Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Lyngby 2.okt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
    Det er sørgeligt og trist, vi vader i chancer men er utrolig uskarpe hvilket har været et problem længe. Træner man ikke afslutninger mere, eller drukner det i ideforladte pasningsøvelser og teorisnak. Øv nu for h…. afslutninger. Hvis OB havde scoret på halvdelen af deres chancer i alle kampe så lå vi lunt i top 6.
    Tænk at man ikke profiterede mere af en sejr på Bundby stadion. Her tænkte alle nu rykker det for OB men nej .nej. Måske bør man sige farvel til Bjørn og Alm. Ansætte Kim Brink eller Troels Bech som sportsdirektør og Niels Frederiksen som træner.
    ​​​​​​Så lå vi lunt nr. 1.
    Hvordan kan du finde på at skrive sådan noget gøgl??? Det er der sgu da ingen hold der gør.
    Altså Hvidovre ville ligge nr. 1 hvis de scorede på halvdelen af deres chancer.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Jeg er ikke enig. Når jeg skriver, at det er ‘synd’ for Alm, så er det rettet mod den ensporede og ret aggressive kritik næsten udelukkende hans vej.

      Alm er ikke den rigtige til at vende det i OB. Vi skal have en ny træner med friske øjne.

      NT er ikke den rigtige. Klubben er gradvist formørket under hans ledelse.

      BW er ikke den rigtige. Han har skabt en gøglertrup med nomader og lottokuponer. Det kommer til at tage år at rydde op efter alle de fejl’køb’, og kulturen er smadret.

      Hele projektet er slået tilbage til start med BW. Han er ren retorik og blændværk.
      Hvilken kultur?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        der så vi godt nok ikke samme kamp...det var bestemt ikke så slemt som mod silkeborg, men nøj hvor er det sløjt at se på
        Vi har vel 4-5 åbne målchancer igår. Det kan jeg ærlig talt ikke huske, hvornår vi sidst har haft i en kamp.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
          Det er sørgeligt og trist, vi vader i chancer men er utrolig uskarpe hvilket har været et problem længe. Træner man ikke afslutninger mere, eller drukner det i ideforladte pasningsøvelser og teorisnak. Øv nu for h…. afslutninger. Hvis OB havde scoret på halvdelen af deres chancer i alle kampe så lå vi lunt i top 6.
          Tænk at man ikke profiterede mere af en sejr på Bundby stadion. Her tænkte alle nu rykker det for OB men nej .nej. Måske bør man sige farvel til Bjørn og Alm. Ansætte Kim Brink eller Troels Bech som sportsdirektør og Niels Frederiksen som træner.
          Som da Aab hentede Hamrén ind sidste år? At gå 10-15 år tilbage i tiden er sjældent løsningen på noget som helst.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

            ​​​​​​Så lå vi lunt nr. 1.
            Hvordan kan du finde på at skrive sådan noget gøgl??? Det er der sgu da ingen hold der gør.
            Altså Hvidovre ville ligge nr. 1 hvis de scorede på halvdelen af deres chancer.
            Hold nu op. Det er skrevet i afmagt over de mange brændte chancer igår men også i tidligere kampe.
            Jeg skal da gerne undskylde mit gøgl.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

              Jeg er ikke enig. Når jeg skriver, at det er ‘synd’ for Alm, så er det rettet mod den ensporede og ret aggressive kritik næsten udelukkende hans vej.

              Alm er ikke den rigtige til at vende det i OB. Vi skal have en ny træner med friske øjne.

              NT er ikke den rigtige. Klubben er gradvist formørket under hans ledelse.

              BW er ikke den rigtige. Han har skabt en gøglertrup med nomader og lottokuponer. Det kommer til at tage år at rydde op efter alle de fejl’køb’, og kulturen er smadret.

              Hele projektet er slået tilbage til start med BW. Han er ren retorik og blændværk.
              Er "har ødelagt klubben" og "kulturen er smadret" ikke også en ret aggressiv og ensporet retorik?

              Du misser pointen. Når nogen er efter Alm på en, for dig, aggressiv og ensporet måde, så er det for mig lidt halvkomisk, at du tager din retorik skridtet videre og mener navngivne personer har smadret både klub og kultur, hvilket i mine øjne er langt værre anklager/kritik end det, der er blevet smidt Andreas Alms vej.

              Jeg skal for en ordens skyld sige, at jeg er helt enig i at Thorborg har smadret OBs kultur med sit OSE cirkus og har jo personligt givet udtryk for det rigtigt mange gange, og vil ikke ligge skjul på, at jeg ønsker OB ud af OSE, hellere igår end i dag, og at Niels Thorborg er en arrogant og virkelighedsfjern rigmand, der skal tage at fucke af, med en "tak" for at ha reddet klubben fra konkurs, og et "farvel" for sidenhen at ha forvandlet en traditionsklub til et ligegyldigt vedhæng til en ligegyldig koncern.

              Men det ændrer ikke på, at det er, imo, dobbeltmoralsk at hacelere mod "aggressiv og ensporet kritik" og mene det er synd for modtageren af denne, når man i selvsamme åndedrag smider en ret aggressiv retorik mod andre navngivne personer. Det må, de facto, også være "synd" for dem, at du smider så aggressiv og ensporet retorik/kritik mod dem.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                Som da Aab hentede Hamrén ind sidste år? At gå 10-15 år tilbage i tiden er sjældent løsningen på noget som helst.
                Nu skulle de herre Brink eller Bech ikke ansættes som trænere, det skulle Niels Frederiksen.
                Men jeg er med på hvad du mener.
                Jeg hørte SFÅ med Kim Brink, han taler meget. Men det var sgu sjovt at hører hans bud på hvad der er sket i OB siden han var træner for YDM i midt firserne og op til 2010. Han kender om nogen til det OB dna som vi vist alle savner. Der var også bump på vejen dengang nedrykning i 91 og 97.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Er det så ikke også "synd" for BW og NT, at du siger de har ødelagt klubben? Der er ikke noget i fodbold, der hedder "synd for..." Men når du har sagt A må du også sige B. Hvis du mener det er synd for Alm at blive råbt af/svinet til, så må det også være synd for BW og Thorborg, at du mener, de har ødelagt klubben.

                  Personligt synes jeg ikke, at det er synd for nogen andre end os som fans, der dukker op kamp efter kamp for at blive præsenteret for den ringeste pointmæssige form på både hjemmebane og generelt i 33 år. Det er ikke synd for Alm. Det er en del af gamet.

                  Skyld og ansvar er to forskellige ting, og de fleste er vel enige i at skylden er alles. Men ansvaret vil altid være en træners, ellers blev ingen trænere nogensinde fyret og erstattet med andre. Om en sportsdirektør ryger med i svinget er meget mere sjælden. Ligesom et ejerskifte er. Faktum er 2 Points i 6 hjemmekampe uden at vi har mødt den nuværende top 3. Dét skal en træner stå til ansvar for. Og argumenterne for at beholde ham bliver færre og færre. Noget skal der jo ske. Og jeg er ganske sikker på at Alm selv ikke synes, at der er synd for ham. Han kender gamet, og ved at branchen kan være barsk og ekstremt sort/hvid. Vinder holdet ikke kampe, står træneren først for med skraldet, og derfor må trænere udvikle hårdere hud end de fleste. Skytset er jo også rettet mod BW og især Thorborg.

                  Som du så vælger at gøre til dit fokuspunkt. Hvis det er synd for Alm, så er det også synd for BW og Thorborg at du skriver, at de har ødelagt klubben.

                  MvH ChrisOB
                  Den med "træneren ud" synes jeg altid har været lidt unuanceret. Selvfølgelig er Alm ansvarlig for træningen og for at sætte spillerne op, bruge det rigtige system osv. Men at en flok fuldtidsprofessionelle spillere på dén måde underpræsterer og samtidig friholder dem for ansvar, synes jeg er tyndt. Jeg kunne nævne en række af spillere i truppen, som burde fyres for at underpræstere, helt enkelt fordi, de burde være bedre - og så vil jeg blæse på træningen, Alm's måde at sætte dem op på osv. De er fultidsprofessionelle spillere, som også bærer et stort ansvar, synes jeg.

                  Hvis jeg hver eneste dag skulle guides af min chef og have en peptalk for at præstere i mit job, fordi jeg åbenbart ikke selv havde bund i mit niveau og tilstrækkelig evne til at motivere mig selv, så var jeg der vist ikke ret længe - det ville min chef ikke blive fyret for - det ville jeg.

                  Og det er ikke fordi, jeg synes noget er synd for nogen - ansvaret ligger bare ikke kun på træneren - men du kan jo ikke fyre 12 spillere, så kan du ikke stille hold på søndag - det er præmissen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Hvilken kultur?
                    Den var heller ikke prangende før, men jeg har noteret - kan være en fejlagtig opfattelse - dårligere niveau til træning efter afgang af kulturspillere som Tver og Frø og tilgang af en million lykkeriddere.

                    Mon ikke de unge i en helt anden grad kunne læne sig op ad førnævnte?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Er "har ødelagt klubben" og "kulturen er smadret" ikke også en ret aggressiv og ensporet retorik?

                      Du misser pointen. Når nogen er efter Alm på en, for dig, aggressiv og ensporet måde, så er det for mig lidt halvkomisk, at du tager din retorik skridtet videre og mener navngivne personer har smadret både klub og kultur, hvilket i mine øjne er langt værre anklager/kritik end det, der er blevet smidt Andreas Alms vej.

                      Jeg skal for en ordens skyld sige, at jeg er helt enig i at Thorborg har smadret OBs kultur med sit OSE cirkus og har jo personligt givet udtryk for det rigtigt mange gange, og vil ikke ligge skjul på, at jeg ønsker OB ud af OSE, hellere igår end i dag, og at Niels Thorborg er en arrogant og virkelighedsfjern rigmand, der skal tage at fucke af, med en "tak" for at ha reddet klubben fra konkurs, og et "farvel" for sidenhen at ha forvandlet en traditionsklub til et ligegyldigt vedhæng til en ligegyldig koncern.

                      Men det ændrer ikke på, at det er, imo, dobbeltmoralsk at hacelere mod "aggressiv og ensporet kritik" og mene det er synd for modtageren af denne, når man i selvsamme åndedrag smider en ret aggressiv retorik mod andre navngivne personer. Det må, de facto, også være "synd" for dem, at du smider så aggressiv og ensporet retorik/kritik mod dem.

                      MvH ChrisOB
                      Jeg tror, vi går lidt fejl af hinanden. Min kritik var rettet mod den helt fysiske konfrontatoriske stil, der berettes om fra stadion i går rettet kun mod Alm. Det synes jeg ikke er fair.

                      Alm er syndebukken, men jo blot en lille, lille del af det samlede puslespil.

                      Helt fint at gå til tasterne. Gør jeg selv med BW og NT - de sande ‘syndere’ i min bog - men reagerer på at Alm skal være kollektiv genstand for alt det - rent fysisk på stadion i går som der berettes om. Så ikke selv kampen.
                      Last edited by Jungledyret; 03-10-2023, 09:08.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Den var heller ikke prangende før, men jeg har noteret - kan være en fejlagtig opfattelse - dårligere niveau til træning efter afgang af kulturspillere som Tver og Frø og tilgang af en million lykkeriddere.

                        Mon ikke de unge i en helt anden grad kunne læne sig op ad førnævnte?
                        Det er muligt. Jeg har ikke set nok træninger fra mit udlandseksil. Men jeg har egentlig indtryk af, at mange af de spillere BW har hentet - BP, MH, Helander og Köhler, f. eks - er gode træningskultur-typer og dels er hentet på den baggrund, så jeg er ikke sikker på, at kulturen er blevet mærkbart værre, da den, som du selv skriver, langt fra var prangende tidligere.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg

                          Nu skulle de herre Brink eller Bech ikke ansættes som trænere, det skulle Niels Frederiksen.
                          Men jeg er med på hvad du mener.
                          Jeg hørte SFÅ med Kim Brink, han taler meget. Men det var sgu sjovt at hører hans bud på hvad der er sket i OB siden han var træner for YDM i midt firserne og op til 2010. Han kender om nogen til det OB dna som vi vist alle savner. Der var også bump på vejen dengang nedrykning i 91 og 97.
                          Det er jeg med på - min pointe er at ingen af dem har været i gamet i en del år efterhånden - den ene betydligt længere end den anden - og at det næppe er befordrende for at rykke klubben fremad og ud af dødvandet.

                          Comment

                          Working...
                          X