elias m.fl. vise at de kan steppe op være kommende SL-spillere. Her må jeg give Morten Bruun, i idenditetsprogram nr 7, ret i at ikke alle vil være i stand til at lægge de sidste procenter på, og at det skal definere sommerens transfervindue hvis OB vil overleve i SL .. hvis de rykker op.Last edited by manner; 10-03-2025, 05:17.Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet er jo helt rigtigt og der ikke været meget at råbe hurra for det punkt. Jeg synes dog at der har været enkelte perioder især i kampen mod Hobro i første halvleg, og tildels mod Hillerød i 2. halvleg.
Jeg tror dog også at TB er så forstandig at han godt kan se at et par væsentlige faktorer for et mere flydende spil er væk fra holdet med Bondes skade, og salget af Manneh. Ungdomssatsningen betyder så at nu skal Ejdum, Magnus, Elias m.fl. vise at de kan steppe op være kommende SL-spillere. Her må jeg give Morten Bruun, i idenditetsprogram nr 7, ret i at ikke alle vil være i stand til at lægge de sidste procenter på, og at det skal definere sommerens transfervindue hvis OB vil overleve i SL .. hvis de rykker op.
- Likes 5
Comment
-
Nu skal vi lige huske, at målet er ikke at rykke op i Superligaen lige med det samme. Det er muligvis en sideeffekt, men ikke målet.
Både TB og SK har flere gange sagt, at vi skal få styr på kulturen, og så få tilrettelagt en spillestil. Og så er oprykning måske en sidegevinst.
Den gamle Strategi26 sagde noget om, at vi skulle spille fremadrettet, men den strategi er død og begravet. Ingen har nogen sinde sagt noget om, at vores nuværende spillestil skal være fremadrettet.
Der er heller ikke nævnt noget om, at vi skal have noget der ligner en vinderkultur. Vi skal sådan set bare have en kultur.
Nu har man efterhånden spillet som en pose nødder mange gange. Ikke bare enkelte gange. Der begynder at tegne sig et mønster.
Vi er alt i alt blevet meget mere stabile, end vi har været tidligere.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
De rigtige skal nok slå igennem hvis man spiller dem kontinuerligt på samme plads - SK kører tilsyneladende en slags centrifuge ( rotation er for lidt) - vi spiller med ny bagkæde hver gang og vi skifter helt sikkert i løbet af kampen - i lørdags starter han med to nye spillere i centerforsvaret - som han må have vidst ikke ville holde i 90 min. - de har begge haft sygdom og skader op til - til gengæld skal BP så spilles ude af position ligesom MJ skal tilbage som angriber .....det ligner den samme panik som i nedrykningssæsonen - få nu en rolig og erfaren hånd ind til at køre den oprykning i hus - ellers kommer vi forpjuskede op og kan ikke tiltrække de helt afgørende forstærkninger i sommervinduet. Når man agerer så svagt på holdopstilling og taktiske tilretninger i kampene som SK - er det mig totalt ligegyldigt om han er god for kulturen - det er ikke Aula det her !
Jeg synes dog at det hører med til historien i denne weekend, at Bürgy var syg. Ham er der vel ikke nogen, der mener at SK skulle have startet med for at sikre kontinuitet? Så er der Gomez - Ivan. Jeg synes jo at begge er lige sløje - bare på hver sin måde. Næsten alle er enige om, at Gomez har gjort det rigtig skidt i en periode. Jeg vil ikke klandre SK for lige netop i den situation at prøve Ivan. Ikke mindst hvis Ivan har set bedre ud til træning. Det er samtidig også skidt, hvis man ikke kan spille sig på eller af holdet. Eller hvad?
Jeg er grundlæggende enig i, at det optimale er at spille med de samme to. Men situationen var altså lidt speciel lørdag.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlægNu skal vi lige huske, at målet er ikke at rykke op i Superligaen lige med det samme. Det er muligvis en sideeffekt, men ikke målet.
Både TB og SK har flere gange sagt, at vi skal få styr på kulturen, og så få tilrettelagt en spillestil. Og så er oprykning måske en sidegevinst.
Den gamle Strategi26 sagde noget om, at vi skulle spille fremadrettet, men den strategi er død og begravet. Ingen har nogen sinde sagt noget om, at vores nuværende spillestil skal være fremadrettet.
