Oprindeligt indsendt af fcalamorgenkvalme
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Thorborg Raus
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlægAt have en ejer der kører land og rige rundt for at følge klubben skal vi efter min mening ikke ønske sælger klubben.
Jeg er på team Thorborg.
- Likes 5
Leave a comment:
-
Jeg ved ikke helt hvor jeg står helt endnu. Jeg frygter hvad der findes på den anden side af Thorborg. Men skal vi virkelig acceptere hans og bestyrelsens ledelse siden de kom til?
De kom til da OB faktisk var en rimelig velfungerende klub (var det i 2006?). Han kommer til, skyder en masse penge i projektet, fordi NU skal vi vinde mesterskabet, i CHL og blive det sportslige monster i dansk fodbold han drømte om. Det fejlede og han fik trykket på knappen inden det kostede ham for meget. Som jeg hørte det, så var vi om noget heller ikke en balanceret og velfungerende klub i vores sølvdage. Det var en oppustet klub på steroider.
Siden da har han (og den øvrige bestyrelse) padlet rundt. Det er blevet langsomt dårligere og dårligere år for år.
Jeg tror ikke de magter eller vil lægge en strategisk plan på øverste niveau for, hvor OB skal hen om 10-15-20 år. Det stinker af, at hver gang vi får ny sportsdirektør, så laves strategien om. "Nu har vi endelig fundet manden der skal gøre det godt igen på Fyn." Hvorfor rekrutteres denne sportsdirektør ikke som en person der skal videreføre det arbejde forgængeren har lagt? Misser jeg noget? Det samme gælder jo næste niveau på trænerposten. Vi skøjter rundt. Den ene årrække vil vi det ene og det næste vil vi det modsatte.
Jeg anerkender NT og resterende bestyrelse som forretningsmænd der kan deres kram, men de magter (eller vil ikke magte) at tage ansvar for en strategi i OB der kan rejse os.
Og så gider jeg ikke høre på argumenter om, hvor mange penge han skyder i klubben. Hold nu op. Manden har betalt underskud der kommer af deres egen dårlige ledelse.Last edited by Whoven; 07-05-2024, 09:36.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
1) Jeg hører noget andet; fx at han generelt har respekt for større fodboldfagligheder end ham selv og giver dem stort råderum til at træffe beslutninger
2) Men selv hvis du har ret, bliver man nødt til at have alle variabler med: Hvem ser I gerne overtage i stedet? Hvordan skal hullet efter hans millioner dækkes? Hvilke eksempler på “klubovertagelser” i Danmark får jer til at drømme om et skifte: AaB, Jammerbugt, Esbjerg, Brøndby?
Giv nøglerne enerådigt tilbage til Kim Brink og giv ham et fast sportsligt budget så får Danmarks bedste fodbold-købmand os i top 3 indenfor 3 sæsoner!
- Likes 1
Leave a comment:
-
Det er useriøst at forlange Thorborg ud. Han ejer klubben og betaler dens underskud. Tak for det. Men der skal forvandling i ledelsen. Hvad med Laumand og Thomas Christensen - er det ikke dem, der skal ud.
Hørte god analyse i SFÅ's Mellemrummet (tak for tip). En af konklusionerne er at træner med FCN-baggrund ikke kan træne OB, hvis holdets værdier skal dyrkes.Last edited by Ruben; 07-05-2024, 09:28.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlægAt have en ejer der kører land og rige rundt for at følge klubben skal vi efter min mening ikke ønske sælger klubben.
Jeg er på team Thorborg.
- Likes 5
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
Hvad mener du? Der har da ikke været andet end elendige lejesvende i over et årti, altimens de bedste talenter blev solgt førend de nåede at spille én førsteholdskamp.
Leave a comment:
-
Jeg er på team Thorborg.
Der mangler ordentlige træningsfaciliteter og et nyt stadion + hybridbane. Indtil vi har de ting på plads, tror jeg ikke vi kan tiltrække nogle trænere der er gode nok til at formøble potentialet. Om det er den langvarende p*k-målingskonkurrence mellem Thorborg og Kommunen der har holdt os tilbage ift. de ting - skal jeg ikke kunne sige. Men det har været ekstremt naivt at tro, at man kunne spille sig i top seks med et semi stort budget krydret med hvad der mere eller mindre er 1. Divisions faciliteter. Når spillere ofte kun kan træne på halv kraft, og skal spille på en pløjemark hver anden weekend. Ja, så er der jo klart at ingen træner har kunnet forløse det.
