Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-Vendssysel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Hjemvendt fra stadion. Jeg er igen vildt skuffet over Trybull. Han er for langsom i tanke og handling. To gule kort på hvad... 40 minutter? Han skaber ingen sikkerhed, da han kommer ind. Halter efter i rigtig mange markeringer og presser helt forkert op på en 8 miuntter før tid, hvor han forlader sin mand, som så får den bag ham og det bliver farligt. Han er simpelthen ikke god nok til en fremtidig superliga - nu er den kaldt her.... Så kan vi se, hvordan det går. Han er en OB-spiller med jævnt niveau fra de sidste 12-13 år og de er ikke gode nok mere.
    Fenger kunne ikke rigtig få det til at hænge sammen. Manneh var vildt god - han er rigtig god til at falde ned og lægge den af, eller vende med bolden. Han lægger rigtig mange gode afleveringer på kant/op i banens længeretning. Virkelig stærk. Man of the match sammen med BP og naturligvis Luca. Men han brænder altså også nogle direktører i dag.
    Synes at Ejdum bliver bedre og bedre. Tror han kan blive en rigtig solid og vigtig superligaspiller for OB, hvis han fortsætter udviklingen.
    EDIT: ja og Gomez kan kun koncentrere sig i 60-70 minutter. Hold nu op, hvor kunne han have kostet mod et lidt bedre hold. Et top 8 SL-hold havde jo scoret mindst 2 mål på hans blundere i slutningen af kampen.
    Jeg forsøgte at se kampen på piratstreaming men det blev for hakkende. Alligevel vil jeg udtale mig her og nævne, at Trybull jo ikke har spillet nok kampe endnu. Han bliver bedre. God nok? Mon ikke til Nordic Bet.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Jamen så vil jeg godt byde ind med en omgang jeg synes 2. Halvleg i store stræk lignede flere af de hjemmekampe, vi spillede i sidste sæson. Hvor vi gik fra at proaktive til at være reaktive/nervøse og tilbagetrækkende.

      Vi var heldige. Held skal der også til, og jeg er stadig indforstået med at de svingninger nok kommer til at dominere resten af, i hvert fald, denne halvsæson.

      Fra nogen der ligner vi er klasser bedre end modstanderen til nogen, der kun var to heldige og dygtige aktioner fra Bjørn og en god redning fra Myhra fra at miste ikke bare 2 men potentielt 3 points.

      Det er denne "sygdom" vi skal til livs, for den vil blive ubønhørligt straffet i Superligaen. Om det så er at lede efter håret I suppen, så må det jo være dét; for i en proces der skal lede til, at vi ikke ryger ned igen, der skal man påpege de faldgrubber, der kan forhindre dét.

      Vi kunne jo også ha dræbt kampen i 1. Halvleg, og indsatsen i 2. Halvleg var jo ikke mangel på vilje. Det var et fald i den kollektive fornemmelse for at vi simpelthen bare er bedre end de andre.

      Det må man tilgive dem. Og både håbe og vide, at de godt er selv klar over, at der skal arbejdes på at strikke flere fuldendte præstationer sammen. Og ikke præstere som i 1. Halvleg mod Hobro og 2. Halvleg mod Vendsyssel.

      Vigtigt at slutte med en scoring. Det gav lidt mere pift til stemningen efterfølgende. 8 i streg er godt. Rigtig godt. Fuldendte præstationer ville gøre det endnu bedre. Som imod Fredericia f.eks.

      MvH ChrisOB
      Så længe vi er indforstået med, at held også svinger begge veje. Ja to gange på 90 minutter, er Vendsyssel uheldige med ikke at score, men der er Bjørn og Myhra dygtige i det defensive. Men vi skal vel anerkende at Vendsyssel er heldige 2-3-4 gange i 1. halvleg, og skal vel takke den samme overtroiske magt for, at kampen ikke var slut efter 45. minutter.

      Det var vel også kun dét held, der gjorde at Vendsyssel ikke strakte våben og gav op som Hobro og Fredericia gjorde, hvor skarpheden var mere med os, og så havde 2. halvleg udformet sig anderledes.

