Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny OB Trøje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Ja, så kan vi lige så godt spille i vores omdiskuterede opvarmningstrøje
    Jep

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

      Men klubber ændre jo ting. Logoet er vel også helligt og det er der blevet pillet ved en del gang. Den her trøje ødelægger ikke vores identitet, historie osv Ret beset er det vel nogle brede striber der er på denne trøjer, kontra den vi havde med stregerne, som ved gud heller ikke var populær
      Jo, men som nævnt har jeg intet imod at prøve nyt og især når det ikke er vores OB hjemmebanetrøje, men det er det jo. Det er ikke et stribet udtryk i min verden, hverken på den eller anden måde. Nej, jeg var heller ikke vild med den, men den var stribet. Vores hjemmebanetrøje skal være i vores striber og farver samt have OB logoet ved hjertet. Så kan man ellers i min verden gøre hvad man vil. Vi er en traditionsklub med en lang stribet historie og det glemmer man ved at have sådan en hjemmebanetrøje. Kald mig gerne gammeldags mv. men jeg mener at det vigtigt at vi ikke glemmer hvor vi kommer fra som klub, især i krise tider som nu.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Eller værre: Et fuldt ud bevidst marketingsstunt, hvor målet er at få penge ud af en bestemt type forbrugere, der er en meget attraktiv målgruppe, med en hvis købekraft.

        Når man bevidst, med både design, og præsentation henvender sig til et bestemt segment, så er det ikke ugennemtænkt. Så er det med åbne øjne og absolut ingen skelen til hverken historie eller traditioner. Kort sagt: Koldt, kynisk og klamt.

        "Klubben i centrum", min bare. Snarere markedsanalyser og Excel ark i centrum.

        MvH ChrisOB
        Jeg synes man mere og mere går væk fra "klubben i centrum".

        For at lokke flere (yngre) til kampene er der startet en tivolisering, hvor fokusset ikke mere er på selve kampen, men banko, happy hour, musik, street food m.m før kampene..... for nogle er det måske fint, men jeg rejser ikke hjem til Odense for gøgl, men for at støtte holdet !

        Beklager, jeg er et gammelt brokkehoved, men elsker traditioner og OB

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Og OSE bliver bare ved og ved og ved med at sætte nye standarder for gigantiske fuck ups. En OB trøje skal være STRIBET! Og logoet skal sidde på hjertet og ikke midt på. Hvad helvede tænker de på??? OSE fatter bjælde af traditioner. Træk det makværk tilbage. Omgående.

          MvH ChrisOB
          Trøjen fra 95-96 var logoet modsat hjertet, men er sikkert på du også havde en korstog mod det dengang

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

            Trøjen fra 95-96 var logoet modsat hjertet, men er sikkert på du også havde en korstog mod det dengang
            Måske der var en grund til, at man flyttede det tilbage

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Måske der var en grund til, at man flyttede det tilbage
              Trøjerne er i bund og grund ligegyldige, da det hele alligvel afhænger af resultaterne.
              den sort/gule trøje er jo blevet til det den er pga miraklet.

              Jeg vil også helst se en OB trøje med ordentlige striber, men det er fandme vigtigere at vi vinder kampene. Der kommer jo alligevel nye trøjer hvert år

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Jeg synes man mere og mere går væk fra "klubben i centrum".

                For at lokke flere (yngre) til kampene er der startet en tivolisering, hvor fokusset ikke mere er på selve kampen, men banko, happy hour, musik, street food m.m før kampene..... for nogle er det måske fint, men jeg rejser ikke hjem til Odense for gøgl, men for at støtte holdet !

                Beklager, jeg er et gammelt brokkehoved, men elsker traditioner og OB
                Den del har jo virket; der har nok aldrig været så mange unge rundt omkring på tribunerne, som der har været det sidste års tid. Det har jeg, som sådan, ikke noget imod; men når man henfører den strategi til trøjen, så står jeg i den grad af.

                For mig er det ikke ret meget anderledes end hvis OSE i morgen besluttede sig for at "fornye sig" og gå med den sidste nye mode trendye farve og f.eks gøre trøjen beige.

