Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Enig.
    I min verden skal man forsøge at klemme hver en krone ud af et salg på Slotsager og Ivan her til vinter mm de for forlænger. De penge skal bruges til at hente noget rigtig god kvalitet. Gerne 2 centrale forsvarsspillere som sammen med Gomez,Bjørn og Julius kører foråret igennem.
    Der skal desuden hentes en vb også uanset om Nico forlænger eller ej

Vi kan simpelthen ikke spilde et halvt år med spillere som smutter til sommer alligevel. De må bare bestemme sig. Kan de ikke det må vi tage beslutningen for dem.
    Jeg bliver fuldstændig SINDSSYG hvis man til sommer står med 3 nye i bagkæden
    enig - men håber da ikke de signings vi skal lave afhænger af hvad vi kan få for Slots og Ivan...for det er ikke mange basseøre da de begge står med kontraktudløb. Men der skal helt sikkert findes en løsning. Især Slotsager sagen skal vi ikke have hængende over hovedet et halvt år mere. Få den nu lukket

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Enig.
      I min verden skal man forsøge at klemme hver en krone ud af et salg på Slotsager og Ivan her til vinter mm de for forlænger. De penge skal bruges til at hente noget rigtig god kvalitet. Gerne 2 centrale forsvarsspillere som sammen med Gomez,Bjørn og Julius kører foråret igennem.
      Der skal desuden hentes en vb også uanset om Nico forlænger eller ej

Vi kan simpelthen ikke spilde et halvt år med spillere som smutter til sommer alligevel. De må bare bestemme sig. Kan de ikke det må vi tage beslutningen for dem.
      Jeg bliver fuldstændig SINDSSYG hvis man til sommer står med 3 nye i bagkæden
      Fuldstændig enig. Problemet er når det handler om OB går det sjældent som vi ønsker.
      Som jeg tidligere har skrevet, kan det gå helt galt til sommer igen, hvis man ikke er på forkant til januar.
      Selvén og Yaya er åbenbart langt væk fra holdet og burde lejes ud hvis muligt.
      Desuden en masse udløb til sommer.
      Få nu styr på det Troels.

Comment

Det første træk var, at vi ikke gik i panik i sommer og hentede de sædvanlige 10 spillere, hvor vi så skulle af med de 7 af dem igen næste sommer, eller de låste lønpenge flere sæsoner frem.

Det giver også ro til at få handlet det der egentlig skal handles, og evt. forlænge de 3-4 kontrakter det nok bliver til, men som selvfølgelig gerne snart må komme.

Jeg er fortrøstningsfuld. Det bliver nok ikke det hele der lykkedes nej, selvfølgelig ikke, men allerede nu peger pilen fremad.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Det første træk var, at vi ikke gik i panik i sommer og hentede de sædvanlige 10 spillere, hvor vi så skulle af med de 7 af dem igen næste sommer, eller de låste lønpenge flere sæsoner frem.

Det giver også ro til at få handlet det der egentlig skal handles, og evt. forlænge de 3-4 kontrakter det nok bliver til, men som selvfølgelig gerne snart må komme.

Jeg er fortrøstningsfuld. Det bliver nok ikke det hele der lykkedes nej, selvfølgelig ikke, men allerede nu peger pilen fremad.
          Helt enig . Og den kølige og fornuftige tilgang TB viste sidste sommer skulle vel også betyde at Troels har økonomisk råderum nu i hensigt af transferpenge og lønbudget. Derudover har vi tilført unge fra akademiet som er ved at udvikle sig til Superliga spillere. Er langt mere bekymret om stadionsituationen hvor det åbenbart ikke går foran end om trupsitutationen hvor udviklingen går den helt rigtige vej.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Må være fantastisk at være så positiv. Jeg har svært ved at se pilen peger fremad.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Må være fantastisk at være så positiv. Jeg har svært ved at se pilen peger fremad.
              I en forfærdelig situation med et ødelagt hold blev der sammensat en trup som hentede 43 ud af 48 point uden at gå økonomisk amok. Selvfølgelig kun i Nordicbet men det betyder for mig at man har vurderet situationen dertid helt rigtigt og taget de rigtige beslutninger. Så bygger på at Troels vurderer også rigtigt i forhold til den kommende superligasæson og tager de rigtige beslutninger.
              Tænker mere og mere at vi havde brug for den nedrykning om at bringe klubben i det rigtige spor efter årevis ørkenvandring.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

