Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thorborg Raus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Mig bekendt skød NT også væsentlig penge ind før det blev OS&E og i et par år redede OB fra konkurs.

    Man kan desværre ikke finde OB regnskaberne på cvr.dk længere men sikkert på det lokale bibliotek.
    Det var ikke kun NT, men også de andre aktionærer ad flere omgange, bl.a. C.C. Nielsen. NT overtog/købte hans andel i 2019, så han næsten er eneejer nu.

    Planerne den gang var jo at klubben skulle på børsen lige som BIF, FCK m.fl. for at få tilføjet ny kapital, men det blev stoppet da klubben rykkede ned.
    Last edited by Online; 08-05-2024, 08:27.

    Comment


      #92
      Målt på resultater kontra målsætning de sidste 13 år, har NT kun leveret 1 (!) gang. Det er ham som har det overordnede ansvar for at hyre trænere og sportsdirektører. Jeg er overbevist om, at han havde fyret sig selv for mange år siden, hvis han havde været en ansat med så stor beslutningskompetence og med så lille succes i sit eget firma.

      Comment


        #93
        Jeg synes den er svær. Jeg er ikke vildt imponeret og har svært ved at skulle hylde at han har hældt så mange af sine egne millioner ud af vinduet. For det viser også at han ikke har været i stand til at forvalte dem. OB kunne have været en meget sundere forretning, og det er meget potentiale der ikke er forløst. De penge burde være brugt meget smartere.
        Synes at der mangler en strategi, vil halser altid bagefter ved at prøve at kopiere andre klubber, frem for at sætte vores egen kurs.


        Det værste er dog, at jeg ingen tillid har hvis han sælger, til at han sælger til den rette. Hvem skal hjælpe OneNexus? Tror der er en kæmpe risiko for at de vælger en katastrofekurs, hvis klubber skal på andre hænder. Ingen tillid overhovedet. Thorborg kommer jo til at stå for et eventuelt salg, og derved bliver det potentielt endnu et fejlslag i rækken, og det kan blive helt forfærdeligt.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg
          Jeg synes den er svær. Jeg er ikke vildt imponeret og har svært ved at skulle hylde at han har hældt så mange af sine egne millioner ud af vinduet. For det viser også at han ikke har været i stand til at forvalte dem. OB kunne have været en meget sundere forretning, og det er meget potentiale der ikke er forløst. De penge burde være brugt meget smartere.
          Synes at der mangler en strategi, vil halser altid bagefter ved at prøve at kopiere andre klubber, frem for at sætte vores egen kurs.


          Det værste er dog, at jeg ingen tillid har hvis han sælger, til at han sælger til den rette. Hvem skal hjælpe OneNexus? Tror der er en kæmpe risiko for at de vælger en katastrofekurs, hvis klubber skal på andre hænder. Ingen tillid overhovedet. Thorborg kommer jo til at stå for et eventuelt salg, og derved bliver det potentielt endnu et fejlslag i rækken, og det kan blive helt forfærdeligt.
          Der har været et rygte her på Forum om, at Thorborg var i forhandlinger med en lokal, om et salg. Der skulle dog have været for stor forskel på køber og sælgers værdisætning af OB. Måske det ændrer sig nu.

          Mit håb er under alle omstændigheder, at vi bliver på hænder, hvor hjertet er med. Alt andet er alt for risikabelt. Thorborg har ikke haft succes med sin forvaltning af klubben (hans egne penge), men han har hjertet med, det er jeg ikke i tvivl om.