Der er heller ikke nævnt noget om, at vi skal have noget der ligner en vinderkultur. Vi skal sådan set bare have en kultur.
Nu har man efterhånden spillet som en pose nødder mange gange. Ikke bare enkelte gange. Der begynder at tegne sig et mønster.
Vi er alt i alt blevet meget mere stabile, end vi har været tidligere.
- Likes 1
Comment
-
Min personlige mavefornemmelse, siger mig at Søren Krogh er ansat, dette år, som cheftræner, for at få styr på kultur, og finde vejen mand vil gå.
Jeg tror vi skifter ud på cheftrænerposten før Superliga.
Husker jeg forkert, hvis jeg mener Troels Bech, på intet tidspunkt i sommers slog fast at Søren var cheftræner, jeg mener mere Troels prøvede at tale udenom, og udtale, han var cheftræner idag, og nok også imorgen - og så kan man altid opkvalificere.
Søren Krogh snakkede jo også om i sommers, om at han vil finde ud af, om han var klar til bruge så meget tid på det, og om han skulle finde ud af om han havde det som det krævede, fordi det er et krævende job.
Jeg synes det er underligt, man høre om Zorniger var på plads i Farum, til vores første kamp, og var i DK med en gruppe venner for at se fodbold, var ude at i gågaden, men jeg har på intet tidspunkt læst/hørt noget omkring han har været på stadion andre steder i DK? Er det smuttet forbi min næse?
Jeg får også tanken. Hvorfor er Mads Lyng ikke forlænget endnu?
Det her står for egen regning - og måske også mere tanker end det i realiteten er tro. Men jeg tror Søren overgår til assistent, eller anden job i OB, vi henter en anden cheftræner ind (Zorniger), og han får lov at hive en assistent med sig.
Man ved aldrig. Men jeg tror ikke Søren Krogh, har hvad der skal til. Han har for lidt erfaring inden for cheftrænerposten, til at kunne bære skibet, og for meget erfaring i at være nr 2 der bæer skibet.
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
De rigtige skal nok slå igennem hvis man spiller dem kontinuerligt på samme plads - SK kører tilsyneladende en slags centrifuge ( rotation er for lidt) - vi spiller med ny bagkæde hver gang og vi skifter helt sikkert i løbet af kampen - i lørdags starter han med to nye spillere i centerforsvaret - som han må have vidst ikke ville holde i 90 min. - de har begge haft sygdom og skader op til - til gengæld skal BP så spilles ude af position ligesom MJ skal tilbage som angriber .....det ligner den samme panik som i nedrykningssæsonen - få nu en rolig og erfaren hånd ind til at køre den oprykning i hus - ellers kommer vi forpjuskede op og kan ikke tiltrække de helt afgørende forstærkninger i sommervinduet. Når man agerer så svagt på holdopstilling og taktiske tilretninger i kampene som SK - er det mig totalt ligegyldigt om han er god for kulturen - det er ikke Aula det her !
Ivan havde angiveligt lidt med baglåret i ugen op til kampen. Når nu Bürgy var syg havde jeg nok valgt kun at skifte ham.
Og for det ikke skal være løgn vælger man så også at skifte de 2 backer i løbet af kampen + vi slutter med Bjørn og Gomez i midterforsvaret.
Så der var lige 6 rokeringer i back kæden på 90 minutter. Jeg har sgu aldrig oplevet noget lignende.
Derudover har vi et par folk løbende rundt på midtbanen der er blevet omskolet,
Det minder virkelig om et seriehold der er blevet ringet sammen.
Var der ikke en der mente vi skulle prøve at skifte målmand også?
Det kan jo være det sker på fredag mod Hvidovre.
Det er ikke de bedste vilkår man byder Myhra når man skifter sådan rundt.
Jeg stod vitterligt og tænkte, hvad fanden foregår der
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlægMin personlige mavefornemmelse, siger mig at Søren Krogh er ansat, dette år, som cheftræner, for at få styr på kultur, og finde vejen mand vil gå.
Jeg tror vi skifter ud på cheftrænerposten før Superliga.
Husker jeg forkert, hvis jeg mener Troels Bech, på intet tidspunkt i sommers slog fast at Søren var cheftræner, jeg mener mere Troels prøvede at tale udenom, og udtale, han var cheftræner idag, og nok også imorgen - og så kan man altid opkvalificere.