Comment

Det er vildt nok at læse i tråden, om vi vil have Klynge eller ej, uden at det bliver bragt ret meget på banen, hvor komplet urealistisk det er.

Vi har ikke en kinamands chance for at hente Anders Klynge. Hvorfor skulle han dog skifte til os? Han spiller på et bedre hold, med succes og har over 100 superligakampe og 10 europæiske under bæltet. Selv hvis vi skulle tilskrive hans fynske ophav og hans tid som OB-talent nogen form for fordel i en kontraktsituation, ville han bytte en plads som nøglespiller for Silkeborgs midtbane ud med en tilsvarende plads hos en oprykker fra Nordic Bet.

Som tingene står i fodbolddanmark lige nu, er vi ikke over Silkeborg i fødekæden

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                  Det er vildt nok at læse i tråden, om vi vil have Klynge eller ej, uden at det bliver bragt ret meget på banen, hvor komplet urealistisk det er.

Vi har ikke en kinamands chance for at hente Anders Klynge. Hvorfor skulle han dog skifte til os? Han spiller på et bedre hold, med succes og har over 100 superligakampe og 10 europæiske under bæltet. Selv hvis vi skulle tilskrive hans fynske ophav og hans tid som OB-talent nogen form for fordel i en kontraktsituation, ville han bytte en plads som nøglespiller for Silkeborgs midtbane ud med en tilsvarende plads hos en oprykker fra Nordic Bet.

Som tingene står i fodbolddanmark lige nu, er vi ikke over Silkeborg i fødekæden
                  Der er mange ting der taler imod, at Klynge skulle være aktuel for til sommer. Men "komplet urealistisk" er at tage munden for fuld, i mine øjne.

Han er vel grænsende til at være profil på SIF-holdet. Var i hvert fald inden hans skade. Men under hans skade har Silkeborg bare (igen-igen) præsteret rigtigt godt. Og bl.a. de to nye på midtbanen (Mads Larsen og Freundlich) ser gode ud og ligner reelle konkurrenter. Jeg har svært ved at forestille mig, at Silkeborg ikke vil forsøge at forlænge, men de har set, at de fungerer uden ham. Det kunne måske godt få indflydelse på det tilbud de giver ham - og hans vilje til at skive under hvis han føler sig mindre sikker på, at han fortsat vil være fast starter.

Det lyder så også som om, at Klynge helst vil til udlandet. Så det ender det jo nok med. Men han er også en spiller uden de helt iøjenfaldende spidskompetencer så jeg er lidt i tvivl om hvor gode muligheder han vil have der. Der kunne godt være noget klassisk "hollandsk midterklub". Jeg kunne godt se en verden, hvor han ikke får de tilbud fra udlandet han håber på, har et kontrakttilbud fra Silkeborg han er lidt lunken over og så har et tilbud fra OB, der er ca. 50% større. Det er klart som du siger: det vil være et skridt ned for ham sportsligt, men det kan vel også være, at en lille del af ham har ærgret sig over, at han ikke fik chancen i Odense og gerne vil "hjem" og bevise sig. Vildere ting er sket.

Jeg synes i hvert fald det er oplagt at gøre forsøget. Hvis han ikke har forlænget i Silkeborg inden årsskiftet synes jeg OB sover i timen hvis de ikke tager kontakt til ham.

Comment

syntes da der bliver taget div. forbehold.