          Comment


            #95
            Min største kritik går på, at OB de sidste 13 år har været last-mover på ALT. Det kan godt være, at Odense Kommune har spændt ben for mange tiltag. Men en progressiv fodboldklub finder altså andre løsninger så. Man kan ikke bare læne sig tilbage og sige " Det er kommunens skyld". Der er ingen undskyldninger.
            - banen på stadion har været en katastrofe i umindelige tider - først nu gør man noget ved det
            - træningsfaciliteterne er en katastrofe - og der er stadig ikke fundet en holdbar løsning !
            Det virker som om NT er alt alt for konservativ til at være ejer af en fodboldklub. Alt går alt for langsomt. Man har på fornemmelsen, at man tror at bare fordi man er "OB", så går det nok alt sammen.
            Det virker hele tiden, som om man tager beslutninger for at undgå noget i stedet for at opnå noget. Man reagerer i stedet for at agerer.
            Hvis man vil rykke noget i sportens verden, skal man være dem som får idéen først og handler på den. Der er to forklaringsmuligheder på at det står sådan til i OB
            1. NT har ikke været dygtig nok til at ansætte de rigtige nøglepersoner igennem årene.
            2. Nøglepersonerne har ikke råderum til at tage de rigtige beslutninger
            Jeg tror mest på 1, men kan ikke udelukke 2.
            Kim Brink stod for den progressive måde at lede en klub. Det virker som om, at NT ikke er modig nok til at ansætte en sådan type igen. De sidste 13 år har der kun være ansat pæne, rare, kedelige typer. Ingen der kan "ryste båden". Det er da derfor at OB spiller på 90%, indtil kan kommer bagud - det har man gjort i 13 år nu. Hvis der er ikke er 110% intensitet til træning og i alt hvad man gør, hver eneste gang, kan der heller ikke være det i kamp. Det handler om den rette kultur. Det er en flok levebrødsspillere der har løbet rundt i Ådalen de sidste 13 år - med enkelte undtagelser, fordi man ikke bliver presset til det yderste.
            De sidste 13 år har vi reelt flirtet med nedrykning i større eller mindre grad på nær et enkelt år. Jeg kan ikke forstå at så mange herinde vil frede NT bare på grund af hans engagement . økonomisk og tilstedeværelsesmæssigt. Han har gjort OB til en fuldstændig ligegyldig klub. alt det der med at han har hjertet med osv. Hvis han vitterligt havde det, så lod han folk der vidste noget om fodbold tage nogle grundlæggende beslutninger om, hvad OB skal være og så styrede det samtlige beslutninger i klubben fremadrettet. Når man har fulgt OB i 45 år, som jeg har, ved man at det sagtens kan være anderledes, end det er nu.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg
              Jeg synes den er svær. Jeg er ikke vildt imponeret og har svært ved at skulle hylde at han har hældt så mange af sine egne millioner ud af vinduet. For det viser også at han ikke har været i stand til at forvalte dem. OB kunne have været en meget sundere forretning, og det er meget potentiale der ikke er forløst. De penge burde være brugt meget smartere.
              Synes at der mangler en strategi, vil halser altid bagefter ved at prøve at kopiere andre klubber, frem for at sætte vores egen kurs.


              Det værste er dog, at jeg ingen tillid har hvis han sælger, til at han sælger til den rette. Hvem skal hjælpe OneNexus? Tror der er en kæmpe risiko for at de vælger en katastrofekurs, hvis klubber skal på andre hænder. Ingen tillid overhovedet. Thorborg kommer jo til at stå for et eventuelt salg, og derved bliver det potentielt endnu et fejlslag i rækken, og det kan blive helt forfærdeligt.
              I (for) lang halsede vi efter de andre, og prøvede at kopiere først FCK (det var for dyrt), så AaB (her var spillerne over-the-hill), senere AC Horsens (den billigste udgave), men nu har man jo lavet en, hvor en fast kerne af gode spillere skal danne grundlaget for at vi har unge (fynske) spillere rundt om dem. Et af problemerne er så, at vi ikke har denne faste kerne af spillere, som de unge kan læne sig op ad.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Måske skulle han så snart tage sig sammen til at stille op til interview. Hvis han er så involveret i den her klub, må han sgu til at stå på mål for den udvikling (=afvikling?) der foregår og har foregået de sidste 13 år. Man kan sgu ikke eje lortet og så ikke stille op bare fordi det går dårligt.
                Thorborg har aldrig ville stille op til interview. Det er som jeg forstår det blandet det som Bjørn skulle varetage for ham.

