Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd AGF - OB 03-03-2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Ved ikke om det har været nævnt - men bolden var klart inde ved AGFs første “mål” - hvordan kan VAR misse det?
    Jamen lad os da ved enhver lejlighed finde noget som taler OB imod.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

      Jamen lad os da ved enhver lejlighed finde noget som taler OB imod.
      Har intet med OB at gøre. Det skete bare tilfældigvis i en kamp med den klub, jeg holder med - og sandsynligvis har gjort før du blev født, og derfor med alverdens ret tillader mig at være skuffet over.

      Det var en undren over VAR. Trods mange pixels bør det være ret nemt at trække en linje fra midteraksen og se at bolden var inde.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Har intet med OB at gøre. Det skete bare tilfældigvis i en kamp med den klub, jeg holder med - og sandsynligvis har gjort før du blev født, og derfor med alverdens ret tillader mig at være skuffet over.

        Det var en undren over VAR. Trods mange pixels bør det være ret nemt at trække en linje fra midteraksen og se at bolden var inde.
        kan du se hvad der er bold og hvad der er handske? Myhra havde mig bekendt hvide handsker på...når der først er dømt en ting (ikke mål) så skal billed materialet til at omstøde den dom være klart og tydeligt. De billeder de vidste på tv, dem som VAR har haft at arbejde med - de viser ikke bolden inde.

        og det billede vi diskutere udfra er ikke et de har haft adgang til i VAR vognen - hvilket gør det endnu sværere at trække den streg

        Dét her er faktisk grunden til jeg virkeligt ikke bryder mig om VAR. Det blev talt op til at nu ville vi få flere og bedre kendelser, nu skulle vi ikke bruge så meget tid på at diskutere dommere og kendelser, fordi det ville blive mere "rigtigt"

        - det vi har fået er bare mere der kan diskuteres. Fordi det meste stadig er baseret på dommerskøn. Lyngby for endnu et af de der latterlige hands/VAR straffe tilkendt. Det er bør aldrig være et stragffe - men er endnu et dommerskøn.

        Comment


          Men hvor er det billede fra? På de billeder der blev vist på TV var der kun dårlige vinkler, der på ingen måde tydeligt viste, at den var inde. Tænker det er de billeder VAR har haft.

          På billedet der ligner det da bestemt, at bolden er helt inde. Men det ligner jo næsten det er taget med en telefon fra tribunen. Jeg tænker ikke stadionet i Århus gør det nemt at få de helt optimale tv-optagelser.
          Last edited by Agbre; 04-03-2024, 11:19.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Men hvor er det billede fra? På de billeder der blev vist på TV var der kun dårlige vinkler, der på ingen måde tydeligt viste, at den var inde. Tænker det er de billeder VAR har haft.

            På billedet der ligner det da bestemt, at bolden er helt inde. Men det ligner jo næsten det er taget med en telefon fra tribunen. Jeg tænker ikke stadionet i Århus gør det nemt at få de helt optimale tv-optagelser.
            Mener billedet er taget af en fan.

            Der er vel netop masser af plads i Århus til at stille udstyret op de rette steder.

            Comment


              Husker jeg helt forkert, eller havde vi engang mållinje teknologi i Superligaen?

              Eller har jeg bare drømt at vi ville få det. En chip i bolden, der sender et signal til dommerens ur, når bolden passerer linjen burde ikke være så kompliceret at implementere?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                Men hvor er det billede fra? På de billeder der blev vist på TV var der kun dårlige vinkler, der på ingen måde tydeligt viste, at den var inde. Tænker det er de billeder VAR har haft.

                På billedet der ligner det da bestemt, at bolden er helt inde. Men det ligner jo næsten det er taget med en telefon fra tribunen. Jeg tænker ikke stadionet i Århus gør det nemt at få de helt optimale tv-optagelser.
                det ér taget med en telefon fra tribunen. VAR har trods alt ikke adgang til alle twitter opslag og film optaget under kampen - heldigvis da.

                Så et; det er ikke klart og tydeligt

                og to det er ikke billeder VAR har kunnet bruge - derfor ret ligegyldigt i denne sammenhæng

                Comment


                  Ting udligner sig over tid.....

                  https://www.bt.dk/fodbold/tv-saa-meget-blev-ob-snydt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    det ér taget med en telefon fra tribunen. VAR har trods alt ikke adgang til alle twitter opslag og film optaget under kampen - heldigvis da.

                    Så et; det er ikke klart og tydeligt

                    og to det er ikke billeder VAR har kunnet bruge - derfor ret ligegyldigt i denne sammenhæng
                    Synes også de nævnte, at ombygningen havde gjort, at de havde ringere vilkår i VAR-rummet end normalt, så det er vel deres eget problem at de ikke har et kamera der kan tjekke for mål her? :)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                      Husker jeg helt forkert, eller havde vi engang mållinje teknologi i Superligaen?