Søren Krogh snakkede jo også om i sommers, om at han vil finde ud af, om han var klar til bruge så meget tid på det, og om han skulle finde ud af om han havde det som det krævede, fordi det er et krævende job.
Jeg synes det er underligt, man høre om Zorniger var på plads i Farum, til vores første kamp, og var i DK med en gruppe venner for at se fodbold, var ude at i gågaden, men jeg har på intet tidspunkt læst/hørt noget omkring han har været på stadion andre steder i DK? Er det smuttet forbi min næse?
Jeg får også tanken. Hvorfor er Mads Lyng ikke forlænget endnu?
Det her står for egen regning - og måske også mere tanker end det i realiteten er tro. Men jeg tror Søren overgår til assistent, eller anden job i OB, vi henter en anden cheftræner ind (Zorniger), og han får lov at hive en assistent med sig.
Man ved aldrig. Men jeg tror ikke Søren Krogh, har hvad der skal til. Han har for lidt erfaring inden for cheftrænerposten, til at kunne bære skibet, og for meget erfaring i at være nr 2 der bæer skibet.
Ingen ny cheftræner med respekt for sig selv vil acceptere en degraderet SK, som sin assistent. Hvorfor skulle han spilde sin tid på at arbejde med en skuffet ansat, som i flere år har haft chancen og fejlet, når man kan bringe sine egne assistenter, som man har tillid til.
Jeg håber vi er enige om : "Ingen er over klubben"Last edited by pnl; 10-03-2025, 14:55.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Jeg er helt med på, at det på ingen måde er optimalt at stille med nyt midterforsvar fra den ene kamp til den anden.
Jeg synes dog at det hører med til historien i denne weekend, at Bürgy var syg. Ham er der vel ikke nogen, der mener at SK skulle have startet med for at sikre kontinuitet? Så er der Gomez - Ivan. Jeg synes jo at begge er lige sløje - bare på hver sin måde. Næsten alle er enige om, at Gomez har gjort det rigtig skidt i en periode. Jeg vil ikke klandre SK for lige netop i den situation at prøve Ivan. Ikke mindst hvis Ivan har set bedre ud til træning. Det er samtidig også skidt, hvis man ikke kan spille sig på eller af holdet. Eller hvad?
Jeg er grundlæggende enig i, at det optimale er at spille med de samme to. Men situationen var altså lidt speciel lørdag.
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Der var en klog mand der i indlæg 25 i denne tråd troede det var løgn med et brandnyt midterforsvar.
Ivan havde angiveligt lidt med baglåret i ugen op til kampen. Når nu Bürgy var syg havde jeg nok valgt kun at skifte ham.
Og for det ikke skal være løgn vælger man så også at skifte de 2 backer i løbet af kampen + vi slutter med Bjørn og Gomez i midterforsvaret.
Så der var lige 6 rokeringer i back kæden på 90 minutter. Jeg har sgu aldrig oplevet noget lignende.
Derudover har vi et par folk løbende rundt på midtbanen der er blevet omskolet,
Det minder virkelig om et seriehold der er blevet ringet sammen.
Var der ikke en der mente vi skulle prøve at skifte målmand også?
Det kan jo være det sker på fredag mod Hvidovre.
Det er ikke de bedste vilkår man byder Myhra når man skifter sådan rundt.
Jeg stod vitterligt og tænkte, hvad fanden foregår der
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet er jeg enig i. Fint at Aschou fik tjansen ved siden af Ivan, jeg er sikker på at det er en indregnet risiko at han ikke kunne spille alle 90+ min. Ivan kæmper jo med benene på de forskellige underlag på samme måde som BP gør. Jeg håber næste gang at cf. hedder Burgy og Aschou idet at Aschou næppe har spillet sig af i lørdagens kamp. Jeg tror på han vil kunne spille op til Makienok som ikke er verdens hurtigste angriber .. det vil jeg glæde mig til at se.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Hvor mange chancer skabte Kolding? Jeg er sgu mere bekymret over, at midtbanen var totalt dysfunktionel. Det mål de scorer er for latterligt. Det er fuldstændig ligemeget, hvem der er i forsvaret, når de har en mand der kan kaste 35 m. Det er nærmest umuligt at cleare, fordi bolden kommer med så relativt lidt fart. Det er jo også derfor at FCMs røvsyge spillestil er bygget op om indkast.
Comment
Comment