                Han kan vel godt eje en klub som jeg tror han elsker lige så højt som alle os der følger klubben på stadion i tykt og tyndt, og samtidig ikke ønske at være et offentligt kendt ansigt?

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg

                  Thorborg har aldrig ville stille op til interview. Det er som jeg forstår det blandet det som Bjørn skulle varetage for ham.

                  Han kan vel godt eje en klub som jeg tror han elsker lige så højt som alle os der følger klubben på stadion i tykt og tyndt, og samtidig ikke ønske at være et offentligt kendt ansigt?
                  Sagtens. Han kan uden problemer være forholdsvis passiv ejer af klubben, lade de ansatte drifte klubben sportsligt og økonomisk inde for nogle givne ramme, og så ellers kun blande sig i bestyrelsesbeslutninger.

                  Problemet er, at det er han ikke. Han er tværtimod en ejer der er ret tæt på tingene, som gerne vil have et ord indført og være med til at detailstyre den sportslige drift ved at placere sig i udvalg, hvor man diskutere mere lavpraktiske ting.

                  At man tillader sig at stikke fingrene så langt nede i bolledejen og samtidig nægter at tage mere ansvar offentligt for udviklingen og beslutninger, er rent ud sagt en kujonagtig opførsel, og den er der al mulig grund til at kritisere.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                    men nu har man jo lavet en, hvor en fast kerne af gode spillere skal danne grundlaget for at vi har unge (fynske) spillere rundt om dem. ..
                    Ja vi har den officielt, men den bliver ikke praktiseret. Når man henter Tyler Burray, Selven, Tongya m.f. til pladser hvor vi netop har egne unge. Eller ham Gudjonson eller hvad hen nu hed. Altså henter talenter udefra hvor vi har akademi spillere. Og når den stamme de skulle læne sig op ad, ender med ikke at have niveau. Vi spilder pengene på fyld, frem for få profiler der har niveau

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg

                      Ja vi har den officielt, men den bliver ikke praktiseret. Når man henter Tyler Burray, Selven, Tongya m.f. til pladser hvor vi netop har egne unge. Eller ham Gudjonson eller hvad hen nu hed. Altså henter talenter udefra hvor vi har akademi spillere. Og når den stamme de skulle læne sig op ad, ender med ikke at have niveau. Vi spilder pengene på fyld, frem for få profiler der har niveau
                      Tongya savner i truppen. Hans taktiske og defensive disciplin ville have pyntet, tror jeg. Det er alt for ofte at vi sender de forkerte videre og holder fast i de som ikke kan bringe os videre.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Den lange rejse fra udfordrer, over ligegyldige til sammenbrud.

                        Det har været en lang, og opslidende rejse, at se vores klub smuldre sæson, efter sæson.
                        Derouten blev skudt igang med blodbadet i 2010, hvor Brink , Viggo og Lars Olsen røg på porten i et drastisk hug.
                        Når der tages sådan en beslutning, så skulle man mene, at den er velovervejet, og planlagt.
                        Det skulle vise sig at der intet var planlagt som opfølgning af fyringsrunden, det tog over et år at finde afløseren. Den afløser blev Poul Hansen, som på ingen måde kunne forvalte opgaven, hvor spillerhandler iøvrigt skulle godkendes af T.C. Det var vel også første tegn på at sportsudvalget skal godkende handlerne.

                        Jesper Hansen blev næste frontfigur i nedbrydelsen af OB. Han fik lukket ned for red Bull og kakao, men hvad værre var han gravede dybere og dybere grøft mellem klub og fans.

                        Han smed Old-boys ud, og han smed klubbens største legende, mest samlende figur Lars Høgh ud.
                        JH skabte ingen nævneværdige hold, og de spillere der blev hentet var for langt hovedparten røvkedelige og intetsigende, hvilket andre klubber også må have syntes, for der kom ingen betydelige transfer-kroner i kassen.
                        Måske også derfor ambitionen på transfer siden kun var 7,5 mill i indtægter?