Og ja pt er SIF foran os - men økonomisk er jeg ret sikker på vi kan tilbyde mere. Så økonomi og muligheden for at være en bærende profil på et spændende projekt - det vil være den slags man skal lokke med (kræver jo lige at TB får defineret "projektet" lidt nærmere)

Så komplet umuligt mener jeg ikke det er.

MEN når det er sagt - så tror jeg heller ikke på den. Han har en god alder, er kontrakt fri og har et ønske om at prøve sig af udenlands - så mon ikke det lykkedes ham at finde et eller andet

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

I en forfærdelig situation med et ødelagt hold blev der sammensat en trup som hentede 43 ud af 48 point uden at gå økonomisk amok. Selvfølgelig kun i Nordicbet men det betyder for mig at man har vurderet situationen dertid helt rigtigt og taget de rigtige beslutninger. Så bygger på at Troels vurderer også rigtigt i forhold til den kommende superligasæson og tager de rigtige beslutninger.
                      Tænker mere og mere at vi havde brug for den nedrykning om at bringe klubben i det rigtige spor efter årevis ørkenvandring.
                      det mener jeg ikke man reelt kan vurdere endnu - det kommer meget an på hvordan de næste par vinduer bliver håndteret.

jeg kan sagtens finde et par ting hvor jeg syntes man kan stille spørgsmålstegn ved håndteringen;

- trupsammensætningen - der tog man noget af en chance - det er gået, men Lucas skade har vist hvor tyndt besatte vi reelt er.

- håndteringen af Slotsager sagen trækker for mig også markant ned, TB har givetvis arvet en lortesag - men mener stadig den burde være ordenet på anden vis.

- hele "de udstødtes ø" og generelt det at få afskippet spillere trak for længe ud, det samme gjorde Trybull sagen sådan set også.

Men det ser pt ganske fornuftigt ud, rart man fik forlænget med Ejdum og så bliver det spændende hvad der kommer til at ske, for man må ikke endnu en gang skubbe alle problemerne foran sig.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det mener jeg ikke man reelt kan vurdere endnu - det kommer meget an på hvordan de næste par vinduer bliver håndteret.

jeg kan sagtens finde et par ting hvor jeg syntes man kan stille spørgsmålstegn ved håndteringen;

- trupsammensætningen - der tog man noget af en chance - det er gået, men Lucas skade har vist hvor tyndt besatte vi reelt er.

- håndteringen af Slotsager sagen trækker for mig også markant ned, TB har givetvis arvet en lortesag - men mener stadig den burde være ordenet på anden vis.

- hele "de udstødtes ø" og generelt det at få afskippet spillere trak for længe ud, det samme gjorde Trybull sagen sådan set også.

Men det ser pt ganske fornuftigt ud, rart man fik forlænget med Ejdum og så bliver det spændende hvad der kommer til at ske, for man må ikke endnu en gang skubbe alle problemerne foran sig.
                        Er enig at Slotsager-sagen gik åbenbart galt (medmindre der sker en lille mirakel og han skriver nok forlængelse eller bliver valgt dyrt i vinter vinduet). At det ikke var en særlig fin situation med "de ustødtes ø" ser også men det var nødvendigt og man brugte vel bare tid om at finde klubber for de rådne æbler. At Trybull kom ind sent kostede ikke er eneste point. :-)
                        Min vurdering er at sidste sommer vinduet blev toget de absolut rigtige beslutninger -også i bagklogheds klare lys. ;-) Oprydning og sammensætning af en trup hvor unge fra akademiet får en chance og ægte betydning og som dominerer ligaen og er på bedste vej til Superligaen igen.
                        Og håber bare om vi kan sige det også om Troels arbejde efter de næste tre eller fire vinduer.så er vi et bedre sted med klubben end i sidste årti og spiller med i Top 6.
                        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Er enig at Slotsager-sagen gik åbenbart galt (medmindre der sker en lille mirakel og han skriver nok forlængelse eller bliver valgt dyrt i vinter vinduet). At det ikke var en særlig fin situation med "de ustødtes ø" ser også men det var nødvendigt og man brugte vel bare tid om at finde klubber for de rådne æbler. At Trybull kom ind sent kostede ikke er eneste point. :-)
                          Min vurdering er at sidste sommer vinduet blev toget de absolut rigtige beslutninger -også i bagklogheds klare lys. ;-) Oprydning og sammensætning af en trup hvor unge fra akademiet får en chance og ægte betydning og som dominerer ligaen og er på bedste vej til Superligaen igen.
                          Og håber bare om vi kan sige det også om Troels arbejde efter de næste tre eller fire vinduer.så er vi et bedre sted med klubben end i sidste årti og spiller med i Top 6.
                          et salg af slotsager nu (eller en forlængelse) vil for mig at se kun være et plaster på hvad der har udviklet sig til en rigtig skidt historie, uden at vi kender alle detaljerne - så er det bare en rigtig møgsag.

