Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    jeg syntes længe det har været et problem. Top 6 mener jeg grundlæggende er for uambitiøst, og bør jo være minimums kravet - som Thorborg siger; en dårlig sæson. Men samtidig er top 6 ALT for ambitiøst ifht det man gør for at indfri den målsætning.

    Jeg syntes dog det trods alt virker til at man rykker i den rigtige retning med setuppet uden for banen - får gjort noget ved banen på stadion osv. Så hvis de får reddet røven tror jeg godt det kan blive bedre om et par sæsoner...håbet lever ihvertfald endnu
    Jeg ville for et par år siden har været enig. Men altså med de skridt de andre klubber har taget og tager, så har jeg godt nok svært ved at se OB som en fast del af top seks.

    Det er jo godt at man får lagt hybrid og og sådan noget der, men det foreslår jo som en skrædder i helvede.

    Jeg ser OB som min lokale hyggeklub og så ligger jeg mine ambitioner og forhåbninger andre steder, og så håber jeg der kommer nogle unge gutter nede fra akademiet, det er meget sjovt. Det andet kan jeg simpelthen ikke være i.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      ja - men desværre den forkerte vej.

      Min pointe er bare at jeg syntes det er en forkert præmis - som du siger Tverskov havde været fin at have; men han ville videre. De andre udskiftninger - syntes ikke der er mange hvor jeg tænker at den eller den spiller ville have ændret det store.

      Skal vi kritisere BW så mener jeg man skal skyde på at han ikke får sat transfervinduerne ordenligt op. Den store udskiftning i sommers sker bla fordi man igen hentede lejespillere og spillere på korte kontrakter i det foregående vindue.

      Det og så har der været nogle for dårlige signings iblandt. Man kan ikke ramme på alt men især angriberpositionen gør ondt - det slås vi jo stadig med. Og så som jeg skrev; at man ikke var bedre forberedt på Frø og Sabbis afgange - der skulle have været bragt noget mere kvalitet ind. Tyler B, Selvén og Charly det har jo bare ikke været godt nok.
      Sabbi og Fræ var jo heller ikke gode nok til top 6. Så skulle i hvert fald ikke have været bærende kræfter på holdet. Men det var de jo fordi resten holdet ud over Tv’er var pivringe.
      Den udfordring som BW har undervurderet er, at man jo skulke hente bedre spillere end Sabbi og Frø, hvis man ville fastholde top 6 målsætningen. Det gjorde man jo på ingen måde. Samtidig undervurderede man hvor land tid det tager at sammenspille så mange nye spillere. Ikke mindst når man mister de tre vigtigste. Frø, Tv’er og Sabbi. Min største anke er at man var så naiv at tro, at det kunne lade sig gøre. Det er min største bekymring. Jeg sagde i sommer at der skulle bruges mange millioner og BW skulle have et magisk vindue, hvis OB bare skulke klare sig godt efter den massive udskiftning. I gen af tingene skete og jeg fik desværre ret i resultatet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Jeg ville for et par år siden har været enig. Men altså med de skridt de andre klubber har taget og tager, så har jeg godt nok svært ved at se OB som en fast del af top seks.

        Det er jo godt at man får lagt hybrid og og sådan noget der, men det foreslår jo som en skrædder i helvede.

        Jeg ser OB som min lokale hyggeklub og så ligger jeg mine ambitioner og forhåbninger andre steder, og så håber jeg der kommer nogle unge gutter nede fra akademiet, det er meget sjovt. Det andet kan jeg simpelthen ikke være i.
        altså ingen tvivl om at man skal stramme op - men hvis vi ser igen i år - hvor vi har været så elendige, endnu en fyring af træner osv osv. - der var vi igen lige ved og næsten - det er klubber som Silkeborg, Viborg og Randers vi skal forbi - de andre 5 bliver nok svært. Men HVIS man får styr på sine ting - så vil jeg da mene muligheden er der. Om det så lige hedder top 6 hvert år - næppe. Men der vil jeg da også hellere at vi får bygget et hold op - der så kan levere...lad os sige en 4. eller 3. plads et år - en tur i europa. Så bliver de bedste unge spillere solgt - får sådan går det. Og næste sæson skal der så bygges op igen - og så hedder det måske en 7-8 plads (men med god afstand til nedrykningsstregen)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Sabbi og Fræ var jo heller ikke gode nok til top 6. Så skulle i hvert fald ikke have været bærende kræfter på holdet. Men det var de jo fordi resten holdet ud over Tv’er var pivringe.
          Den udfordring som BW har undervurderet er, at man jo skulke hente bedre spillere end Sabbi og Frø, hvis man ville fastholde top 6 målsætningen. Det gjorde man jo på ingen måde. Samtidig undervurderede man hvor land tid det tager at sammenspille så mange nye spillere. Ikke mindst når man mister de tre vigtigste. Frø, Tv’er og Sabbi. Min største anke er at man var så naiv at tro, at det kunne lade sig gøre. Det er min største bekymring. Jeg sagde i sommer at der skulle bruges mange millioner og BW skulle have et magisk vindue, hvis OB bare skulke klare sig godt efter den massive udskiftning. I gen af tingene skete og jeg fik desværre ret i resultatet.
          Som sådan enig mht Sabbi og Frø; de var profiler på et meget svingende OB hold - så hvor meget det havde gjort at holde på dem er i den grad tvivlsomt.

          det er jo ikke kun BW der har lavet den fejlvurdering...men ja der burde klart have været hentet bedre spillere ind - og så havde den store udskiftning heller ikke haft helt så meget at sige. Vi så hvor hurtigt en spiller som Gigo kunne gå ind og blive afgørende på et nyt hold.