      Synes bare narrativet kan vendes rundt, lige så "heldige" vi var med ikke at tabe point, ligeså "uheldige" var vi vel med, at vi ikke fik skudt en velspillende Lasse Schulz i sænk efter 30 minutter. Vi har stolpeskud, 1:1 fantomredninger og en dårlig tilbagelægning fra Vendsyssels midterforsvarer, som Luca scorer på en anden dag. Luca kunne også have spillet Fenger helt fri i en anden situation. Så var vi heldige eller uheldige??

      Jeg er derudover enig med dig, vi skal blive skarpere i begge felter, når modstanderen hedder AGF og FCK bliver Gomez' koncentrationsfejl straffet, Bjørn bliver sat på farten og Luca får ikke 7, men kun 2-3 chancer til at score. Vi skal piske os selv til at holde et højt tempo, så vi er klar når modstanderne har mere end 25 medrejsende fans med.

      Comment


        #63
        8 sejre i 8 kampe er ikke held. Det er i hvert fald vældigt usandsynligt.

        Det er også en evne at vinde kampe, hvor man ikke er gode hele tiden. Den evne har vi aldeles manglet i Superligaen.

        Vi har klare mangler, men der er altså også lang tid til, at vi (forhåbenligt) skal spille Superliga igen. Jeg tror, vi kan bygge noget op, der over tid bliver godt!

        Jeg synes 8 sejre i streg burde fejres mere herinde.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

          Så længe vi er indforstået med, at held også svinger begge veje. Ja to gange på 90 minutter, er Vendsyssel uheldige med ikke at score, men der er Bjørn og Myhra dygtige i det defensive. Men vi skal vel anerkende at Vendsyssel er heldige 2-3-4 gange i 1. halvleg, og skal vel takke den samme overtroiske magt for, at kampen ikke var slut efter 45. minutter.

          Det var vel også kun dét held, der gjorde at Vendsyssel ikke strakte våben og gav op som Hobro og Fredericia gjorde, hvor skarpheden var mere med os, og så havde 2. halvleg udformet sig anderledes.

          Synes bare narrativet kan vendes rundt, lige så "heldige" vi var med ikke at tabe point, ligeså "uheldige" var vi vel med, at vi ikke fik skudt en velspillende Lasse Schulz i sænk efter 30 minutter. Vi har stolpeskud, 1:1 fantomredninger og en dårlig tilbagelægning fra Vendsyssels midterforsvarer, som Luca scorer på en anden dag. Luca kunne også have spillet Fenger helt fri i en anden situation. Så var vi heldige eller uheldige??

          Jeg er derudover enig med dig, vi skal blive skarpere i begge felter, når modstanderen hedder AGF og FCK bliver Gomez' koncentrationsfejl straffet, Bjørn bliver sat på farten og Luca får ikke 7, men kun 2-3 chancer til at score. Vi skal piske os selv til at holde et højt tempo, så vi er klar når modstanderne har mere end 25 medrejsende fans med.
          Det er vel altid sidstehåndsudtrykket, der tæller? Ændrer ikke på, at vi var heldige indtil det sidste med at holde en føring, der var for lille efter 1. Halvleg.

          Så vil det appease dig, hvis jeg skrev, at vi var tilsvarende heldige i 2. Halvleg som Vendsyssel var det i 1. Halvleg? ;-)

          Om heldet udligner sig, det er vel et spørgsmål om udnyttelse. Vendsyssel fik ikke scoret. Det var uheld for dem og held for os. Hvis dit udsagn er rigtigt, så burde den kamp været endt 3-3 og ikke 2-0.

          Men omvendt havde vi ført bare 2-0 ved Halvleg var der nok ikke blevet spænding om resultatet. Vi vandt. Fordi marginalerne var på vores side i 2. Halvleg, hvor det efter mine begreber er lidt mere afgørende for kampens udfald, netop at have marginalerne på sin side, når man ikke forlængst har lukket kampen.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Det er vel altid sidstehåndsudtrykket, der tæller? Ændrer ikke på, at vi var heldige indtil det sidste med at holde en føring, der var for lille efter 1. Halvleg.

            Så vil det appease dig, hvis jeg skrev, at vi var tilsvarende heldige i 2. Halvleg som Vendsyssel var det i 1. Halvleg? ;-)

            Om heldet udligner sig, det er vel et spørgsmål om udnyttelse. Vendsyssel fik ikke scoret. Det var uheld for dem og held for os. Hvis dit udsagn er rigtigt, så burde den kamp været endt 3-3 og ikke 2-0.

            Men omvendt havde vi ført bare 2-0 ved Halvleg var der nok ikke blevet spænding om resultatet. Vi vandt. Fordi marginalerne var på vores side i 2. Halvleg, hvor det efter mine begreber er lidt mere afgørende for kampens udfald, netop at have marginalerne på sin side, når man ikke forlængst har lukket kampen.

            MvH ChrisOB
            OB lader kampen blive nervøs, ved at være ineffektive.

            Men set over 90 minutter synes jeg ikke, der kan være to meninger om, hvem der skulle vinde den fodboldkamp. Det atypiske i fredags var vel nærmere størrelsen på chancerne til Vendsyssel, men alle hold får chancer.

            Vi har flest afslutninger både på mål og forbi mål, og Myhra har færre redninger end Schulz. Vi har bolden på deres tredjedel mere end vice versa, og vi får desuden tilspillet os end større xG end Vendsyssel. Data vinder ikke kampe, men jeg køber ikke præmissen, at vi var heldige med at vinde.

            For så er alting jo held? Så er vi heldige med at Fredericia ikke får straffe, så vi kan løbe ned og score, og vi er heldige med at score på hovedstød mod Hillerød, og at Hillerød ikke scorer selv. Vi er heldige i Køge med, at vi scorer mål, vi er heldige i Hobro at Frederik Christensen er uskarp, mens Fenger er skarp.

            OB: Vi er heldige, når vi vinder og piv-dårlige, når vi taber!

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

              OB lader kampen blive nervøs, ved at være ineffektive.

              Men set over 90 minutter synes jeg ikke, der kan være to meninger om, hvem der skulle vinde den fodboldkamp. Det atypiske i fredags var vel nærmere størrelsen på chancerne til Vendsyssel, men alle hold får chancer.

              Vi har flest afslutninger både på mål og forbi mål, og Myhra har færre redninger end Schulz. Vi har bolden på deres tredjedel mere end vice versa, og vi får desuden tilspillet os end større xG end Vendsyssel. Data vinder ikke kampe, men jeg køber ikke præmissen, at vi var heldige med at vinde.

              For så er alting jo held? Så er vi heldige med at Fredericia ikke får straffe, så vi kan løbe ned og score, og vi er heldige med at score på hovedstød mod Hillerød, og at Hillerød ikke scorer selv. Vi er heldige i Køge med, at vi scorer mål, vi er heldige i Hobro at Frederik Christensen er uskarp, mens Fenger er skarp.

              OB: Vi er heldige, når vi vinder og piv-dårlige, når vi taber!
              Nej, det undrer mig du ikke køber den. Men som 2. Halvleg udviklede sig var vi altså heldige med at holde 1-0, uanset hvordan du vender og drejer det. Vi havde 14 forsøg i 1. Halvleg. 2 i 2. Halvleg. Inklusiv straffesparket. Jeg fastholder, at det er sidstehåndsindtrykket, der tæller. Man kan sagtens være heldige med at holde en føring, ligesom de var heldige med kun at være bagud med 1-0 ved Halvleg.

              Set over hele kampen var vi bedst og vandt fortjent. Ændrer dog ikke en tøddel på at vi altså var heldige i 2. Halvleg. Uheldige med ikke at ha lukket kampen forlængst, heldige med at forsvare en spinkel føring.

              Det er indiskutabelt at vi faldt voldsomt i niveau. Og det er altså sket mere end én gang allerede. Og det er helt forventeligt, og jeg skriver altså at det kan man tilgive dem, både fordi vi jo vandt, igen, og fordi vi i vores bedste perioder er klasser bedre end de andre.

              Jeg tror bare det er dig, der bare VIL være på tværs, når jeg skriver noget.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment

              Working...
              X