                      Eller har jeg bare drømt at vi ville få det. En chip i bolden, der sender et signal til dommerens ur, når bolden passerer linjen burde ikke være så kompliceret at implementere?
                      det mente jeg også vi havde - men åbenbart ikke. Den sad jeg da også og ventede på i går troede sgu da ikke den slags skulle omkring VAR

                      og lige den teknologi forstår jeg ikke at man ikke har. Det er ret binært - enten er bolden inde eller også er den ikke - ret let at hjælpe dommeren med. Indfør det og afskaf så det der VAR show

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Har intet med OB at gøre. Det skete bare tilfældigvis i en kamp med den klub, jeg holder med - og sandsynligvis har gjort før du blev født, og derfor med alverdens ret tillader mig at være skuffet over.

                        Det var en undren over VAR. Trods mange pixels bør det være ret nemt at trække en linje fra midteraksen og se at bolden var inde.
                        Tjaa - jeg blev født i 1964 - så du har været med længe - jeg har selv fulgt de stribede siden start 70 ´erne - er der andet vi skal måle ?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                          Synes også de nævnte, at ombygningen havde gjort, at de havde ringere vilkår i VAR-rummet end normalt, så det er vel deres eget problem at de ikke har et kamera der kan tjekke for mål her? :)
                          ja - kan sgu også meget godt li' deres træner vidst har været ude og sige han ikke vil have sine spillere til at hænge sig i den detalje.

                          De var klart bedst i første halvleg - de kunne jo "bare" have scoret et par kasser til. VAR eller ej så vil der altid være fejl eller dommerskøn man kan brokke sig over.

                          - Rykker vi ned mens Lyngby klare den med 2 point, hvem skal vi så brokke os til over at VAR var ude af drift i den kamp? Og linjedommeren havde glemt at han skulle dømme?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            kan du se hvad der er bold og hvad der er handske? Myhra havde mig bekendt hvide handsker på...når der først er dømt en ting (ikke mål) så skal billed materialet til at omstøde den dom være klart og tydeligt. De billeder de vidste på tv, dem som VAR har haft at arbejde med - de viser ikke bolden inde.

                            og det billede vi diskutere udfra er ikke et de har haft adgang til i VAR vognen - hvilket gør det endnu sværere at trække den streg

                            Dét her er faktisk grunden til jeg virkeligt ikke bryder mig om VAR. Det blev talt op til at nu ville vi få flere og bedre kendelser, nu skulle vi ikke bruge så meget tid på at diskutere dommere og kendelser, fordi det ville blive mere "rigtigt"

                            - det vi har fået er bare mere der kan diskuteres. Fordi det meste stadig er baseret på dommerskøn. Lyngby for endnu et af de der latterlige hands/VAR straffe tilkendt. Det er bør aldrig være et stragffe - men er endnu et dommerskøn.
                            Jeg bryder mig virkelig heller ikke om VAR, men når vi nu skal have det, så skal det være ordentligt, og det er mig en gåde, at der ikke altid er et kamera på mållinjen (når man nu ikke vil bruge en chip).

                            Lige præcis det med om en bold er inde eller ej er jo ren matematik og aldrig et skøn, og det er én af de få ting, jeg synes dommeren skal have hjælp til for at eliminere fejl.

                            Omkring billedet taget af en fan: der er vi bare uenige - uanset hvad der er handske og bold, så er det for mig tydeligt, at den er inde.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Jeg bryder mig virkelig heller ikke om VAR, men når vi nu skal have det, så skal det være ordentligt, og det er mig en gåde, at der ikke altid er et kamera på mållinjen (når man nu ikke vil bruge en chip).

                              Lige præcis det med om en bold er inde eller ej er jo ren matematik og aldrig et skøn, og det er én af de få ting, jeg synes dommeren skal have hjælp til for at eliminere fejl.

                              Omkring billedet taget af en fan: der er vi bare uenige - uanset hvad der er handske og bold, så er det for mig tydeligt, at den er inde.
                              jamen helt enig - selvf skal der være styr på det. Men det kamera var der så ikke i går (måske heldigt for os)

                              goal line tech. med chip i bold - helt sikkert få det dog indført

                              - jeg medgiver gerne at det bestemt ligner at bolden er inde på det billede. Men 100% kan du ikke sige det og igen - ikke et billede de har kunnet bruge.

                              og nu gider jeg ikke bruge mere tid på den (fejl)dom. Positivt at vi fik uventet point med hjem. Træls at de udligner så sent inde i overtiden - endnu mere træls at Luca og grubbe ikke havde lukket den noget før.

                              - Og så en anden ting jeg finder glædeligt. Köhler spillede hele kampen, og så ikke vildt brugt ud efter 60 min som jeg lidt havde ventet - så det kan vi da også glæde os over

                              Comment


                                Enig - masser af positivt at tage med. Jeg er dog stadig ikke helt solgt på SKs 5-2-3, og jeg synes, den her nedrykningskamp er lidt for ‘spændende’.

                                Comment

                                Working...
                                X