Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Viborg-kampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Man er en klar nedrykkeraspirant når man med kniven næsten for struben kan levere som i denne kamp. Det ufattelige er jo at de samme spillere med samme trænere kan spille så meget bedre andre steder end i Odense. Derfor har årets turnering været ret meget thumps up and down.
    Jeg aner ikke, hvorfor det er sådan her. Og det gør spillere og trænere jo heller ikke. Mit eneste bud er at vende tilbage til Carlsberg som sponsor. De forlod vist Odense i 2019.
    Jeg kan ikke forestille mig, at der findes nogle større virksomheder, udenfor Fyn som ønsker at smide nævneværdige sponsorater over OB.
    Som flere af os har pointeret gennem flere år, så har OB over tid bevæget sig længere, og længere ud i ligegyldigheden.
    Interessen for OB er tættere på Horsens niveau, end det er på Herning, BIF, FCK, AGF og FCN niveau .

    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #47
      AAB kunne. AGF kunne. OB kan også rykke ned og forhåbentligt vinde styrket tilbage. Uden nedrykning sker der vist ikke nok i klubben.

      Måske kunne det være en mere seriøs løsning end ny bryggerisponsor at udskille fodboldforretningen fra alt det andet gøgl. Det er som det er der, det begyndte at gå galt.
      Last edited by Ruben; 13-04-2024, 11:23.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Det er vi jo mange, der har anført de sidste par år. Man kan ikke bygge en klub på rejsende lejesvende. Resultatet er det her cirkus.

        BW har været en katastrofe, og vi ser nu, hvorfor han røg væk fra fodbolden i Stockholm.

        Lad os tage den nedrykning og få ryddet ud en gang for alle.

        Det er en klub i dyb krise, der prøver med alskens hjælp eksternt, uden blot at se det helt simple.
        Hvornår er man lejesvend ?

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det er vi jo mange, der har anført de sidste par år. Man kan ikke bygge en klub på rejsende lejesvende. Resultatet er det her cirkus.

          BW har været en katastrofe, og vi ser nu, hvorfor han røg væk fra fodbolden i Stockholm.

          Lad os tage den nedrykning og få ryddet ud en gang for alle.

          Det er en klub i dyb krise, der prøver med alskens hjælp eksternt, uden blot at se det helt simple.
          Hvad skulle fordelen være ved en nedrykning?

          Der vil givetvis være spillere der ikke forlænger men OB med akademispillerne er ikke stærke nok til at sikre en direkte oprykning så det vil jo bare blive dårlige lejesvende til 1. div.

          Der er INTET positivt ved en nedrykning … ingen af den der forsvinder fra klubben hverken på eller udenfor banen vil blive erstattet af bedre …klubben står ikke et bedre sted om 15 mdr. fordi at man er i 1. div. næste sæson ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Hvornår er man lejesvend ?
            Brug din fantasi. Du kommer nok op med et rimeligt bud.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Hvad skulle fordelen være ved en nedrykning?

              Der vil givetvis være spillere der ikke forlænger men OB med akademispillerne er ikke stærke nok til at sikre en direkte oprykning så det vil jo bare blive dårlige lejesvende til 1. div.

              Der er INTET positivt ved en nedrykning … ingen af den der forsvinder fra klubben hverken på eller udenfor banen vil blive erstattet af bedre …klubben står ikke et bedre sted om 15 mdr. fordi at man er i 1. div. næste sæson ..
              Læs det skrevne. Jeg tror ikke på noget positivt ved en nedrykning. Jeg fortæller dig, at jeg som OB-mand gennem 40 år ikke længere kan identificere mig med klubben.

              Det ville jeg kunne i divisionerne med fokus egne talenter og færre lejesvende og svenske forretningsmænd :). Det er et personligt ønske. Mange fra den gamle skole deler det. Vi gider ikke OB på dem her måde mere.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Hvad skulle fordelen være ved en nedrykning?

                Der vil givetvis være spillere der ikke forlænger men OB med akademispillerne er ikke stærke nok til at sikre en direkte oprykning så det vil jo bare blive dårlige lejesvende til 1. div.