                        Hvilken ambitiøs ledelse vil nogensinde, mere eller mindre passivt tillade så mange missede missede målsætninger?
                        Hvilken ambitiøs klub skal køre byen rundt for at låne træningsbaner?
                        Min egen teori har længe været at OB har arbejdet med to målsætninger
                        Den officielle med top 6 som skulle sælge sponsorater og billetter, og den interne som bestod i at være med uden at være i nedrykningsfare.
                        Pressen og vi fans har så løbende fået en lille luns af optimisme, og tro på ambitionerne.
                        Vi har fået Kent Nielsen, som blev lokket hertil af NT med en kongeløn. Vi har fået Sønderjydske’s sølvtræner. Vi har fået AK, Baskim ad et par gange og sikkert andre jeg ikke lige husker.
                        Men kigger man i bakspejlet, så ligner der pleasing af fans og presse.
                        De enkelte gode handler er ikke blevet fulgt op i en grad der har rykket noget som helst i de 12-13 sæsoner som er gået i tomgang.

                        Efter JH’s søvndyssende regime, blev Michael Hemmingsen præsenteret, hvilket også lignede et forsøg på at vinde goodwill. Han var desværre også fejlcastet , men bortset fra en ubeskrivelig ringe kommunikation var han ret harmløs.

                        Da Bjørn Wesström ankom vandt han hurtigt tiltroen og tilliden hos størstedelen af os fans.
                        Han kunne virkelig sige de rigtige ting, og havde en enorm fed udstråling.
                        Hans første selvstændige transfervindue viste dog de første tegn på tom snak, og dårlige handler.
                        Det ligner Europa rekord i dårlige handler, foretaget af BW.
                        Til Bjørn’s held var vi blevet foræret Minteh, takket være en stædig agent, som endda gav os to chancer for at få ham.
                        Det hold han har samlet var det afgørende stød for at knock-Oute OB.

                        Vi står nu med et hold, som til sommer bliver splittet i atomer, og muligvis forsvinder de få spillere med bare lidt værdi, uden vi får valuta for den. Spændende bliver det, at se hvor mange der kan rejse kvit og frit, eller med lav frikøbsklausul.
                        Næste års regnskab kan blive blodrødt, og bremse genrejsningen yderligere.

                        Pressen har desværre langt hen ad vejen siddet som en Ratata og logret med halen, og været med til at snakke OB op. Så NT har haft nogenlunde ro til at drive klubben stille og roligt imod bunden.
                        Kun i få perioder har der været rettet kritik af ledelsen i OB.
                        Vi fans har i perioder råbt op, og givet utilfredsheden til kende. Der har været bannere, og opsang , pibekoncerter.
                        Vi er mange som flere gange har stillet spørgsmålet : er vi under afvikling, eller udvikling?

                        Det har vel knap været hørt i ledelsen , bortset fra de har sørget for at fjerne bannere.

                        Positivt er det at fanscenen ser ud til at stå mere sammen end nogensinde. For der har været uro undervejs.
                        Den kerne af kritikkerne herinde har blandt andet fået betegnelsen skraldespand af panelet i SFÅ.
                        Der han været lidt krig herinde, de negative vs de positive. Der har været splittelse på stadion, i fangrupperne.
                        Las os håbe fansplid er fortid.


                        Det må være uden for enhver tvivl at dårlig ledelse har kørt vores klub i sænk.

                        Engang var der klubber som frygte at komme til Odense.

                        Engang var OB en attraktiv klub for mange spillere, nu har vi et elendigt rygte og ingen tiltrækning.

                        Engang havde andre fans respekt for os, nu har de medlidenhed
                        Last edited by Magge; 14-05-2024, 05:03.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg
                          Jeg synes den er svær. Jeg er ikke vildt imponeret og har svært ved at skulle hylde at han har hældt så mange af sine egne millioner ud af vinduet. For det viser også at han ikke har været i stand til at forvalte dem. OB kunne have været en meget sundere forretning, og det er meget potentiale der ikke er forløst. De penge burde være brugt meget smartere.
                          Synes at der mangler en strategi, vil halser altid bagefter ved at prøve at kopiere andre klubber, frem for at sætte vores egen kurs.


