Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBtakt OB-VFF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    Jeg synes Leif Rasmussen virkelig sætter fokus på det kritiske i situationen i dag. Han åbner op for den reelle mulighed for nedrykning og dermed nye folk i ledelsen. Det skal der måske alligevel, for han forlanger også:
    Man kan forlange, at man er så klar i ledelsen i klubben, at man kan finde de rigtige spillere.

    Man kan forlange, at spillerne ikke bare farer frem på banen, så resten bagude er kaos.

    Men man kan også forlange, at man kan angribe kontrolleret uden at efterlade forsvaret i kaos.

    Man kan forlange, at trænerens plan kan ses og udføres på banen.

    Man skal have den oplevelse, at OB kan score på andet end dødbolde.

    Leif excellerer som altid i banaliteter.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Leif excellerer som altid i banaliteter.
      Ja så bruger han scoringskrisen som om vi kun kan s

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Leif excellerer som altid i banaliteter.
        Banaliteterne skal illustrere, at hverken trænere, klubben eller spillere har kunnet levere noget basalt, der gør at vi vinder fodboldkampe på hjemmebane. Fodbold handler også om floskler og banaliteter. Så hvis jeg siger, at vi SKAL vinde i aften, så er det vel også en banalitet? Fordi jeg ikke er den eneste, der siger og mener sådan. Fodbolddebat er som oftest meget banalt. Vi siger det samme om og om igen; diskuterer de samme ting om og om igen; bl.a fordi klubben kører i den samme rille om og om igen og ikke leverer de positive ting, der kan skabe en anden banal ting: Glæde over at vinde en kamp på hjemmebane.

        Leif Rasmussen er ikke meget anderledes end alle andre, der diskuterer fodbold på et ikke-taktisk plan.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Jeg synes egentlig Aske i sine gode perioder havde fin offensiv dynamik. Det er bare længe siden. Nico kommer frem til mange muligheder, men tager dem sjældent. Hans beslutninger er ofte for dårlige og hans indlæg kommer sjældent forbi første mand. I sin OB-tid har han 66 kampe og 3 assists, og selvom en del af de kampe har været som indskifter er det stadigvæk et ret dårligt output for en spiller, der af mange regnes for at være god offensiv.
          Men det er desværre ikke i gode perioder. Mere i den korte periode. Det er længe siden har har vist noget der ligner SL niveau.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Banaliteterne skal illustrere, at hverken trænere, klubben eller spillere har kunnet levere noget basalt, der gør at vi vinder fodboldkampe på hjemmebane. Fodbold handler også om floskler og banaliteter. Så hvis jeg siger, at vi SKAL vinde i aften, så er det vel også en banalitet? Fordi jeg ikke er den eneste, der siger og mener sådan. Fodbolddebat er som oftest meget banalt. Vi siger det samme om og om igen; diskuterer de samme ting om og om igen; bl.a fordi klubben kører i den samme rille om og om igen og ikke leverer de positive ting, der kan skabe en anden banal ting: Glæde over at vinde en kamp på hjemmebane.

            Leif Rasmussen er ikke meget anderledes end alle andre, der diskuterer fodbold på et ikke-taktisk plan.

            MvH ChrisOB
            Det er helt fint med mig, at fodbolddebat kan være og ofte er ganske banal. Men “OB bør have en ledelse der kan hente gode spillere,” “OB bør ikke have et kaotisk forsvar” og “OB bør kunne score på andet end dødbolde” er så banalt, at det i mine øjne bliver ligegyldigt at bruge spalteplads på.
            Og niveauet kan altså godt være højere uden at det behøver være taktisk, det synes jeg for eksempel Martin Davidsen er et godt eksempel på i mange af hans blogs på SfÅ, der for eksempel adresserer kriser og mærkelige ledelsesbeslutninger på langt mere interessante måder. (Derudover ville det da være fint, hvis Fyens’ OB-redaktør havde en basal taktisk forståelse og kunne formidle den).

            Comment


              #21
              Håber så meget det sker nu endelig med den hjemmebanesejr. Tænkte og sagde allerede så ofte at det nu er dagen hvor det vender sig men blev frustreret så ofte at næsten frygter at sige det igen.
              Men alligevel: NU er dagen! Vi vinder i aften!
              EN GANG ODENSE ALTID ODENSE!
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Det er helt fint med mig, at fodbolddebat kan være og ofte er ganske banal. Men “OB bør have en ledelse der kan hente gode spillere,” “OB bør ikke have et kaotisk forsvar” og “OB bør kunne score på andet end dødbolde” er så banalt, at det i mine øjne bliver ligegyldigt at bruge spalteplads på.
                Og niveauet kan altså godt være højere uden at det behøver være taktisk, det synes jeg for eksempel Martin Davidsen er et godt eksempel på i mange af hans blogs på SfÅ, der for eksempel adresserer kriser og mærkelige ledelsesbeslutninger på langt mere interessante måder. (Derudover ville det da være fint, hvis Fyens’ OB-redaktør havde en basal taktisk forståelse og kunne formidle den).
                Leif R nævner nogle helt fundamentale fejl ved OB s spil. Og fejl de rette spillere med den rette træning burde kunne forbedre.
                I øvrigt dejligt at se og høre Francis som ekspert til kampen.
                Last edited by Ruben; 12-04-2024, 18:25.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Jeg ser det stik modsat. Nico er mere stabil defensivt, men bidrager stort set ikke med assists eller oplæg til chancer. Det til trods for at han har en fin motor og gode løb, der bringer ham i gode positioner, men han formår desværre stort set aldrig at omsætte dem til slutprodukt.
                  Nå, den anti-jinx tager jeg gerne æren for!

                  Comment


                    #24
                    Hvor er det forsvar uklogt

                    Comment

                    Working...
                    X