          Igen ved vi ikke hvor meget BW reelt set havde at gøre med eller om hans handler er dikeret oppefra pga manglende økonomisk råderum.

          - personligt kan jeg ikke lade være med at tænke tanken at man har satset - der kom mange penge ind på salg ja. Men da der er så meget der skal rettes op på udenfor banen tror jeg man har satset på de billigere handler - håbet det holdt - så der kunne sættes flere penge af til andet end truppen - og dermed forhåbenligt rykke holdet hurtigere fremad.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            jeg syntes længe det har været et problem. Top 6 mener jeg grundlæggende er for uambitiøst, og bør jo være minimums kravet - som Thorborg siger; en dårlig sæson. Men samtidig er top 6 ALT for ambitiøst ifht det man gør for at indfri den målsætning.

            Jeg syntes dog det trods alt virker til at man rykker i den rigtige retning med setuppet uden for banen - får gjort noget ved banen på stadion osv. Så hvis de får reddet røven tror jeg godt det kan blive bedre om et par sæsoner...håbet lever ihvertfald endnu
            Hvad er det der rykker i den rigtige retning, syntes du?
            Er det de nye omklædningsrum, eller de toiletter på
            stadion som er blevet delt i han/hun toilet?
            Ved ikke om de har fået en lækker samkørsels ordning sat op, så de kan køre sammen når de skal finde en bane at træne på, ellers har jeg ikke hørt om noget som rykker i rigtig retning.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              Som sådan enig mht Sabbi og Frø; de var profiler på et meget svingende OB hold - så hvor meget det havde gjort at holde på dem er i den grad tvivlsomt.

              det er jo ikke kun BW der har lavet den fejlvurdering...men ja der burde klart have været hentet bedre spillere ind - og så havde den store udskiftning heller ikke haft helt så meget at sige. Vi så hvor hurtigt en spiller som Gigo kunne gå ind og blive afgørende på et nyt hold.

              Igen ved vi ikke hvor meget BW reelt set havde at gøre med eller om hans handler er dikeret oppefra pga manglende økonomisk råderum.

              - personligt kan jeg ikke lade være med at tænke tanken at man har satset - der kom mange penge ind på salg ja. Men da der er så meget der skal rettes op på udenfor banen tror jeg man har satset på de billigere handler - håbet det holdt - så der kunne sættes flere penge af til andet end truppen - og dermed forhåbenligt rykke holdet hurtigere fremad.
              Jeg tror man har gjort de billige handler fordi man defacto er tilfreds med at spille superliga. Fordi man godt ved at man ikke har musklerne til at konkurrere alligevel i toppen af rækken.

              Prøv og kig på Brøndby, som har et seriøst opland, de er nød til at indgå i et partnerskab med GFH for at kunne konkurrere.

              i det lys der er det jo let at sige hvorfor bruge 10 mill, hvis man kan klare den til øllet for 5? Fordi man kan ikke konkurrere alligevel.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Hvad er det der rykker i den rigtige retning, syntes du?
                Er det de nye omklædningsrum, eller de toiletter på
                stadion som er blevet delt i han/hun toilet?
                Ved ikke om de har fået en lækker samkørsels ordning sat op, så de kan køre sammen når de skal finde en bane at træne på, ellers har jeg ikke hørt om noget som rykker i rigtig retning.
                det kan sagtens være det er håbet der taler. Men syntes jo ikke man forsøger at underspille de dårlige forhold - man udtaler det ikke er tilfredsstillende med konstant at skulle rundt og finde steder at træne.

                Tænker hvis ikke man forsøgte at gøre noget ved det så ville man få lukket den snak ned hurtigst muligt.

                Så tror (og håber) på der bliver arbejdet på de mangler der er udenfor banen...det er jo bare noget der sker i kulliserne - så ikke noget vi hører noget til før der er aftaler på plads

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Jeg tror man har gjort de billige handler fordi man defacto er tilfreds med at spille superliga. Fordi man godt ved at man ikke har musklerne til at konkurrere alligevel i toppen af rækken.

                  Prøv og kig på Brøndby, som har et seriøst opland, de er nød til at indgå i et partnerskab med GFH for at kunne konkurrere.

                  i det lys der er det jo let at sige hvorfor bruge 10 mill, hvis man kan klare den til øllet for 5? Fordi man kan ikke konkurrere alligevel.
                  det er jo desværre også en reel mulighed. Men hvis ikke man havde ambitionerne om at gøre det bedre - hvorfor hente en kapacitet som BW trods alt er? Så kunne man jo bare have kørt videre med Jesper Hansen typer - eller Hemmingsen.

