Jeg synes den er svær. Jeg er ikke vildt imponeret og har svært ved at skulle hylde at han har hældt så mange af sine egne millioner ud af vinduet. For det viser også at han ikke har været i stand til at forvalte dem. OB kunne have været en meget sundere forretning, og det er meget potentiale der ikke er forløst. De penge burde være brugt meget smartere.
Synes at der mangler en strategi, vil halser altid bagefter ved at prøve at kopiere andre klubber, frem for at sætte vores egen kurs.
Det værste er dog, at jeg ingen tillid har hvis han sælger, til at han sælger til den rette. Hvem skal hjælpe OneNexus? Tror der er en kæmpe risiko for at de vælger en katastrofekurs, hvis klubber skal på andre hænder. Ingen tillid overhovedet. Thorborg kommer jo til at stå for et eventuelt salg, og derved bliver det potentielt endnu et fejlslag i rækken, og det kan blive helt forfærdeligt.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Thorborg Raus
Collapse
X
-
Målt på resultater kontra målsætning de sidste 13 år, har NT kun leveret 1 (!) gang. Det er ham som har det overordnede ansvar for at hyre trænere og sportsdirektører. Jeg er overbevist om, at han havde fyret sig selv for mange år siden, hvis han havde været en ansat med så stor beslutningskompetence og med så lille succes i sit eget firma.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Mig bekendt skød NT også væsentlig penge ind før det blev OS&E og i et par år redede OB fra konkurs.
Man kan desværre ikke finde OB regnskaberne på cvr.dk længere men sikkert på det lokale bibliotek.
Planerne den gang var jo at klubben skulle på børsen lige som BIF, FCK m.fl. for at få tilføjet ny kapital, men det blev stoppet da klubben rykkede ned.Last edited by Online; 08-05-2024, 08:27.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlægJeg ved ikke helt hvor jeg står helt endnu. Jeg frygter hvad der findes på den anden side af Thorborg. Men skal vi virkelig acceptere hans og bestyrelsens ledelse siden de kom til?
De kom til da OB faktisk var en rimelig velfungerende klub (var det i 2006?). Han kommer til, skyder en masse penge i projektet, fordi NU skal vi vinde mesterskabet, i CHL og blive det sportslige monster i dansk fodbold han drømte om. Det fejlede og han fik trykket på knappen inden det kostede ham for meget. Som jeg hørte det, så var vi om noget heller ikke en balanceret og velfungerende klub i vores sølvdage. Det var en oppustet klub på steroider.
Siden da har han (og den øvrige bestyrelse) padlet rundt. Det er blevet langsomt dårligere og dårligere år for år.
Jeg tror ikke de magter eller vil lægge en strategisk plan på øverste niveau for, hvor OB skal hen om 10-15-20 år. Det stinker af, at hver gang vi får ny sportsdirektør, så laves strategien om. "Nu har vi endelig fundet manden der skal gøre det godt igen på Fyn." Hvorfor rekrutteres denne sportsdirektør ikke som en person der skal videreføre det arbejde forgængeren har lagt? Misser jeg noget? Det samme gælder jo næste niveau på trænerposten. Vi skøjter rundt. Den ene årrække vil vi det ene og det næste vil vi det modsatte.
Jeg anerkender NT og resterende bestyrelse som forretningsmænd der kan deres kram, men de magter (eller vil ikke magte) at tage ansvar for en strategi i OB der kan rejse os.
Og så gider jeg ikke høre på argumenter om, hvor mange penge han skyder i klubben. Hold nu op. Manden har betalt underskud der kommer af deres egen dårlige ledelse.
Man kan desværre ikke finde OB regnskaberne på cvr.dk længere men sikkert på det lokale bibliotek.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
Man bliver nødt til at skille tingene ad IMO.
Jeg er ligeså kritisk overfor hans resultater som bestyrelsesformand, som I er. Det er langt under potentialet i en klub uden konkurrence i et stort opland.