                Det er den følelse af afsky, jeg sidder med, når jeg ser trøjen, som den er: Et stort hvidt H på en blå baggrund; der ikke henvender sig til et bredt publikum. Hvilket den generelle reaktion ser ud til at være.

                Jeg skrev med nogle af dem, jeg ser OB sammen med, og jeg tror vores første reaktioner indkapsler den generelle følelse lige nu:

                "Fed trøje. Den har bare intet med OB at gøre"

                "Den har ingen striber!!! Vrede smileys"

                "Hold kæft den er grim, den har intet med en OB trøje at gøre"

                Den første kommentar er fra en mand under 30. Den næste tæt på 40. Den sidste over 40.

                Der er givetvis 40+, 50+ folk, der synes den er fed, men jeg tror (måske bilder mig ind), at det er et forsvindende fåtal.

                Jeg tror ikke dem, der forsvarer trøjen, forstår den vrede den øjebæ vækker i mig og andre. Ej heller betydningen af at en OB (hjemmebane) trøje skal have striber og ikke nytænkes. Det kan man gemme til udebane og tredjetrøjer.

                Sådan er den uskrevne regel for mange. Og den er totalt ufravigelig.

                Jeg kan jo tage fejl og til sæsonstart ser vi den trøje over alt, men some how tvivler jeg på, at det kommer til at ske.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

                  Trøjen fra 95-96 var logoet modsat hjertet, men er sikkert på du også havde en korstog mod det dengang
                  Ja selvfølgelig. No shit Sherlock, fristes jeg til at sige. Så hvad er egentlig din pointe? At jeg også retroperspektivt ville gøre udfald mod noget, der efter min mening perverterer noget, jeg finder aldeles smukt? Det er simpel konstatering af både tænkt og aktuel virkelighed.

                  Det har jeg det helt fint med. Jeg står op for traditioner når det gælder OB trøjer. Striber, smalle. (Men ikke for smalle) Logoet på hjertet. Færdig arbejde. Ingen nuancer whatsoever. Sort/Hvidt. Intet kompromis.

                  Hvis OB havde besluttet at ændre på farverne så vi f.eks spillede i blå og gul, ville du så bare acceptere det? Fordi du syntes trøjen i sig selv er fed?

                  Kom bare med udfald mod min mening, så kommer jeg med udfald tilbage.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Den del har jo virket; der har nok aldrig været så mange unge rundt omkring på tribunerne, som der har været det sidste års tid. Det har jeg, som sådan, ikke noget imod; men når man henfører den strategi til trøjen, så står jeg i den grad af.

                    For mig er det ikke ret meget anderledes end hvis OSE i morgen besluttede sig for at "fornye sig" og gå med den sidste nye mode trendye farve og f.eks gøre trøjen beige.

                    Det er den følelse af afsky, jeg sidder med, når jeg ser trøjen, som den er: Et stort hvidt H på en blå baggrund; der ikke henvender sig til et bredt publikum. Hvilket den generelle reaktion ser ud til at være.

                    Jeg skrev med nogle af dem, jeg ser OB sammen med, og jeg tror vores første reaktioner indkapsler den generelle følelse lige nu:

                    "Fed trøje. Den har bare intet med OB at gøre"

                    "Den har ingen striber!!! Vrede smileys"

                    "Hold kæft den er grim, den har intet med en OB trøje at gøre"

                    Den første kommentar er fra en mand under 30. Den næste tæt på 40. Den sidste over 40.

                    Der er givetvis 40+, 50+ folk, der synes den er fed, men jeg tror (måske bilder mig ind), at det er et forsvindende fåtal.

                    Jeg tror ikke dem, der forsvarer trøjen, forstår den vrede den øjebæ vækker i mig og andre. Ej heller betydningen af at en OB (hjemmebane) trøje skal have striber og ikke nytænkes. Det kan man gemme til udebane og tredjetrøjer.

                    Sådan er den uskrevne regel for mange. Og den er totalt ufravigelig.

                    Jeg kan jo tage fejl og til sæsonstart ser vi den trøje over alt, men some how tvivler jeg på, at det kommer til at ske.