                  Så tror da der er ambitioner om mere...men hidtil har Thorborg bare ikke villet spytte mere i kassen.

                  Og så er vi tilbage til, hvis der reelt er et top 6 budget - så har diverse ledelser også bare været for dårlige til at forvalte pengene...

                  Comment


                    Det var ret tydeligt at Hemmingsen var ude hvor han ikke kunne bunde. Jeg ved ikke om du har hørt interviewet med Oliver Lund på Mediano?

                    Hele ideen er jo at OB skal være selvfinansierende. Så kan man jo ikke rende rundt og smide penge i kassen.

                    Jeg er ikke sikker på at man gør det dårligere end man plejede, jeg tror mere modstanderne er blevet betydeligt bedre. Når vi taler transfers, så prøv og se på de vinduer Viborg fyrer af. De er meget mere kompetente.

                    Men altså jeg tager hatten af for at du kan holde fanen højt :-)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                      Det var ret tydeligt at Hemmingsen var ude hvor han ikke kunne bunde. Jeg ved ikke om du har hørt interviewet med Oliver Lund på Mediano?

                      Hele ideen er jo at OB skal være selvfinansierende. Så kan man jo ikke rende rundt og smide penge i kassen.

                      Jeg er ikke sikker på at man gør det dårligere end man plejede, jeg tror mere modstanderne er blevet betydeligt bedre. Når vi taler transfers, så prøv og se på de vinduer Viborg fyrer af. De er meget mere kompetente.

                      Men altså jeg tager hatten af for at du kan holde fanen højt :-)
                      nej

                      og bare lige for at det er klart; jeg er glad for vi rykkede videre fra Hemmingsen

                      jeg er nødt til at tro tro tro på sagen...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        nej

                        og bare lige for at det er klart; jeg er glad for vi rykkede videre fra Hemmingsen

                        jeg er nødt til at tro tro tro på sagen...
                        https://www.mediano.nu/oversigt/2024...ed-oliver-lund

                        Man skal godt nok ikke lytte meget mellem linjerne...

                        som sagt det er imponerende.

                        Comment


                          I flg. TipsBladet har Köhler en klausul hvor han fritstilles hvis(når) nedrykningen bliver en realitet

                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ved-nedrykning
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Jeg tror man har gjort de billige handler fordi man defacto er tilfreds med at spille superliga. Fordi man godt ved at man ikke har musklerne til at konkurrere alligevel i toppen af rækken.

                            Prøv og kig på Brøndby, som har et seriøst opland, de er nød til at indgå i et partnerskab med GFH for at kunne konkurrere.

                            i det lys der er det jo let at sige hvorfor bruge 10 mill, hvis man kan klare den til øllet for 5? Fordi man kan ikke konkurrere alligevel.
                            Som jeg har påstået længe. Der er en målsætning udadtil som skal sælge biletter, og så er der målsætningen på de indre linjer.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              I flg. TipsBladet har Köhler en klausul hvor han fritstilles hvis(når) nedrykningen bliver en realitet

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ved-nedrykning
                              Hmm, og han er angiveligt utilfreds over ikke at måtte skifte til tyskland i vinters.
                              Hvad mon det gør ved hans motivation.

                              Vi håber naturligvis alle vi klarer den, men lige meget hvad, skal han da videre til sommer, hvis han hellere vil noget andet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                Som sådan enig mht Sabbi og Frø; de var profiler på et meget svingende OB hold - så hvor meget det havde gjort at holde på dem er i den grad tvivlsomt.

                                det er jo ikke kun BW der har lavet den fejlvurdering...men ja der burde klart have været hentet bedre spillere ind - og så havde den store udskiftning heller ikke haft helt så meget at sige. Vi så hvor hurtigt en spiller som Gigo kunne gå ind og blive afgørende på et nyt hold.

                                Igen ved vi ikke hvor meget BW reelt set havde at gøre med eller om hans handler er dikeret oppefra pga manglende økonomisk råderum.

                                - personligt kan jeg ikke lade være med at tænke tanken at man har satset - der kom mange penge ind på salg ja. Men da der er så meget der skal rettes op på udenfor banen tror jeg man har satset på de billigere handler - håbet det holdt - så der kunne sættes flere penge af til andet end truppen - og dermed forhåbenligt rykke holdet hurtigere fremad.
                                Det tror jeg du har helt ret i. Det er jo også grotesk, at man ikke har en toptræningsbane på sit anlæg og at stadion også har svingende kvalitet. Synes dog den har set væsentligt bedre ud efter Odense Golf tog over.
                                Men man har håbet den gik. Men noget er vel galt, når man med væsentligt større budget ikke kan matche RFC og VFF bedre. Måske er vi ikke langt fra dem pointmæssigt. Men spillemæssigt halter der gevaldigt. De virker væsentligt mere stabile.

                                Comment

                                Working...
                                X