Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thorborg Raus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    BW blev ikke ansat til at rydde op. Han blev ansat til at tage klubben skridtet/skridtene videre.
    OBs budget er dertil også vokset de seneste sæsoner, og det er uden tvivl et budget der rækker til langt mere end de resultater vi ser.

    Foreløbig er BWs tid i OB dog endt i kaos og krise.

    Er ledelsen uden skyld, absolut ikke. Jeg finder både NT, TC og Enrico nosseløse varmluftskanaler, og jeg må simpelthen konstatere, at man vægter tilstedeværelse i Superligaen højere and resultater i Superligaen.
    Du kommer til jobsamtale og oversælger hvad du kan.
    Hemme fortalte at truppen er god de skal bare løbe noget mere.
    BW siger han kan skabe en sund økonomi og give os top 6.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Du kommer til jobsamtale og oversælger hvad du kan.
      Hemme fortalte at truppen er god de skal bare løbe noget mere.
      BW siger han kan skabe en sund økonomi og give os top 6.
      Jeg tror, at BW koebte ind paa strategien og det at skabe en baeredygtig forretning, som paa sigt skulle vaere uafhaening af resten af OSE.

      Tror stadigvaek der traekkes en del ressourcer tilbage til OSE pga. coronaen, hvor de andre ben bloedte endnu mere end fodboldforretningen.

      Saa vurderer ikke at BW har det nemmeste job i Aadalen/OSE

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Det handler ikke kun om, at han ikke er dygtig nok. Det handler også om, han bevidst har villet skære “sentimentaliteten” væk.

        Det har han så gjort ved at hente utallige lottokuponer med håb om at kunne score en stor gevinst på bare én af dem.

        Resultatet ser vi nu, og fjernet er enhver dybere mening med klubben Odense Boldklub. BW har behandlet klubben som en aktie.

        Ironisk nok er det udelukkende sentimentalitet der gør, at jeg stadig gider følge med.

        Ps skulle man behandle BW efter eget udsagn - ingen sentimentalitet, væk med manglende vinderkultur - så burde han trække sig selv fra jobbet.

        Ville ønske nogle medier turde gå til han fra den vinkel.
        Undskyld mig, men hvad snakker du om? Hvad er denne her "sentimentalitet" du snakker om? For der var jo så meget anderledes i Jesper Hansen og Hemmingsen tiden... Hvis jeg skulle definere "sentimentalitet" ift. klubben, så ville det være noget ala. en hvis fynsk identitet. I kampen mod Hvidovre var der 4 unge fynboere i startopstillingen, samt Bashkim som har været i klubben i mange år.

        I 13 år før det har truppen næsten udelukkende bestået af tidligere, overpriced danske profiler fra andre landsdele og en stor ansamling af breddespillere uden profiler i blandt.
        Hvis Bjørn skulle have fjernet "enhver dybere mening med klubben", så skulle der have været sådan en til at starter med.

        Så min pointe er. Hvad er det helt præcist at Bjørn han har ødelagt?
        Jeg kan gå med på kritikken af at truppen der har været hentet ind ikke har været stærk nok - og det skal han selvfølgelig stå på mål for. Men at sige at han har ødelagt alt på den korte tid han har været her er utroligt unuanceret - og unfair overfor manden.
        Vi har alle herinde på forum skreget på en frelser på sportsdirektørpladsen, som ville rive organisationen op med roden og plante et nyt flot, fynsk bøgetræ. Og at det så ikke lige kom fra den ene dag til den anden, er åbenbart nok til at vi skal ødelægge alt igen...

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

          Undskyld mig, men hvad snakker du om? Hvad er denne her "sentimentalitet" du snakker om? For der var jo så meget anderledes i Jesper Hansen og Hemmingsen tiden... Hvis jeg skulle definere "sentimentalitet" ift. klubben, så ville det være noget ala. en hvis fynsk identitet. I kampen mod Hvidovre var der 4 unge fynboere i startopstillingen, samt Bashkim som har været i klubben i mange år.

          I 13 år før det har truppen næsten udelukkende bestået af tidligere, overpriced danske profiler fra andre landsdele og en stor ansamling af breddespillere uden profiler i blandt.
          Hvis Bjørn skulle have fjernet "enhver dybere mening med klubben", så skulle der have været sådan en til at starter med.

