Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Hillerød 10/08/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    slut, 1-0 og 3 point...det holdt hårdt men godt man fik vendt det fra sidste kamp.

    tydeligt der er laaaang vej igen. Og det starter altså med at få forbedret bredden på truppen.

    Comment


      Vi skal være glade for at de andre hold er så ringe, især offensivt. Jeg synes ikke vi spiller særlig godt, måske i de første 10 min. Virker lidt planløst og vi har kun 1 måde at spille på. Men håber det andre sig og vi får de nye spillere ind. Det gør ikke i længden. 1-0 og tilbage på træningsbanen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
        Vi skal være glade for at de andre hold er så ringe, især offensivt. Jeg synes ikke vi spiller særlig godt, måske i de første 10 min. Virker lidt planløst og vi har kun 1 måde at spille på. Men håber det andre sig og vi får de nye spillere ind. Det gør ikke i længden. 1-0 og tilbage på træningsbanen.
        Enig. 3 vigtige points og tak til især BP for at ofre sig i forsvaret. Spillemæssigt er der stadig meget at arbejde med. Banen var god. Og flere Nordic Bet minutter til vores unge.

        Comment


          Hvad var tilskuertallet

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
            Hvad var tilskuertallet
            6.137 (så vidt jeg husker)
            Fas est et ab hoste doceri.

            Comment


              Så kampen fra tribunen. Godt med 3 point - det er vidst det positive.

              Svageste led er fortsat SK. Gomez modtager sit første gule og tager sig til baglåret. Så er der pause. Han skal ud. Det er alle mands vide, især fordi de stærkeste (eneste?) Kort vi har på hånden er TS og Ivan. Men det kommer han ikke. I anden halvleg læner han sig op af det andet gule kort længe. Ingen reaktion. Så får han andet gule, og rødt. Derefter reagerer man og får TS ind, der fejler man så igen fra bænken og fik ikke meldt det rigtigt.

              Amatører. Andet er der vidst ikke at sige til det. Troels Bechs udtalelse at SK skulle være en af de største stjerner på træner-himlen. Det et godt nok svært at se. Det skal man vidst have en fornem trænerlicens for at forstå. Jeg kan i hvert fald ikke gennemskue, at vi skulle have en gameplan.

              10 mand får vi den heldigt hjem. BP klart MOM.
              Last edited by Mhjortebjerg; 10-08-2024, 18:49.
              Fas est et ab hoste doceri.

              Comment


                Så kampen på min mobil på en meget dårlig forbindelse fra Grækenland, men tak link
                Ret rodet kamp. Vi havde dog enkelte perioder, hvor det så ok ud. De var dog for få.
                Gameplanen er svær at få til at virke, vi mangler altså en del kvalitet på holdet. Men vi fik scoret, på en dødbold. Det har vi manglet i tidligere sæsoner.
                Det lignede en sikker sejr, der bare skulle køres hjem. Det dumme og unødvendige røde kort åbnede kampen igen. Og vi var vel lidt heldige at køre sejren hjem. Det er selvfølgelig svært i undertal, men vi blev trykket mere ned end vi burde blive. Så gode var Hillerød ikke.
                Summa summarum, 4 kampe og 12 point er svære at argumentere mod, men der er alligevel lang vej hjem.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                  Enig. 3 vigtige points og tak til især BP for at ofre sig i forsvaret. Spillemæssigt er der stadig meget at arbejde med. Banen var god. Og flere Nordic Bet minutter til vores unge.
                  I see what you did there... Når man er dårlig kan man altid fighte. Og BP vil altid være bedre i 4 back kæde.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Udover de 3 point var der ikke meget at glæde sig over. Få nu den trup på plads for pokker.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Stadig mange der skal ud …

                      Slotsager
                      Fenger
                      DonD
                      Haji
                      Aske
                      Bureyp
                      Vaisenen
                      Selven
                      Yaya?
                      Manneh?
                      Mihajlo?
                      Det ender vel med, at vi sidst i vinduet. Er nød til at leje noget ind. Fordi de spillere som ikke ved de skal til OB. Godt ved de ikke skal til OB.
                      Last edited by sinus; 10-08-2024, 20:01.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Lyspunkter:

                        - 3 point
                        - Jeg synes vi “kvikker” lidt op mentalt efter scoringen, og er i haserne på Hillerød-spillerne. Som om Middelfart-åget lige blev løftet en smule og der kom noget gejst og energi tilbage. Så får Gomez rødt kort og kampen ændrer naturligvis karakter.
                        - Vi får vist noget fight og at vi ikke er for fine til at krige den hjem, når nu udgangspunktet ændres.
                        - Luca scorer på trods af, at han har det svært.
                        - Vi holder et clean sheet med vores 2. Keeper, hvilket alt andet lige er med til at styrke og skærpe konkurrencen - samtidig giver jævnlig spilletid til reserver en generelt større tilfredshed i truppen.
                        - Vi har spillet fire kampe i NBL, og det har resulteret i 12 point, og en målscore på 9-1, hvorved vi er det suveræne tophold.

                        Bekymringer:

                        - Energien manglede i store dele af første halvleg, det blev rettet lidt til, og først efter Lucas scoringen kom det ønskede udtryk.
                        - Vi skal mangle Gomez i næste kamp, og worst case scenario er Bjørn skadet, Slotsager solgt og Gomez ude med karantæne, så står vi med Ivancevic og Sauli Vaisanen, Bojana eller Bertel Askou, hvis ikke der er hentet en erstatning for Slotsager.
                        - Markus Jensen og Max Fenger på de to kanter lider af den “OB-syge” som kanterne har lidt af så langt tilbage som under Alm også. Som minimum to sæsoner har vores kanter som hovedregel været nogle underligt udynamiske og stationære positioner, med ryggen for meget mod det mål de skulle true. Hvis jeg havde ét ønske til Søren Krogh, så skulle det være, at få gjort vores kanter målfarlige, så modstanderen ikke blot skal stække Kjerrumgaard for at kontrollere OB.

                        Nu er der tre point mere i hus, og vi kan se frem til, at lægge pokalblamagen bag os, og forsøge at finde frem til et mere tydeligt OB-udtryk igen. Der kommer også et sæt drilske kampe med den næste måned, med B93 ude, Fredericia hjemme, Hobro ude og Vendsyssel hjemme. Så den næste måneds penge må man formode at OB tryktestes for alvor i NBL, og skal møde to af forhåndsfavoritterne til at slutte i top 6.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          I see what you did there... Når man er dårlig kan man altid fighte. Og BP vil altid være bedre i 4 back kæde.

                          MvH ChrisOB
                          Altid dejligt når den slags bliver bemærket :-)

                          OB’s kvindehold vandet i øvrigt 2-0 i dag i deres sæsonåbner i den bedste række mod AGF. Altid fedt at slå AGF!.

                          Comment


                            Jeg ser to jævnbyrdige 1. Divisionshold, som ikke rigtig formår at bryde hinandens ret defensive udgangspunkt op. OB har to perioder af sammenlagt ca. 15 minutters spil, hvor vi viser en grad af superliganiveau. I den ene periode burde vi have scoret og i den anden får vi så scoret på en dødbold. Efter Gomez hjerneblødning har Hillerød chancen for udligning, men ellers er de relativt tandløse, fine nok på bolden, men uden kvalitet til at nedbryde et top 14-hold i Danmark.

                            Jeg savnede den her fremadrettethed man fremhæver der skal være i vores spil. Vi spiller hjemme imod et Hillerød og har totalt håndbremsen trukket. Vi lignede et hold der spillede for ikke at tabe og det må virkelig ikke være hensigten, bare fordi man kom til at snuble i en pokalkamp.
                            Vi skal flyve ud som i de første 35-40 min imod Hvidovre i alle hjemmekampe i 1. Division. Det skal være i mine øjne være målestokken man evaluere særligt vores hjemmekampe ud fra. Her er vi langt fra i dag. Vi får slet ikke lagt presset højt nok op, når vi ikke var på bolden. Vi har medvind og angriber ned imod RMN i 1. Halveg. Så er der ingen undskyldninger. Det er med fuld risiko, for at få trykket et hold som Hillerød ned. Så må man tilrette, hvis det ikke fungere, men man prøvede ikke engang og det er skuffende.
                            Vi ser dog heldigvis giftige ud på dødbolde i den her række, og det kan redde os mange smalle og uskønne sejre, når spillet ikke sidder der. Det gjorde det i dag og så er det Kroghs fornemmeste opgave at få fortalt spillerne at der simpelthen forlanges meget mere end hvad I viste i dag, selvom vi vinder.

                            Comment


                              Jeg tror, at alle kan se, at det her ikke er et Superligahold. Det er selvfølgelig lidt sært at skrive efter 12 point i 4 kampe, og om noget har vi da evnen til at vinde uskønne sejre i første division, men vi mangler utroligt meget som hold, førend det begynder at ligne noget.

                              Det havde jeg også forventet. Det bliver en lang og sej kamp at bygge den her trup op igen.

                              For nu vil en forstærkning (som også har de rette menneskelige egenskaber) til hver kæde gøre en stor forskel, og så kunne det vel heller ikke skade reelt at overveje, om man har truppen til em 4-3-3, da vi får tæt på intet ud af vores kanter.

                              Det er spændende tider!

                              Comment


                                Set fra stadion var det en kamp vi kontrollede i store dele men spillede for langsomt og især de forreste tre var for statisk. Det så helt ja o.k ud på forsvaret og midtbanen men så fandt den boldføende ikke nok muligheder om at gøre det farligt og bryde Hillerøds defensive organisation. Hillerød blev først i slutningen af første halvleg lidt modiger og kom der også til flere hjørnespark. Før havde de næsten intet udover to muligheder med venlig hjælpe af Gomez som havde en rigtig dårlig dag.
                                Vores spil blev lidt bedre i anden halvleg og Lucas scoring gav noget ekstra men så dummede Gomez sig én gang mere og det blev ret lange 20 minutter at forsvare det hjem. I den fase var det lidt bekymrende at vi næsten kun lossede bolden væk uden at prøve at holde den eller komme med lidt mere intiativ om at lukke kampen med en anden scoring. Lidt skuffende at vi med ti mand ikke magter merre end "spark den væk" Min MoM er helt klar Paulsen. Herlig fight og konge i luften, det var bare fedt at se. Har Ejdum som runner-up, han var vel den som skabte mest på midtbanen og de der aktioner hvor han drejer ind og fører bolden energisk frem er klasse.
                                Ikke den bedste kamp men fint at vi tog sejren i dag efter den skuffe i Middelfart sidst. Og 12 point ud af de første fire kampe er vel mere end man kunne forvente før sæsonen i en situation hvor vi står i en kæmpe ombygning og nyopbygning.. :-)

                                ​​​​
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X