Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Viborg-kampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Ikke at jeg som sådan er uenig men ejer/bestyrelsen har givet et top6 budget og klart meddelt at der kommer ikke flere penge før at ledelsen har vist at de kan bruge pengene ordentligt og der må man sige at de er faldet igennem.
    Der er også påfaldende at over de ti år har alle andre klubber været i Europa og på skift haft en sæson hvor de er kommet flot op igennem rækken .. bare ikke OB …

    Klart det er et problem at bestyrelsen blander sig i hyringer og fyringer der tilfalder sportsdirektøren men så
    må sportsdirektøren slå i bordet ..

    Bestyrelsen har forsøgt ned forskellige ledelser men det har ikke virket. De har tillige forsøgt at få hjælp udefra så
    det er sq snart svært at se hvad de skal gøre andet end at hyre en der har prøvet det før på anbefaling af andre og give dem tid. Flere penge (lige som i det offentlige) er ikke altid bare svaret. Måden man arbejder på betyder altså meget …
    tænker også valget af spillestil spiller ind her; både under Kent og under Alm har man villet spille på en måde hvor de spillere der er brug for måske ikke ligefrem er de biligste at hente ind. Vi så det jo tydeligt under Alm - da man fik Gigo ind hjalp det helt utroligt meget - han var en spiller med kvalitet - som man ikke havde råd til at bringe ind.

    Så fint der er et top 6 budget - men hvis den spillestil man vil lægge for dagen dikterer et top 3 budget så hjælper det ikke meget. Så sætter man sig igen imellem to stole.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
      Enig i at det er svært at vurdere Søren Krogh for os mandagstrænere herinde, lige nu peger min personlige pil relativt meget ned af.

      Synes efterhånden at eksemplerne på, at han og trænerteamet læser kampen forkert på forhånd, fylder meget.

      Hjemmekampen mod Hvidovre var åbenlyst forkert, hvilket han også selv har italesat.
      Hjemme mod Vejle udtaler han selv til SFÅ inden kampen “at vi møder et hold der vil stå lavt” her gjorde Vejle det præcis modsatte i store dele af kampen, plus at lade Al Hajj starte på kanten.
      Lyngby ude, fair nok den er svær pga. vejret, men her sejler beslutningen om Al Hajj også.

      Ydermere så kan jeg ikke huske, at OBs bænk på noget tidspunkt, har vendt kampbilledet med taktiske ændringer eller indskiftninger.
      Vi skal vel tilbage til Jakob Michelsen som eneste træner i OB i de sidste år som magtede det. På anden side manglede der et bæredygtigt koncept og en klar linje under JM.
      OB var ii mere end ti pr kke i stand at finde en træner som står for et klart spillekoncept OG var i stand og vidste at hjælpe og justere med taktiske indgreb under kampene.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Ikke at jeg som sådan er uenig men ejer/bestyrelsen har givet et top6 budget og klart meddelt at der kommer ikke flere penge før at ledelsen har vist at de kan bruge pengene ordentligt og der må man sige at de er faldet igennem.
        Der er også påfaldende at over de ti år har alle andre klubber været i Europa og på skift haft en sæson hvor de er kommet flot op igennem rækken .. bare ikke OB …

        Klart det er et problem at bestyrelsen blander sig i hyringer og fyringer der tilfalder sportsdirektøren men så
        må sportsdirektøren slå i bordet ..

        Bestyrelsen har forsøgt ned forskellige ledelser men det har ikke virket. De har tillige forsøgt at få hjælp udefra så
        det er sq snart svært at se hvad de skal gøre andet end at hyre en der har prøvet det før på anbefaling af andre og give dem tid. Flere penge (lige som i det offentlige) er ikke altid bare svaret. Måden man arbejder på betyder altså meget …
        Der har været investeret i assistenter, og andet omkring truppen, men har vi ansat flere, og dygtigere folk på de pladser end Silkeborg og Randers for eksempel?
        Har vi bedre trænings faciliteter end Viborg, Randers , Silkeborg og AGF?
        Er vi mærkbar bedre til at udvikle talenter end Silkeborg?
        Hvilke klubber er det vi skal sammenligne os med over de sidste 10-12 år?
        FCK, BIF, FCM , og FCN er på samtlige parametre langt foran os, og afstanden bliver kun større som tiden går.
        Så er der AGF som ligger foran, men ikke med samme afstand som de andre fire, men de er igang med at øge afstanden.

        AAB, SIF, Randers og senest VFF har opnået bedre placeringer, Europa store salg som nemt kan måle sig med OB.