Nej Trybull kostede ikke point - derfor skulle den stadig ikke have trukket ud så længe.

Men altså - det er så let at sidde på sidelinjen og sige hvordan de skulle have gjort deres arbejde, jeg er sikker på de gør deres bedste - det hele er jo trods alt ikke kun op til TB som han selv ynder at sige igen og igen.

MEN derfra og så til at sige at der blev "taget de absolut rigtige beslutninger" - der er alligevel et stykke vej i min bog.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

syntes da der bliver taget div. forbehold.

Og ja pt er SIF foran os - men økonomisk er jeg ret sikker på vi kan tilbyde mere. Så økonomi og muligheden for at være en bærende profil på et spændende projekt - det vil være den slags man skal lokke med (kræver jo lige at TB får defineret "projektet" lidt nærmere)

Så komplet umuligt mener jeg ikke det er.

MEN når det er sagt - så tror jeg heller ikke på den. Han har en god alder, er kontrakt fri og har et ønske om at prøve sig af udenlands - så mon ikke det lykkedes ham at finde et eller andet
                            Synes fortsat vi i OB skal være så ambitiøse at vi da skal gå efter at score profiler fra de hold, som bliver vores kommende konkurrenter. Timingen fra Klynges side kan være skidt i forhold til et udlandseventyr. Pt. Har han været skadet længe og afvist en forlængelse. Silkeborg præsterer uden ham, og han vil jo ikke stå først for når han er frisk igen, hvis de fortsætter som de spiller nu med spillere på længere kontrakter end ham.

Omstændigheder som ovenfor beskrevet gør signing af en spiller som Klynge realistisk, men det bliver næppe en, som er indenfor rækkevidde allerede til vinter. Spørgsmålet er så om vi ønsker at vente på en midtbanespiller til sommervinduet eller vi prioriterer ham nu. Sådanne ting spiller ind, ligesom at Klynge jo også kan have ondt i røven over at OB I sin tid slet ikke gav ham en chance, og valgte ikke at tilbyde ham en kontrakt, da hans u19 tid var ovre.

Comment

Det var da godt nok en halv stråmand. Klynge bliver bragt på banen. Klynge diskuteres naturligvis. Flere påpeger, at det næppe er realistisk. Nogle påpeger, at han da bør være på radaren Nogle mener, han ikke er god nok. Der er sgu da både til gården og til gaden. Desuden er Erling Haaland "komplet urealistisk". Anders Klynge er selvfølgelig ikke "komplet urealistisk". Særdeles tvivlsom? Ja, formentlig. Umuligt? Nej. Dertil kan der simpelthen ske for mange ting.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg er som heller ikke så positiv, men dog mere i plus end minus. Bare det at pilen ikke peger bagud er efterhånden et plus når det kommer til OB.

Og så bunder det nok også i, at det er svært at se hvordan tingene lige nu skulle være så meget anderledes, her 3.5 måned efter sæsonen startede, 5 måneder efter TB blev ansat.... men det handler nok mere om hvad folk sidder med af forventninger.

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
                                X