Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opstart vinter 2024/2025 tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jo - men der skal ikke mere end 3-4 kampe til før stemningen vender. Lægger OB ud med et par nederlag, samler en mindre skade op til en bærende profil samtidig med at de nærmeste forfælgere vinder deres kampe, så kører fortællingen; Er OB ved at smide det hele på gulvet? Så ja vi har 14 kampe i foråret - men det har du så potentielt ikke alligevel - med de "rigtige" udfald så er man pludselig i en kamp for hvad der skulle have været en sikker oprykning.

Så lad os komme godt fra land - og hurtigst muligt få den lukket helt, rent matematisk.
    Der skal heller ikke mere end en sejr i første runde til OB og et nederlag til Horsens før at vi fører med 17p plus målscorer med 13 kampe igen
    Så skal Horsens hente over 1,3p pr runde. Stort set umuligt

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

For nogen skulle der ikke engang en enkelt kamp til før oprykningen nærmest lyder til akut at være i fare.
      nej på ingen måde. Jeg mener bare at se på det som "14 kampe" ikke helt passer, fordi fortællingen kan ændre sig, og det har vi set før, kan påvirke stemningen omkring truppen, måske endda i truppen (hvor stærk "overvinder" kultur har man reelt fået banket ind i dem?)

Man venter ikke til efter de 14 kampe med at drage konklusioner, og et par dårlige præstationer / uheldige resultater, en skade til en etableret spiller og pludselig kan hvad der skulle være en sikker oprykning ende med at blive en "kamp for oprykning"

OB har igennem mange sæsoner haft en uheldig tendens til at sætte dårlige stimer sammen, det har jeg ikke så let ved at glemme desværre.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Der skal heller ikke mere end en sejr i første runde til OB og et nederlag til Horsens før at vi fører med 17p plus målscorer med 13 kampe igen
        Så skal Horsens hente over 1,3p pr runde. Stort set umuligt
        jeg er sådan set helt enig. Men vil du være tilfreds med "bare" at rykke op som nr 2?

Oprykning er selvf det vigtigste - men syntes også måden hvorpå det sker betyder noget.

Min pointe er sådan set bare at man kan ikke se det som "14 kampe" og så sætter vi to streger under resultatet. Der er alle mellemregningerne efter hver kamp og de kan få en indflydelse på det endelige resultat, en uheldig stime til OB + en god stime for Horsens og pludselig er de i form og vi kæmper for at bevare hvad der skulle være en sikker oprykning.

Det bliver spændende at se dem spille rigtige kampe igen så man får bedre syn for sagen mht hvor vi står. Lige nu har jeg svært ved at se andet end en smal trup. Et par sejre og fode præstationer vil nok kunne dulme nerverne :)

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg er sådan set helt enig. Men vil du være tilfreds med "bare" at rykke op som nr 2?

Oprykning er selvf det vigtigste - men syntes også måden hvorpå det sker betyder noget.

Min pointe er sådan set bare at man kan ikke se det som "14 kampe" og så sætter vi to streger under resultatet. Der er alle mellemregningerne efter hver kamp og de kan få en indflydelse på det endelige resultat, en uheldig stime til OB + en god stime for Horsens og pludselig er de i form og vi kæmper for at bevare hvad der skulle være en sikker oprykning.

Det bliver spændende at se dem spille rigtige kampe igen så man får bedre syn for sagen mht hvor vi står. Lige nu har jeg svært ved at se andet end en smal trup. Et par sejre og fode præstationer vil nok kunne dulme nerverne :)
          Nej det vil jeg som udgangspunkt ikke være tilfreds med. Måden vi kommer til at spille foråret på og hvordan vi rykker op betyder også meget.
          Men der er bare mange aspekter i det. Integrationen af Markus Jensen,Sandberg,Hansborg,McCoy osv er lige så vigtig som måden det sker på

Jeg forventer en karrusel tur i løbet af foråret og til tider en masse kritik at trænerne,holdet og det fact at truppen er ultra tynd. Men jeg er 100% sikker på at vi klarer det

Comment

[QUOTE=fmprOB;n355731]

Store optimisme ligefrem Vi fører med 14p ned og en meget meget bedre målscore. Vi skal spille 14 kampe
            Det vil sige at i de 14 kampe skal Efb eller Horsens vinde 5 kampe mere end OB

Alle hold slår alle i denne liga. Så hvis Horsens går helt amok og vinder 10 kampe, spiller 2 uafgjort og taber 2 (best case scenario) har de overpræsteret.
            Så skal OB have 18-19 point på 14 kampe.. Med ligaens bedste målmand, forsvar og angriber…. EfB har solgt ud og når det ikke.

Kan det stadig gå galt? Hvis vi løber ind i 5-10 skader på de rigtige pladser ja.. Men det er jo yderst sjældent det sker i OB.. Men hvis vi kommer til at konkurrere på nogenlunde lige vilkår er i nogen der kommer til at blive lidt flove over jeres umådelige skepsis.

Men intet er selvfølgelig umuligt i fodbold[/QUOTE]

Hvis jeg husker rigtigt sluttede OB nr.7 eller 8 i grundspillet sidste år, inden vi gik ind i nedrykningsspillet. Og alligevel "lykkedes" det at smide det hele og rykke ned.
            Så ja intet er umuligt for OB.

Comment

Lidt fra LR i Spanien

https://fyens.dk/ob/humoeret-fik-et-...6534c65b41a-12

Trybull er muligvis klar til 11 mod 11 spil i morgen

Comment

[QUOTE=pnl;n355745]

Store optimisme ligefrem Vi fører med 14p ned og en meget meget bedre målscore. Vi skal spille 14 kampe
                Det vil sige at i de 14 kampe skal Efb eller Horsens vinde 5 kampe mere end OB

Alle hold slår alle i denne liga. Så hvis Horsens går helt amok og vinder 10 kampe, spiller 2 uafgjort og taber 2 (best case scenario) har de overpræsteret.
                Så skal OB have 18-19 point på 14 kampe.. Med ligaens bedste målmand, forsvar og angriber…. EfB har solgt ud og når det ikke.

Kan det stadig gå galt? Hvis vi løber ind i 5-10 skader på de rigtige pladser ja.. Men det er jo yderst sjældent det sker i OB.. Men hvis vi kommer til at konkurrere på nogenlunde lige vilkår er i nogen der kommer til at blive lidt flove over jeres umådelige skepsis.

Men intet er selvfølgelig umuligt i fodbold[/QUOTE]

Hvis jeg husker rigtigt sluttede OB nr.7 eller 8 i grundspillet sidste år, inden vi gik ind i nedrykningsspillet. Og alligevel "lykkedes" det at smide det hele og rykke ned.
                Så ja intet er umuligt for OB.
                Intet er umuligt. Men det skete også med en trup i total opløsning. Vi er et helt andet sted nu

Comment

Jeg kan se at vi har hevet 6 u19 spillere med til Spanien:

Marcus Eskildsen (U19 - Målmand)
                  Tobias Elnegaard (U19 - Målmand)
                  Magnus Andersen (U19 – Back/Kantspiller)
                  Mads Abrahamsen (U19 - Offensivspiller)
                  Viktor Bender (U19 - Offensivspiller)
                  Valdemar Grymer (U19 - Offensivspiller)

Jeg må indrømme at jeg troede Noah Lassen var tættere på holdet? Er der nogen med fingeren på pulsen i forhold til akademiet der ved om han er en af dem man regner med klare nåleøjet på sigt?

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                    Jeg kan se at vi har hevet 6 u19 spillere med til Spanien:

Marcus Eskildsen (U19 - Målmand)
                    Tobias Elnegaard (U19 - Målmand)
                    Magnus Andersen (U19 – Back/Kantspiller)
                    Mads Abrahamsen (U19 - Offensivspiller)
                    Viktor Bender (U19 - Offensivspiller)
                    Valdemar Grymer (U19 - Offensivspiller)

Jeg må indrømme at jeg troede Noah Lassen var tættere på holdet? Er der nogen med fingeren på pulsen i forhold til akademiet der ved om han er en af dem man regner med klare nåleøjet på sigt?
                    Grymer er så kommet med fordi det ikke blev til noget i EfB

Lassen er skadet

Comment

Grymer er så kommet med fordi det ikke blev til noget i EfB

Lassen er skadet
                      Ah okay, en Lassen skade forklare fraværet. Havde bestemt regnet med at han var en man ville hive med, så jeg undrede mig da han ikke stod listet.

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Ah okay, en Lassen skade forklare fraværet. Havde bestemt regnet med at han var en man ville hive med, så jeg undrede mig da han ikke stod listet.
                        Han er 100% med i planerne. Men har generelt haft nogle dumme der ikke er gavnlig for hans udvikling. Så vi må håbe at man bliver bedre til at forhindre det fremover

Comment

Trybull spiller ikke kamp i morgen

https://fyens.dk/ob/tyske-trybull-se...6534c65b41a-13

Men det lover godt for at have en rolle mod Hillerød. Måske de sidste 20-30 min når Grubbe/Sandberg går død

Comment

Trybull spiller ikke kamp i morgen

https://fyens.dk/ob/tyske-trybull-se...6534c65b41a-13

Men det lover godt for at have en rolle mod Hillerød. Måske de sidste 20-30 min når Grubbe/Sandberg går død
                            Mon ikk trybull spiller den sidste trænings kamp næste søndag også er han klar til at starte inde mod Hillerød.

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Mon ikk trybull spiller den sidste trænings kamp næste søndag også er han klar til at starte inde mod Hillerød.
                              Også en mulighed. Kommer nok også lidt an på hvordan afløseren gør det i morgen. Hvordan den samlede midtbane dynamik fungerer

Comment

Kommer LR med start 11 her?

https://fyens.dk/ob/nu-kan-gustav-gr...6534c65b41a-12

Comment

Working...
                                X