        Er det tilfældigt at OB er den eneste klub som intet har opnået i de sidste 10-12 sæsoner ?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Vi skal vel tilbage til Jakob Michelsen som eneste træner i OB i de sidste år som magtede det. På anden side manglede der et bæredygtigt koncept og en klar linje under JM.
          OB var ii mere end ti pr kke i stand at finde en træner som står for et klart spillekoncept OG var i stand og vidste at hjælpe og justere med taktiske indgreb under kampene.
          Tror vi skulle have brugt pengene, så enten Niels eller Glen kunne havde fået deres eget team med. Med én af dem ville der nok havde være mere konsekvens og tydeligere koncepter.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Der har været investeret i assistenter, og andet omkring truppen, men har vi ansat flere, og dygtigere folk på de pladser end Silkeborg og Randers for eksempel?
            Har vi bedre trænings faciliteter end Viborg, Randers , Silkeborg og AGF?
            Er vi mærkbar bedre til at udvikle talenter end Silkeborg?
            Hvilke klubber er det vi skal sammenligne os med over de sidste 10-12 år?
            FCK, BIF, FCM , og FCN er på samtlige parametre langt foran os, og afstanden bliver kun større som tiden går.
            Så er der AGF som ligger foran, men ikke med samme afstand som de andre fire, men de er igang med at øge afstanden.

            AAB, SIF, Randers og senest VFF har opnået bedre placeringer, Europa store salg som nemt kan måle sig med OB.

            Er det tilfældigt at OB er den eneste klub som intet har opnået i de sidste 10-12 sæsoner ?
            Stort set det jeg har skrevet i andet indlæg. Forvalter man pengene godt nok? Hvis ikke giver det ikke mening bare at hælde flere penge i .. og hvorfor kan OB ikke op på det samme som AGF, SIF, RFC, VIFF og AAB .. det er altså den daglige ledelse i form af BW og SK for nuværende.. tidligere andre .. så hvad er det? ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Jeg har opgivet at analysere muligheder, grunde mv.
              Jeg er bare oprigtig ked af at se min klub præstere som den gør.
              Jeg er ikke på vognen der tror en nedrykning vil være godt. Jeg tror vi får svært ved at komme retur, hvis det skulle ske.
              Jeg drømmer og håber at skuden bliver vendt og at i stedet for at spille med håndbremsen trukket grundet panik at spillet bliver givet frit. Så må det briste eller bære.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                Jeg har opgivet at analysere muligheder, grunde mv.
                Jeg er bare oprigtig ked af at se min klub præstere som den gør.
                Jeg er ikke på vognen der tror en nedrykning vil være godt. Jeg tror vi får svært ved at komme retur, hvis det skulle ske.
                Jeg drømmer og håber at skuden bliver vendt og at i stedet for at spille med håndbremsen trukket grundet panik at spillet bliver givet frit. Så må det briste eller bære.
                Jeg har også svært ved at se en nedrykning som værende gavnlig. Jeg tror ikke på vi har formatet til en hurtig retur, ej heller viljen og evnerne til at sætte et slagkraftigt hold sammen.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Jeg har også svært ved at se en nedrykning som værende gavnlig. Jeg tror ikke på vi har formatet til en hurtig retur, ej heller viljen og evnerne til at sætte et slagkraftigt hold sammen.
                  -

                  Comment


                    For dem der gider er der fokus på OB i onside i aften. Jeg gider ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Jeg har før rejst spørgsmålet om OB på ledelsesgangen er fint tilfredse med blot at blive i ligaen.
                      Fejlslagne målsætninger i 11 af 12 sæsoner, uden at man på noget tidspunkt foretager nødvendige investeringer i truppen, det peger i mit hoved på tilfredshed med tingenes tilstand.
                      Der er så hvergang tingene har spidset lidt til været en trænerfyring, og man har her prøvet, forgæves naturligvis, at vise ambitionsniveau ved først at hente Kent N, og derefter Michaelsen. Det har været fine navne at hente, men deres betingelser har været ret begrænsede.
                      Sidste mand i trænerkarrusellen er så en total uprøvet assistent, som overtager en cirkus trup i krise, og skal styre dem igennem taberslutspillet, som i denne sæson er imod fem aldeles intetsigende og usexede modstandere.
                      Efter flere års klynken i pressen, over faciliteterne blev det nye superligahus præsenteret som helt vildt afgørende for udviklingen. Det har intet flyttet, og spillerstaben skal stadig rundt i byen og træne på låne baner.
                      For ikke længe siden blev der anlagt ny bane på stadion , som også blev præsenteret som at skulle være blandt landets bedste. Det var selvfølgelig også oversolgt, og derfor blev spillerne lovet en hybridbane , noget som stadig lader vente på sig.


                      Vi har over de sidste 12 år ikke haft en trup i nærheden af den ambition klubben giver udtryk for at have.
                      Den ene gang vi kom i top 6, blev den manglende kvalitet udstillet, og vi var blot statister. Siden da er flere af topholdene kun blevet stærkere, mind vi i bedste fald træder vande i det døde hav.
                      Jeg skrev, da det blev tydeligt i opstarten i sommer, at Nouck skulle være bærende offensive gennembrudspiller, at det var jeg godt nok nervøs for, da han meget sjældent har et slutprodukt. Det viste sig også at holde stik. Han faldt helt igennem. Heldigvis for OB overpræsterede Deedson i efteråret målmæssigt. Men nu har han jo også fundet sig normale leje og Sp har vi INTET i offensiven, når Hajj lukkes ned af modstanderen. Det er ALT for let at lukke OBs offensiv, når vi har så få spillere med kvalitet i det offensive spil. Kvaliteten på angriberftonten er jo også katastrofal. En afdanket Kadrii (han var fed da han var god). Men han har jo ikke niveau mere. To 1. Divisiongutter i Luca og Fenger. Det holder jo ikke. En Helander, som ikke gider være her. En højre back som spiller venstre back i Michelson. Han tør ikke slå et indlæg med venstre og så ryger 25% af meningen med at spille med ham og alligevel er han vel kampens bedste mod VFF. Det er jo Crazy. To katastrofe reelle venstre backs. BP som bedste bud på en Wingback i et par kampe. Det skriger jo til himlen.
                      Så jeg må altså bare konkludere at det er truppen som er og har været OBs achilleshæl de sidste 12-13 år.
                      Hvis man bruger så mange penge, må man bare konkludere at de bliver brugt forkert. BW er her den store synder. Han har haft en lang række vinduer nu og har ikke haft evnen til at få nok for pengene og han har købt ALT for mange fejlskud og har jo vurderet at vores tre angribere er dygtige nok som det er nu og det er de jo så langt fra. Når man skifter så mange skal man være dygtigere end BW. Der skulle skiftes mange - men Bjørn har bare ikke været dygtig nok. Han har ikke vidst at superligaen er ekstrem tæt og når der så ikke er to hold dom falder helt igennem så kommer et hold som OB altså i problemer.
                      Jeg tænker at OB er så langt ude nu, at det er tæt på umuligt at hente kvalitetsspillere i stort nok omfang som vil til klubben. Vi er beviseligt et potentielt nedrykkerhold. Bedste bud er derfor i min optik at bygge det op nedefra på egne ungdomsspillere. Ellers skal NT smide mange millioner i for at lokke den ekstra kvalitet til på lønchecken.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Jeg skrev, da det blev tydeligt i opstarten i sommer, at Nouck skulle være bærende offensive gennembrudspiller, at det var jeg godt nok nervøs for, da han meget sjældent har et slutprodukt. Det viste sig også at holde stik. Han faldt helt igennem. Heldigvis for OB overpræsterede Deedson i efteråret målmæssigt. Men nu har han jo også fundet sig normale leje og Sp har vi INTET i offensiven, når Hajj lukkes ned af modstanderen. Det er ALT for let at lukke OBs offensiv, når vi har så få spillere med kvalitet i det offensive spil. Kvaliteten på angriberftonten er jo også katastrofal. En afdanket Kadrii (han var fed da han var god). Men han har jo ikke niveau mere. To 1. Divisiongutter i Luca og Fenger. Det holder jo ikke. En Helander, som ikke gider være her. En højre back som spiller venstre back i Michelson. Han tør ikke slå et indlæg med venstre og så ryger 25% af meningen med at spille med ham og alligevel er han vel kampens bedste mod VFF. Det er jo Crazy. To katastrofe reelle venstre backs. BP som bedste bud på en Wingback i et par kampe. Det skriger jo til himlen.
                        Så jeg må altså bare konkludere at det er truppen som er og har været OBs achilleshæl de sidste 12-13 år.
                        Hvis man bruger så mange penge, må man bare konkludere at de bliver brugt forkert. BW er her den store synder. Han har haft en lang række vinduer nu og har ikke haft evnen til at få nok for pengene og han har købt ALT for mange fejlskud og har jo vurderet at vores tre angribere er dygtige nok som det er nu og det er de jo så langt fra. Når man skifter så mange skal man være dygtigere end BW. Der skulle skiftes mange - men Bjørn har bare ikke været dygtig nok. Han har ikke vidst at superligaen er ekstrem tæt og når der så ikke er to hold dom falder helt igennem så kommer et hold som OB altså i problemer.
                        Jeg tænker at OB er så langt ude nu, at det er tæt på umuligt at hente kvalitetsspillere i stort nok omfang som vil til klubben. Vi er beviseligt et potentielt nedrykkerhold. Bedste bud er derfor i min optik at bygge det op nedefra på egne ungdomsspillere. Ellers skal NT smide mange millioner i for at lokke den ekstra kvalitet til på lønchecken.
                        Stort set enig, men du glemmer at han fik en ung svensker ind til at hjælpe med scouting via statistikker og den slags. Han holdt ikke så længe. Noget med hjemve, sagde han, men mon ikke der ligger andre grunde bag. Jeg mener, hvis han elskede sit job og den sikkert gode løn havde han nok blevet lidt længere.

                        Comment


                          https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...er-dyrt-for-ob
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment

                          Working...
                          X