                    MvH ChrisOB
                    Det er jo nok altid svært at tro at andre har en anden mening end en selv - nogen gange viser det sig så alligevel at være tilfældet.
                    At der til sæsonstart er mange forskellige OB trøjer - der hver for sig repræsenterer forskellige sæsoner og tidsperioder - synes jeg personligt er fedt.
                    Som du har jeg været med på stadion i alt for mange år - og mener også at striberne er en integreret del af "det rigtige" OB og kulturen omkring det. Vi må dog nok acceptere at OB kulturen og fodboldkulturen er en hel del under forandring - og hvis ikke vi finder vores vej i dette ender vores kære klub på elefanternes kirkegård. Hvordan man så leder den forandring er der sikkert mange meninger om - din og min på trøjefronten er rimeligt ens, dog vil jeg sige at der helt sikkert er kommercielle analyser bag handlingen og strategien og det forstår jeg godt nødvendigheden af. Jeg synes ikke om den lyserøde away trøje - men på stadion kan jeg se at det er der mange andre som gør ...

                    Comment


                      #40
                      Flot og fed trøje

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                        Det er jo nok altid svært at tro at andre har en anden mening end en selv - nogen gange viser det sig så alligevel at være tilfældet.
                        At der til sæsonstart er mange forskellige OB trøjer - der hver for sig repræsenterer forskellige sæsoner og tidsperioder - synes jeg personligt er fedt.
                        Som du har jeg været med på stadion i alt for mange år - og mener også at striberne er en integreret del af "det rigtige" OB og kulturen omkring det. Vi må dog nok acceptere at OB kulturen og fodboldkulturen er en hel del under forandring - og hvis ikke vi finder vores vej i dette ender vores kære klub på elefanternes kirkegård. Hvordan man så leder den forandring er der sikkert mange meninger om - din og min på trøjefronten er rimeligt ens, dog vil jeg sige at der helt sikkert er kommercielle analyser bag handlingen og strategien og det forstår jeg godt nødvendigheden af. Jeg synes ikke om den lyserøde away trøje - men på stadion kan jeg se at det er der mange andre som gør ...
                        Det er simpelthen ramt 157,5% spot on.
                        Forandring og ændringer i tid kan nogle gange være svært at acceptere - men til tider ganske nødvendigt.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                          Det er jo nok altid svært at tro at andre har en anden mening end en selv - nogen gange viser det sig så alligevel at være tilfældet.
                          At der til sæsonstart er mange forskellige OB trøjer - der hver for sig repræsenterer forskellige sæsoner og tidsperioder - synes jeg personligt er fedt.
                          Som du har jeg været med på stadion i alt for mange år - og mener også at striberne er en integreret del af "det rigtige" OB og kulturen omkring det. Vi må dog nok acceptere at OB kulturen og fodboldkulturen er en hel del under forandring - og hvis ikke vi finder vores vej i dette ender vores kære klub på elefanternes kirkegård. Hvordan man så leder den forandring er der sikkert mange meninger om - din og min på trøjefronten er rimeligt ens, dog vil jeg sige at der helt sikkert er kommercielle analyser bag handlingen og strategien og det forstår jeg godt nødvendigheden af. Jeg synes ikke om den lyserøde away trøje - men på stadion kan jeg se at det er der mange andre som gør ...
                          Jeg accepterer ikke at fodboldkulturen er under forandring. Jeg vil bekæmpe den forandring til den dag, jeg dør. De kommercielle analyser har jeg allerede argumenteret for er den eneste forklaring på dén trøje.

                          Det betyder ikke, at jeg bare stiltiende skal acceptere, at det er sådan. For mig repræsenterer accepten af den trøje, at man er ligeglad med klubbens identitet, bare trøjen ser fed ud. Den tanke vil jeg aldrig nogensinde kunne forlige mig selv med.

                          Man sætter heller ikke juleaften og tænker "hey hvad med at vi skiftede rødkålen ud med hvedeklid? Eller flæskestegen med boller i karry? Og juletræet med en kaktus" Hvis man udfordrer en tradition, ender man med at udradere den, og så har man bare skabt en anden tradition. Fair nok; men hvis man er ubetinget tilhænger af den oprindelige tradition, så fremstår enhver ændring og udfordring ad den tradition altså som en personlig fornærmelse i det øjemed.