          Så min pointe er. Hvad er det helt præcist at Bjørn han har ødelagt?
          Jeg kan gå med på kritikken af at truppen der har været hentet ind ikke har været stærk nok - og det skal han selvfølgelig stå på mål for. Men at sige at han har ødelagt alt på den korte tid han har været her er utroligt unuanceret - og unfair overfor manden.
          Vi har alle herinde på forum skreget på en frelser på sportsdirektørpladsen, som ville rive organisationen op med roden og plante et nyt flot, fynsk bøgetræ. Og at det så ikke lige kom fra den ene dag til den anden, er åbenbart nok til at vi skal ødelægge alt igen...
          Man skal vel ikke på Superligaholdet bare fordi man er Fynbo. De skal vel også være gode nok til Superligaen, hvis de skal spille? Og hvem er de 4 så? Bernat, Aske, Charly og Slotsager. Af dem er Slotsager Superligaspiller. Aske - bunden af 1. division, Bernat - 1. division og Charly, som har nogle spidskompetencer, men også store mangler, hvor han ligner en seriespiller.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

            Undskyld mig, men hvad snakker du om? Hvad er denne her "sentimentalitet" du snakker om? For der var jo så meget anderledes i Jesper Hansen og Hemmingsen tiden... Hvis jeg skulle definere "sentimentalitet" ift. klubben, så ville det være noget ala. en hvis fynsk identitet. I kampen mod Hvidovre var der 4 unge fynboere i startopstillingen, samt Bashkim som har været i klubben i mange år.

            I 13 år før det har truppen næsten udelukkende bestået af tidligere, overpriced danske profiler fra andre landsdele og en stor ansamling af breddespillere uden profiler i blandt.
            Hvis Bjørn skulle have fjernet "enhver dybere mening med klubben", så skulle der have været sådan en til at starter med.

            Så min pointe er. Hvad er det helt præcist at Bjørn han har ødelagt?
            Jeg kan gå med på kritikken af at truppen der har været hentet ind ikke har været stærk nok - og det skal han selvfølgelig stå på mål for. Men at sige at han har ødelagt alt på den korte tid han har været her er utroligt unuanceret - og unfair overfor manden.
            Vi har alle herinde på forum skreget på en frelser på sportsdirektørpladsen, som ville rive organisationen op med roden og plante et nyt flot, fynsk bøgetræ. Og at det så ikke lige kom fra den ene dag til den anden, er åbenbart nok til at vi skal ødelægge alt igen...
            Delvist enig. Fejlen består i, at alt det her sker parallelt med en målsætning/strategi, som hedder fast bestanddel af top 6 og en 6. plads er en dårlig sæson. Ledelsen har mistet al troværdighed inkl. BW, når man kører kamikaze-transfers uden at justere målsætningen. Siden man jo ikke justerer må man jo mene at transferstrategien sagtens kan gå hånd i hånd med målsætningerne. Det er jo eklatant fejlvurdering. Så sætter man altså sin røv i klaskehøjde, idet man udviser manglende dømmekraft og jeg får ondt i maven, at mandagstrænere som os herinde har forudsagt at dette ville ske. Men at den sportslige ledelse i OB ikke har de evner.
            Hvad vil en OB-fan og sponsor egentlig foretrække:
            a. En realistisk målsætning, som i en årrække hedder “at blive i ligaen med en konstant resultatmæssig fremgang” for at tage springet op i top 6?
            eller
            b. En beviselig totalt urealistisk målsætning om konstant top 6, som kun opnås i en ud af 10 sæsoner?
            Mister man mest støtte og troværdighed ved at være realistisk eller urealistisk år efter år?

            Comment


              #36
              Blogindlæg af Martin Davidsen som ser er ret stærkt fundament i OB men kritiserer NTs manglende kommunikation:
              https://obstemmer.dk/blog-mens-vi-ve...entet-paa-fyn/

              I øvrigt skriver han at Christian Sørensen ville gerne tilbage til OB lidt tid siden. Det hører første gang.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #37
                Jeg er i det væsentligste enig med MD. I de mørkeste stunder kan msn ønske sig en ny ejer, men jeg vil være meget ked af en udenlandsk ejer. Den odenseanske forankring af OB betyder noget.

                Jeg synes til gengæld, at MD er for blød i sin kritik af NTs årelange stikken hovedet i jorden. OB har fortjent at blive ledet på en anden måde. Den elendighed vi har set i halvandet årti er under lavmål, og det kan hurtig-smarte Powerpoint-‘strategier’ eller slogans ikke lave om på.

                Hvis OB skal være en klub med mening bag, så skal ejerskab og ledelse kigge sig selv grundigt i øjnene - og bryde med fejlslagne mønstre og vaner, passende med sportsudvalget som det første.
                Last edited by Jungledyret; 16-11-2023, 16:37.

                Comment


                  #38
                  Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor at NT og det sportslige udvalg, er så stædige i forhold til at komme med de her urealistiske målsætninger.

