Disciplineret indsats med god effektivitet i begge felter. Fremragende mål af Max Ejdum, Grubbe defensivt ikke dårligt, men han mangler fart og driblestyrke for at true modstanderens forsvar mere. Dejligt at William Martin scorede igen, desværre blev Bjørn åbenbart skadet. Jeg håber, det er ikke slem og at han kan deltage i den næste vigtige kamp mod Horsens på lørdag. Vi skal slå Horsens på hjemmebane med den rette vinder attitude og en helstøbt indsats med masser af fight. Men 4:1 på udebane mod vores nærmeste forfølger, det er helt sikkert godkendt. Fortsæt bare OB, vi er på den rette vej.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd Fredericia - OB 03/11/24
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Svært at klage med en 4:1 udebanesejr i ligaens topkamp. :-)
Det er fint at modvind ikke imponerer holdet. Hverken Esbjergs tidlige scoring sidst eller Fredericias udligning i dag bringer os ud af sporet. Det er et hold med selvtillid og tro på vi har der nu. Helt anderledes end sidste sæson.
Og jeg tænker da det i hvertfald til en vis grad var været planen at overlade initiativet til Fredericia. Og det virkede jo.
Men syntes måske, især i første halvleg vi var liiiige passive nok.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Jeg forstår, hvad du skriver - men over 15 kampe er der mere på spil end held eller varians. Vi er blevet gode til at vinde kampe. Det er også en evne.
…. i 1. division, bevares, i know…
Sammenlignet med den famøse pokalkamp for ca et år siden i Fredericia, så er OB nået meget langt, og skal bestemt ikke
være nervøse for niveauet i Superligaen omend truppen nok skal rettes lidt til hist og her.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
OB er ikke bare tophold, og ikke bare heldige. OB er alt, alt for gode til den række. Problemet nu er manglende matchning.
Sammenlignet med den famøse pokalkamp for ca et år siden i Fredericia, så er OB nået meget langt, og skal bestemt ikke
være nervøse for niveauet i Superligaen omend truppen nok skal rettes lidt til hist og her.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Meget enig. Kan ikke se hvorfor at OB i nuværende forfatning ikke skulle være på niveau med Vejle,Aab,SdJ og Lyngby. Ja vi er lidt tynde på bredden. Og ja der kommer lidt afgange. Men det løses over et par vindue. Men pr dags dato er vi lige så godt stillet som de andre 4
start 11 behøver vi ikke være bekymrede for (ifht de 4 nederste) men vi skal have noget mere ind i angrebet...og forsvaret ( og lidt til midtbanen )
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
argh vi er ret tynde i bredden - især på enkelte nøglepositioner.
start 11 behøver vi ikke være bekymrede for (ifht de 4 nederste) men vi skal have noget mere ind i angrebet...og forsvaret ( og lidt til midtbanen )
Vi kan desuden glæde os over at Luca,Ejdum og Martin har fået tid til at slå igennem. Forhåbentlig når et par stykker mere at sætte et aftryk inden næste sommer.
Sådan en som Markus Jensen er for god til ikke at få en eller anden form for gennembrud. Jeg er dog meget i tvivl om hvilken plads det er på i den nye formation
Comment
-
Selvfølgelig skal der ske noget. Men grundstammen der skal bære os igennem er ikke dårligere end de 4 hold i bunden af superligaen IMO.
Vi kan desuden glæde os over at Luca,Ejdum og Martin har fået tid til at slå igennem. Forhåbentlig når et par stykker mere at sætte et aftryk inden næste sommer.
Sådan en som Markus Jensen er for god til ikke at få en eller anden form for gennembrud. Jeg er dog meget i tvivl om hvilken plads det er på i den nye formation
Markus Jensen kunne vel spille 10'er positionen - i tilfælde hvor der skal roteres - Ejdum kan tage en 8'er så - eller få en pause. Og så tænker jeg da ikke 4-3-3 er helt død. Så længe det hedder 1 division bør vi langt hen af vejen kunne diktere spillet og ikke rette for meget ind efter vores modstandere. Det kommer jo nok til at ændre sig efter sommerferien, så tænker det vil være fornuftigt at have lidt taktisk fleksibilitet i baghånden
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
jamen vi er grundlæggende enige. Men med Slots og Ivan væk og selv hvis vi skulle forlænge med BP - så skal der noget ind der. Oppe foran har vi været dybt afhængige af Luca - Fenger fungerede ikke som afløser sådan 1:1 så der skal også noget ind der.
Markus Jensen kunne vel spille 10'er positionen - i tilfælde hvor der skal roteres - Ejdum kan tage en 8'er så - eller få en pause. Og så tænker jeg da ikke 4-3-3 er helt død. Så længe det hedder 1 division bør vi langt hen af vejen kunne diktere spillet og ikke rette for meget ind efter vores modstandere. Det kommer jo nok til at ændre sig efter sommerferien, så tænker det vil være fornuftigt at have lidt taktisk fleksibilitet i baghånden
Men at miste Slots,Bjørn og Ivan på én gang lyder også voldsomt. Så. Tja. Ved det sgutte. Det ender nok med at de forlænger ham et år som vel heller ikke er en katastrofe
Kunne godt tænke mig at se Fenger på toppen sammen med Luca næste gang. Så må DD på bænken en tur
Comment
-
Nico har pådraget sig en mindre overbelastningsskade. Vurderingen er at det ikke er noget der holder ham ude af ACH-kampen på lørdag. BP fik et slag på knæet da stødte sammen med Trybul og der er fine chancer for at et par dages pause gør ham godt og sikkert er klar til weekenden også.Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 3
Comment
-
Vi burde vel forlænge et år med BP pga kontinuiteten, omklædningsrummet og den leder han er blevet. Men en lille del af mig siger at vi skal videre og ikke være for sentimentale med de her ældre spillere. Han bliver 34 når vi rammer superligaen og har meget svært ved at holde sig skadesfri. Det bliver nok ikke bedre herfra.
Men at miste Slots,Bjørn og Ivan på én gang lyder også voldsomt. Så. Tja. Ved det sgutte. Det ender nok med at de forlænger ham et år som vel heller ikke er en katastrofe
Kunne godt tænke mig at se Fenger på toppen sammen med Luca næste gang. Så må DD på bænken en tur
Fenger sammen med Luca kunne sagtens prøves. WM kunne også være sjov at se helt på toppen.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægUnderlig følelse at vinde så mange kampe, og så stadig være sådan meeeehhhh.
Det er jo bare 1.division. Det er 32 træningskampe hvor vi er nået halvvejs.
Skal man sætte sig et mål må det være at vinde ligaen med flest point nogensinde."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 1
Comment
Comment