                          Og endnu mere når man ved, at udfordringen af traditionen intet har at gøre med at gøre traditionen bedre, men er udelukkende har noget at gøre med markedsanalyser og målgruppering.

                          Sorry, men det vil jeg under ingen omstændigheder acceptere eller sige undskyld for. Den trøje føles som en personlig fornærmelse, netop fordi den, fuldt ud bevidst, ikke er målrettet til et bredt publikum, men i stedet nogen, der udelukkende kigger på trøjens design og tænker "wow" uanset om der er én, to eller tre striber, eller om de striber er brede eller smalle.

                          By all means køb den og synes den er fed. Men vi ser altså markant anderledes på om "nyt og anderledes" i fodboldtrøje sammenhæng er en god ting.

                          For mig repræsenterer det en udradering af OB, helt på linje med, hvis farven var skiftet fra blå og hvid til noget andet.

                          Samme vrede, samme reaktion.

                          MvH ChrisOB

                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg

                            Det er simpelthen ramt 157,5% spot on.
                            Forandring og ændringer i tid kan nogle gange være svært at acceptere - men til tider ganske nødvendigt.
                            Hvorfor? Vi snakker om et simpelt trøje design. Det kan man sagtens bevare, selv om alt andet må og skal forandre sig. Vi skifter heller Dannebrog ud bare fordi det er et levn fra en anden tid. Nej vi bevarer det, fordi det er en indgroet del af identiteten.

                            Jeg tror netop det at OSE ikke har begreb om, hvad OB er og har været siden Riccardos tid især, er en del af forklaringen på at skiftende trænere ikke har haft succes i vores klub. Vi skifter identitet hvert 3. År og hver gang undrer de sig over hvorfor det ikke virker.

                            Hvis også vores trøje skal udsættes for identitetsforvirring, så forstærker det jo bare indtrykket af, at OSE hverken kan eller vil forstå betydningen af en fast identitet. Og så er de dømt til at fejle om og om igen.

                            Accepten af den trøje er imo de facto en accept af den fortsættende identitetskrise, der er mere eller mindre skyld i, at vi skal spille 1. Division nu og muligvis skal forsøge at rykke op med et hold, der er aldeles uerfarent.

                            Moderne fodbold skal bekæmpes. Ikke stiltiende accepteres som en del af en naturlig forandring.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #44
                              Nu tror jeg også, at alle er med ;)…

                              Jeg er vist sjældent blevet beskyldt for ikke at gå op i traditioner og kultur - eller at være uerfaren - men jeg synes egentlig trøjen er ok, selvom jeg da bestemt skal vænne mig til en del ting.

                              Edit: og jeg bryder mig så lidt om moderne fodbold, at jeg ikke følger fodbold som sport udover OB og landsholdet.
                              Last edited by Jungledyret; 21-06-2024, 13:24.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Ja selvfølgelig. No shit Sherlock, fristes jeg til at sige. Så hvad er egentlig din pointe? At jeg også retroperspektivt ville gøre udfald mod noget, der efter min mening perverterer noget, jeg finder aldeles smukt? Det er simpel konstatering af både tænkt og aktuel virkelighed.

                                Det har jeg det helt fint med. Jeg står op for traditioner når det gælder OB trøjer. Striber, smalle. (Men ikke for smalle) Logoet på hjertet. Færdig arbejde. Ingen nuancer whatsoever. Sort/Hvidt. Intet kompromis.

                                Hvis OB havde besluttet at ændre på farverne så vi f.eks spillede i blå og gul, ville du så bare acceptere det? Fordi du syntes trøjen i sig selv er fed?

                                Kom bare med udfald mod min mening, så kommer jeg med udfald tilbage.

                                MvH ChrisOB
                                Hele dit mantra er fodbold er følelser problemet er bare hvis man ikke dele de samme følelser som dig så er man forkert på den.

                                super fint du har din mening, men hvis andre har en anden end dig er det vel også fint.

                                Comment

                                Working...
                                X