- Likes 1
Leave a comment:
-
1) Jeg hører noget andet; fx at han generelt har respekt for større fodboldfagligheder end ham selv og giver dem stort råderum til at træffe beslutninger
2) Men selv hvis du har ret, bliver man nødt til at have alle variabler med: Hvem ser I gerne overtage i stedet? Hvordan skal hullet efter hans millioner dækkes? Hvilke eksempler på “klubovertagelser” i Danmark får jer til at drømme om et skifte: AaB, Jammerbugt, Esbjerg, Brøndby?Last edited by Online; 07-05-2024, 06:42.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Er du også typen, der er ligeglad med, om vi stiller med en spiller, der har spiller i OB, siden han var otte, eller en lejesvend på en etårig?
“Jeg er sådan set ligeglad med, hvem ejeren er.” Det mener du simpelthen ikke?!?!
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlægJeg ved det sgu ikke. Nu er jeg meget lidt OB'er og hvis jeg skulle vælge noget så ville jeg nok vælge at min by kunne tilbyde topfodbold, men det er ikke mig der vælger.
Jeg kan ikke se OB på nogen som helst måde blive en konkurencefaktor i dansk topfodbold, det har man hverken kompetencerne, kulturen, eller setuppet til.
Det kan jo også være fint nok, OB som fodboldklub betyder meget for mange mennesker som en hyggeklub og noget fællesskab etc. Det er der jo ikke noget galt med. Så skal man jo bare vælge at være det istedet for.
Så kan det jo være at der kommer noget andet i Odense på et tidspunkt, til dem der gerne vil spille med i toppen ellers så må man jo tage toget.
Problemet er at man lidt står i et vadested, som jeg ser det.
Enig i at OB står i et vadested og at man hverken har kompetencerne, kulturen eller setuppet til at være en konkurencefaktor i dansk topfodbold.
Jeg har ikke tillid til vores nuværende cheftræner, problemet er bare at jeg heller ikke har tillid til dem der skal finde hans afløser og det helt store problem er at jeg heller ikke har tillid tid dem der har ansvaret for hele banden.
OB som superligaklub er i en kummerlig forfatning og har været det i over 10 år. En nedrykning vil bare være kulminationen på mange års elendighed.
Hør seneste afsnit af “mellemrummet” på SFÅ hvor Thomas Dahlslykke i mine øjne giver et rigtig godt bud på grunden til problemerne i OB og hvordan klubben kan komme videre fra den elendighed vi befinder os i.
Jeg frygter at Thorborg som den forretningsmand han er blot ser på hvad en nedrykning vil koste (gæt: 20 mill.) og så skærer han bare 20 mill. i lønomkostningerne og andre planlagte investeringer. Min største frygt er at der også bliver skåret på akademi-delen, selvom de er det eneste positive i OB pt. sammen med kvindeholdet der ligger til oprykning.
Der er behov for en stor turnaround i OB, men historien i OB-ledelsen har de sidste mange år været selvfedme og åbenlyst at man IKKE lærer af sine fejltagelser eftersom vi har gentaget dem igen og igen og nu kulminerer det sandsynligvis med en nedrykning og lur mig om vi ikke også får problemer med at rykke op igen (ala Esbjerg).
Cirkus OSELast edited by OleKBH; 07-05-2024, 07:49.
Leave a comment:
-
Jeg ved det sgu ikke. Nu er jeg meget lidt OB'er og hvis jeg skulle vælge noget så ville jeg nok vælge at min by kunne tilbyde topfodbold, men det er ikke mig der vælger.
Jeg kan ikke se OB på nogen som helst måde blive en konkurencefaktor i dansk topfodbold, det har man hverken kompetencerne, kulturen, eller setuppet til.
Det kan jo også være fint nok, OB som fodboldklub betyder meget for mange mennesker som en hyggeklub og noget fællesskab etc. Det er der jo ikke noget galt med. Så skal man jo bare vælge at være det istedet for.
Så kan det jo være at der kommer noget andet i Odense på et tidspunkt, til dem der gerne vil spille med i toppen ellers så må man jo tage toget.
Problemet er at man lidt står i et vadested, som jeg ser det.
Leave a comment:
-
Er du også typen, der er ligeglad med, om vi stiller med en spiller, der har spiller i OB, siden han var otte, eller en lejesvend på en etårig?
“Jeg er sådan set ligeglad med, hvem ejeren er.” Det mener du simpelthen ikke?!?!
hvis ejerskabets lokale forankring er det vigtigste for dig, så er der jo mange fynske klubber at holde med.
- Likes 1
Leave a comment:
-
At have en ejer der kører land og rige rundt for at følge klubben skal vi efter min mening ikke ønske sælger klubben.
Jeg er på team Thorborg.
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: