Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - FCM 23/10/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Selv hvis den findes så er den helt sikker ude af kampform. Vi kan kun håbe at Vejle sætter ikke en god stime tilsammen og overhaler og løber fra os. Og så kan vi reagere i vintervinduet hvor der er mere muligheder - hvis nærige Thorborg er villig at åbne pengepungen om at undgå en nedrykning.
    Pengene er der ( Minteh ) OB er i en situation, hvor man er nød til at kanalisere nogle kroner ned i førsteholdet, øremærket ordentlige transfers. Hvem vi så kan tiltrække, er så et nærliggende spørgsmål.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      Endnu en hjemmekamp, endnu en skuffelse. Det meste er sagt før, men så alligevel. Vi ligner stort set en rodebutik. Nu har vi i mere end to år bildt alle ind, at vi vil være et offensivt, chanceskabende hold, der spiller fremadrettet fodbold. Et hold med en stamme af stærke og solide spillere, som unge talenter og udviklingsspillere kan læne sig op ad. Og hvor er vi så nu?
      På det seneste skifter vi spillestil eller -udtryk, lige så tit, som en livstræt teenager skifter underbukser. For hver kamp afprøves noget nyt, oftest langt væk fra den ellers nærmest hellige strategi. Og spillerne, ja her har vi langt fra fået en fast stamme. På målmandsposten har vi to spillere, der mest kandiderer til bunden af ligaen. Forsvaret, jo, enkelte gode spillere, men især BP virker kun, når vi stiller op som mod FCM i går, hvor han kan bruge sin fysik. Midtbanen, med ”vores” tyskere, er måske holdets bedste område. Men det er bare for lidt til at trække resten op. Angrebet er stort set fraværende. Sorry, men BK er nok ”over the hill”, desværre, da han er en af de få, der har lidt OB-dna.
      I går var isoleret set ikke en katastrofe. Men vi tabte, igen, på personlige fejl. Og det mod et yderst ordinært FCM-hold. Og ja, hvis HC vil have en fremtid på et superligahold, så skal han blive på benene. Længere er den ikke. Jeg tror desværre det er noget mentalt. Og så en håbløs aflevering kort før tid – kommentar overflødig. Og selvfølgelig var vi chokerede over deres scoring til 2-1, men det er sigende, at der ikke kom noget der lignede en reaktion fra vores hold. De sidste ti minutter var ren opløsning.
      Konklusionen må være, at hvis vi virkelig har det sjettestørste budget, så må BW også have fejlet big time. Og det er på tide, at der kommer fokus på ham. Alm har jeg for længst afskrevet, han magter ikke opgaven, hverken nu, eller i fremtiden.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Hvis det er BW som har hyret håndværkerne, så tænker jeg ikke de omklædningsrum bliver særligt prangende.
        Han har da ellers meget god stil

        Comment


          Jeg så ikke kampen. På ingen måder en protest. Jeg mangler simpelthen bare lysten til at se det konkrete hold, og så har jeg resigneret omkring OB. Jeg følger selvfølgelig stadig med, det kan man jo trods alt ikke lade være med.

          Det hele er meget simpelt. Vi har ikke den rigtige ledelse. Trods et utal af trænere og sportschefer er det ikke sket noget.

          NT og BW er ikke de rigtige. Alm kan ikke trylle, og er løbet tør inspiration. Hvordan man kan have håb i sådan situation forstår jeg ikke.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Jeg så ikke kampen. På ingen måder en protest. Jeg mangler simpelthen bare lysten til at se det konkrete hold, og så har jeg resigneret omkring OB. Jeg følger selvfølgelig stadig med, det kan man jo trods alt ikke lade være med.

            Det hele er meget simpelt. Vi har ikke den rigtige ledelse. Trods et utal af trænere og sportschefer er det ikke sket noget.

            NT og BW er ikke de rigtige. Alm kan ikke trylle, og er løbet tør inspiration. Hvordan man kan have håb i sådan situation forstår jeg ikke.
            Det markerede er efter min mening den vej der skal peges fingre, vi ved reelt ikke hvad BW & Alm ville kunne under en anden ledelse! Det vi ved og som ikke står til diskussion det er at Dupont & Dupont(aka Niels T & Thomas C.) siden fyringen af Kim Brink og Co. har haft en fast plads for enden af bordet som henholdsvis chefen for det hele og hans tro væbner...skiftende trænere skiftende sportschefet..skiftende hvad ved jeg...de to har siddet der hele vejen....
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

            Comment


              Jeg må erkende, at jeg er lidt træt af - "NT er nærig", "NT kan bare smide xxx millioner mere i kassen" o.lign.

              Jeg er ikke den store fan af ham, men ret skal være ret. Han har reddet klubben økonomisk flere gange samt har givet et budget til en Top6 placering.

              Tror ikke en budgetforhøjelsen vil have den store effekt, men mere der skal ses på, hvordan pengene bliver brugt. Andre SL klubber med mindre budgetter får jo mere ud af deres midler, hvis man ser på resultaterne. Måske man skulle skele lidt mere til eksempelvis Brentford, hvor en klub med et af de mindste budgetter i ligaen ofte leverer over forventning og finder spændende spillere, de videreudvikler og sender videre til meget fornuftige priser. De har styr på datadelen, hvor jeg har på fornemmelsen, at vi halter en del (opbygning og fortolkning - garbage in / garbage out). Føler at vi kører mere traditionelt med fokus på kendte spillere (nogle der allerede stod i BWs bog eller tilbud fra husvenner).

              Min pointe er, at jeg ikke tror et millionbeløb vil hæve os meget i tabellen, så længe vi ikke har en veldefineret spillestil, får lidt mere ro på holdet samt et optimeret stouting set-up / analyseforståelse. Så fokus bør være på BW og det sportslige set-up.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                Jeg må erkende, at jeg er lidt træt af - "NT er nærig", "NT kan bare smide xxx millioner mere i kassen" o.lign.

                Jeg er ikke den store fan af ham, men ret skal være ret. Han har reddet klubben økonomisk flere gange samt har givet et budget til en Top6 placering.

                Tror ikke en budgetforhøjelsen vil have den store effekt, men mere der skal ses på, hvordan pengene bliver brugt. Andre SL klubber med mindre budgetter får jo mere ud af deres midler, hvis man ser på resultaterne. Måske man skulle skele lidt mere til eksempelvis Brentford, hvor en klub med et af de mindste budgetter i ligaen ofte leverer over forventning og finder spændende spillere, de videreudvikler og sender videre til meget fornuftige priser. De har styr på datadelen, hvor jeg har på fornemmelsen, at vi halter en del (opbygning og fortolkning - garbage in / garbage out). Føler at vi kører mere traditionelt med fokus på kendte spillere (nogle der allerede stod i BWs bog eller tilbud fra husvenner).

                Min pointe er, at jeg ikke tror et millionbeløb vil hæve os meget i tabellen, så længe vi ikke har en veldefineret spillestil, får lidt mere ro på holdet samt et optimeret stouting set-up / analyseforståelse. Så fokus bør være på BW og det sportslige set-up.
                jeg håber ikke dit indlæg var møntet på mit forgående indlæg, for jeg er sådan set enig i det ikke nødvendigvis er millionerne det handler om!...men samtidigt er vi da partout nødt til at kigge på det parameter vi igennem hele denne tritesse indtil videre ikke har haft øje for nemlig det faktum at de to herre hele vejen igennem har siddet for enden når der skulle besluttes i OB....
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                  jeg håber ikke dit indlæg var møntet på mit forgående indlæg, for jeg er sådan set enig i det ikke nødvendigvis er millionerne det handler om!...men samtidigt er vi da partout nødt til at kigge på det parameter vi igennem hele denne tritesse indtil videre ikke har haft øje for nemlig det faktum at de to herre hele vejen igennem har siddet for enden når der skulle besluttes i OB....
                  Nej, nej... det var bare en generel kommentar

                  Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg (omkring organisationen i OSE) mener jeg ikke at NT og TC skal være direkte involveret i fodboldforretningen (eller de andre ben), men fokusere 100% på bestyrelsesarbejdet.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Jeg må erkende, at jeg er lidt træt af - "NT er nærig", "NT kan bare smide xxx millioner mere i kassen" o.lign.

                    Jeg er ikke den store fan af ham, men ret skal være ret. Han har reddet klubben økonomisk flere gange samt har givet et budget til en Top6 placering.

                    Tror ikke en budgetforhøjelsen vil have den store effekt, men mere der skal ses på, hvordan pengene bliver brugt. Andre SL klubber med mindre budgetter får jo mere ud af deres midler, hvis man ser på resultaterne. Måske man skulle skele lidt mere til eksempelvis Brentford, hvor en klub med et af de mindste budgetter i ligaen ofte leverer over forventning og finder spændende spillere, de videreudvikler og sender videre til meget fornuftige priser. De har styr på datadelen, hvor jeg har på fornemmelsen, at vi halter en del (opbygning og fortolkning - garbage in / garbage out). Føler at vi kører mere traditionelt med fokus på kendte spillere (nogle der allerede stod i BWs bog eller tilbud fra husvenner).

                    Min pointe er, at jeg ikke tror et millionbeløb vil hæve os meget i tabellen, så længe vi ikke har en veldefineret spillestil, får lidt mere ro på holdet samt et optimeret stouting set-up / analyseforståelse. Så fokus bør være på BW og det sportslige set-up.
                    Når jeg nævner nærige Niels er det med tanke på alle millionerne fra seneste vindue. De kunne være en gamechanger, men ingen ved hvor de er.

                    Hvis vi har det 6. største budget er det vel isoleret set ok.
                    Last edited by Fergi; 24-10-2023, 08:37.

                    Comment


                      Udfordringerne har været store i OB på en række områder - Træningsfaciliteter, ledelse, strategi, stadion, svage resultater, dårlig økonomi føj selv flere til listen. NT har uden tvivl brugt mange penge og ressourcer på at "lukke huller" . Det har desværre bare ikke betydet at de sportslige resultater er fulgt med ( endnu) - lige nu synker vi mod afgrunden i form af en nedrykning - hvis dette skulle ske betyder det for mig endnu større afstand til et tidssvarende stadion, et bæredygtigt akademi (de største talenter vil fravælge os), færre ressourcer til at forbedre træningsfaciliteter og et svagere indtægtsgrundlag fra sponsorer og tilskuere, ligesom vores bedste unge spillere vil forlade os snarest muligt (kontraktudløb/salg til billige penge) En nedrykning vil derfor være et kæmpe problem - også økonomisk. DERFOR er NT som klubejer nødt til at investere for at beskytte den investering han allerede har foretaget i from af underskudsdækning m.v. - vil han ikke det bør han sælge klubben for at mindske sit tab. Udviklingen de sidste 12 år viser at her kan man ikke fedte sig igennem - vores konkurrenter er enten dygtigere eller bruger flere penge end os. Jeg frygter at hvis der ikke investeres kraftigt i spillertruppen allerede nu i vinterpausen, evt. sammen med en ny træner, kan nedrykningen blive en realitet allerede i denne sæson. Investeringen i spillertruppen skal være fra en dokumenteret erfaren og kampklar hylde hvilket betyder at de er DYRE specielt fordi OB ikke længere er et attraktivt sted at komme til - men der er efter min mening ingen anden vej tilbage - vi har sparet for meget og for længe - hvis vi skal tilbage i toppen som vores strategi nævner- skal der investeres mange penge i spillertruppen de næste 2-3 år ellers ender vi som middelmådig 1.divisons klub.

                      Comment


                        Vores dødbolde er virkelig ringe. Og vi forsvarer os dårligt mod dødbolde. Har lige genset FCMs første scoring:
                        Ved hjørnesparket står vi med 6 markspiller mod 3 modstander i vores lille felt. Owusu og Charlie passer venstre og højre side af feltet mens Trybull og Bashkim har fire mand at passe på i bagrummet. Én løber ind og trækker Trybull med så Bashkim er alene mod tre mand mens Charlie og Owusu er for langt væk om at gribe ind. Det er virkelig dårlig forsvaret.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                          Det markerede er efter min mening den vej der skal peges fingre, vi ved reelt ikke hvad BW & Alm ville kunne under en anden ledelse! Det vi ved og som ikke står til diskussion det er at Dupont & Dupont(aka Niels T & Thomas C.) siden fyringen af Kim Brink og Co. har haft en fast plads for enden af bordet som henholdsvis chefen for det hele og hans tro væbner...skiftende trænere skiftende sportschefet..skiftende hvad ved jeg...de to har siddet der hele vejen....
                          enig så langt at ledelsen klart er der pilen peger mest på.

                          Og så enig i at Alm bestemt ikke har haft optimale arbejdsbetingelser. MEN med snart 2½ år i klubben så mener jeg vi burde have set mere fra ham. Jeg tror ikke på hans spillestil kan lykkedes i OB.
                          Jeg mener klart det er på tide med et par friske øjne på truppen og en anderledes tolkning af vores "spillestil"

                          Men rigtigt godt bliver det næppe før der er en mere klar retning fra øverste sted.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            enig så langt at ledelsen klart er der pilen peger mest på.

                            Og så enig i at Alm bestemt ikke har haft optimale arbejdsbetingelser. MEN med snart 2½ år i klubben så mener jeg vi burde have set mere fra ham. Jeg tror ikke på hans spillestil kan lykkedes i OB.
                            Jeg mener klart det er på tide med et par friske øjne på truppen og en anderledes tolkning af vores "spillestil"

                            Men rigtigt godt bliver det næppe før der er en mere klar retning fra øverste sted.
                            Enig. Som landet ligger lige nu så er vi lige så meget nedrykningskandidat som Vejle og efterhånden som dette nedrykningsspøgelse rykker tættere på, så vil presset på truppen og Alm blive ekstremt stort fordi en nedryknig for OB vil i modsætning til Vejle være TOTAL KATASTROFE. Og ja vores ledelse har det største ansvar for dette, men Alm har altså heller ikke vist noget som helst. Noget må snart ske og i mine øjne hellere i dag end i morgen, fordi situationen er meget mere kritisk end mange her på forum forestiller sig. Hvis det her fortsætter så rykker vi ned.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                              Det markerede er efter min mening den vej der skal peges fingre, vi ved reelt ikke hvad BW & Alm ville kunne under en anden ledelse! Det vi ved og som ikke står til diskussion det er at Dupont & Dupont(aka Niels T & Thomas C.) siden fyringen af Kim Brink og Co. har haft en fast plads for enden af bordet som henholdsvis chefen for det hele og hans tro væbner...skiftende trænere skiftende sportschefet..skiftende hvad ved jeg...de to har siddet der hele vejen....
                              Ikke uenig. Det bliver aldrig til noget i OB med den ledelse, og det må stå hen i det uvisse, hvad BW og Alm kunne have udrettet under andre forhold.

                              BW mener jeg dog er medskyldig i høj grad, også de dårlige forhold til trods. Han har undervurderet, hvad det gør vi et hold, at man udskifter så mange fastere spillere med så mange lottokuponer og så har han fejler eklatant ved ikke at få styr på den centrale akse fra sæsonstart.

                              Alm bruger det værktøjer, han har, og jeg tror ikke, at nogen anden træner vil få noget nævneværdigt ud af den her trup set over en sæson. Men klart - der skal nye ideer og friskhed ind på trænerposten kortsigtet, ellers rykker ved ned.
                              Last edited by Jungledyret; 24-10-2023, 11:48.

                              Comment


                                har lige læst Dahlslykkes Tirsdagsanalyse på SFÅ.

                                Ganske fint skriv - ikke noget videre nyt.

                                Men på sådan en grå tirsdag hvor OB bare er elendige så fik denne sætning mig til at grine højt; "...Selvén har en god aktion på tredive minutter og den er ikke rigtig god..."

                                vi må jo finde de små lyspunkter hvor vi nu kan

                                Comment

                                Working...
                                X