                  Er der en grundlæggende frygt for, at hvis de melder mindre ud en top 6 løber fans og sponsorere skrigende væk?
                  Jeg føler netop nu, mere end nogensinde før at fans rent faktisk er realistiske og godt kan gennemskue mekanismerne i fodbold.
                  Vi kan ikke konkurrere med FCK,FCM,BIF,AGF,FCN på budget, dvs at der er så mange hold der skal fejle før vi når noget spændende.

                  Jeg er personligt fløjtende ligeglad med om vi bliver nummer 8 eller 5.
                  Det alligevel ikke noget man husker.

                  Meld os nu gå all in på akademie vejen, poste en masse penge og krudt i det. I en tid med udenlandske ejerskaber og internationale trupper.
                  Så er det en måde at skille sig ud, lige nu er vi bare en dårlig udgave af de andre.

                  Jeg tror også det er noget fans og sponsorere vil bakke op om, gå nu all in på Fyn og de fynske værdier, så det ikke er noget vi skal læse om på Instagram efter et nederlag.
                  Men noget vi skal se på banen.

                  Så behøver det ikke være top 6 hvert år, men meld ud at ambitionen er at spille med 50% egen avl, salg for x antal mio hvert år, hvor x antal kroner går til det, det og det.

                  Vi har ikke et snit på over hvad 9.000 på hjemmebane fordi fans tror vi ender i top 6...
                  Barfoed sponsorer ikke en langside fordi de tror at i år vinder vi guld.

                  Giv os nu bare noget realistisk at tro på.

                  Lad nu Marcus Jensen spille kampe i stedet for Tyler Burey.
                  Lad Max Fenger løbe de offsider som Buya løber.

                  Vi er i en unik position som det eneste hold for en hel landsdel, det vil folk gerne bakke op om.
                  Man kommer på stadion for at se Slotsager, OC, Bernat.

                  Der er så få rigtige fodbold klubber tilbage, lad os nu sætte fokus på vi faktisk er en!
                  ​​​​

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Jeg er i det væsentligste enig med MD. I de mørkeste stunder kan msn ønske sig en ny ejer, men jeg vil være meget ked af en udenlandsk ejer. Den odenseanske forankring af OB betyder noget.

                    Jeg synes til gengæld, at MD er for blød i sin kritik af NTs årelange stikken hovedet i jorden. OB har fortjent at blive ledet på en anden måde. Den elendighed vi har set i halvandet årti er under lavmål, og det kan hurtig-smarte Powerpoint-‘strategier’ eller slogans ikke lave om på.

                    Hvis OB skal være en klub med mening bag, så skal ejerskab og ledelse kigge sig selv grundigt i øjnene - og bryde med fejlslagne mønstre og vaner, passende med sportsudvalget som det første.
                    Meget enig. Niels Thorborg bliver strøget for meget med hårene. Vores strategi 2026 er i mine øjne mest af alt en ønskeliste til, hvor OB gerne vil hen, men der mangler mere konkret viden om hvordan vi skal komme derhen.

                    Lyt evt til podcasten “Bech bag bolden” fra 31/10-23, hvor Troels Bech taler med AGF formand Lars Fournais, som kommer ind på hvordan AGF-ledelsen for ca 10 år siden tog en beslutning om, og lavede en strategi til, hvordan AGF kunne gå fra galehus til der hvor de er nu. Nu har OB så overtaget AGF’s galehus image og sejler rundt i den samme ligegyldighed som for 10 år siden…..og det er stadig med Niels Thorborg som ansvarlig.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                      Meget enig. Niels Thorborg bliver strøget for meget med hårene. Vores strategi 2026 er i mine øjne mest af alt en ønskeliste til, hvor OB gerne vil hen, men der mangler mere konkret viden om hvordan vi skal komme derhen.

                      Lyt evt til podcasten “Bech bag bolden” fra 31/10-23, hvor Troels Bech taler med AGF formand Lars Fournais, som kommer ind på hvordan AGF-ledelsen for ca 10 år siden tog en beslutning om, og lavede en strategi til, hvordan AGF kunne gå fra galehus til der hvor de er nu. Nu har OB så overtaget AGF’s galehus image og sejler rundt i den samme ligegyldighed som for 10 år siden…..og det er stadig med Niels Thorborg som ansvarlig.
                      Tvivler også stærkt på at Lars Fournais blander sig i den daglige drift og transfers

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Tvivler også stærkt på at Lars Fournais blander sig i den daglige drift og transfers
                        Men det er også den del af kritikken jeg synes er vildt søgt. Hvilke transfers er det Thorborg blander sig i? Jeg er enig med MD i, at de mange mærkelige handler og store skift der har været på spilerrekrutteringsfronten netop er et tegn på, at de enkelte sportsdirektører/sportschefer har haft frie hænder til at hente hvem de ville (indenfor økonomiske rammer). Hvilke spillere der kommet til siden BW tog over skulle Thorborg have blandet sig i?

                        Der er måske noget om, at han er kraftigt indblandet når man går ind og henter Bashkim hjem på en dyr kontrakt eller forlænger med Tverskov til en løn, der måske bryder med de lønrammer man ellers har defineret. Men bortset fra det, er det for at se en konspirationsteori der er født fordi det som fan bare er så meget nemmere, hvis man kan skyde ALLE problemer på en person.

                        Jeg tror ikke et sekund på, at BW er/har været bundet på hænderne. Måske har han været begrænset i de penge han har fået lov til at bruge.

                        Det ændrer selvfølgelig ikke på, at Thorborg i sidste ende er den øverste ansvarlige. I næsten 13 år i træk med ham helt i toppen har OB underpræsteret. Det falder da tilbage på ham. Så klart fair, at pilen nu meget er på ham. Men problemet er mere, at at de økonomiske og fysiske rammer ikke stemmer overens med ambitionerne, og at han har ansat mindre kompetente (og MEGET forskellige) personer i rollen som sportsdirektør.

                        NT er tydeligvis engageret. Nok også mere end nærmest alle andre ejere herhjemme. Det er jeg enig med MD i er en styrke, mere end en problem.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                          Men det er også den del af kritikken jeg synes er vildt søgt. Hvilke transfers er det Thorborg blander sig i? Jeg er enig med MD i, at de mange mærkelige handler og store skift der har været på spilerrekrutteringsfronten netop er et tegn på, at de enkelte sportsdirektører/sportschefer har haft frie hænder til at hente hvem de ville (indenfor økonomiske rammer). Hvilke spillere der kommet til siden BW tog over skulle Thorborg have blandet sig i?

                          Der er måske noget om, at han er kraftigt indblandet når man går ind og henter Bashkim hjem på en dyr kontrakt eller forlænger med Tverskov til en løn, der måske bryder med de lønrammer man ellers har defineret. Men bortset fra det, er det for at se en konspirationsteori der er født fordi det som fan bare er så meget nemmere, hvis man kan skyde ALLE problemer på en person.

                          Jeg tror ikke et sekund på, at BW er/har været bundet på hænderne. Måske har han været begrænset i de penge han har fået lov til at bruge.

                          Det ændrer selvfølgelig ikke på, at Thorborg i sidste ende er den øverste ansvarlige. I næsten 13 år i træk med ham helt i toppen har OB underpræsteret. Det falder da tilbage på ham. Så klart fair, at pilen nu meget er på ham. Men problemet er mere, at at de økonomiske og fysiske rammer ikke stemmer overens med ambitionerne, og at han har ansat mindre kompetente (og MEGET forskellige) personer i rollen som sportsdirektør.

                          NT er tydeligvis engageret. Nok også mere end nærmest alle andre ejere herhjemme. Det er jeg enig med MD i er en styrke, mere end en problem.
                          Jeg ved ikke hvordan det er nu, men før BW var sportsudvalget meget involveret. Problemet er at NT tænder meget på vinduerne. Jeg ved med sikkerhed, at en lodtrækning en gang afgjorde hvem af 2 spillere der skulle tegnes med.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Blogindlæg af Martin Davidsen som ser er ret stærkt fundament i OB men kritiserer NTs manglende kommunikation:
                            https://obstemmer.dk/blog-mens-vi-ve...entet-paa-fyn/

                            I øvrigt skriver han at Christian Sørensen ville gerne tilbage til OB lidt tid siden. Det hører første gang.
                            Og en meget større spiller i sommer…., hvis mine kilder ellers taler sandt.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Og en meget større spiller i sommer…., hvis mine kilder ellers taler sandt.
                              Kan du sige mere?
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Jeg ved ikke hvordan det er nu, men før BW var sportsudvalget meget involveret. Problemet er at NT tænder meget på vinduerne. Jeg ved med sikkerhed, at en lodtrækning en gang afgjorde hvem af 2 spillere der skulle tegnes med.
                                Tilbage under Kent lød det fra NT, at det sportslige udvalg stod for rekrutteringen, i samarbejde med sportschef og træner.
                                Nu kan jeg så forstå, at efter BW er kommet til, er sportschefen blevet en del af sportsudvalget.
                                ​​​​​​Og når han sidder der, kan det jo kun betyde at sportsudvalget er så indblandet som det er muligt.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X