                Der er INTET positivt ved en nedrykning … ingen af den der forsvinder fra klubben hverken på eller udenfor banen vil blive erstattet af bedre …klubben står ikke et bedre sted om 15 mdr. fordi at man er i 1. div. næste sæson ..


                Færre TV-penge, sponsorkroner, tilskuere og nedskæringer i akademi m.m.

                Hvorfor tror mange, at vi per automatik bare rykker op igen i løbet af en sæson med en sammentømret trup af akademispillere, som kommer til at ligge i Top6

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Brug din fantasi. Du kommer nok op med et rimeligt bud.
                  Okay, er alle fodboldspillere ikke lejesvende, da de er kontraktansatte ?

                  Comment


                    #54
                    Nu kommer jeg ikke på stadion, der der det gider jeg ganske enkelt ikke at glo på.

                    Men jeg melder mig på holdet der siger at vi skal tage den nedrykning der, og det gør jeg fordi jeg efterhånden ser OB som min lokale hygge klub der engang havde en rolle at spille i dansk topfodbold, men som ganske enkelt ikke længere er i stand til at kunne konkurrere. Det er helt tydeligt at hullet op til toppen af dansk fodbold er blevet så stort så hvis OB skulle konkurrere så ville det kræve at OB indgik i noget Red Bull/Man City samarbejde.

                    Viborg slår os på banen igår, men der hvor de i virkeligheden slår os det er på deres scouting hvor de med deres ejerskab, der lever af at sælge data til fodboldklubber er langt mere proffesionelt sat op og det kan tydeligt ses.

                    Lars Kramer
                    Lemans
                    Sebastian Grønning
                    Achouri
                    Nigel Thomas
                    Serginho
                    Zalatel
                    Jay Roy Groth

                    Og sikkert flere transfers, er langt foran hvad OB har præsteret på transfermarkedet og det kommer ikke til at ændre sig fordi man hiver Nagel ind der har boet et par år i Norge og OB hat ikke nogen edge på nogen måde.

                    Så hvis OB ikke længere er en klub der har en rolle i dansk topfodbold, hvad skal den så værre? Og der synes jeg egentligt at så må det være en god talentudviklings klub.

                    Så hvis OB rykker ned og bliver et elevatorhold der spiller med egne talenter så er der i det mindste noget interessant at komme på stadion efter, så kan jeg i det mindste følge Juul-Sandberg, Hansborg og Noah Lassens udvikling hvilket jeg ville synes er sjovere end at se Les Miserables optræde.

                    OB kan ikke hente stamspillere ind som er dygtige nok til at skulle spille i toppen af dansk fodbold samtidigt med at man også spiller med egne talenter.

                    OB har ikke en økonomi der gør at man kan bide skeer med de store hold i ligaen.

                    OBs talenter er ikke dygtige nok til at de kan gå direkte ind og performe på et top seks hold.

                    OB kan godt hente stamspillere ind der kan spille for et elevatorhold, en del af de talenter der kommer op ville nok have bedst af at starte ud med at spille på et lavere niveau.

                    Så vi ses på stadion i 1 division.

                    Comment


                      #55
                      Hvad skulle der hjælpe en nedrykning? At ledelsen erkender at det er alvorligt? Helt ærligt: hvis de ikke har erkendt det nu med den hjemnebanestatistik uden én eneste sejr og med tre uafgjort og ti nederlag i den her sæson så erkender de det ja ikke engang hvis vi spiller seriebold.
                      Det ville kun betyde at udsælge for alt for lidt penge de bedste talenter og de få spiller med individuel kvalitet fordi vi kan ikke holde de pga økonomien. Og ja, der er en par spiller med individuel kvalitet som åbenbart bare kan vise det aktuelt i den setup vi har.
                      Og synes Plum s spørgsmål er rigtig godt: hvem er en lejesvend? Sabbi var det, han stillede sig over holdet og klubben og brokkede sig væk. Ser ikke at spillere vil ikke, de kan aktuelt ikke. Vi kom med et forbedret udtryk ud af vinterpausen og blev ramt af en forfærdelig stime som suger selvtillid og sikkerhed ud af holdet og trækker de ned, Det er alvorligt, meget, meget alvorligt og bliver svært at vende. Og det er for alvorligt for floskler om lejesvende, der er vel ingen spiller som er ligegyldigt med det hvad sker der.
                      Vi har så meget brug for en succesoplevelse, en sejr på hjemmebane, den må være tyndt, heldigt, en dommergave eller hvad ellers. Bare en chance at begynde at bygge os op igen. Og derefter ville det stadig være svært nok, sådan en stime og frustration får man ikke så let ud af kroppen . Så kan vi kun håbe at de andre resultater går lidt vores vej, at Viborg og Randers slår vores konkurrenter om overlevelse og måske Hvidovre kommer til udsætning søndag. Ja, selvfølgelig kender det at man selv skal hente de point og det føles alt andet end godt at skal sige det: vi skal være realistisk og se at vi står et sted hvor vi også skal håbe på andre. Også i den hensigt: der er for alvorligt for floskler.

                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Nu kommer jeg ikke på stadion, der der det gider jeg ganske enkelt ikke at glo på.

                        Men jeg melder mig på holdet der siger at vi skal tage den nedrykning der, og det gør jeg fordi jeg efterhånden ser OB som min lokale hygge klub der engang havde en rolle at spille i dansk topfodbold, men som ganske enkelt ikke længere er i stand til at kunne konkurrere. Det er helt tydeligt at hullet op til toppen af dansk fodbold er blevet så stort så hvis OB skulle konkurrere så ville det kræve at OB indgik i noget Red Bull/Man City samarbejde.

                        Viborg slår os på banen igår, men der hvor de i virkeligheden slår os det er på deres scouting hvor de med deres ejerskab, der lever af at sælge data til fodboldklubber er langt mere proffesionelt sat op og det kan tydeligt ses.

                        Lars Kramer
                        Lemans
                        Sebastian Grønning
                        Achouri
                        Nigel Thomas
                        Serginho
                        Zalatel
                        Jay Roy Groth

                        Og sikkert flere transfers, er langt foran hvad OB har præsteret på transfermarkedet og det kommer ikke til at ændre sig fordi man hiver Nagel ind der har boet et par år i Norge og OB hat ikke nogen edge på nogen måde.

                        Så hvis OB ikke længere er en klub der har en rolle i dansk topfodbold, hvad skal den så værre? Og der synes jeg egentligt at så må det være en god talentudviklings klub.

                        Så hvis OB rykker ned og bliver et elevatorhold der spiller med egne talenter så er der i det mindste noget interessant at komme på stadion efter, så kan jeg i det mindste følge Juul-Sandberg, Hansborg og Noah Lassens udvikling hvilket jeg ville synes er sjovere end at se Les Miserables optræde.

                        OB kan ikke hente stamspillere ind som er dygtige nok til at skulle spille i toppen af dansk fodbold samtidigt med at man også spiller med egne talenter.

                        OB har ikke en økonomi der gør at man kan bide skeer med de store hold i ligaen.

                        OBs talenter er ikke dygtige nok til at de kan gå direkte ind og performe på et top seks hold.

                        OB kan godt hente stamspillere ind der kan spille for et elevatorhold, en del af de talenter der kommer op ville nok have bedst af at starte ud med at spille på et lavere niveau.

                        Så vi ses på stadion i 1 division.
                        Hvor længe tror du OB har det akademi hvis man bliver en 1. div. klub? Hvor er det “nemmest” at spare ..

                        OB har det 6. største budget og nej det er ikke mesterskabet man spiller med om men det burde være muligt med dygtig ledelse at konkurrere med klubber som AGF, Silkeborg, RFC og Viborg … det gør man bare ikke på f.eks. scouting som du nævner .. og det er for ringe …

                        Man har givet BW nøglerne og dem har han ikke håndteret ret godt.

                        SK har fået chancen efter Alm - OB ligger ikke bedre i tabellen af den grund ..

                        Der er hentet utroligt meget stab ind de sidste to sæsoner og jeg er med på at de ikke kan rykke klubben natten over men altså …

                        Det er meget meget lang tid siden OB lavede en strategi der fik på egne talenter bakket op af profiler .. den er så mere eller mindre tilpasset over de sidste mange år men det er man jo ikke …
                        Myhra, Helander, Sven, Trybull og DonD i mangel af en ordentlig udenlandsk angriber er jo ikke spillere der ville gå ind i top6 holdenes start11 og det mener jeg godt at man kan forvente hvis OB vil have bare en Gran af mulighed for at nå det mål.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Okay, er alle fodboldspillere ikke lejesvende, da de er kontraktansatte ?
                          Ved du helt ærligt ikke hvad han mener?
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                            AAB kunne. AGF kunne. OB kan også rykke ned og forhåbentligt vinde styrket tilbage. Uden nedrykning sker der vist ikke nok i klubben.

                            Måske kunne det være en mere seriøs løsning end ny bryggerisponsor at udskille fodboldforretningen fra alt det andet gøgl. Det er som det er der, det begyndte at gå galt.
                            AAB er endnu ikke vendt tilbage - styrket.

                            Hvor mange nedrykninger har AGF ikke været igennem før det begyndte at gå den rigtige vej?

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                              Ved du helt ærligt ikke hvad han mener?
                              Nej, men venligst oplys mig gerne, når du åbenbart gør !

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                                Hvad skulle der hjælpe en nedrykning? At ledelsen erkender at det er alvorligt? Helt ærligt: hvis de ikke har erkendt det nu med den hjemnebanestatistik uden én eneste sejr og med tre uafgjort og ti nederlag i den her sæson så erkender de det ja ikke engang hvis vi spiller seriebold.
                                Det ville kun betyde at udsælge for alt for lidt penge de bedste talenter og de få spiller med individuel kvalitet fordi vi kan ikke holde de pga økonomien. Og ja, der er en par spiller med individuel kvalitet som åbenbart bare kan vise det aktuelt i den setup vi har.
                                Og synes Plum s spørgsmål er rigtig godt: hvem er en lejesvend? Sabbi var det, han stillede sig over holdet og klubben og brokkede sig væk. Ser ikke at spillere vil ikke, de kan aktuelt ikke. Vi kom med et forbedret udtryk ud af vinterpausen og blev ramt af en forfærdelig stime som suger selvtillid og sikkerhed ud af holdet og trækker de ned, Det er alvorligt, meget, meget alvorligt og bliver svært at vende. Og det er for alvorligt for floskler om lejesvende, der er vel ingen spiller som er ligegyldigt med det hvad sker der.
                                Vi har så meget brug for en succesoplevelse, en sejr på hjemmebane, den må være tyndt, heldigt, en dommergave eller hvad ellers. Bare en chance at begynde at bygge os op igen. Og derefter ville det stadig være svært nok, sådan en stime og frustration får man ikke så let ud af kroppen . Så kan vi kun håbe at de andre resultater går lidt vores vej, at Viborg og Randers slår vores konkurrenter om overlevelse og måske Hvidovre kommer til udsætning søndag. Ja, selvfølgelig kender det at man selv skal hente de point og det føles alt andet end godt at skal sige det: vi skal være realistisk og se at vi står et sted hvor vi også skal håbe på andre. Også i den hensigt: der er for alvorligt for floskler.
                                I min optik ville det hjælpe OB gevaldigt at sænke niveauet på modstanderne.

                                Det har vist lige og være lidt for svært den plan man har lagt, sænk niveauet, tag et år i 1 division, hvor man rent faktisk har musklerne til at hente stamspillere ind der er dygtige nok til at udgøre en stamme. Og hvor ens talenter kan få den spilletid og de forløb som er nødvendige for at udvikle sig.

                                Og hvor OB måske ovenikøbet kan være et dominerende hold med de priveligier der følger med det, inklusiv sejre og lidt mere positiv stemning omkring klubben.

                                Det projekt man har sat i søen med at ville spille fast top seks med egne talenter og stamspillere hentet til udefra det har vist sig at være for svært og det er tæt på umuligt at forestille sig at OB skulle spille fast top tre på den måde der.

                                Comment

                                Working...
                                X