                          Det værste er dog, at jeg ingen tillid har hvis han sælger, til at han sælger til den rette. Hvem skal hjælpe OneNexus? Tror der er en kæmpe risiko for at de vælger en katastrofekurs, hvis klubber skal på andre hænder. Ingen tillid overhovedet. Thorborg kommer jo til at stå for et eventuelt salg, og derved bliver det potentielt endnu et fejlslag i rækken, og det kan blive helt forfærdeligt.
                          Du slår hovedet på sømmet. Hvis nogen tænker, at nu kan det ikke blive værre; så kan de kigge på Esbjerg. Thorborg kunne sælge til det første og værste gøglerforetagende, der bare vil køre penge på spillersalg og kunstige værdisætninger. Og så skal man en tur endnu længere ned i lortet, end vi er nu. Men vi kan jo spørge EfB, når vi møder dem i næste sæson - det bliver faktisk en af de få ting, som jeg ser frem til.

                          Mht Thorborg: Jeg har langt hen ad vejen set ham som en dedikeret investor, der jo helt klart har tabt penge og dermed ikke kan beskyldes for grådige motiver. Men måske skulle han alligevel have solgt til de rigtige investorer, da han havde chancen. Jeg ved intet inside om OB og hvad der foregår i klubben, men jeg ved 100% sikkert, at Thorborg har fået adskillige tilbud på at sælge OB igennem de seneste 10 år - og det har jeg fra en kilde, der har fået det direkte fortalt af Thorborg selv flere gange. Og selvom OB nok bliver mindre værdifuld at sælge v nedrykning, så er der stadig interesse; der skal vi så bare klaske hænderne sammen og håbe på serøse og kompetente købere, hvis det sker.

                          Comment


                            I medianos Superliga Special: OB-Lyngby og situationen i bunden, kommer de ind på Thorborgs rolle i OB. De vurderer, at han er en dygtig forretningsmand, men ikke har kompetencer til at drive en fodboldklub, og at han blander sig for meget. De sammenligner OB med FCM, hvor ejeren blander sig udenom, men ansætter forboldkompetente personer til den daglige drift, samt ansættelser af træenere. De nævner kort at Freyr (Lyngby) var i forhandling med OB, men ikke kunne få det ønskede spillerum som træner.

                            De rusker naturligvis også Wesstrøm og Søren Krogh.

                            De kalder OB for uattraktive for både mulige trænere og sportschefer - ligesom de klandrer Thorborgs manglende kommunikation - hvad vil han egentlig med OB?

                            https://www.mediano.nu/oversigt/2024...p-amp-brchmann

                            Comment


                              https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...-ob-i-livsfare
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
                                I medianos Superliga Special: OB-Lyngby og situationen i bunden, kommer de ind på Thorborgs rolle i OB. De vurderer, at han er en dygtig forretningsmand, men ikke har kompetencer til at drive en fodboldklub, og at han blander sig for meget. De sammenligner OB med FCM, hvor ejeren blander sig udenom, men ansætter forboldkompetente personer til den daglige drift, samt ansættelser af træenere. De nævner kort at Freyr (Lyngby) var i forhandling med OB, men ikke kunne få det ønskede spillerum som træner.

                                De rusker naturligvis også Wesstrøm og Søren Krogh.

                                De kalder OB for uattraktive for både mulige trænere og sportschefer - ligesom de klandrer Thorborgs manglende kommunikation - hvad vil han egentlig med OB?

                                https://www.mediano.nu/oversigt/2024...p-amp-brchmann
                                Som jeg og andre har sagt længe.

                                OB forbliver en divisionsklub, uanset hvem der kommer ind på de forskellige poster, så længe NT fortsætter med at drive klubben, som han gør.

                                Skal Odense få den klub, byen fortjener, så skal det være uden NT - eller NT skal helt revurdere sin tilgang. Sidstnævnte sker næppe.

                                Comment

                                Working...
                                X