Men det ændrer bare ikke ved, at han - inkompetence eller ej - har skudt et GIGANTISK beløb i klubben. Det er IKKE standard, at en bestyrelsesformand gør det. Det skylder vi ham det tak og respekt for. Andet er IMO arrogant.
Det ville være fedt, hvis jeg kunne være på samme side som dig i den her, men luften går helt ud af ballonen, når ingen af de penge han smider i klubben er gået til udvikling. Det er nærmere kunstigt åndedræt for at kunne fortsætte som hidtil.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Man bliver nødt til at skille tingene ad IMO.
Jeg er ligeså kritisk overfor hans resultater som bestyrelsesformand, som I er. Det er langt under potentialet i en klub uden konkurrence i et stort opland.
Men det ændrer bare ikke ved, at han - inkompetence eller ej - har skudt et GIGANTISK beløb i klubben. Det er IKKE standard, at en bestyrelsesformand gør det. Det skylder vi ham det tak og respekt for. Andet er IMO arrogant.
FCM
EfB
AaB
Lyngby
Fredericia
Sønderjyske
M.fl.
Ja, men der er også trukket penge ud igen !Last edited by Online; 07-05-2024, 16:05.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
Han har vist en villighed til at dække den inkompetence der har været. Det kunne han selvfølgelig have løbet fra og flygtet igen. Men vil du give ham kredit for at dække underskud? Alternativt kunne de sætte sig ned og prøve at lægge en strategi for, hvor de have klubben hen om x antal år. Dette magter de åbenbart bare ikke.
Lur mig om ikke de sidder og scouter markedet efter en ny sportsdirektør, og denne person skal være klubbens nye redningsmand. Manden der med sin helt nytænkende måde at drive fodboldklub på, skal flytte OB og gøre os til en top 6 klub i Danmark. Pis og papir og +15 års gentagelse. Lad os se hvor længe det bliver ved.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Det er jo netop pointen - skruen uden ende - hvis man kontinuerligt bruger flere ( af NTs) penge end man tjener holder det jo op på et tidspunkt - derfor var det ikke en langsigtet plan KB havde gang i - det var fuld fart frem ind i en betonmur - og den ramte han så da NT forståeligt nok mistede tilliden til ham.
Men indtil vi har en forretningsmodel, hvor vi kan være konkurrencedygtige uden Thorborgs indsprøjtninger, er vi afhængige af ham og bør være ham taknemmelig for, at han skyder penge, der kunne være brugt øl, fisse og hornmusik i stedet for et sort hul i OB.
Hvis han trak sig i morgen, var vi jo fucked
Leave a comment:
-
Come on, Thorborgs engagement i OB har eftersigende kostet en lille halv milliard. Selvfølgelig skal han have kredit for det - medansvar eller ej.
Der ville eksistere meget få bestyrelsesformænd i verden, hvis man i den rolle skulle hæfte personligt for regnskabet.
Lur mig om ikke de sidder og scouter markedet efter en ny sportsdirektør, og denne person skal være klubbens nye redningsmand. Manden der med sin helt nytænkende måde at drive fodboldklub på, skal flytte OB og gøre os til en top 6 klub i Danmark. Pis og papir og +15 års gentagelse. Lad os se hvor længe det bliver ved.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
Forstår heller ikke vi skal falde på halen over han dækker et underskud han selv har været med til at skabe.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Og så gider jeg ikke høre på argumenter om, hvor mange penge han skyder i klubben. Hold nu op. Manden har betalt underskud der kommer af deres egen dårlige ledelse.
- Likes 1
Leave a comment:
-
I Mendy, Utaka, Djemba Djemba m.fleres lommer obviously. Hvad er din pointe?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Jep - og hvor forsvandt de penge så hen ?
Leave a comment:
-
Der ville eksistere meget få bestyrelsesformænd i verden, hvis man i den rolle skulle hæfte personligt for regnskabet.
Leave a comment:
Leave a comment: